Scorito Vuelta 2025

1 2 ... 5 6 7 8
nasibal
KV
Je bent dit jaar al eens natgegaan op geen Mads meenemen he. Just a kind reminder ;-) maar snap wel...

Mad pakte toen capppunten waar andere meer-dan-logische caps het om verschillende redenen hebben laten afweten. Zonder die compleet toevallig unieke(!) cappunten had hij geen meerwaarde gehad. Er pakten teams zonder Mads ruim gouden bekers. Het niet meenemen van Ganna was vele malen impactvoller. Maar die discussie hebben we toen al uitgebreid gevoerd ;) ;)

Verder was ik niet enorm serieus over Mads thuislaten deze vuelta. Maar 5 miljoen is wel héél erg veel geld. 

Mazzel1986

Ik denk dat ze hier wel een risicootje hebben genomen qua budget. Is vrij ruim in mijn ogen. Als er niet veel grote namen meer bijkomen op de startlijst is het voor mij makkelijk klikken

KV
Mazzel1986
Ik denk dat ze hier wel een risicootje hebben genomen qua budget. Is vrij ruim in mijn ogen. Als er...

Welke "grote" namen zouden dan nog een mogelijkheid zijn behalve mss Philipsen? Groves zie ik toch geen 3 GT's rijden. 

Gujanator

Aular zal wel redelijk wat gaan kosten. En de degradatieteams zullen toch ook nog wel een degelijke sprinter willen sturen. Misschien een Bitter, Kanter en/of Cocquard. 

Die zullen toch allemaal in de 1.5-2.5M range liggen. geen echte toppers, maar toch ook niet goedkoop.

VliegendSchwein

Zoals Pedersen dit jaar klimt zie ik hem er in etappe 2 ook nog bijzitten op zo'n lopende klim. Denk dat je om Pedersen niet heen kan in je pouletje.

Wicked Wout
Nijmos
Tijd om hem anderhalf miljoen te maken dan he

Asjeblieft, 1.5 miljoen it is

mirkodek
Mazzel1986
Ik denk dat ze hier wel een risicootje hebben genomen qua budget. Is vrij ruim in mijn ogen. Als er...

Hier dezelfde gedachte inderdaad. Ik kon nu iedereen die ik wilde er zo inklikken. 

TourDeFranceUnchained
KV
Welke "grote" namen zouden dan nog een mogelijkheid zijn behalve mss Philipsen? Groves zie ik toch g...

Fernando (ik sprint van 600m tot 100m voor de finish) Gaviria natuurlijk 😉

KV
TourDeFranceUnchained
Fernando (ik sprint van 600m tot 100m voor de finish) Gaviria natuurlijk 😉

Hmm. Denk ik niet met Canal al op de lijst en mogelijk ook nog Aular erbij. 
En weet niet of dit überhaupt een "grote" naam is die het beleid zal veranderen ;-)

Laatst gewijzigd
martijncr

Ik ga het een keer zeggen, maar drukt iedereen zonder twijfel Soler in het team? Die gozer rijdt altijd een steengoede Vuelta en is voor 2 mln een no brainer. Aanvaller. Bergpunten. Teampunten misschien. En een Spaanse grinta! 

hajeje
martijncr
Ik ga het een keer zeggen, maar drukt iedereen zonder twijfel Soler in het team? Die gozer rijdt alt...

Helemaal eens, ik heb hem!

TourDeFranceUnchained
martijncr
Ik ga het een keer zeggen, maar drukt iedereen zonder twijfel Soler in het team? Die gozer rijdt alt...

Dat hangt een beetje af van de tactiek van UAE denk ik. Voor het eerst komen ze met echte favorieten aan de start en maken ze met de dubbele kopman tactiek misschien ook nog wel kans op de eindwinst. De vraag is, gaat UAE profiteren van het kopwerk van Visma of gaan ze gebruik maken van het feit dat Vingegaard en Jorgenson de Tour al gereden hebben en Visma zelf flink onderdruk zetten zoals Visma dat in de Tour deed bij UAE. Ofwel de koers hard maken 3 weken en Vingegaard vervolgens aanvallen net Ayuso/Almeida. In dit laatste geval, heb je een Soler/Vine hard nodig als knechten om het tempo in elke bergetappe hoog te houden en zal Soler minder eigen kansen krijgen.

Pim Todcock

Waarom is Poole zo goedkoop? Hij is jong en heeft alle drie de keren dat hij een GT reed ruim geleverd. Daarnaast is TPP in goede vorm.

Abbronzato Ciclista
TourDeFranceUnchained
Dat hangt een beetje af van de tactiek van UAE denk ik. Voor het eerst komen ze met echte favorieten...

Je gaat er dan wel vanuit dat Soler zich aan teamorders houdt...

KV

Daar gaat de parel...

JoostEmpty

Leo Bisiaux: koopje!

Ragnar Lolbroek

LEO!!! Lehehejo!!. Iedereen komt als je Leo roept. ( voor de pickrate van Bisiaux)

JW van Putten

Inderdaad een heel erg ruim budget. Iedereen erin geklikt die ik zou willen en 4 miljoen over... En naast Pedersen +B/C hoef ik geen andere sprinters eigenlijk. 

Nijmos
JW van Putten
Inderdaad een heel erg ruim budget. Iedereen erin geklikt die ik zou willen en 4 miljoen over... En...

Prima toch, laat je 4m op de bank!

Astarloa
JW van Putten
Inderdaad een heel erg ruim budget. Iedereen erin geklikt die ik zou willen en 4 miljoen over... En...

Heerlijk man, nu al je team klaar. Niet meer aankomen!

Nijmos

Vooral op het terrein van de sprinters is het nog wel lastig puzzelen zo. Komt Philipsen erbij dan zijn er opeens allerlei opties. Dan is Pedersen thuislaten wellicht te overwegen ook. Verder lijken me ook nog wel wat andere min of meer serieuze sprinters een optie, zoals Gaviria, Lamperti, Bennett, Van Uden, Moschetti, coquard en dan vergeet ik er vast nog een paar. En binnen het veld dat aan de start staat mogen ee ons al afvragen of Ganna, Zingle, Oliviera en Van Dijke alles gaan meesprinten.

minibakfiets

Hoeveel sprinters (of combinatie renners) zijn jullie van plan om mee te nemen?

🟢 Aantal échte sprintkansen:

4 à 5 etappes zijn geschikt voor een klassieke massasprint:

• Etappe 1 (Turijn → Novara) – vlak & snel
  • Etappe 8 (Monzón → Zaragoza) – ideaal sprintprofiel
  • Etappe 19 (Rueda → Guijuelo) – open sprintkans
  • Etappe 21 (Alalpardo → Madrid) – traditionele slotrit met kans op massasprint
  • Etappe 2 – vlak, maar finish bergop → niet geschikt voor pure sprinters

⚠️ Twijfelgevallen:

• Etappes 9 & 15 – heuvelachtig, kans op sprint met gereduceerd peloton of late aanvallers

🧮 Totaal:

• 4 zekere sprintkansen
  • 1–2 mogelijke extra’s afhankelijk van het koersverloop

Ik vind het lastig want ik wil 4 TJVs en minimaal 3 UAE. Dus ik moet het zoeken in wat combi renners denk ik. Maar overweeg ook serieus om Mads thuis te laten. Ik denk dus maximaal 4 sprinters, of sla ik dan de plank mis?

martijncr

Ik heb ons Flitsforum SL weer aangemaakt! 

Gujanator

Pedersen thuis laten lijkt mij wel een erg groot risico. Als ik even de berekening maak kom ik hierop uit:

Etappes: 250 - 350 punten door 5 of 6 keer sprinten, wellicht 1 of 2 keer mee in de vlucht, TTT en misschien ITT.

Puntentrui: ca 150 punten als hij vanaf het begin hoog staat en 80 voor de eindafrekening.

Misschien nog wat andere punten zoals klassementspunten in etappe 1 of teampunten voor een Lidl-Trek renner die een etappe wint.

Dat brengt het totaal op 480 - 600 punten voor 5M. 

Daarnaast is hij heel betrouwbaar en dus als er geen gekke dingen gebeuren zie ik hem altijd die 480 wel halen. Bovendien is hij een hele fijne captain. Momenteel is er niet echt een andere sprinter die ik met een gerust hart over Pedersen zou kiezen als cap.

Jovi7
minibakfiets
Hoeveel sprinters (of combinatie renners) zijn jullie van plan om mee te nemen?   🟢 Aantal échte sp...

Ik vind 3 of 4 iets logischer voor een sprint, dan etappe 2. En Pedersen niet meenemen dan mis je zo goed als zeker de man van de groene trui. Lijkt mij niet heel slim. 

1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.