Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 3 4 5 »
Poeksel

@Txirrindularitza: Daar ("slechtste argument ooit") heb je op zich gelijk in. Het is echter wel zo dat best wel vaak naar de boycot van Rusland wordt verwezen als argument om Israël te boycotten, met soms nog uitdrukkingen als "hypocriet" of "meten met twee maten" erbij. Maar ik heb nog nooit ergens door dezelfde mensen uitgelegd zien worden waarom de ene genocide een boycot verdient en de andere niet. Het voornaamste verschil lijkt dat de genocide in Gaza heel veel aandacht krijgt. 

Handige Harry
Il Leopardo della Primavera
Nee, maar een wielerkoers waar een ploeg die letterlijk Israel in z'n naam heeft staan aan meedoet v...

En als de eigenaar van die school nu Joods is dan ben ik wel op de juiste plaats?

Sportwashing is wel je nieuwe stokpaardje, waar je nu alles mee probeert goed te keuren.

Het in gevaar brengen van renners is gewoon niet goed te praten, welk shirt ze ook dragen.

Sowieso denk ik niet dat je meer sympathie krijgt voor je zaak als je zijdelings verbonden dingen gaat aangrijpen om jouw recht van demonstreren uit te oefenen. Degene die de zaak al steunen hoef je niet meer te overtuigen maar degene die je hun vermaak afneemt, gaan echt niet opeens om.

Ja er staat Israël op hun shirts maar ik heb nog geen van die renners de daden van dat land horen goedkeuren. Het zijn immers ook maar gewoon broodrenners, waarvan de meeste gewoon blij zijn dat ze een contract hebben bij een prof team zodat ze geld kunnen verdienen met hun hobby.

Il Leopardo della Primavera
Handige Harry
En als de eigenaar van die school nu Joods is dan ben ik wel op de juiste plaats?   Sportwashing is...

Nee, want zoals ik al een aantal keer heb gezegd heeft dit níks met Joden te maken. Als die school nou 'Bibi's grote Israël-brainwash-factory' zou heten, zou het natuurlijk een ander verhaal zijn. 

ik keur het in gevaar brengen van renners ook af hoor, dat wil ik duidelijk maken. De oplossing is overigens heel simpel: haal gewoon 'Israël' van de shirts af. 

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.