Scorito Vuelta 2025

1 2 3 4 »
Nijmos

Wat verwachten we eigenlijk van etappe 3? Lijkt mij dat mads, matthews, strong achtig types dat aankunnen toch? Of is dat al meer een dag voor types pidcock?

KV
Nijmos
Wat verwachten we eigenlijk van etappe 3? Lijkt mij dat mads, matthews, strong achtig types dat aank...

Denk dat al jouw genoemde namen hier goed opstelbaar zijn. 

DesproatMichiel
nasibal
Opstelbaarheid heeft natuurlijk met méér te maken dan het aantal etappes waar hij past. Als jij 9 re...

Exact dat. Doordat hij veel opstelbaar is denk je al snel weer "deze ronde is echt voor hem gemaakt". Maar zolang zijn ploeg én hijzelf niet expliciet zeggen voor etappes te gaan zou ik er vanaf blijven. En doen ze dat wel, zou ik er het liefst nog vanaf blijven 😂

Er zijn meer renners die je vaak kunt opstellen en die ook niet voldoende leveren. Zelfs als Pidcock een aantal keer levert weet je alvast dat je hem met zo'n parcours tegelijkertijd ook uit fomo gaat opstellen maar hij een aantal keer niet levert. Dat zijn uiteindelijk ook plekjes die je anders kunt opvullen. Leveren die meer op? Dat gaat sterk afhankelijk zijn van het deelnemersveld voor die etappes en koersverloop tav mogelijke teamtruipunten. Ook is dan het verschil tussen "een plekje" of pidcock als cap aanzienlijk. Als cap is hij absoluut nog niet zo'n zekerheid op een top 3 of zelfs 20 als een Matthieu, Pedersen, Pogi etc. De dagelijkse zenuwen of hij er wel of geen zin in heeft bespaar ik mij liever wanneer mogelijk 🙏

Nijmos

Wie zou bijvoorbeeld voor etappe 11 een geschikte captain zijn? Die dag lijkt me duidelijk te licht voor ak en te zwaar voor Pedersen. Best nog lastig op basis van de huidige startlijst wie je dan mag verwachten. Kom je misschien toch snel op Pidcock uit meneer Desproat;)

deraadkevin
Nijmos
Wie zou bijvoorbeeld voor etappe 11 een geschikte captain zijn? Die dag lijkt me duidelijk te licht...

Maar wat als hij toch nog relatief dicht in het AK staat, en besluit niet de energie te verspillen in een vlucht. Of dat ze hem daarom niet laten rijden. dan gaat hij gewoon ergens buiten de top 20 aankomen. Denk dat er voor zulke etappes genoeg alternatieven zijn die ook nog eens goedkoper zijn, waarbij de bespaarde centen in andere renners gestopt kan worden. 

Denk dat er weinige zijn die de kwaliteiten van Pidcock niet onderkennen, maar nog minder die zijn intenties in kunnen schatten. 

nasibal
Nijmos
Wie zou bijvoorbeeld voor etappe 11 een geschikte captain zijn? Die dag lijkt me duidelijk te licht...

In de regel kom je er doorgaans het beste mee weg om in dat soort etappes gewoon de gele trui te cappen. Een aanvallercap waar je raak mee slaat is binnen het vacuum van de betreffende ronde een goede slag, maar over meerdere rondjes gesproken cancelt dit vaak uit of werkt het zelfs negatief. 

Vooraf bij een ronde kies ik hier dus alleen voor als er een echte bloedzekere cap op de lijst staat voor deze etappes, of als je een paar interesante 500k aanvallers in je selectie kan opnemen en daar een gokje mee wil wagen. Ik denk dat we met z'n allen concluderen dat juist die bloedzekerheid hetgene is dat er aan schort bij Pidcock en 500k zal hij ook niet zijn. 

martijncr

Pidcock wordt toch stelselmatig overhyped? Ik vind de Scorito-punten overzicht van Michiel echt een uitstekende met feiten onderbouwde uiteenzetting waarom je die beste man alleen zou moeten overwegen voor 1.000.000? En eigenlijk overweeg ik hem nooit meer (misschien in klassiekersspel...) vanwege z'n vreselijke onvoorspelbaarheid, onverschilligheid en nog meer woorden met on! 

Nijmos
nasibal
In de regel kom je er doorgaans het beste mee weg om in dat soort etappes gewoon de gele trui te cap...

Eens hoor, dat pidcock die optie niet is. Maar ik wilde de discussie wat verbreden naar welke ardennenachtige heuvelmannen met vrijheid we verwachten. Ik vond healy in e6 een goede capoptie in de tour bijvoorbeeld, koos vervolgens voor pogacar en dat had ook goed mvdp kunnen zijn. Er zijn soms wel etappes waar je voorvoet dat de vlucht sowieso 20+ man gaat zijn. Maar dan moet je inderdaad wel iemand hebben die én vrij zeker de vlucht haalt én vanuit die vlucht ook heel waarschijnlijk top 3 rijdt. Kamna was er in het verleden wel eens zo eentje.

OneTrickPony

Misschien heeft Pidcock geleerd van de Giro, dat hij toch echt dat kwartier moet verliezen voordat ze hem laten rijden? Want daar was het een beetje hinken op twee gedachtes, AK en ritten, en het kwam dus allebei niet uit de verf.

Ik krijg bij hem altijd het gevoel dat hij zoveel meer kan, als hij maar realistische doelen stelt en niet alles tegelijk wil.

Hij kwam moe uit de Ardennen, daarna ging hij achtereenvolgens meesprinten met Pedersen, wat hij verloor, aanklampen bij de AK mannen wat niet echt lukte, en in vluchten proberen te komen waar hij dan niet in mocht. 😅

Laatst gewijzigd
Tiskuuurs
OneTrickPony
Misschien heeft Pidcock geleerd van de Giro, dat hij toch echt dat kwartier moet verliezen voordat z...

Misschien heeft Martijn geleerd van alle vorige rondjes en maken ze pidcock wat goedkoper deze Vuelta zodat hij misschien eventueel van mijn zwarte lijst afkomt! Nog een weekje en we weten het!

1 2 3 4 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.