Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 33 ... 139 140
AWestie

Ik verwacht dat Doull dit jaar meer gaten opvult dan echt al op de planning te staan

LaatsteWiel

Kopman gevallen, vertrokken Visma 2e, (goede) Laporte 4e, de hier tot man-voor-de-klassiekers gebombardeerde Zingle 33e (ruim achter Hagenes, die de hele dag gewerkt heeft) en toch is de stemming hier weer onveranderd optimistisch, haha!

AWestie
LaatsteWiel
Kopman gevallen, vertrokken Visma 2e, (goede) Laporte 4e, de hier tot man-voor-de-klassiekers gebomb...

Zingle zat ook twee keer achter een valpartij geloof ik. Uiteindelijk gaat het om de bovenste plekken: is 4e voor een eerste voorjaarskoers waarbij diegene ook nog eens achter valpartijen zat slecht te noemen?

S. Morgenstern
LaatsteWiel
Het is gewoon pijnlijk, moeten we toegeven. In de Ronde van 2020 waren Van Aert en Van der Poel vert...

Wie heeft het over pech? Andermaal een stroman drogredenen.

En wanneer ging de nuance over de twee maal ziek zijn van Van der Poel van vorig jaar, als iets wat vreemd is om te ontkennen, over het feit dat het duel al jaren niet meer bestaande is? Merkwaardige verlegging van de doelpalen.

kelderfan
LaatsteWiel
Kopman gevallen, vertrokken Visma 2e, (goede) Laporte 4e, de hier tot man-voor-de-klassiekers gebomb...

Ja, daar is helaas niet tegenop te boxen. Maar Laporte zat achter valpartij van Pluimers en de winnaar kon er nog overheen, maar Christoph Laporte heeft stil gestaan bergop. Dan is 't volgens mij heel knap, dat hij nog 4e. wordt in een Omloop met weer heel veel valpartijen.

Morgen heeft hij nog een kans, want ik zie Mathieu niet meer meedoen na zijn solozege. Go, go Christoph Laporte en ik hoop dat hij bij de ploeg kan blijven. Want anders wordt 't wel een hele smalle basis.

Laatst gewijzigd
AWestie

Mijn bijdrage kwam niet door het filter, maar ik kon in de afgelopen jaren al een handvol artikelen vinden van Matje die aangeeft ziek te zijn geweest. Hij timed het gewoon beter dan Wout dus 😅

LaatsteWiel

Laporte hoopgevend, zeker. Maar dat Brennan valt lijkt me grotere domper. Bovenal hele koers achter de feiten aan gereden toch? Het soort complimenten van "in de groep erachter lekker gewerkt" vind ik niet passend bij een team van dit niveau.

Harry Kolling

@LaatsteWiel Visma-Lab zat met 3 renners direct achter Van der Poel. Dit is een koerssituatie die zonder val van Pluimers prima zou zijn. Door die valpartij is Laporte achterop geraakt en door zijn team teruggebracht naar de achtervolgende groep. Daarna hebben ze het initiatief genomen om de eersten terug te halen. Net op het moment dat ze korter kwamen, kwam de grote valpartij met Brennan. Toen was een 4e plek nog maximaal haalbaar. Ik kan eerlijk gezegd geen renner noemen waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat hij deze omloop niet goed was. 

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
S. Morgenstern
Wie heeft het over pech? Andermaal een stroman drogredenen. En wanneer ging de nuance over de twee m...

Van der Poel was vorig jaar ziek voor Vlaanderen maar reed wel - en eindigde zelfs op het podium (voor Van Aert). Dus zo erg zal het wel niet zijn geweest hè. In elk geval minder erg dan Van Aert, die deze week op donderdag al afzegde en waarvan het erg vaag is wat eraan scheelt.

Zelfs Van Aert zelf erkent dat hij veel vaker ziek is tegenwoordig, dus wat de logica is vol te houden dat iedereen in het peloton hier last van heeft (ik doelde niet eens specifiek op jou dus ook geen idee waarom je je aangesproken voelt).

LaatsteWiel
Harry Kolling
@LaatsteWiel Visma-Lab zat met 3 renners direct achter Van der Poel. Dit is een koerssituatie die zo...

Durf ik ook niet te zeggen, maarja het is geen jurysport. Het ging mij om de vraag of het resultaat tevreden zou moeten stemmen. Zag na de Molenberg overigens wel twee gelen die het niet dicht kregen, waarna dat Van Dijke wel lukte.

S. Morgenstern
AWestie
Mijn bijdrage kwam niet door het filter, maar ik kon in de afgelopen jaren al een handvol artikelen...

Hij is ook gewoon veel beter dan Van Aert. Wellicht is hij minder vaak ziek, maar doen alsof het voor hem een non-issue is vind ik buitengewoon merkwaardig.

Harry Kolling

@LaatsteWiel dat waren volgens mij Hagenes en Brennan. Hagenes had net de lead out gedaan om Laporte en Brennan goed te positioneren. Brennan werd ook opgehouden en had helaas niet meer de kracht die Van Dijke wel had.

S. Morgenstern

Waarom zouden volgers van een ploeg als Visma vierde in de eerste Vlaamse klassieker van het jaar niet een prima uitslag mogen vinden? Ik begrijp niet zo goed waarom daar lacherig op gereageerd wordt.

Wanneer je naar de topploegen kijkt, dan lijken mij Lidl en Ineos (respectievelijk 36e en 37e) ploegen waar ze niet tevreden kunnen zijn met de uitslag. De rest kan hier puur qua uitslag toch prima mee leven?

Sijbrands

Wat is Louis Barre tegengekomen?

Op 19km zat hij nog redelijk vooraan in de koers op de liveticker van pcs. Maar in de einduitslag heeft hij een DNF.

Ook WF schrijft:

Bij het ingaan van de laatste lokale ronde van 19 kilometer, met nog een keer de Mur de Costebelle (300 meter à 9,3%) en de Val d’Enfer (1,6 km à 10,3%) had Seixas een voorsprong van 1.10 minuut op Jorgenson, Christen en Martinez, gevolgd door een elitegroep met Mattias SkjelmoseLouis BarréEgan BernalChristian Scaroni en Jefferson Cepeda op 1.45 minuut.

LaatsteWiel
S. Morgenstern
Waarom zouden volgers van een ploeg als Visma vierde in de eerste Vlaamse klassieker van het jaar ni...

Is helemaal prima uiteraard, meningen verschillen. Maar ik zou zeggen: met Laporte en Brennan start je niet voor een 4e stek. En die val van Brennan geeft voor mij dan de doorslag richting: domper. 

LaatsteWiel
Sijbrands
Wat is Louis Barre tegengekomen? Op 19km zat hij nog redelijk vooraan in de koers op de liveticker v...

Barre is na 169 km afgestapt dus zal foutje in de ticker zijn geweest; gelet op de uitslag verward met Piganzoli?

S. Morgenstern
LaatsteWiel
Is helemaal prima uiteraard, meningen verschillen. Maar ik zou zeggen: met Laporte en Brennan start...

Fijn dat het nu helemaal prima is, maar dan is het in het vervolg wellicht goed om niet eerst lacherig te doen over zij die gematigd positief zijn over de koers.

LaatsteWiel
S. Morgenstern
Fijn dat het nu helemaal prima is, maar dan is het in het vervolg wellicht goed om niet eerst lacher...

Tsja, de crux is waarom, zoals ik zei... "Lekker gewerkt" daar lach ik inderdaad om.

S. Morgenstern

Ja, om te gieren was dat. Echt kommer en kwel wat je hier moet doorstaan.

LaatsteWiel

Als je, anders dan ik maar meer zoals jij, meedoen belangrijker vindt dan winnen, is dat zeker een mooi resultaat. Eerste kopman te ziek om te koersen. Tweede kopman niet goed genoeg om Tim van Dijke te volgen op de Molenberg en daarna gevallen. Maar daarna wel lekker gefietst met elkaar. Ik vind het prima, maar lach er inderdaad wel een beetje om. 
En dan Florian Vermeersch bekritiseren omdat hij na zijn eigen aanval meerijdt met Van der Poel, waarmee hij zijn podium veiligstelt? Wonderlijk.

De Ezel van Eindhoven

Leuk is het hier. Ik heb vandaag een goede Laporte en Brennan gezien, ook Jorgensen en Piganzoli erg sterk! Hagenes na veel werk gedaan te hebben nog redelijk gefinisht ook.

Snap niet wat er met Barre gebeurd is, kon ook niks vinden op de teamsite. Misschien gewoon een mindere dag of sparen voor morgen.

Uiteindelijk weet je ook pas achteraf waar iedereen staat in hun vormpiek. Als die Seixas straks nog sterker is gaat die een bizarre hoop wedstrijden winnen in zijn carrière.

S. Morgenstern

De positievere opmerkingen van anderen hier reduceren tot 'lekker gefietst met elkaar' om er vervolgens mee te lachen, zegt wat mij betreft alles over de manier waarop jij hier de discussies aan wil gaan. Ik kan er eerlijk gezegd weinig mee.

Hetzelfde voor mijn opmerkingen bij een column van een professional over het neerleggen bij de suprematie van Van der Poel. Wanneer dat de insteek is, dan (!) begrijp ik er weinig van dat de tactische keuze van UAE om mee te rijden met Van der Poel totaal niet wordt genoemd.

Dat is verder niet mijn insteek; ik vind het juist mooi dat ze meerijden (zoals ik eerder positief was over Ganna), maar als je het tactisch wil benaderen is er genoeg op aan te merken en kun je niet spreken van rijden om te winnen. Dat heeft echter totaal niets met de uitwisselingen hier te maken.

Laatst gewijzigd
Yeez

@Laatstewiel is al weken niet bezig om een objectieve discussie te voeren... wonderlijk dat daar mensen op ingaan. Lijkt een beetje een gefrustreerde volger die hier loopt te roeptoeteren hoe slecht het allemaal wel niet is, wat voortkomt uit persoonlijke teleurstelling.

volgensmij ontneemt die val van pluimers in iedergeval laporte de kans om van der poel te volgen op de molenberg. Verder was hagenes erg sterk en is het zonde dat brennan na een attente koers valt. Oogde zeer goed. Niet dat ze mvdp nog terug hadden gepakt zonder die val

Laatst gewijzigd
Surprise Team TVL

Gelukkig kan Matthew Brennan starten. Van der Poel start niet. Dylan van Baarle voelt zich bevrijd en gelukkiger bij Soudal Quick Step, maar in de uitslag van Omloop Nieuwsblad was dat (nog) niet af te lezen.

Laatst gewijzigd
kelderfan
Surprise Team TVL
Gelukkig kan Matthew Brennan starten. Van der Poel start niet. Dylan van Baarle voelt zich bevrijd e...

Wel met schaafwonden heb ik gelezen. Dus 't zal vandaag van Laporte en Zingle afhangen. Hoe doet 't grote talent Matisse Van Kerckhove 't in Kuurne - Brussel - Kuurne. 

1 2 ... 33 ... 139 140

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.