Ik denk dat als Van Aert zich er toe zet, hij de beste klimmers binnen schot kan houden op zo'n klim. Zeker met wat hulp moet het dan in de afdaling dicht te rijden zijn. Maar goed, dan ben je er nog niet.
Skjelmose ook mee, oke misschien toch beter om te proberen hier nog iets in te schieten inderdaad. Nummer 11 t/m 21 zitten bijna allemaal mee in de vlucht.
Dit is wel een beetje raar om te concluderen. Ten eerste is de vlucht uit de vlucht pas net weg en hebben we werkelijk geen idee hoe die is ontstaan. Ten tweede hebben we deze Vuelta Van Aert al letterlijk een hele etappe met kleine groep voor een grote groep uit zien rijden (de rit dat hij derde werd), waar hij vanaf het begin in de aanval was. Ze hebben nu een man mee, dus het is niet direct aan Van Aert om dat dicht te gaan rijden. Op die klim zullen wel renners gaan proberen over te steken. Aan hem om daar dan bij te zijn.
Juist. De rit waar hij voor punten reed en niet voor de zege. Aanvallend dus. Ritten waar hij voor de zege rijdt is altijd vanuit het defensief. Ploegmaten die aanvallen pareren, maar daarmee zichzelf in een betere situatie kunnen zetten. Als brennan bijvoorbeeld meerijdt in de groepjes waarin hij zat toen wout naar plek 4 sprintte; dan rijdt hij daar al voor de zege. Als de groep groot is en er volgen aanvallen, dan zal er altijd een groep gaan rijden en is defensief koersen dus achter de feiten aan rijden
Bahrein laat Van Aert nu niet rijden en Brennan vooruit is daarnaast een uitstekende situatie, ook omdat in de tweede groep knechten van de klimmers aan het werk zullen moeten die daardoor op de klim minder tempo kunnen maken.
Ik begrijp niet zo goed wat er nadelig zou zijn aan deze situatie.
Het nadeel lijkt me dat 1) er betere klimmers dan Brennan vooraan zitten en 2) iedereen na de laatste klim - als hij die overleeft - bij elke uitvalspoging naar Brennan gaat kijken. Van Aert weet wel hoe dat voelt.
Ik betwijfel of de winnaar vooraan zit. Ik denk eerlijk gezegd dat er vanuit die tweede groep nog mannen aan gaan sluiten op of na de klim. Brennan vooruit hebben zitten lijkt mij dan een groot voordeel.
Mocht het tussen deze tien renners gaan, dan heeft Brennan ook een reële kans. Uiteraard geen uitgemaakte zaak dat hij het af zou maken hier, maar dat is in geen enkele situatie op dit moment het geval.
Laten we in iede rgeval zeggen dat ze in principe gewoon zitten waar ze moeten zitten. Wout in plaats van Brennan had misschien beter geweest, maar met Bahrain was dat een moeilijke zaak geworden en het is niet dat de klimbenen van Van Aert op dit moment bewezen beter zijn dan die van Brennan. Idealiter had je inderdaad liever nog een extra iemand mee gehad in die groep van 10.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.