Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 ... 16 ... 41 42
Gesloten
FDJ
Centjesfan
Heb je ook nog wat anders dan enkel dit soort ongefundeerde oneliners?

Zeker, maar de ongefundeerde oneliner van Romans verdiende niet beter. Als jij een ploeg die drie hele zware weken afsluit met een geweldige witte trui op het helaas afgenomen podium zo neerzet dan ben je geen liefhebber van de sport. Schitterend verhaal dat laat zien dat ze sterker zijn dan de bejegening.

Mokahe
FDJ
Ploegen zijn ook werkgever en hoe kunnen ze hun werknemer nog een goede werkomgeving bieden? Dit val...

Als die mensen die op de weg zijn gaan lopen/rennen en renners bewust zijn gaan hinderen, zijn fout bezig. Maar in de gevallen waar het vreedzaam was door ruim voordat de renners langs kwamen de weg te gaan blokkeren is er toch gewoon een prima werkomgeving voor de renners?

Mijn punt is dat protesteren op een manier die geen overlast veroorzaakt, zoals op een plein in Madrid, tegenwoordig weinig zin heeft. 

OneTrickPony

Toch is het de verantwoordelijkheid van demonstranten, en niet van ons, om iets te verzinnen wat aandacht oplevert en binnen de grenzen blijft van wat redelijk is. 

Sunneklaas

Als je alleen maar kan slopen, zelfs als het gaat om een hek dat totaal niet in de weg staat, gebeuren er wel eens ongelukken
@ 13 seconden
https://x.com/ultras_antifaa/status/1967315272236511264

Handige Harry

Mooie beelden weer en dan te bedenken dat er hier mensen rondlopen die trots zijn op zulke figuren.

OneTrickPony

Ja ja, slopen kunnen ze als de beste. Vraag ook maar eens aan de UvA.

esims6.0
OneTrickPony
Toch is het de verantwoordelijkheid van demonstranten, en niet van ons, om iets te verzinnen wat aan...

Dit is echt een hele rare uitspraak. Alsof dit specifieke doel alleen hun probleem is en niet het jouwe.

Mokahe
OneTrickPony
Toch is het de verantwoordelijkheid van demonstranten, en niet van ons, om iets te verzinnen wat aan...

Maar dat is toch wat ik zeg? Zo maar de weg op rennen om renners te hinderen en ten val te brengen gaat te ver. Als zij er echter op een vreedzame manier kunnen voorkomen dat er een etappe finisht, dan mag dat toch? Dat jij en anderen dat dan niet leuk vinden is een ander verhaal. 

OneTrickPony
Mokahe
Maar dat is toch wat ik zeg? Zo maar de weg op rennen om renners te hinderen en ten val te brengen g...

Als jij dit vreedzaam noemt dan moeten we het eens over de term "vreedzaam" hebben, denk ik. Behalve dat ze gisteren letterlijk voor de renners sprongen, wat jij dus gelukkig ook afkeurt, beukten ze ook door beveiliging heen om het parcours te bezetten.

Waarom is het toch zo ingewikkeld, je mag best demonstreren maar nou net niet overal en op alle manieren. 

Laatst gewijzigd
Mokahe
OneTrickPony
Als jij dit vreedzaam noemt dan moeten we het eens over de term "vreedzaam" hebben, denk ik. Behalve...

Maar als de protestanten gewoon de weg oplopen zonder dat ze mensen wegbeuken is het toch vreedzaam? En zelfs als we wat duw en trekwerk bij komt kijken vind ik het nog meevallen. 

Mijn hele punt is dat veel protesten tegen of over de randen van de wet gaan. Gewoon domweg met zijn allen op het Malieveld gaan staan heeft tegenwoordig weinig zijn. Kijk maar XR of de boeren. Die hebben allebei ook geprotesteerd op manieren die niet mogen en bereiken daar wel af en toe succes mee. 

Handige Harry
Mokahe
Maar als de protestanten gewoon de weg oplopen zonder dat ze mensen wegbeuken is het toch vreedzaam?...

En uiteindelijk kreeg iedereen een hekel aan ze.

Zodra je de "gewone" mens gaat hinderen in hun dagelijkse leven door ze lastig te vallen met jouw politieke agenda dan gaat heel snel het begrip weg.

Ik denk dat iedereen het hier prima had gevonden dat ze elke dag met die vlaggen langs de kant stonden.

Desnoods een keer de start vertragen door de weg te blokkeren was ook prima.

Maar het moment dat ze de weg op liepen, renners van de fiets proberen te duwen, dranghekken op de weg gooien en op pad gaan met glasscherven en punaises dan is iedereen wel klaar met zulke demonstranten.

De mensen die ze nog steeds steunen zijn wat mij betreft net zo erg.

Mokahe
Handige Harry
En uiteindelijk kreeg iedereen een hekel aan ze. Zodra je de "gewone" mens gaat hinderen in hun dage...

Dus dan kom je uit op protesteren op een manier dat er niet of nauwelijks hinder is en dat is helaas nauwelijks effectief.

Jij doet nu ook alsof elke protestant op pad gaat om renners aan te vallen maar dat is volgens mij niet waar. Degene die van de week zorgden dat de Vuelta niet kon finishen hebben dat gedaan door massaal de weg op te gaan voordat de renners er waren.

Overigens vind ik het jammer dat je en alle protestanten en alle mensen die achter ze staan op één hoop gooit. Ik heb begrip voor hun standpunt en een deel van hun acties, maar niet degene waarbij ze op de weg rennen en renners in gevaar brengen. 

Fuubs
Mokahe
Dus dan kom je uit op protesteren op een manier dat er niet of nauwelijks hinder is en dat is helaas...

De katholieken zijn ook geen lieverdjes inderdaad!

esims6.0
Fuubs
De katholieken zijn ook geen lieverdjes inderdaad!

Iedereen heeft het wel over de (...), maar de (...) waren ook geen lieverdjes was een grap van Hans Teeuwen van lang geleden die nu een geheel andere lading krijgt.

Laatst gewijzigd
Fuubs
esims6.0
Iedereen heeft het wel over de (...), maar de (...) waren ook geen lieverdjes was een grap van Hans...

Aah humor is ook al verboden.

hajeje

Tijd van het analyseren is aangebroken. Grappig inzicht vind ik zelf: de winaar heeft alleen Vingegaard van het Visma team. Daarnaast heeft ie goed gekozen met Almeida, Vine en Soler van UAE, en geen Ayuso. Daarnaast Pedersen EN Philipsen. Tot slot ook nog eens Hindley en Riccitello.

Zelf dacht ik verkeerd dat Almeida vanwege zijn val hooguit zou knechten voor Ayuso. Daarom had ik Almeida niet meegenomen. Bovendien Philipsen en Hindley niet geselecteerd. Tot slot 2 grote tegenvallers met O'Connor en Tiberi: samen 8 punten voor 4,5M budget.

ivo001
hajeje
Tijd van het analyseren is aangebroken. Grappig inzicht vind ik zelf: de winaar heeft alleen Vingega...

Ik denk niet dat de protesteerders Scorito spelers zijn, anders hadden ze het wel minder verknald.

Tom Opheij

Beste redactie. Iemand die protesteert noem je een protesteerder of demonstrant. Zijn er meerdere die protestesteren zeg je protesteerders of demonstranten. Ik lees te vaak protestanten bij jullie. 

Laatst gewijzigd
Wheely

De protestanten konden er vroeger ook wat van maar hebben met deze situatie weinig te maken dacht ik.

Poeksel

Op zich mooi dat de baas van Spanje protestanten prijst. Dat was in de 16 eeuw  wel anders.

VincentK
Handige Harry
En uiteindelijk kreeg iedereen een hekel aan ze. Zodra je de "gewone" mens gaat hinderen in hun dage...

Dat valt wel mee hoor. Op wielerfora of in andere weinig diverse groepen lijkt dat misschien zo, maar ik denk dat als je het alle Nederlanders vraagt, het merendeel blij is dat er een groep mensen is die op een niet halfslachtige manier duidelijk maakt dat Europa niet de andere kant op kan blijven kijken. 

In mij ogen is het enige probleem de veiligheid van de renners, maar daar is het gelukkig niet (erg) fout gegaan. Van een gemiste finale of mislukte Scorito opstelling kan ik niet wakker liggen, van genocide wel. En aandacht voor het laatste is wat mij betreft belangrijker dan alle sportwedstrijden (en nog veel meer) bij elkaar.

Handige Harry
Mokahe
Dus dan kom je uit op protesteren op een manier dat er niet of nauwelijks hinder is en dat is helaas...

Lees de verhalen eens van de renners of kijk naar de beelden van de rellen.

Ja, er zullen ook gewoon mensen zijn die netjes hun onvrede kwamen uiten, maar dat wordt totaal teniet gedaan door het tuig dat gaat rellen.

Het moment dat je grijpt naar geweld om een ander te overtuigen van jouw gelijk, is het moment waarop je verliest.

En als je dit gedrag blijft goedpraten dan hoor je ook bij de verliezers.

Zoals George Carlin ooit zei: Fighting for peace is like screwing for virginity.

esims6.0
Handige Harry
Lees de verhalen eens van de renners of kijk naar de beelden van de rellen. Ja, er zullen ook gewoon...

Jij komt ook niet veel verder dan stromannen. Volgens mij is hier nauwelijks verschil van mening over waar de grens ligt bij het demonstreren, maar jij blijft maar doorgaan over 'goedpraten' en met eenzijdig afgeven op de demonstranten, thuis op de bank. Ik vind dat zo bekrompen in vergelijking met het doel waarvoor in dit geval gedemonstreerd wordt. We hebben het hier niet over misoogsten of gebrek aan financiële middelen.

Romāns Vainšteins

Nu gaan kennelijk de UCIvs Spaanse regering beschuldigend naar elkaar lopen uithalen: aan de ene kant 'waarom houden jullie de boel niet onder controle?' versus 'waarom hebben jullie die sportwash-equipe er niet uitgehaald?'. Het lijkt me dat UCI/ASO niet zo'n grote mond moeten opzetten, anders is het volgend jaar geen vuelta meer. En sowieso zal de regering de Eurovision-tactiek erbij gaan pakken, geen Vuelta met IPT er in.

OneTrickPony
Mokahe
Maar als de protestanten gewoon de weg oplopen zonder dat ze mensen wegbeuken is het toch vreedzaam?...

Dat klopt, maar dat gaat wel in tegen het democratische principe. Als je maar genoeg stennis schopt, krijg je je zin en anders niet. Dat vond ik ook een probleem bij de andere protesten die je noemt.

Nee, het moet andersom zijn: als je je zin wilt krijgen, moet je je gedragen en een grote groep mensen voor je standpunt winnen. En accepteren dat het soms even duurt.

En met dat eerste ben ik het niet eens. Door het parcours te bezetten geef je aan dat je bereid bent jezelf ervoor te gooien als de renners zo ver komen, dus het is dan de organisatie die voorkomt dat je niet-vreedzame middelen gaat gebruiken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 16 ... 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.