Nee, ik gebruik het ook alleen als voorbeeld van dat iedereen door externe factoren op andere manieren gevoeliger kan raken voor ziektekiemen. Dat kan je je door en door onderzoeken en je kan superklinisch gaan doen (ik weet nog dat de ploeg daar als een van de extreemste tijdens corona zware kritiek op kreeg), maar het stomme is dat je ziekte uiteindelijk niet 100% in de hand hebt. En we zouden het graag willen, maar ook niet 90% of nog minder.
Het punt is dan nog steeds valide dat Wout graag piek met ziek door elkaar haalt ook al wil hij dat zelf niet. De ploeg kennende zitten ze daar al bovenop.
Van Baarle is kennelijk blij weg te zijn. Het gebrek aan waardering naar Visma toe en aan enige introspectie vind ik wel apart voor iemand die bijna alleen maar op de grond gelegen heeft.
Wel erg knullig om op te scheppen over koersliefde bij Soudal en dan te komen met het voorbeeld dat de livestream van de ronde van Oman wordt doorgestuurd... Geniet ervan zou ik zeggen!
Inderdaad zeg. Nou moet ik zeggen dat hij mij positief opviel bergop in de Algarve. Nu verwacht ik niet dat hij plots bij SQS weer kan wringen en positioneren, dus of hij ook meteen weer in de punten rijdt vraag ik me af.
Waar bij Van Baarle die wroeging vandaan komt, vraag ik me ook wel af. Het lijkt me inderdaad niet de schuld van Visma dat hij vaak op de grond lag en met angst en beven in het voorjaar op de fiets zat en zo kansloos was in alle klassiekers.
Volgens mij heeft Visma hem altijd met respect behandeld en goed betaald en dan hebben ze ook zijn vriendin nog eens naar een prachtige Tourzege geholpen. Een beetje een rare dynamiek.
Over Van Aert: het is jammer, maar goed dat het nu juist níet op een cruciaal moment is (zoals in eerdere comments wordt gesuggereerd). Omloop kan je best missen en dan heb je het voor de belangrijkste periode van San Remo tot Roubaix maar vast achter de rug.
'Ik ken de details, maar het doet er niet toe': Richard Plugge opvallend mysterieus over situatie Wout van Aert | Wieler Revue; het is allemaal prima geregeld en de info is nog steeds zoekende.
Er is veel geschreven over het (weer) ziek zijn van Wout van Aert. Ook dat Wout als vader van kinderen, kwetsbaarder zou zijn. Maar er zijn meer wielrenners die vader zijn en minder vaak ziek zijn.
Wout is een echte klasbak. Maar heeft door valpartijen en blessures een aardige achterstand opgelopen op supertoppers als van der Poel en Pogacar. Om de concurrentie met deze unieke renners, moet je zo wie zo tot het uiterste gaan om fysiek te kunnen wedijveren.
Wout heeft de drive om de achterstand te dichten en heeft daar tijd nodig. Werkt knetterhard om het gat (achterstand) te dichten en rijd dan op de limiet van zijn kunnen om het niveau van deze toppers te benaderen. En is kwetsbaarder voor een virus of verkoudheid. Moest dit jaar weer een extra inhaalslag maken na zware enkelblessure, opgelopen bij veldrijden.
Ook Pogacar en van der Poel rijden op de grens van hun kunnen. Vaak gaat dat net goed en blijven ze gevrijwaard van ziektes. In de afgelopen Tour moest Pogacar tot het uiterste gaan, om Vingegaard van zich af te houden. En kon Pogacar en UAE met moeite fysieke problemen bij Pogacar in de laatste dagen van de Tour verbergen voor Visma Lab. Van der Poel kwam zichzelf tegen in de afgelopen Giro en moest ziek opgeven.
wat betreft parijs nice schreef ik eerder:
"Armirail, zingle, campenaerts en vingegaard lijken zeker. Nog 3 plekken over.
Denk dat je affini kunt invullen en wrs ook laporte. Dan liefst nog iemand die in rit 5 en 8 er lang kan bijblijven. Graat en nordhagen worden denk ik rust/oorspronkelijk programma gepland idd. Blijven reëel over Kelderman of schiffer. (Als kuss nog in colombia) Denk dat ze dan kiezen voor Kelderman. "
Nu kruijswijk en Kelderman niet dit weekend koersen, verwacht ik ze eigenlijk beiden in Parijs nice. En Affini ook. Denk dan Laporte niet omdat die al wat meer gekoerst heeft.
De renners die op hoogtestage zijn geweest, zijn die al allemaal bekend voor Parijs-Nice of Tirreno?
Kelderman doet straks met de Giro klim selectie Catalonië om door te gaan op hoogte tot de Giro. Ik verwacht niet dat hij er dan nu ook nog Parijs Nice bij gaat doen.
Van der Poel reed vorig jaar niet de Giro maar de Tour, die hij DNF'te vanwege een longontsteking (toch iets anders dan een griepje). Pogacar won die wedstrijd met 4:24 minuut voorsprong op Vingegaard, die hem nergens kon lossen. Ik bedoel: laten we niet net doen of andere toppers hetzelfde probleem hebben als Van Aert. Dat is - helaas, en ongetwijfeld ook tot grote frustratie van hemzelf - stilaan een zwakke broeder geworden.
Van Aert is afgelopen jaar vaak ziek geweest, maar zullen we ook niet doen alsof andere toppers daar geen last van hebben? Ik zou bijvoorbeeld niet weten waarom een longontsteking minder zou tellen dan een griepje. Of waarom maken daar onderscheid? En was Van der Poel vorig jaar ook niet drie dagen ziek in de week voor Vlaanderen? Zoals hij regelmatig in het voorjaar een antibioticakuur moest nemen.
Het is gewoon pijnlijk, moeten we toegeven. In de Ronde van 2020 waren Van Aert en Van der Poel vertrokken voor een jarenlange gigantenstrijd. Vandaag moet Van Aert wéér verstek laten gaan, en vertrekt Van der Poel wanneer hij wil. Het is gewoon geen duel meer. Heel jammer dat het zo gelopen is, maar dat steeds afdoen als "pech", zoals hier gebeurt? Dat is echt een en ontkenning van de realiteit.
Ik heb een goeie Hagenes gezien en natuurlijk ook Laporte en Zingle in de Omloop. Het was voor Brennan nog te veel van 't goede en dan nog die vervelende valpartij. Hopelijk valt de schade mee, want hij is en blijft een hele goeie en talentvolle renner voor de toekomst.
Laporte was wel heel erg de dupe van die val van Pluimers. Die had erbij gezeten. Zeker weten.
Misschien tijd om niet meer te reageren op die gast. Sommige mensen zijn gewoon gefrustreerd in het leven en proberen elke dag hun gelijk te halen op het internet. Discussie heeft dan geen zin.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.