Veelzijdige Visma-invaller Huising kende harde leerschool in eerste profjaar: 'Holy shit wat ben ik slecht' | Indeleiderstrui.nl; hij had veel steun aan Julien Vermote!
Scheelt inderdaad weer moeilijke keuzes volgend jaar, een paar belangrijke mannen einde contract. Ik ben zelf bijvoorbeeld ook fan van Hindley, die om zich heen moet boksen terwijl hij een van de stabielste GC mannen bij Bora is.
Het is een duidelijke verzwakking voor het team, maar welk probleem ontstaat er nu daadwerkelijk?
Kun je een ploeg opstellen rond Vingegaard waarmee ze in de Giro voor eindwinst kunnen gaan? Geen twijfel over mogelijk.
Kunnen ze een ploeg opstellen waarmee ze in de Tour de France, naast het ondersteunen van het klassement van Vingegaard, voor ritwinst kunnen gaan? Wederom geen twijfel over mogelijk.
Kunnen ze ook in de Vuelta meedoen voor het podium? Waarschijnlijk niet meer, maar daar hadden velen toch al de wens om voor kansen voor de jongeren te gaan (volgens mij jij ook).
Wat verliezen ze dan met het stoppen van Yates, waardoor dit een probleem is? Een meesterknecht in de Giro (meer luxe dan noodzaak) of een podiumkandidaat voor de Vuelta, en daarnaast iemand die in kleinere rondjes toptien kan rijden met eventueel nog een uitschieter naar boven.
Dat klinkt mij als een duidelijke verzwakking, maar een probleem kun je het volgens mij moeilijk noemen.
Leuk hoe jij alles kan verbloemen. Ik kan 't je niet nadoen.
Voor de Giro wordt 't wel degelijk een probleem toch.
Zoals 't er nu uitziet, dat Jonas 't mag doen met nieuwkomer Piganzoli, Tulett en de trouwe Kelderman. Dan zal jij weer komen met Yates die vorig jaar ook weinig ondersteuning had, maar Simon Yates mag op z'n knieen Wout bedanken voor zijn krachtinspanning, waarbij UAE in 't zand beet en dat niet voor de 1e. keer.
Wat is dan het probleem dat nu ontstaat voor de Giro? Ik geloofde er überhaupt al niet in dat het enig moment reëel is geweest dat ze Yates twee rondes als knecht van Vingegaard zouden overwegen en met dit nieuws erbij zou ik het al helemaal bizar vinden om een renner die zoekt naar redenen om alle opofferingen te blijven doen op die manier in te willen zetten. Wil jij echter volhouden dat dat het plan was?
En waar zou verder uit blijken dat Vingegaard het nu moet doen met Piganzoli, Tulett en Kelderman? Volgens mij kun je met Vingegaard, Kuss, Piganzoli en Nordhagen uitstekend voor de dag komen in de bergen. Neem je daarnaast Affini mee voor het vlakke en nog drie sterke middenvelders als Kelderman, Lemmen en zo je wilt Campenaerts. Mag jij mij de ritten aanwijzen die op papier een probleem zouden zijn om te controleren met zo'n ploeg.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.