Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 106 ... 215 216
bdebouwer

Voor mij nu de grootste klappen in E3, BP en AGR met beide Matthews en Wellens die daar wegvallen. 

-  E3: nog 6 namen over (Vacek, Berckmoes, VDP, Vermeersch, Gregoire, Laporte) dus nog 5 potentiele caps. 
- BP: nog 3 namen over (Berckmoes, Pidcock, Gregoire) + 2 wissels (maar ik verwacht eigenlijk dat er maar 1 bp rijdt)
- AGR: nog 4 namen over (Pidcock, Gregoire, Skjelmose, Berckmoes) + 2 wissels en hopelijk gaat Vauqeulin deze nog rijden

Andere heuvelklassiekers beide 5 man + 2 wissels

Verder nog een geplande wissel naar een 3de cap (nu Crabbe) voor BDP en SP. 

Hoe staan jullie ervoor? Het voelt toch wat krap

Wicked Wout
bdebouwer
Voor mij nu de grootste klappen in E3, BP en AGR met beide Matthews en Wellens die daar wegvallen. -...

Heel herkenbaar en het wordt overal wel heel krap. Je blijft het spelletje toch tot het einde spelen, maar een bekertje is eigenlijk al wel heel ver weg met Kung, Wellens én Matthews.

Alledrie stonden wel ergens als cap ingepland. 

Tis nu proberen de schade te beperken en hopen dat er ergens nog een verrassing opduikt.

KV

En zo blijft enkel Stuyven (en in mindere mate Del Grosso) nog over als eventueel interessante 1,5m (kassei)man om erin te wisselen na PN. 

floda

Twijfel erg op c2 en c3 voor SB. Ik had pog, pid en del toro van tevoren bedacht. Maar heb seixas ook, twijfel nu ernstig over seixas ertussen te zetten. Pog en pid hebben het hier duidelijk bewezen, del toro vorig jaar in giro, maar seixas was wel erg goed vorige weken. Iemand tips?

tpp

Zit met dezelfde keuzes. Kijkend naar de huidige vorm denk ik dat Pid zn tegenstand in de ruta del sol minder was dan die van Seixas in de Ardeche of die van Torito in de Uae. Ik geef tom dus geen petje. 

ProScoritoManager

Hahaha natuurlijk, na Kung en Wellens ook nog Matthews eruit. Zo zie je maar weer dat de puzzelfase vaak leuker is dan het spel zelf. Weken bezig om het meest geniale team bij elkaar te klikken en met nog 15 koersen te gaan 3 renners kwijt die allen minimaal 2 kopmanplekken invulden. Ik ga het giro topic maar eens aanmaken denk

DennisdeMenniss

En ik maar balen dat APP niet start in PN. Je zou maar Wellens, Kung en Matthews in je selectie hebben.. 3 stoeltjes weg.. mooi ruk voor de rest van je spel. Zag iets voorbij komen over factor geluk.. dat heeft met het toevoegen van PN/TA een aanzienlijk groter aandeel gekregen doordat je gewoon een minder brede selectie hebt en dit soort uitvallers nauwelijks kunt opvangen. Factor geluk met kopmannen kiezen is er altijd al geweest en zal ook niet veranderen.. maar in dit geval als je 2-3 uitvallers hebt is het inderdaad domme pech waar je niks aan kunt doen. Het meest pijnlijke is nog dat deze 3 gasten vermoedelijk ook in bepaalde koersen een cap functie hadden en lastig te vervangen zijn. 

Tbosman
ProScoritoManager
Hahaha natuurlijk, na Kung en Wellens ook nog Matthews eruit. Zo zie je maar weer dat de puzzelfase...

Pff mee eens, zelfde schuitje hier.

Ik doe gezellig met je mee voor de Giro 😅

Reus
DennisdeMenniss
En ik maar balen dat APP niet start in PN. Je zou maar Wellens, Kung en Matthews in je selectie hebb...

Wellicht is dat voor de makers iets om mee te nemen naar volgend jaar, nu er twee extra koersen in het spel zitten;  de selecties naar 22 man bij gelijkblijvend budget. 

zo wordt de geluksfactor wat meer genivelleerd. 

Jens Voigt

Momenteel zit ik nog steeds met het probleem dat ik geen geblesseerde renners heb die ik er uit kan wisselen. Straks kan ik Mads niet in brengen.

berggie1987

Of een vierde wissel?

BigMig
bdebouwer
Voor mij nu de grootste klappen in E3, BP en AGR met beide Matthews en Wellens die daar wegvallen. -...

Heel zuur natuurlijk die uitvallers, maar als je dit nog over hebt nu zit het met de balans wel goed in je team. Als je de wissels verstandig inzet denk ik dat je vanzelf wel komt bovendrijven. Een groot deel van de spelers zal toch een minder uitgebalanceerd team hebben en die gaan ergens serieus in de problemen komen. Dus maak je niet teveel zorgen.

Daarmee kom ik gelijk op het bovengenoemde punt van geluk: zonder geluk vaart niemand wel, maar je kunt het deels ook afdwingen natuurlijk. Je weet, zeker bij een spel met losse koersen over langere tijd, dat er onverwachte dingen gaan gebeuren. Deel van het spel is dus ook om flexibiliteit in te bouwen, zodat je een en ander kunt opvangen. Dan is 3 uitvallers een stuk vervelender dan 1 natuurlijk, maar als je met 2 uitvallers opeens serieus in de problemen komt, was je selectie bij de start misschien al iets teveel op het scherpst van de snede.

Coureurs du Courage
floda
Twijfel erg op c2 en c3 voor SB. Ik had pog, pid en del toro van tevoren bedacht. Maar heb seixas oo...

Ik heb dat zelfde (luxe)probleem. Heb bovendien nog Gregoire, die zomaar kan verrassen in zijn huidige vorm. Ik ga echter toch voor C2 Pidcock en C3 Del Toro. Reden: hiervoor heb ik zowel Pidcock als Del Toro in mijn team zitten. Pidcock vanwege bewezen resultaten in deze koers, Del Toro rijdt 'slechts' 2 koersen dus verwacht heel veel van hem.

Seixas moet het eerst bewijzen vind ik, dan overweeg ik hem wel voor een C2/C3 in de Ardennen klassiekers.

Laatst gewijzigd
Wicked Wout
ProScoritoManager
Hahaha natuurlijk, na Kung en Wellens ook nog Matthews eruit. Zo zie je maar weer dat de puzzelfase...

Zal hoog tijd worden. Dat spel opent al over 1,5 maand! Haha, maar zoals je zei de voorbereiding is soms leuker dan het spel

Joep

Ik scoor doorgaans in de rondes prima maar dat klassiekerspel valt altijd zo tegen. Met Wellens en Matthews 2 belangrijke renners kwijt. 3 wissels is echt te weinig aangezien je nu niet eens tactisch kunt wisselen.

DennisdeMenniss
Reus
Wellicht is dat voor de makers iets om mee te nemen naar volgend jaar, nu er twee extra koersen in h...

Scorito zal het vast meenemen in hun "evaluatie". Zelf ben ik van mening dat een etappe uit een rittenkoers niks te maken heeft met een spel dat "Klassiekerspel" wordt genoemd. Als ze zo graag koersen willen toevoegen om het "gat" te overbruggen tussen SB en MSR had Scorito een Nokere Koerse en/of Milaan-Turijn kunnen toevoegen. Het format was dan nog steeds "klassiekers", oftewel eendagskoersen geweest en je had minder beperkingen gehad in de keuze voor renners. De beperkt gevulde startlijsten van die koersen zou al een extra uitdaging geweest zijn voor ons als spelers. Die 10-11 daagjes zonder koers hadden we wel overleeft ;)

Mooi weer fietser

Gek genoeg is het uitvallen van Matthews wel een breinbrekers minder. Wilde hem erin wisselen voor Vingegaard origineel, maar begon door uitvallen van Wellens (en het gat in BP) daarmee te twijfelen.

Dat wordt Christen nu voor Wellens en Del Grosso na PN voor Vingegaard. Christen eerder dan Del Grosso omdat die echt potentieel een hele sloot teampunten bij elkaar fietst zaterdag (zul je net zien dat het 0 punten worden en Del Grosso vierde wordt ofzo)

DennisdeMenniss
berggie1987
Of een vierde wissel?

Zou ook een optie kunnen zijn. Ze zouden ook nog kunnen overwegen om gewoon 2-3 wissels gratis te houden en daarna betaalde wissels. Dus stel je gratis wissels zijn op, dan ga je daarna voor elke andere wissel 250 punten inleveren. Renners die je hebt gehad mag je dan niet meer kiezen. Beetje a la topcoach alleen dan net iets anders. 

Wicked Wout
DennisdeMenniss
Zou ook een optie kunnen zijn. Ze zouden ook nog kunnen overwegen om gewoon 2-3 wissels gratis te ho...

Oh dan vind ik eigenlijk oprecht wel een goede suggestie 

Tbosman
DennisdeMenniss
Zou ook een optie kunnen zijn. Ze zouden ook nog kunnen overwegen om gewoon 2-3 wissels gratis te ho...

Top idee

Coureurs du Courage

2 jaar geleden was er ook een massale valpartij in DDV met WvA, Stuyven, Pedersen, Girmay. En dat seizoen waren er sowieso ook al meer crashes geweest in andere koersen die van invloed waren. Dus dit is niet iets nieuws dat er renners weg kunnen vallen. Vandaar ook dat je die wissels hebt.

Dat iedereen al hele plannen uitgestippeld heeft om die wissels in te zetten om een zo optimaal mogelijke bezetting te krijgen, is prima. Maar onderdeel van het spel is dus ook om te gaan met veranderende omstandigheden. Hoe ga je je wissels inzetten dan?

Ik zou er niet zo om zeuren, want iedereen krijgt zijn aandeel pech / tegenvallende prestaties, etc. Het blijft voorspellen, dus gokken. Iedereen zal daardoor niet de optimale bezetting hebben, waardoor het spel zich weer uitbalanceert.

Ik heb ook Wellens en ben nu erg aan t kijken hoe ik em ga vervangen. Vind het juist wel leuk, extra dimensie, anders was ik nu 'afgehaakt' met het volgen van al het nieuws. En ik heb APP die opeens geen PN meer fietst.. tsja.. dat valt dan weer mee, maar is ook niet fijn. Bedoel vooral te zeggen; plannen die je maakt moeten soms herzien worden!

berggie1987
DennisdeMenniss
Scorito zal het vast meenemen in hun "evaluatie". Zelf ben ik van mening dat een etappe uit een ritt...

Hier ben ik het uiteraard ook volledig mee eens. Ondanks dat ik lekker aan het puzzelen ben en er plezier in heb slaan die losse etappes gewoon helemaal nergens op. Inderdaad genoeg opties om iets toe te voegen. Een Franse koers aan het begin kan leuk zijn of Laigueglia, of (wellicht een beetje saai en ouderwets).gewoon maar eschborn Frankfurt terughalen.

TourDeFranceUnchained
DennisdeMenniss

Als ik me niet vergis doen ze dit bij Sporza Wielermanager al zo. De eerste 3 wissels zijn "gratis" en daarna kun je nog een wissel of 5 doorvoeren en bij elke wissel lever je ofwel meer punten in ofwel er gaat iets van de prijs af (ik weet even niet welke van de 2). Bijvoorbeeld een Philipsen van 5 miljoen eruit, maar je houdt nog maar 4 miljoen over om iemand erin te wisselen. Die punten of prijs vermindering wordt steeds groter naarmate je meer wissels gebruikt. Opzicht ook wel een leuke en extra dimensie voor het spel.

Rubik
floda
Twijfel erg op c2 en c3 voor SB. Ik had pog, pid en del toro van tevoren bedacht. Maar heb seixas oo...

Ik heb ook een beetje een luxe probleem, al heb ik geen Del Toro. 

Pogacar uiteraard op C1. Ondanks het rommelige en wat onverwachte openingsweekend toch gestart op 91.9%, dus ik wil in Strade geen grote gok/risicos nemen. Pidcock krijgt waarschijnlijk dus C2. Met C3 kan ik dan nog wat spelen: Healy was mijn beoogde C3 al was zijn vorm in Ardeche/Drome niet denderend (al was dat vorig jaar hetzelfde en werd ie 4e in SB). Seixas heeft toch wel heel veel hype en cap ik graag maar moet het natuurlijk nog wel bewijzen. Vermeersch en Mohoric zijn meer back-up captains waarvan ik hoop dat ze gewoon een goeie uitslag rijden.

Pipi112

Met Küng en Wellens in het team en Almeida en Vingegaard voor PN geselecteerd weet ik nu al niet meer hoe ik de wissels moet gaan toepassen. Vermoed dat het genieten van de koers gaat worden en de rest is bijzaak.

1 2 ... 106 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.