Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 ... 27 ... 41 42
Gesloten
Maksiem

Inmiddels heeft ook de VN wat geroepen over deelname van I aan sportwedstrijden... hoe lang nog??

esims6.0

Honkbal moet natuurlijk wel doorgaan. Als die sportbobo's weer dwarsliggen dan is de Songfestivalformule - niet meedoen als Israël meedoet - misschien nog niet zo verkeerd. Anders moet het weer van acties van het publiek komen.

https://nos.nl/artikel/2583776-vn-experts-roepen-fifa-en-uefa-op-om-israel-te-schorsen-kijk-niet-weg

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Netanyahu non grata, heet dat in het Hebreeuws 

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Nou ja. Als Focus niet meer wil dat IPT op hun fietsen rijdt, Gaan Adams of Bibi wel een keer op visite bij The Donald. Voor je het weet tijden ze rond op Trek,Giant, God weet welke ander Amerikaans merk van racefietsen. 😅

VandienAert

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat bovengenoemde schreeuwers zelf ook maar één pro palestina demonstratie hebben deelgenomen.

Romāns Vainšteins

Wat zeg je nu Raul? Denk je nou dat er WEL of NIET meegelopen is?

Fuubs

Ik wist niet dat mensen de VN nog serieus namen.

VandienAert

Het blijft gissen he? Nee, dit lijkt me echt iets voor juliie 

https://www.planteenolijfboom.nl/fietsenvoorpalestina

Maksiem

Toch lijken de demo's effect te hebben. PT wil ook dat de ploeg de banden met I verbreekt...

Anders geen fietsen meer, en geen hoofdsponsor.

VandienAert
Fuubs
Ik wist niet dat mensen de VN nog serieus namen.

Zou de VN bv Iran dan ook uitsluiten voor sportwedstrijden? Oh nee, wacht.

Maksiem
VandienAert
Zou de VN bv Iran dan ook uitsluiten voor sportwedstrijden? Oh nee, wacht.

Pleegt Iran G op dit moment...? 

OneTrickPony

Israël wordt geweerd en voor de rest kan sportswashing vrolijk blijven bestaan in het wielrennen. Het is me compleet duidelijk.

OneTrickPony
Maksiem

Dat G de grens is voor wat nog wel of niet meer acceptabel is op een sportshirt, weiger ik gewoon te begrijpen.

Of is het probleem hier dat we niet genoeg weten over Iran, over UAE, over Bahrain?

VandienAert
Maksiem

Dat lijkt me niet het (enige) criterium,  gezien ook de uitsluiting van Rusland.

FDJ
VandienAert
Dat lijkt me niet het (enige) criterium,  gezien ook de uitsluiting van Rusland.

En wat heeft die uitsluiting precies opgeleverd? Helemaal niets. Alles maar willen cancelen ben ik geen voorstander van.

Maksiem

Grens trekken is lastig. Maar als je hem legt bij het uitvoeren van G of het aanvallen van andermans grondgebied om dit te veroveren, dan is het logisch dat Iran niet geschorst is en we dat met I wel zouden moeten doen.

Romāns Vainšteins

Ik ben wel, inclusief dochter van 9, naar de rode lijn-loop geweest ja. Zéér weinig sich-H roepende skinheads en geweld daar.

Fuubs

Misschien heel controversieel, en ik bedoel er niks lelijks mee ofzo, maar het is toch maar net welke bron/groep/organisatie je aanhoudt of er daadwerkelijk G wordt gepleegd door I? Ik vond het rapportje van die VN comissie nou niet heel overtuigend.

Edit: Ik zal het er voor de zekerheid maar vast weer bijzetten, ja ik vind het vreselijk wat daar allemaal gebeurd.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Eigenlijk zeggen FDJ en Raul: laten we weer het recht van de sterkste laten gelden. Die oorlogen kan hen weinig schelen en we mogen die landen niet uitsluiten. Waarmee we 80 jaar beschaving door het putje spoelen. Als het erop aan komt kan democratie ze niets schelen wanneer de meerderheid zich tegen hen keert. De VN resolutie m.b.t. de Westoever wordt al tig jaar geschonden overigens. 

Overigens 2: W. en Y. hebben zoals verwacht geen enkele zelfreflectie m.b.t. de rellen van zaterdag. 

Laatst gewijzigd
VandienAert
FDJ
En wat heeft die uitsluiting precies opgeleverd? Helemaal niets. Alles maar willen cancelen ben ik g...

Ja, ben ik met je eens. Of wees consequent. Waar waren de sancties tegen China vanwege de heropvoedingskampen voor de Oeigoeren of tegen Turkije vanwege de militaire acties tegen Koerden in Syrië en Irak? 

VandienAert
Fuubs
Misschien heel controversieel, en ik bedoel er niks lelijks mee ofzo, maar het is toch maar net welk...

Té grote woorden, waarmee onzorgvuldig wordt gestrooid, doden het debat en verzieken de cultuur van tolerantie.

VandienAert
Maksiem
Grens trekken is lastig. Maar als je hem legt bij het uitvoeren van G of het aanvallen van andermans...

Het is toch echt Iran die H aanstuurde.

OneTrickPony

Niet alleen H, maar ook de gezellige clubjes H en H.

VandienAert

Is een keer wat anders dan de 3 J's. Benieuwd naar hun muzikale omlijsting. 

Laatst gewijzigd
Renaissance

Als Israël moet vertrekken, wat een mening kan zijn, dan lijkt mij dat die mensen ook de mening hebben dat Alula niet kan, UAE niet kan, Bahrein niet kan, niet meer koersen in China vanwege de Oeigoeren... Iedereen is een heilig boontje en kijkt weg van al het andere onrecht op de wereld. Waarom is het conflict in Jemen nog niet opgelost, wat ook gewoon een proxyoorlog is? Waarom is er geen actie tegen China? Wat maakt het dat Palestina zo'n gevoelig punt is? Dat zou ik graag willen weten.

1 2 ... 27 ... 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.