Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 342 ... 347 348
Murcia
InigoMontoya
Het peloton werd op de klim stelselmatig uitgedund door de versnelling van Movistar en vervolgens bl...

Ik bewonder dat je met argumenten het blijft proberen. Kansloos bij de zelfbenoemde great minds hier LOL maar ik lees ze graag. Sluit iets meer aan bij de realiteit zullen we zeggen.

Laatst gewijzigd
InigoMontoya
LaatsteWiel
(Als je het onnodig vindt, hoef je van mij niet te reageren hoor. Maar daar begon je toch echt zelf...

Ik gaf slechts mij eigen mening over Nordhagen. Niets meer, niets minder.

AWestie

Jullie zouden eens een bakkie moeten doen. Ik waardeer jullie beide bijdragen, maar er zit onderling een onderhuidse allergie die totaal niet nodig is.

Standard_WvA
InigoMontoya
Het peloton werd op de klim stelselmatig uitgedund door de versnelling van Movistar en vervolgens bl...

Ik ben het eigenlijk wel met je eens en wil even zeggen waarom

Er wordt helemaal niet gezegd dat Nordhagen op zijn niveau rond fietst, maar je kan toch niet ontkennen dat vandaag en gisteren er beter uitzagen dan zijn eerste week van de vuelta.

Dat hij vervolgens op een verre achterstand binnenkomt zegt niets. Waarom moet hij blijven doorrijden eenmaal hij is gelost en dus zeker niet meer van dienst kan zijn voor Sepp? Hij hoeft niet meer voor een klassement te rijden, dus dan is het toch net zo verstandig dat hij gewoon volledig laat lopen met het oog op de komende dagen.

Ik verwacht echt dat hij nog kan groeien in deze ronde, maar we zullen wel zien.

LaatsteWiel
Murcia
Ik bewonder dat je met argumenten het blijft proberen. Kansloos bij de zelfbenoemde great minds hier...

Wellicht bij "de realiteit" van iemand die een mening heeft over koersen die hij niet kijkt.

LaatsteWiel
Standard_WvA
Ik ben het eigenlijk wel met je eens en wil even zeggen waarom Er wordt helemaal niet gezegd dat Nor...

Dat hij halverwege de koers in een groep rijdt achter een grote kopgroep is "een positief signaal", dat hij er vervolgens helemaal doorheen zakt "zegt niets". Aha oké.

Ik zal toegeven: dat Nordhagen nog meedoet is eigenlijk al positief, want dat had ik niet verwacht. Voor mij is alleen de bottom line dat deze Vuelta voor hem totaal niet is geworden wat hij en de ploeg (en wij) ervan hadden verwacht cq gehoopt. Mede vanwege een kwestie (gezondheid) die steeds terug komt - dat stelt me niet gerust. Als je dan vandaag een generatiegenoot ziet vlammen, is het contrast groter dan een "positief signaal" van er voor de verandering niet op de eeeste klim al afgereden te worden.

Een kwestie van perspectief, zullen we maar zeggen. Ieder het zijne.

Laatst gewijzigd
Murcia
LaatsteWiel
Wellicht bij "de realiteit" van iemand die een mening heeft over koersen die hij niet kijkt.

Goed dat je toegeeft Duitsland niet gekeken te hebben. Duurde even maar toch.

LaatsteWiel
Murcia
Goed dat je toegeeft Duitsland niet gekeken te hebben. Duurde even maar toch.

Weer zo'n saaie sprintrit in ZLM Tour vandaag gezien vermoed ik "LOL"
Wel knap dat ik Kelderman zag vertrekken én ingelopen worden door een peloton, en dat hier meldde - terwijl ik volgens jou niet keek. Misschien een gave om iets mee te doen!

Laatst gewijzigd
Poeksel

Morgen weer eerlijk verdelen: Van Aert de tussensprint, Brennan de etappe?

Murcia
Poeksel
Morgen weer eerlijk verdelen: Van Aert de tussensprint, Brennan de etappe?

Gewoon 3 man mee van de ploeg in een vluchtersgroep en dan zouden Brennan, Laporte en Wout wel de top combi zijn. Maar de klimmen in het begin zijn niet eenvoudig. Eerst maar eens in de vlucht geraken waar 100 renners in willen zitten. Voor wat betreft het uitspelen, deze etappe en 15 liggen Wout enorm goed maar durf te schakelen als ploeg.

Poeksel

Maar mocht Van Aert de kopgroep missen dan is het wel interessant wat Visma gaat doen. Dan toch proberen een sprint te krijgen? En voor wie?

madeinstars

Je kan vandaag simpelweg de kopgroep niet missen. Lijkt me onmogelijk en onwenselijk om te controleren. Inderdaad proberen zo veel mogelijk man in de kopgroep te krijgen. En dan is het uiteindelijk ook een beetje geluk hebben. Dit soort etappes zijn heel moeilijk om te winnen als favoriet.

De Keerborstel

En dat zijn dan de kansen voor van Aert. De binnenkoppers zijn voor Brennan. Maar wel op gelijke basis afrekenen. 

LaatsteWiel

Een sprint na 3200 hoogtemeters een een beklimming van 6 km a 6,5 procent? Van Aert topfavoriet? Volgens mij wordt deze rit flink onderschat en ik zou denken dat Visma er in deze selectie geen geschikte renner voor heeft: zeer goede klimmer die ook nog snel kan aankomen. Was mooie rit voor (type) Tulett geweest, voor Van Aert zal er altijd een betere klimmer mee zijn. Of het moet al zo lopen dat hij bv met hulp van Armirail terug kan keren na die laatste klim.

Edit: zie nu dat het nog wel 40 km is na de top, meer dan ik dacht. Ook een risico voor de beste klimmers om dan al te vertrekken dus inderdaad zaak voor de ploeg om Van Aert met goede ondersteuning te belonen, dan is het niet onmogelijk (maar nog steeds lastig vanuit grote kopgroep).

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
De Keerborstel
En dat zijn dan de kansen voor van Aert. De binnenkoppers zijn voor Brennan. Maar wel op gelijke bas...

Zie het niet zo zwart-wit joh. Ik denk dat niemand Van Aert zal "afrekenen" als hij vandaag niet wint, en dat hij wel in positieve zin wordt "afgerekend" op het goede werk dat hij voor Brennan doet. Neemt niet weg dat hij ook mag worden afgerekend op het op waarde verliezen van een sprint als hij zelf de call maakt per se te willen sprinten in een rit die meer geschikt is voor een teamgenoot.

InigoMontoya
madeinstars
Je kan vandaag simpelweg de kopgroep niet missen. Lijkt me onmogelijk en onwenselijk om te controler...

Eens! Onbegonnen werk om deze rit vanuit het peloton te controleren, dat zal inderdaad vanuit de vlucht geprobeerd moeten worden.

Mooie rit, met Van Aert als topfavoriet (zie hem de vlucht niet missen), maar natuurlijk nooit op dezelfde manier als Brennan in sprintritten, dus dat zal nagenoeg iedereen meenemen tijdens zo'n rit.

Freggel

Nordhagen ftw

theking
De Keerborstel
En dat zijn dan de kansen voor van Aert. De binnenkoppers zijn voor Brennan. Maar wel op gelijke bas...

Overdrijf toch niet zo. Begint redelijk kinderachtig te worden die obsessie.

De Keerborstel
theking
Overdrijf toch niet zo. Begint redelijk kinderachtig te worden die obsessie.

Je hebt het een beetje moeilijk met het benoemen van de zaken zoals ze zijn; zie ik.

YogiBear
De Keerborstel
Je hebt het een beetje moeilijk met het benoemen van de zaken zoals ze zijn; zie ik.

Volgens mij geeft hij perfect aan hoe de zaken zijn mbt jouw reacties.

De Keerborstel
YogiBear
Volgens mij geeft hij perfect aan hoe de zaken zijn mbt jouw reacties.

Ok;

• de kansen van Brennan: sprintritten met een ijzersterke lead-out die het peloton op een lint trekt, weinig tot geen concurrentie van andere sprinters/treinen
  • de kansen van van Aert: moeilijk tot niet controleerbare semi-bergritten+ bergritten

Wat klopt er niet aan het eerste benoemen als een binnenkopper & het tweede als moeilijke af te werken? Zeker als figuren als LaatsteWiel, madeinstars & GlebS hier nadien met getrokken messen klaar staan om van Aert af te maken na zijn gemiste 'kansen', moet dit benoemd worden.

Dit afdoen als kinderachig is gewoon hypocriet.

Laatst gewijzigd
InigoMontoya

Alsof er iemand is die doet alsof de sprintritten met Brennan dezelfde moeilijkheid heeft als de kansen die Van Aert heeft.

Mocht je de moeite doen te lezen wat anderen daadwerkelijk zeggen, dan kun je zelfs op deze pagina, notabene uit de pen van één van die 'figuren', lezen dat dat verschil gewoon gezien wordt.

Het is dan ook niet dit onderscheid benoemen wat kinderachtig genoemd wordt, maar het drama wat jij er stelselmatig van maakt.

Poeksel

Misschien moeten we het constante huilie huilie maar gewoon negeren.

Ondertussen meldt Van Aert dat het geen ideale etappe voor hem is, ondanks de voorbeschouwingen, vooral vanwege de berg van de eerste categorie aan het begin. 

madeinstars

Voor een pure sprinter of een pure klimmer is het makkelijker om etappes in een grote ronde te winnen dan voor een allrounder, meer nieuws om 11 uur.

De Keerborstel
InigoMontoya
Alsof er iemand is die doet alsof de sprintritten met Brennan dezelfde moeilijkheid heeft als de kan...

Hypocriet Holland noemen we dit soort reacties. Ongelooflijk hoe je er in slaagt om de bikkelharde kritiek die van Aert hier van sommige ontving (te zwak, te egoïstisch, te bazerig, strijkijzer, etc...) volledig te negeren. 

1 2 ... 342 ... 347 348

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.