Scorito Vuelta 2025

1 2 ... 71 ... 79 80
Koning Koers

Check hier de voorbeschouwing van Koning Koers;

https://www.tiktok.com/@koning.koers?is_from_webapp=1&sender_device=pc

Groetemeule
Erik Verhoef
lol gaat Ayuso nu uitbollen? contract is binnen? Fortunato zat in etappe 6 in ontsnapping waardoor h...

Wat Ayuso doet lijkt voor iedereen een raadsel hahah. Zou het zelf wel chill vinden als Fortunato weer wat meer op achterstand komt, ik had hem juist gekozen omdat hij een klimmende aanvaller is :-) Alhoewel hij het gisteren dan weer niet onverdienstelijk deed als AK man

NOAD1912

Dat de Vuelta een bankpuntendrama is is bekend en zal grotendeels voor iedereen gelden, maar deze editie gaat het bij mij nergens meer over. Met Ayuso verkeerd opstellen en cappen als hoogtepunt. Ik ben enorm onzeker geworden in mijn keuzes merk ik. Mijn berg/AK ploeg is in principe erg goed, maar ik weet niet meer waar ik goed aan doe. Alle voorbeschouwingen hier op WF, IDL, Morizz, Scorito Podcast en bookies tot me genomen en nog ben ik er niet aan uit.

Dus als laatste wend ik me tot de kenners hier..

Vooralsnog is dit mijn ploeg:

Vingegaard (C)
Almeida
Ayuso
Soler
Ciccone
O'Connor
Bernal
Buitrago
Pidcock

Bank:

Tiberi
Fortunato
Bisiaux
Tulett

Die laatste 2 bankzitters vallen af, maar de bovenste 2 enorme FOMO voor en dan eigenlijk met name Fortunato.. welke 2 van mijn basisopstelling zouden jullie als eerste wippen? Ik neig naar Bernal en/of Buitrago, maar aangezien al mijn keuzes deze Vuelta verkeerd uitpakken kan ik wel een zetje in de rug gebruiken..

Wie en met name waarom?

Mijn dank is bij voorbaat groot!

Laatst gewijzigd
Vergane Glorie
NOAD1912
Dat de Vuelta een bankpuntendrama is is bekend en zal grotendeels voor iedereen gelden, maar deze ed...

Op zich kan je het hier prima mee doen. 

Ligt er een beetje aan welke rol je de renners hebt toebedacht. Buitrago kan in de aanval gaan, maar heeft dat de afgelopen tijd nog niet geprobeerd en er waart een ziekte door het team...vandaar dat ook bij mij tiberi op het bankje blijft totdat hij een teken van leven geeft.

Enige denk ik dat de klim vergelijkbaar is met zondag. Dus achter de toppers zal er een aardige groep over de finish komen. Op basis van de afgelopen etappes zal dat fortunato voor bernal eindigen in de "sprint". 

Mijn team is:

Vingegaard (C)

almeida

pidcock

ayuso

soler

vine

ciccione

en dan frigo en castrillo voor de vlucht.

op het bankje: Tulett (denk niet dat Lidl weer alles bijeen gaat houden, die gaan pedersen in de vlucht proberen te krijgen), tiberi, bernal, fortunato. Oftewel..iets te veel keuzes. Enkel de wissel van een van de aanvallers voor Fortunato overweeg ik nog en houd ik de interviews vooraf in de gaten.

zomaareens

Is het een optie dat ook een Kuss meegaat in de vlucht?

ProScoritoManager
NOAD1912
Dat de Vuelta een bankpuntendrama is is bekend en zal grotendeels voor iedereen gelden, maar deze ed...

Inzake Tiberi: Op IDL staat te lezen dat hij ziekte op hoogtestage in de voorbereiding aandraagt als verklaring voor zijn huidige malaise en zich ook op de rustdag nog slecht voelde. Die hoef je voorlopig niet te verwachten ben ik bang (want ik heb hem ook). Hoopt er doorheen te komen en nog eens te scoren vanuit de aanval. Zul je wel net zien dat je hem dan op de bank hebt natuurlijk, maar dat is een zorg voor later. (Had ie dat niet eerder kunnen zeggen... Ging bij mij zondag last minute mee voor Pidcock...)

Als ik jou was zou ik Fortunato ipv Buitrago opstellen. Fortunato kan in meerdere scenarios (vlucht, AK) scoren. Buitrago zal sowieso niet in de vlucht zitten want rood verdedigen. Verwacht dat hij zich daarvoor flink zal moeten leegrijden op de slotklim en dat zelfs dan nog die 8 truipuntjes verre van gegarandeerd zijn. Enige scenario op echte punten is als de AK mannen écht rustig aan doen en ze achter 10 vluchters in formatie (dus Bahrain voorop) binnenrijden. Vind ik zelf een vergezocht scenario.

Pim Todcock
NOAD1912

Ik zou O'Connor banken. Die zit bij mij ook op de bank. Die heeft geen vaste punten en kwam niet verder dan 13e. Dat is dus slechts 16 punten en 14 afgelopen vergelijkbare rit. De kans is dat dat er meer zijn dan Fortunato of iemand anders, maar de upside van de andere renners is een stuk groter.

KV

Fortunato zal met zijn huidige ranking toch niet in de vlucht kunnen?

de Bruyn
NOAD1912

Alvast een handshake: we halen exact hetzelfde aantal punten vandaag. Ik heb weinig vertrouwen in Bahrein, dus ga liever voor de Bernals van deze wereld. 

OneTrickPony

Fortunato zal inderdaad niet in de vlucht mogen, maar ik stel 'm toch maar op. Alternatief is Bisiaux of team/truipunten met Tiberi/Pedersen/Campenaerts. 

Word er niet heel vrolijk van dat juist Almeida, die ik niet heb, steady presteert en Ayuso niet, en de Visma jongens, waarvan ik met 4 begonnen was, Traeen naar boven hijsen om alsjeblieft nog een keer de rode trui op te halen. 

hajeje
NOAD1912

Dank voor je verhaal, ga ik helemaal in mee. Ik gok continue verkeerd vlucht vs AK. Voor vandaag alles op AK gezet, kan ik in ieder geval wat zekere punten binnenhalen. Niet meer om mee te doen om de prijzen, maar een beetje te herstellen van de -29% daling in de voorgaande etappe...

hajeje

De etappe vandaag lijkt goed te controleren, net als de vorige etappe. De vluchters wachten vast op hun kansen morgen of een echte bergetappe. Maar goed, gezien mijn verkeerde voorspellingen afgelopen etappes, zit ik er waarschijnlijk naast! ;-)

Laatst gewijzigd
NOAD1912

Bedankt voor alle terugkoppelingen mannen! Zeer gewaardeerd!

OneTrickPony

Dat veel mensen tientallen procenten dalen of stijgen in één etappe betekent volgens mij ook dat alles nog behoorlijk dicht op elkaar staat. Dus laat je niet te veel leiden door gedachtes als "ik sta op 60% dus ik heb NU een enorme swing nodig". Als je AK team goed in elkaar zit kom je zo weer bovendrijven.

Laatst gewijzigd
McMulenga
hajeje
De etappe vandaag lijkt goed te controleren, net als de vorige etappe. De vluchters wachten vast op...

Ja hij lijkt makkelijk te controleren, maar wie gaat dat doen? Q36.5 zodat Vingegaard weer kan winnen? Ik zie eigenlijk alleen Trek wel weer een wanhoopspoging doen voor de puntjes van Pedersen, mits hij de slag weer mist.

Ottieman

Vine mee:) Vingegaard Cap toch 7% die Ayuso Capt!

Door de jaren heen veel van die missers gemaakt qua cap!

Nu wetend dat het halve scorito spel ook voor iemand gaat die het waarschijnlijk gaat worden dan kun je het proberen (Ging nu mis met Ayuso cap) Vandaag kan het ook zomaar weer vingegaard op 20e stekkie komen dan hebben de mensen met vine weer wat punten ingeleverd tegenover mensen die bijvoorbeeld Almeida of Ciccone cappen:)

Als je ergens punten mist in mijn geval in de tijdrit met de Lidl trek mensen blijft dat je achtervolgen:)

Afgelopen Tour ging eigenlijk alles mis wat mis kon gaan maar mensen geef niet op!

Zoals hierboven al beschreven was als je met wat fantasie je selectie inklikt en het komt goed uit ja dan kun je zeker hoog eindigen:)

Mensen met Garcia Pierna bijvoorbeeld halen vandaag 0 punten er mee dat is zonde maar dat kun je dus absoluut niet voorspellen!

Je kunt zoveel voorbereiding doen als je wil het is en blijft een tombola 😂 Soms heb je geluk en soms zit het tegen dat is het scorito spel😁

hajeje

Mijn bankzitters Castrillo en Ryan doen het uitstekend vandaag.

Dekkerony
hajeje

Had eergister ook 27,7% daling bijna netzoveel als jij(sprint dag ervoor wel 29% plus)

Daarom vandaag maar weer gegokt vooral door bergtrui strijd met Vine(c), Ryan en Armirail in de opstelling..

Ottieman

Voorspelling Ayuso? Mag niet meer mee laat zich bij de slotklim gelijk lossen😅 Blijft toch apart zonder Pogi dat het zo gaat met die ploeg.

Ottieman

Tevreden! Geen Visma opgesteld naast vingegaard maar dat maakt Vine goed😁 Als Vingegaard had gewonnen had het meer pijn gedaan 😝

Ottieman

Tevreden! Geen Visma opgesteld naast vingegaard maar dat maakt Vine goed😁 Als Vingegaard had gewonnen had het meer pijn gedaan 😝 Wel Tiberi gewisseld voor Pedersen!!!! 

ditisdavid

Ryan opgesteld, Lecerf wel op de bank. Het had veel slechter gekund.

hajeje
hajeje

2 en 4 vandaag, de story continues... ;-)

Ragnar Lolbroek

Castrillo vandaag wel opgesteld. Amper boven gemiddeld gescoord. Dus ook amper stijging/daling. Geen Pidcock,Vine in het team. Soler mag eens in gang schieten. 

Scratzz

Wat Soler doet begrijp ik vrij weinig van. Die is nu aan het rijden voor plek 13 ipv zijn kopman te helpen? 

1 2 ... 71 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.