Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 343 ... 347 348
madeinstars

Vandaag hebben Behrens, Doull en Van Belle in ieder geval niet de eerste waaier gemist in ZLM. Die zullen opgelucht adem halen niet weer de hoon van dit forum over zich heen te krijgen.

PavideDiganzoli

Van Aert, Brennan en Armirail voorlopig mee in een kopgroep van 26 man, maar ze krijgen nog niet veel voorsprong.

madeinstars

Die groep lijkt de zegen te krijgen. Gaat wel moeilijk worden met veel goede klimmers in die groep met ploeggenoten om de laatste klim hard te maken. Wellicht proberen ergens een fuga della fuga op te zetten.

Kelderfan
Poeksel
Misschien moeten we het constante huilie huilie maar gewoon negeren. Ondertussen meldt Van Aert dat...

Hij zit wel mee.

InigoMontoya
madeinstars
Vandaag hebben Behrens, Doull en Van Belle in ieder geval niet de eerste waaier gemist in ZLM. Die z...

Gisteren in eerste instantie ook, tot ze de volgende schifting niet overleefden. Behrens in plaats van Hobbs nu.

PavideDiganzoli

Skjelmose nu ook mee. In dat geval zal de kopgroep geen grote ruimte gaan krijgen.

InigoMontoya
madeinstars
Die groep lijkt de zegen te krijgen. Gaat wel moeilijk worden met veel goede klimmers in die groep m...

Ik denk dat als Van Aert zich er toe zet, hij de beste klimmers binnen schot kan houden op zo'n klim. Zeker met wat hulp moet het dan in de afdaling dicht te rijden zijn. Maar goed, dan ben je er nog niet.

Skjelmose ook mee, oke misschien toch beter om te proberen hier nog iets in te schieten inderdaad. Nummer 11 t/m 21 zitten bijna allemaal mee in de vlucht.

Laatst gewijzigd
madeinstars

In eerste instante een goede situatie, maar met die groep die aansloot had Visma er eigenlijk ook nog een paar mee moeten hebben. Als je hier Kuss en Nordhagen ook mee hebt kan je je kansen meer spreiden.

Yeez

Lijkt er weer op dat wout vanuit de verdediging koerst, zoals wel vaker als hij wordt uitgespeeld. Na al die jaren nog steeds niet door dat aanvallend koersen in zulke ritten loont en verdedigend rijden vaak achter de feiten aan is

madeinstars
Yeez
Lijkt er weer op dat wout vanuit de verdediging koerst, zoals wel vaker als hij wordt uitgespeeld. N...

Dit is wel een beetje raar om te concluderen. Ten eerste is de vlucht uit de vlucht pas net weg en hebben we werkelijk geen idee hoe die is ontstaan. Ten tweede hebben we deze Vuelta Van Aert al letterlijk een hele etappe met kleine groep voor een grote groep uit zien rijden (de rit dat hij derde werd), waar hij vanaf het begin in de aanval was. Ze hebben nu een man mee, dus het is niet direct aan Van Aert om dat dicht te gaan rijden. Op die klim zullen wel renners gaan proberen over te steken. Aan hem om daar dan bij te zijn.

Kelderfan

Eliot Rowe doet weer leuk mee in Britain. Ook Smith zit erbij.

In de ZLM moet het nu komen van Loe van Belle e/o Behrens.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
madeinstars
Vandaag hebben Behrens, Doull en Van Belle in ieder geval niet de eerste waaier gemist in ZLM. Die z...

We moeten ze een beetje scherp houden hè :-)

Yeez
madeinstars
Dit is wel een beetje raar om te concluderen. Ten eerste is de vlucht uit de vlucht pas net weg en h...

Juist. De rit waar hij voor punten reed en niet voor de zege. Aanvallend dus. Ritten waar hij voor de zege rijdt is altijd vanuit het defensief.  Ploegmaten die aanvallen pareren, maar daarmee zichzelf in een betere situatie kunnen zetten. Als brennan bijvoorbeeld meerijdt in de groepjes waarin hij zat toen wout naar plek 4 sprintte; dan rijdt hij daar al voor de zege. Als de groep groot is en er volgen aanvallen, dan zal er altijd een groep gaan rijden en is defensief koersen dus achter de feiten aan rijden

madeinstars

Ik blijf het een rare conclusie vinden op basis van een etappe waarvan je nog 0 beelden heb gezien om te zeggen dat hij defensief koerst. Nog even afgezien van of ik het er mee eens ben of hij te vaak defensief koerst of niet.

LaatsteWiel

Misschien had Brennan gewoon wel de benen en Van Aert niet

InigoMontoya

Bahrein laat Van Aert nu niet rijden en Brennan vooruit is daarnaast een uitstekende situatie, ook omdat in de tweede groep knechten van de klimmers aan het werk zullen moeten die daardoor op de klim minder tempo kunnen maken.

Ik begrijp niet zo goed wat er nadelig zou zijn aan deze situatie.

De Keerborstel

Prima situatie voor Visma; zolang Brennan vooraan kan volgen.

Voor WVA minder; de vogels lijken gevlogen. Zie niet in welk team dit nog dichtrijdt. En voor een sprong van groep 2 naar 1 van bv. een Widar moeten ze toch niet verder dan 1min zitten.

Yeez

Dat ze de kop van de koers waarschijnlijk nooit meer gaan zien en brennan het tegen betere klimmers moet opnemen, alleen. 

Laten we hopen dat ik ongelijk heb

LaatsteWiel
InigoMontoya
Bahrein laat Van Aert nu niet rijden en Brennan vooruit is daarnaast een uitstekende situatie, ook o...

Het nadeel lijkt me dat 1) er betere klimmers dan Brennan vooraan zitten en 2) iedereen na de laatste klim - als hij die overleeft - bij elke uitvalspoging naar Brennan gaat kijken. Van Aert weet wel hoe dat voelt. 

Turtleheads_up

Woutje heeft t zichzelf moeilijk gemaakt met die bollen-jacht. Bahrein heeft ook al een etappe en een klassement, die hoeven alleen Wout maar te controleren om de bergtrui te pakken. Nu zitten ze met alleman achter Brennan op hun handen.

InigoMontoya

Ik betwijfel of de winnaar vooraan zit. Ik denk eerlijk gezegd dat er vanuit die tweede groep nog mannen aan gaan sluiten op of na de klim. Brennan vooruit hebben zitten lijkt mij dan een groot voordeel.

Mocht het tussen deze tien renners gaan, dan heeft Brennan ook een reële kans. Uiteraard geen uitgemaakte zaak dat hij het af zou maken hier, maar dat is in geen enkele situatie op dit moment het geval.

LaatsteWiel

Zou kunnen, maar jij vroeg wat er nadelig was aan de huidige situatie aan daar gaven Yeez en ik antwoord op. Dat UNO X en Groupama wel met twee man meezitten, toont in elk geval dat het niet ideaal is.

InigoMontoya

Afgezet tegen een ideale situatie zitten er inderdaad nadelen aan.

madeinstars

Laten we in iede rgeval zeggen dat ze in principe gewoon zitten waar ze moeten zitten. Wout in plaats van Brennan had misschien beter geweest, maar met Bahrain was dat een moeilijke zaak geworden en het is niet dat de klimbenen van Van Aert op dit moment bewezen beter zijn dan die van Brennan. Idealiter had je inderdaad liever nog een extra iemand mee gehad in die groep van 10.

Poeksel

Loja is nog ver.

1 2 ... 343 ... 347 348

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.