Hij zal denk ik ook nog wel top-5 jongeren kunnen eindigen, is in eindafrekening chill. Maar ik snap je twijfels goed. Ook zo'n Gall zegt: in principe klassement, maar... En zo zijn er echt veel jongens die voorzichtig zijn in hun ambities. Dat maakt Ayuso, Tiberi, Pidcock, O'Connor en Bernal eigenlijk no-brainers op dit vlak. Deze jongens willen er voor gaan. Mis ik nog een naam naast Vingegaard natuurlijk?
Edit: lees dat ie echt tijd in GC wil gaan verliezen, wat ellendig dit soort interviews. Want als aanvaller wordt het een dure onvoorspelbare jongen
Hij spreekt natuurlijk ook wel van "eventueel een rit winnen door bij de besten te blijven"
Lijkt mij toch niet dat hij in het begin zomaar tijd zal verspillen.
De Bora communicatie bij Lipo pre-Tour was ook niet echt hoopgevend...
Wat vliegendSchwein hieronder zegt. 1 van de favorieten zo niet de favoriet voor de TTT.
Almeida: spreekt voor zichzelf
Ayuso: high risk high reward. Spoiler: bij mij staat hij er van dag 1 in, ik snap de twijfels rond hem maar aan de andere kant ik zie niet meteen een trosje klassementsrenners die dicht bij hem komen op vlak van klasse. En hij past in mijn budget.
En dan plan om een derde mee te nemen. (msch zelfs 4) Niet meteen om ploegpunten maar gewoon omdat type soler/Vine in deze Vuelta veel kansen krijgen als ze mee mogen in de vlucht.
Bagioli of Vine? Bagioli heeft voordeel van puntentrui Mads en eventueel bergtrui Ciccone. Vine heeft dan weer het voordeel van de TTT (wordt UAE denk ik 2e, maar zie ze ook winnen) en een indivuduele tijdrit top 10 (als hij voor die tijd niet gevallen is). Daarnaast natuurlijk jongerentrui van Ayuso.
Advies nodig, heb nu onderstaand team samengesteld. Met de komst van Philipsen begin ik te twijfelen aan Aular: 2 mil voor zo'n middelmatige sprinter. En ik heb nog 250k over.
Zal ik Aular + Gall + Silva eruit halen en zo Philipsen + Caruso + 500k sprinter erin te klikken?...
GC/Klim/Aanvaller:
Jonas Vingegaard
Joao Almeida
Juan Ayuso
Marc Soler
Giulio Pellizzari
Giulio Ciccone
A Bagioli
Felix Gall
Leo Bisiaux
Egan Bernal
Tom Pidcock
William Junior Lecerf
Valentin Paret-Peintre
Lorenzo Fortunato
Sprint:
Mads Pedersen
Alex Zingle
Guillermo Thomas Silva
Thibaud Gruel
Orluis Aular
Fillippo Ganna (ga vanuit dat hij mee sprint)
Ik vind ze allebei te duur voor wat ze kunnen. Van Uden is meer een vlakke sprinter en Vernon is toch iets meer een punchsprinter, dus daar moet ik je broer gelijk geven. Maar als je naar de uitslagen van beide heren kijkt kan ik alleen maar concluderen dat ze zelfs in tweederangs wedstrijden al matige uitslagen rijden dit jaar.
op twee renners na exact dezelfde namen. Heb Van Dijke ipv Lecerf en heb Tiberi ipv Gall (geen 250.000 over)
Ik zou er ook zeker graag nog een Jumbo bij puzzelen maar vind 2 mile (bijv. Campenaerts of Tullet) erg gortig. Maar gaat Vingegard huishouden dan ben ik het haasje zonder die 3de Jumbo!
Mocht ik Campenarts of Tullet er in willen hebben dan zou dat voor Soler of Pellizzari zijn.
Maar voor Soler heb ik echt te veel FOMO gezien de uitslagen van de afgelopen jaren. En in geval tegenvallen van Almeida (90%) en/of Ayuso (maakt zijn potentie ook niet altijd waar, door teamstrategie of pech) is hij wel een fijne verzekering.
Pellizzari zou nog kunnen maar ik verwacht ondanks de berichtgeving toch dat hij hoog in het algemeen klassement blijft staan en dan word mijn AK ook weer te dun.
In Jorgenson zie ik het niet zitten. Die zou ik dan in moeten ruilen voor een Ayuso of Almeida. Maar die zie ik beide betere dag uitslagen en eindklassering neerzetten dan Jorgenson (aanlaap op vakantie in Amerkia was niet hoopgevend) en de vraag is dan of teampunten dat verschil goed maken. Zover ik dit inschat op enkel uiteenzettingen is dit niet het geval, ondanks nog een upgrade van 1 mile ergens.
Al met al is het voor nu 2x Jumbo, 3x Trek en 3x UAE. In elke ander ronden zou ik hier zéér tevrede mee zijn 😅 nu voelt het op een of andere manier niet af, ondanks dat het team wel in balans is.
Overigens overweeg ik Philipsen niet voor deze prijs. Op het vlakke heer en meester maar in de sprint+ veel twijfel gezien de huidige vorm (Denemarken). daarbij nog veel onduidelijkheid over hoe hij hersteld is en of hij een berg goed kan verteren en dus überhaupt gaat uitrijden. Wat wel essentieël is gezien de sprints aan het einde die, die moet rijden voor deze prijs.
Voor mij dus te onzeker!
Ik neig ook naar niet mee, Aular blijft een twijfelgeval. Voor die prijs kan je ook een O'Connor (meer kan in de bergen) of een Van Uden (Meer kans op de sprint) meenemen. Waar denk je dat Aular gaat shinen?
Ik verwacht (lees: hoop) dat Aular in de zelfde vorm verkeert als in de Giro en dan kan hij in de gereduceerde sprints zeker top 10 rijden. Ik verwacht ook dat hij er gewoon bij zal zitten in de vlakke sprints maar dan plek 10-20 en hij heeft een volledige trein in dienst van hem.
Van Uden is beperkt tot enkel vlakke etappes en de vraag is of hij er dan ook nog bij zal zijn aan het einde.
O'connor is natuurlijk een totaal ander type renner. Als je investeerd in de aanval/bergen/AK gaat dat tenkoste van de sprint equipe en raakt je team uit balans. Dit gaat vaak weer gepaard met een hoop bank(BBQ)punten 😉
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.