Verstandig slaat op het ruimte geven aan het talent om uit te zoeken voor welke sport hij uiteindelijk zal kiezen, waardoor je deze topper kan binnenhengelen. Verstandig is het niet voor de seizoensopbouw van het wielrennen. Mogelijk zal het talent later een verstandige keuze maken en een sport laten vallen.
Normaal kan je in het wielrennen financieel het beste deel uit maken. Tenzij je in het schaatssport een absolute topper bent. Ook het seizoen van schaatsen is veel korter.
Iets anders: mij was ontgaan dat Laporte alweer een maand degelijk aan het trainen is, nu in Tignes met o.a. Brennan, Schiffer, Huising, Graat, Barré, Fiorelli, kruijswijk en ook Van Kerckhove op snuffelstage. Van Aert en Lemmen zitten individueel op hoogte in Italië. Het gaat nog dringen worden voor de Vuelta, want zoveel andere najaarskoersen zijn er ook weer niet. (Beetje cynisch misschien om nu al vooruit te kijken, maar verwacht heel weinig spectakel in het vervolg van de Tour, beetje Gall in de Giro-scenario, Best of the rest, en ook niet de renners mee die grote kans maken op een ritoverwinning.)
Ik denk dat Laporte wellicht als kopman naar de Renewi Tour zal gaan.
Ik denk dat de acht voor de Vuelta d'España de namen zijn die nu op PCS staan: Nordhagen, Tulett, Graat, Kruijswijk, Huising, Fiorelli, Van Aert en Brennan.
Kelderman en Lemmen zouden nog opties kunnen zijn, maar verwacht dat zij een ander programma krijgen waarin ze voor eigen succes mogen rijden (al zouden ze dat met deze selectie in de Vuelta ook kunnen doen als vrijbuiters).
Ik zou dit een erg leuke selectie vinden. Met Nordhagen gaat er een renner mee die voor de plekken 5-10 kan rijden, met Brennan heb je een renner voor de sprints en voor alle etappes hiertussen heb je Van Aert. Ben benieuwd of een van de twee voor de groene trui zal gaan, en Van Aert wellicht weer voor de bergtrui. Tulett kan via de vlucht ook kans maken op een rit.
Je kan beter dit jaar de Wellens Tour pakken voordat volgend jaar Pogacar hem pakt hè. Bingo!
Maar als je de eerstvolgende koersen na de Tour ziet kan er wel telkens een leuke club opgesteld worden. Kelderman met driekleur in Polen, Laporte en van Aert keren denk ik terug. Vooral de vraag welke klimmers overeind blijven en of Brennan weer geland is.
Die Vuelta-selectie heeft als probleem dat je er met sprinters heen gaat, maar niet met de pk's om het tot een sprint te laten komen. Zie Zwitserland, ondanks Huising en Lemmen, toch klein trauma met spartelende Kruijswijk. Ken zijn betekenis voor de ploeg in het verleden, maar zie echt niet in wat die nog in een grote ronde te zoeken heeft. Ik denk ook dat Laporte niet snel een jaar zonder grote ronde zal afsluiten.
Als je dat nu nog gelooft, dat die voor iedereen hetzelfde is,heb je de afgelopen dagen niet goed opgelet. Daarbij is ook duidelijk dat één rustdag de gevolgen van de afgelopen dagen niet ineens goed maakt. Dus heel logisch dat Piganzoli niets doet vandaag. Daarbij maakt zijn vorm niets uit.
Ik zag de man die naar eigen zeggen heel slecht tegen de hitte kan winnen vandaag. Maar goed, er zijn hier mensen die alles wat de ploeg doet "logisch" vinden. Voorspelling: dit worden nog lange twee weken. Voor bv Lidl-Trek pakt het vandaag matig uit, maar ze strijden wel op alle fronten. Beetje zoals Visma in het verleden. Zag ik graag.
Maar goed, er zijn mensen die bij alles wat de ploeg doet vraagtekens moeten zetten, ondanks een uitleg vanuit de ploeg. En geloof dat ik toch echt twee Posts hiervoor aangaf dat ik hetgeen Jorgenson deed niet logisch vond.
Het is erg triest om te zien hoe UAE een structuur heeft opgezet die is ontworpen om een etappe zoals die van vandaag met Pogacar en Del Toro te winnen, terwijl ze tegelijkertijd ook voor het ploegenklassement gaan (zoals Wellens al aangaf). Ondertussen staat Visma volledig aan de zijlijn, speelt een ondergeschikte rol en beschermt defensief de tweede plaats. Dit Visma is het complete tegenovergestelde van de teams uit voorgaande edities van de Tour de France. Ik weet niet of het komt door een gebrek aan conditie, de afwezigheid van Niermann of Van Aert. Na de Tour de France is een complete reorganisatie dringend nodig. Hun zichtbaarheid en invloed in deze wedstrijd zijn vergelijkbaar met die van elk ander team.
Tot nu toe is dit qua prestaties de slechtste Tour van het team sinds 2019.
Het is op zich toch niet zo moeilijk om toe te geven dat de ploeg deze Tour collectief niet echt in goede doen is en op een heleboel fronten wordt afgetroefd door andere ploegen? Buiten de TTT komen ze er voorlopig totaal niet aan te pas, en dat is eigenlijk Visma-onwaardig aangezien dit hét absolute hoofddoel van het jaar is. Het is gewoon echt niet goed, en het is ook voor het eerst in jaren dat we de ploeg op deze manier zien rijden in een grote ronde.
Jullie kunnen allemaal wel lachen om Lec_ver16, maar ik zie dit niet als een incident maar als een kleine voorbode wat betreft de toekomst van de ploeg na het tijdperk Vingegaard. Die zie ik iig qua klassementen ook niet zo heel rooskleurig in.
Oké dat laatste moet ik je meegeven. (Al ben ik het er niet mee eens, want als Jorgenson al lost als Grosschartner op de Tourmalet rijdt, dan lijkt aanvallen het enige waarmee hij zijn Tour nog kan kleuren. Overigens was dit een renner waarvan vorig jaar nog de discussie was of hij dit jaar als kopman naar een grote ronde moest gaan.)
Misschien begint de afwezigheid van Niermann zich te laten voelen. Het gebrek aan aanvallende kracht en agressie bij Visma in deze Tour is zeer opvallend. Ze proberen UAE nooit onder druk te zetten. Er is een verschil tussen een nederlaag en een waardige nederlaag: ze lijken de eerste prioriteit te geven, in tegenstelling tot voorgaande jaren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.