Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 ... 26 ... 41 42
Gesloten
esims6.0

Je blijft bezig. Frankrijk vandaag maar Portugal gisteren had ik gemist.

FDJ

Oded Korgut. Één van de mooiste zeges van dit wielerseizoen voor mij. Tegen alle haters laten zien dat het je niet breekt.

RiccardoRicco
Wheely
Einde van de ploeg is nabij. https://www.ad.nl/wielrennen/fietssponsor-stapt-op-als-veelbesproken-wi...

Is dit niet wat overdreven. Factor is een relatief klein merk en zal er buiten wat fietsen geen miljoenen in steken. Adams sleept een of  andere leverancier binnen uit een land waar het sentiment ander ligt en anders koopt hij toch gewoon 150 frames in China of waar dan ook. Die vent heeft miljarden. Het grotere probleem voor de ploeg is als ze overal het startrecht wordt ontnomen want dan heeft de ploeg geen bestaansrecht meer. 

Afijn, wat Factor hier doet is natuurlijk ook een beetje hypocriet. Maanden, zo niet, jarenlang sponsoren ze zonder ene wanklank en willen ze er wel mee geassocieerd worden. Dan loopt de druk net wat te veel op en gaan ze eisen stellen. Als ze zo principieel waren hadden ze het al eind vorig jaar stop moeten zetten. 

Laatst gewijzigd
Wheely
RiccardoRicco
Is dit niet wat overdreven. Factor is een relatief klein merk en zal er buiten wat fietsen geen milj...

Ja het is wat overdreven maar het is een optelsom van wat gaande is, ze zijn niet meer welkom in bepaalde wedstrijden, Gee en mogelijk andere renners die vertrekken en de fietsenleverancier die vertrekt. Factor mag dan een relatief klein merk zijn het is wel heel goed materiaal wat voor toprenners echt wel een rol speelt. 

Eens dat het wat hypocriet is maar het is nooit te laat om je fouten in te zien. 

Laatst gewijzigd
VandienAert
FDJ
Oded Korgut. Één van de mooiste zeges van dit wielerseizoen voor mij. Tegen alle haters laten zien d...

Quite a character!

VandienAert
Wheely
Ja het is wat overdreven maar het is een optelsom van wat gaande is, ze zijn niet meer welkom in bep...

Welke fouten hebben ze dan gemaakt?

VandienAert

https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/emotionele-israelier-oded-kogut-wint-gooikse-pijl-ik-wil-een-boodschap-van-hoop-en-vrede-brengen~a2badf2b/

🙏 nog meer respect voor deze man gezien zn boodschap. Kunnen sommige haters hier een puntje aan zuigen

Laatst gewijzigd
esims6.0

Ik denk niet dat het om dezelfde boodschap gaat als die van de 3Gs. Maar ik kan het artikel niet lezen.

FDJ
VandienAert
https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/emotionele-israelier-oded-kogut-wint-gooikse-pijl-ik-wil-een-bo...

Absoluut een held deze man. 

esims6.0

Het is nu wel duidelijk dat kraamh VandienAert en FDJ op precies dezelfde manier bezig zijn als Sylvan Adams. Dat waren ze vanaf het begin al door dit topic voor hun Isr... pr... te gebruiken, maar nu rechtstreeks de sport.

Wheely
VandienAert
Welke fouten hebben ze dan gemaakt?

Gewoon niet slim om je als merk aan deze inmiddels zeer onpopulaire lui te verbinden, er zijn genoeg mensen die bij de aanschaf nu bewust voor een andere fiets gaan kiezen. Je wilt natuurlijk niet op een fiets gezien worden die met hun doelstellingen geassocieerd wordt. Zie ook wat er bij Tesla speelt.

VandienAert

Je hebt de verkeerd voor je esims.

Ik vind het gewoon mooi hoe hij de ander de wang toekeert. Zeker als je nagaat dat een beetje mens maar 2 wangen heeft.

VandienAert
Wheely
Gewoon niet slim om je als merk aan deze inmiddels zeer onpopulaire lui te verbinden, er zijn genoeg...

Her komt mij eerder wat opportunistisch over. Wat Tesla betreft, volgens mij stemde Musk in 2020 nog op de democraten. Zo zie je maar weer.

Wheely

Je hebt als fietsenmerk het volste recht om je opportunistisch op te stellen in dit soort situaties lijkt me. Als je kunt kiezen en voor een sympathieke ploeg kunt gaan lekker doen natuurlijk. 

Maksiem

Ik hoef ook niet op een G-fiets te fietsen... netzomin als ik Tesla ga rijden.

VandienAert
Wheely
Je hebt als fietsenmerk het volste recht om je opportunistisch op te stellen in dit soort situaties...

Absoluut waar hoor. Opportunisme viert niet voor niets hoogtij.

Handige Harry

De vraag is nu op welk "schoon" merk onze amateurfietsers op wielerflits rondrijden.

Ik blijf het altijd moeilijk vinden om bij alle producten die ik aanschaf een deugdelijk product te kopen.

Dat het fietsenmerk zich na al die ophef nu afkeert, is begrijpelijk.

De vraag blijft hadden ze dit niet eerder moeten doen en ook is het niet eens direct maar zit er gewoon nog enkele maanden speling op. Ik vind het vreemd.

FDJ

Ik ben benieuwd wanneer Colnago zijn fietsensponsoring bij UAE in twijfel gaat brengen. Je laat je toch leiden door een niet al te fris land. 

Zal niet gebeuren. Lijkt erop dat Focus nu ineens op de golf van selectieve verontwaardiging meegaat die nu zijn ronde doet. 

Er zullen in Israel ook weinig mensen wakker liggen dat het grote Focus zich terug zou trekken. Voor de strijd tegen de organisatie H maakt het überhaupt niets uit.

esims6.0
FDJ
Ik ben benieuwd wanneer Colnago zijn fietsensponsoring bij UAE in twijfel gaat brengen. Je laat je t...

Selectieve verontwaardiging, daar hebben we weer een whataboutisme. Waarbij ik me nog steeds afvraag wat dan vergelijkbaar zou zijn met de daden die Israël pleegt. FDJ moet ook eens af van Ha... als oorzaak in plaats van gevolg.

Maksiem
esims6.0
Selectieve verontwaardiging, daar hebben we weer een whataboutisme. Waarbij ik me nog steeds afvraag...

Zoals ik al zei: FDJ zit al heel erg diep in de konijnenpijp... net als Vandienkraamaert.

FDJ
Maksiem
Zoals ik al zei: FDJ zit al heel erg diep in de konijnenpijp... net als Vandienkraamaert.

Goede inhoudelijke reactie! Voegt veel toe.

Romāns Vainšteins

Toch heeft FDJ hier wel een soort van punt. Wat mij betreft gaat dat UAE ook zsm van de shirts af.

Waar is toch de tijd dat het toonaangevende team leunde op stalen garagedeuren en fineliners?

skylimit

Test...

esims6.0
Romāns Vainšteins
Toch heeft FDJ hier wel een soort van punt. Wat mij betreft gaat dat UAE ook zsm van de shirts af. W...

Daar is bij een whataboutisme vaak ook geen verschil van mening over, maar in het geval van FDJ was het ook weer een truc bedoeld om andere kritiek te relativeren.

1 2 ... 26 ... 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.