Scorito Vuelta 2025

1 2 ... 43 44 45 46
Canyon72
BigMig
Wie zijn je 5 opvullers vandaag?

Ciccone, Fortunato en Ricitello eventueel voor bergtrui en Pidcock en Oliveira als extra opvulling. 

Jommelb

Laatste dilemma hier:

1. Zingle, VPP, Bisiaux
  2. Aular, Buitrago, Ganna

Wil eigenlijk die 3e Visma niet opgeven, maar Buitrago en Ganna toch ook veel potentieel.

Maarten Koning

Zo drie kwartier voor de start is delen wel prima natuurlijk.

Voor mijn doen vrij heavy op de aanvallers maar dat past toch meer bij de vuelta, waar de vlucht het wezenlijk vaker haalt dan in de giro en de tour.

Ving

Almeida

Ayuso

Ciccone

Tiberi

O'connor

Bernal 

Kuss

Tulett

Pidcock

Buitrago

Frigo 

Fortunato

Soler

Kung

Pedersen

Marit

Aniolkowski 

Viviani

Gruel

Vast vaak wat bankpunten maar in mijn ervaring is dat in de vuelta sowieso wat vaker, door die vlucht die het gemiddeld genomen wat vaker haalt.

Laatst gewijzigd
OneTrickPony

@Jommelb

Optie 1 heb ik alledrie, en optie 2 alledrie niet.

Ganna was eerst een geweldige pick. Toen kwam Rivera erbij op de lijst voor de moeilijke uitgedunde sprints. Toen kwam Turner erbij voor de makkelijke sprints. Toen kwam er het bericht dat zijn voorbereiding niet geweldig is verlopen...

Laatst gewijzigd
de Bruyn
NOAD1912
Waar ik niet aan uitkom is een derde Visma renner er in te fietsen, maar lijkt me onoverbrugbaar om...

Hetzelfde probleem: dan maar niet. 

Groetemeule

Nou tis compleet. Soler er nog in kunnen fietsen. Maar wel maar 6 mannen die aangegeven hebben voor AK te gaan, dat voelt toch beetje weinig. De AK equipe opvullen met oa Cicco, Tulett, 3 aanvallende klimmers en hopen dat een type Riccitello toch plots voor AK gaat. Ohja en evt met een extra lidl trek knecht:)

Natnael Tankstation
Guido Maltempi
Ik heb dezelfde afweging gemaakt, bij mij is het Foldager geworden. Iets minder rap, maar klimt bete...

Dank, zelf ook voor Foldager gedaan. Nog even zijn uitslagen bestudeerd en hij doet het toch ook wel eens leuk in pelotonssprintjes achter een kopgroep in overgangsetappes, ook niet onbelangrijk voor die ritten. En Aniolkowski heb ik ook in mijn team, eigenlijk als enige niet fatsoenlijk klimmende sprinter, puur omdat ik zijn prijs-kwaliteitverhouding wel heel goed vind. Coquard was voor 1 mil te overwegen geweest, maar in die vier vlakke sprints is Aniolkowski op papier wmb een van de vijf beste opties in dit sprintersveld, dat compenseert weer ten opzichte van de andere opties voor 1 miljoen.

Jommelb
OneTrickPony
@Jommelb Optie 1 heb ik alledrie, en optie 2 alledrie niet. Ganna was eerst een geweldige pick. Toen...

En dat jii optie 1 ook allemaal hebt, is dat een goed teken of juist niet?😅

Astarloa

Snap de verdeling af en toe niet zo goed bij sommigen. Sprints zijn toch heel makkelijk in te vullen met heel weinig kandidaten en dus grote kans op een hoge score? In alle bergetappes zijn zo gigantisch veel kandidaten om de top 20 te vullen dat je bergrenners 7 t/m13 toch een redelijke loterij is voor de rituitslag? Je moet al de juiste opstellen voor die dag wat dus al 50% is en dan moet die het nog maar voor elkaar spelen om top 20 te rijden.

OneTrickPony

Ik ben er ook uit.

AK: Vingegaard, Ayuso, Jorgenson, Ciccone, Tiberi, Pellizzari, Bernal, Pidcock
Sprint: Pedersen, Zingle, Vernon, Turner, Marit, Aniolkowski, Gruel
Rest: Vine, Campenaerts, Fortunato, Paret-Peintre, Bisiaux.

Geen Almeida, 4x Visma, 7 sprinters. Vol voor goud, of helemaal fout.

OneTrickPony
Jommelb
En dat jii optie 1 ook allemaal hebt, is dat een goed teken of juist niet?😅  

Haha, in de Giro was dat een goed teken. In de Tour helemaal niet 😂

Canyon72
ditisdavid
Tenzij we vandaag een hele verrassende sprintwinnaar krijgen die ook nog eens veel teamgenoten heeft...

Ik hou het op 4 sprinters, 1e rit kan lage score zijn, maar offer geen ak of klimmer op.

dawizz

Jorgensen, Ciccone, Landa, Hindley, Pellizarri, Vine, Soler, Campenaerts, Tullett, Dunbar, Gaudu, Martin, Herrada

Philipsen, Van Uden, Coquard, Mikhels, Vernon

Ganna, Kung

Zomaar een topteam geklikt van renners die mijn ploeg niet gehaald hebben 😀

Stijn Lemmens

TEAM: VUELTA 2025

KLASSEMENT:

1) J. Vingegaard

2) J. Ameida

3) J. Ayuso

4) F. Gall

5) E. Bernal

6) T. Pidcock

7) C. Rodriguez

8) L. Meintjes

KLIMMERS:

9) M. Jorgenson

10) G. Ciccone

11) J. Vine

12) L. Fortunato

13) L. Bisiaux

TIJDRIJDER:

14) F. Ganna

SPRINTERS:

15) M. Pedersen

16) A. Zingle

17) A. Marit

18) E. Viviani

19) S. Aniolkowski

20) T. Gruel

Dit is mijn team voor nu, idien iemand nog imput heeft mag je mij steeds contacteren

mvg

STIJN

Marco17-09

Team staat, twijfel alleen nog over Kuss...

Vingegaard

Almeida

Ayuso

Ciccone

Pellizzari

Kuss

Buitrago

Fortunato 

Pedersen

Zingle

Aular 

Gruel 

Silva 

Soler

Pidcock

Tulett

van Dijke

V. Paret-Peintre 

Bisiaux 

H. Lopez

Kuss kan er ook nog uit voor Tiberi maar ik ben er geen fan van om 500k over te houden...

Iemand nog tips voor een upgrade of het zo laten?

Primozeh

HELP

Welke budgetsprinter gaat het meeste opleveren? 1m of 750k 

van dijke, Silva en gruel heb ik al. 

Maarten Koning
Marco17-09
Team staat, twijfel alleen nog over Kuss... Vingegaard Almeida Ayuso Ciccone Pellizzari Kuss Buitrag...

Ik zou overwegen om Aular te veranderen naar Turner en dan Pellizzari te veranderen naar Tiberi. 

VPP, Buitrago, Soler en dan potentieel nog Fortunato en Bisiaux, qua vluchtpotentieel zit je al wel goed. Pellizzari is wel duur als aanvaller. Ik had hem er vanaf dag 1 in maar hij gaat expliciet niet voor een klassement en dan wordt het toch lastiger. Althans, dat zegt hij.

Laatst gewijzigd
Jr1992

Ik ga de gok nemen met poels, fortunato en higuita😂 go team astana!

minibakfiets
Jr1992
Ik ga de gok nemen met poels, fortunato en higuita😂 go team astana!

Jij verdient pluspunten voor de inzet!

ditisdavid

Dit was een hele rare puzzel. Een erg hoog budget en de scheve prijsverhoudingen tussen de klassementsrenners enerzijds en de sprinters en Visma's/Lidls anderzijds maakte het mogelijk en eigenlijk ook gewoon logisch om zowat alle dure klassementsrenners te pakken. Tel daarbij op dat er weinig variatie in het parcours zit en je hebt absoluut geen 20 man nodig, zodoende heb ik 7 renners van 750k of minder.

Klassementsrenners

1. Vingegaard

Spreekt voor zich.

2. Almeida 

3. Ayuso

Allebei met wat vraagtekens, maar in dit veld en met dit budget kan je heel weinig met het geld dat je vrijspeelt door ze thuis te laten, en als ze allebei in redelijke vorm zijn heb je ze wel gewoon nodig.

4. Ciccone

Het blijft een raadsel wat zijn plannen precies zijn, maar dit is een heerlijk parcours voor hem.

5. Gall

Het was hem of O'Connor. Ik kon niet genoeg met de 500k die het scheelde en had O'Connor ook niet nodig voor de ploegentijdrit, dus kiezen we voor de man die het hele jaar al net wat beter klimt.

6. Tiberi

Kan hem moeilijk als stabiele factor zien na zijn Giro, maar in Polen was het weer goed en met de prijs valt het ook goed mee.

7. Bernal

Moet in de buurt kunnen blijven van bovenstaande namen, met een paar uitvallers wordt het dan plekje 5-8 en op dit parcours en met de ploegentijdrit haal hij zijn geld er dan makkelijk uit.

8. Pidcock

Geweldig parcours voor hem en met dit budget kan je je het ook wel veroorloven om een high risk high reward-renner te nemen.

9. Fortunato

Mits zijn drukke programma hem niet in de weg zit, moet hij in staat zijn om toptien te rijden en dan lijkt een puntje of 150 wel haalbaar. Mocht hij toch een aanvaller worden, dan heb ik daar uiteraard geen probleem mee.

Aanvallers en andere types

10. Soler

Staat er altijd in de Vuelta, en ook in de jaren dat Ayuso hoog eindigde haalde hij dikke punten dus teamorders zouden geen probleem mogen zijn. Mijns inziens voor zowat iedere dag in het middengebergte de best mogelijke kopman.

11. Fisher-Black

Heerlijke renner voor etappes 2 en 3, een ritzege (en daarmee het rood) is niet uitgesloten. Daarnaast een goede optie voor de overgangsetappes en de tijdrit. Vond ik een no-brainer

12. Ryan

13. Lecerf

Had twee plekjes voor 500k over. Een type Paret-Peintre zal zich richten op de zwaarste bergetappes waar je toch je klassementsrenners opstelt, Vergallito voelde wel heel low-reward en Langellotti is razend interessant, maar ik had geen ruimte over in etappes 3 en 5. Zodoende gegaan voor types die in met name etappes 9 tot en met 12 wat klaar kunnen spelen: wel klimmers, maar meer de types die ook/juist in het middengebergte tot hun recht komen. Lecerf heeft twee keer toptien gereden in grote rittenkoersen dit jaar en is in vorm, die kan echt wel hoge ogen gaan gooien. Ryan is wanneer hij fit is serieus goed en dat lijkt hij eindelijk weer te zijn. Had in Burgos naar eigen zeggen last van de hitte, maar in elk geval de eerste week zou het overal minimaal tien graden minder warm moeten zijn.

Sprinters

14. Pedersen

Spreekt voor zich.

15. Zingle

Twijfel nog steeds of hij overal gaat meesprinten, maar van de Visma's wel degene met de meeste kans om de eigen punten te halen die hij nodig heeft denk ik.

16. Mihkels

Heeft de beste kans in deze prijscategorie om zijn geld waard te zijn. Van Uden en Vernon klimmen te slecht, Aular is bepaald niet betrouwbaar in een vlakke sprint, en hij valt er netjes tussenin.

17. Turner

Ja, zijn aanloop is niet ideaal, maar vier van de zes kansen zitten in week 1 waar dat nog niet zo'n probleem moet zijn, hij is zeker niet minder dan de mannen die een treetje duurder zijn, en is ook nog eens een goede optie voor de ploegentijdrit en in mindere mate individuele tijdrit.

18. Van Dijke

Twee keer topvijf bij drie van de keren dat hij in de Giro vorig jaar - tegen betere renners - mocht sprinten, kon ik niet omheen. Daarnaast het kansje dat FFB in etappe 3 en 4 teampunten oplevert, maar dat zou pure bonus zijn.

19. Gruel

Gisteren nogmaals in een interview bevestigd dat hij ook aan de vlakke sprints mee gaat doen, met zijn punchvermogen erbij moet hij dan wel zijn punten kunnen pakken.

20. Christen

Mijn hier eigenlijk niet besproken pareltje! Hele fijne pick voor etappe 3, die in Burgos ook het klimvermogen liet zien om in het middengebergte mooie dingen te doen vanuit de vlucht. Maar ik zat voor etappe 3 eigenlijk al goed, dus viel hij net buiten de boot. Totdat er vanochtend in de Zwitserse pers een interview verscheen waarin hij aangaf dat hij in de sprints voor eigen kansen mag gaan. En dat maakt hem naar mijn mening misschien wel de meest interessante 500k-er van allemaal.

Succes iedereen!

Behatzailea

Uiteindelijk iets te gretig wat sprinters erin geklikt, maarja, wie zijn er over aan het eind?

Dit is het geworden:

Vingegaard

Almeida

Ayuso

Tiberi

Ciccone

Bernal

Pidcock

Fortunato

Rodríguez

Soler

Buitrago

Pedersen

Aular

Zingle

Turner

Buratti

Foldrager

Canal

Gruel

Kung

NielsH97

Nou het team staat, we gaan voor goud!

Vingegaard

Almeida

Ayuso

Caruso

Tiberi

Gall

Pellizzari

Bernal

Fortunato

Buitrago

Riccitello

Bisiaux

Tullet

Pedersen

Zingle

Turner

Silva

Van Dijke

Gruel

Oliveira

Ecko
dawizz
Jorgensen, Ciccone, Landa, Hindley, Pellizarri, Vine, Soler, Campenaerts, Tullett, Dunbar, Gaudu, Ma...

Het zou zomaar kunnen, maar ik hoop dat dat niet het winnende team wordt. Ik heb er maar drie van. 

FRdustin

Vingegaard

Almeida

Ayuso

Ciccone

Tiberi

O'Connor

Pellizzari

Bernal

Pidcock

Fortunato

Frigo

Bisiaux

Vine

Tulett

Pedersen

Zingle

Aniolkowski

Silva 

Grual

Van Dijke

Succes allemaal💪🏻

Laatst gewijzigd
Canyon72
NielsH97
Nou het team staat, we gaan voor goud! Vingegaard Almeida Ayuso Caruso Tiberi Gall Pellizzari Bernal...

Caruso rijdt niet mee hoor🤔

1 2 ... 43 44 45 46

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.