Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 107 ... 215 216
Coureurs du Courage
Pipi112
Met Küng en Wellens in het team en Almeida en Vingegaard voor PN geselecteerd weet ik nu al niet mee...

Van Almeida en Vingegaard wist je al dat ze slechts 1 koers reden. Ik zou Kung wisselen voor iemand waar je dun zit in de namen. Stuyven is weer terug, dus kan dat gat opvullen. Wellens zou ik dan mee wachten in de hoop dat ie mogelijk terugkeert nog.

Ik snap je frustratie, maar wellicht dat de wereld er al anders uitziet als P-N erop zit en jouw gok goed uitpakt en je 500 punten inloopt/uitloopt op het pak.

Pipi112

Thanks voor de reactie. Stuyven heeft ook al een plekje gekregen dus ik vermoed dat Tibor nu van stal gehaald gaat worden. Frustratie is niet het juiste woord bij dit spel.

BidonBoef
BigMig
Heel zuur natuurlijk die uitvallers, maar als je dit nog over hebt nu zit het met de balans wel goed...

Het leven van een Scorito-mannetje is ook topsport: dezelfde druk maar zonder controle... net alsof je ploegleider bent van UAE terwijl Pogi zelf beslist wanneer hij aanvalt, alleen valt je kopman nu niet aan, maar ligt ie in de berm met een gebroken sleutelbeen.

Fietsopa

Wat denken we? Is er goede kans dat Wellens nog bij de BP verschijnt?

Ik twijfel toch wel erg om Gregoire nu al in te brengen ipv te wachten.

Er is wel een chirurg die zegt dat hij nog terug kan komen voor de ronde https://www.google.com/amp/s/www.wielerkrant.be/nieuws/2026-03-04/is-ronde-van-vlaanderen-nog-haalbaar-wellens-wordt-op-groot-gevaar-gewezen/amp

Laatst gewijzigd
Rubik
Fietsopa
Wat denken we? Is er goede kans dat Wellens nog bij de BP verschijnt? Ik twijfel toch wel erg om Gre...

Die arts is Toon Claes, één van zijn zonen (beiden ook arts) heeft Wellens volgens mij dezelfde avond nog geopereerd. Al was het wel iets lastiger dan een gewone breuk omdat er iets van een afbuigend plaatje in moest. Althans, als ik het goed heb onthouden uit de Live Slow Ride Fast podcast van Laurens Ten Dam.

Laatst gewijzigd
FrankN40
JW
Matthews 2 polsbreuken tijdens een training...

Pffff 

Na teleurstellende resultaten topfavorieten magnier en milan 

Nu al de 3e uitvaller

Kung, wellens en Matthews 

Wat een pech

FrankN40
BigMig
Heel zuur natuurlijk die uitvallers, maar als je dit nog over hebt nu zit het met de balans wel goed...

Wellens matthews kung 3 uitvallers...

En je hebt milan en magnier die als topfavoriet werden ingeschat.

Mensen die geen milan/magnier hebben en kung en matthews niet hadden zijn nu de kenners. Terwijl ze de topfavoriet voor de winst niet hadden :) 

Laatst gewijzigd
bdebouwer

Wellens hou ik er dan maar gewoon in. Uitvallen van Matthews geeft de kans om een duurdere sprinter mee te nemen.

DennisdeMenniss
TourDeFranceUnchained
Als ik me niet vergis doen ze dit bij Sporza Wielermanager al zo. De eerste 3 wissels zijn "gratis"...

Ben niet bekend met Sporza wielermanager maar als jij het zegt geloof ik het meteen haha. Opzich helemaal verkeerde opzet als ze het zo doen. In het kader van beter goed gejat dan verzonnen.. misschien kan Scorito er wel iets mee.

Ruubstacarnaval

Ik zit er zelf aan te denken om de gok te nemen en Wellens al vroeg te wisselen. Ik heb geen Wva of Pedersen dus zit nu het volgende te overwegen: Wellens, Groves en Vingegaard voor Pedersen/Wva een sprinter van 1 miljoen en uae 1 miljoen. Groves lijkt mij voornamelijk opvulling na MSR? Hoe denken jullie hier over? Ik zet in op een sprinter die SP fietst.

Vraag is dan welk moment: wacht ik Msr af om te kijken hoe Pedersen ervoor sta of ga ik juist daarvoor al voor deze wissels. 

Team verder: Pog, Fvermeersch, Vdp, Philipsen, Pidcock, Healy, Mikhels, Laporte, Meeus, Magnier, Fretin, de Lie, Aular, Onley, Skjelmose, Vacek en Stuyven.

Enige handicap voorzie ik dan in LBL. Benieuwd naar jullie mening. 

Laatst gewijzigd
Romain737
bdebouwer
Voor mij nu de grootste klappen in E3, BP en AGR met beide Matthews en Wellens die daar wegvallen. -...

Why are you talking about the Tour de France and the Giro? These competitions are not included in the Scorito Spring Classic game, are they?

Nederlandse vertaling van bovenstaand bericht: Waarom heb je het over de Tour de France en de Giro? Deze wedstrijden zijn toch niet opgenomen in het spel Scorito Spring Classic?

roundandround

Zijn er mensen die Wellens voor Jorgenson wisselen? Zijn vorm is goed, maar niet eerder strade gereden en weet ook niet of ik hem liever cap dan seixas..

Ton Pelo
Romain737
Why are you talking about the Tour de France and the Giro? These competitions are not included in th...

That message isn't mentioning the Tour or Giro. Maybe some poor translation makes it looks like. Giro, Tour and Vuelta got each a seperate game later on.

Zolderman
roundandround
Zijn er mensen die Wellens voor Jorgenson wisselen? Zijn vorm is goed, maar niet eerder strade gered...

Jup, ik hier ook. Ook gedeeld kopmanschap voor morgen en verwacht hem eigenlijk zeker wel 5e/6e morgen. Als hij dat presteerd heb je meteen een goede captain voor de AGR. WP cap je hem niet en Luik is ook maar de vraag of je dat wil, maar daar heb je Pogacar en Seixas all, dus daar is nog een 3e wissel voor over als in REV oid.

Toch ben ik ook wel bang voor wat Wout en Pedersen kunnen gaan presteren. Als 1 van die 2 de top 3's bij elkaar beginnen te rijden is dat een must have voor een gouden beker met deze dunne bezetten bij E3 en andere kasseikoersen. (Ik zie dit ook wel als een grote als, maar deze informatie heb je wel na MSR, dan heeft WVA zich 2x kunnen bewijzen en E3 op zn programma moeten zetten, en Mads wissel je ook alleen in als hij weer 100% fit is en dat heeft laten zien) En als ik 1 van die 2 wil brengen kan ik nu Jorgenson niet brengen

Laatst gewijzigd
Milaan-San Barto

Met één 500k plekje toch voor Abrahamsen gegaan ipv Seixas, maar de Fomo begint toe te slaan. Zie hem 3 x als cap, dus twijfel over om hem te wisselen voor Wellens om wat geld over te houden voor evt Wout. Gregoire heb ik al, wat denken jullie?

jorgensen lijkt me ook een prima optie

roundandround
Zolderman
Jup, ik hier ook. Ook gedeeld kopmanschap voor morgen en verwacht hem eigenlijk zeker wel 5e/6e morg...

Ik ga wout of pedersen erin wisselen voor milan later, heb miljoen over gehouden. 

Rubik
Zolderman
Jup, ik hier ook. Ook gedeeld kopmanschap voor morgen en verwacht hem eigenlijk zeker wel 5e/6e morg...

"maar deze informatie heb je wel na MSR, dan heeft WVA zich 2x kunnen bewijzen en E3 op zn programma moeten zetten, en Mads wissel je ook alleen in als hij weer 100% fit is en dat heeft laten zien"

Heb het hier eerder gezegd maar hoe zeker ben je van het inbrengen van één van die twee voor E3? Van Pedersen ga je dat sowieso niet zien, want die rijdt niks tot die tijd. Die moet je op zijn blauwe (?) ogen geloven dat als ie start ie goed is.

En hoe zeker is het dat Van Aert zich voor E3 2x heeft kunnen bewijzen? Samyn was een beetje ongelukkig, daar kun je niet echt iets mee. Stel hij eindigt morgen top 20 in Strade, maar kan niet mee met de meer klimmers a la Pogacar, Pidcock, Seixas (wat qua zwaarte van het parcours niet gek zou zijn) en in MSR eindigt hij in het groepje met Philipsen, Brennan en Ganna die sprinten voor plek 3-10 achter Van der Poel en Pogacar (wat ook best realistisch is). 

Heb je dan genoeg 'bewijs' om de juiste keuze te maken tussen Pedersen en Van Aert, die je wilt inbrengen voor E3?

AllezzPogie
DennisdeMenniss
En ik maar balen dat APP niet start in PN. Je zou maar Wellens, Kung en Matthews in je selectie hebb...

Je zou maar Wellens, Küng, Matthews en APP in je team hebben.. leuk die puzzelfase :(

johnnyvdlaar
Rubik
"maar deze informatie heb je wel na MSR, dan heeft WVA zich 2x kunnen bewijzen en E3 op zn programma...

Wout rijdt ook nog de Tirreno-Adriatico, dus dat zijn al best wat ritten toch?

Zolderman
Rubik
"maar deze informatie heb je wel na MSR, dan heeft WVA zich 2x kunnen bewijzen en E3 op zn programma...

Als wout wat jij schetst in SB 10-20 en MSR 7-8 achter de sprinters dan zou ik hem graag mee willen nemen voor E3 en RVV ja, zijn niet veel alternatieven voor die koersen als C3 (anders hoor ik ze graag!!)

Stootlek

Ik dacht dat ik wel wat rustiger zou worden naarmate de Strade dichterbij kwam, maar de paniek is toegeslagen. Wellens en Matthews gaan er allebei uit. Te veel onduidelijkheid naar mijn zin, zelfs in het geval van Wellens. Ik ga niet 2,5 miljoen vasthouden om nog maar te zien wat hij gaat rijden en hoe goed hij hier zal zijn. Met zo'n ploeg als UAE is het goed mogelijk dat Wellens zijn doelen verschuiven en ze een andere klasbak naar voren schuiven die zich voor die tijd aandient. 

Betekent dat ik 3 miljoen te besteden heb aan 2 gouden wissels, omdat ik 1 miljoen wil reserveren voor Pedersen. Die staat wel vast, zodat ik met MVDP, Pedersen en Vermeersch 3 goede kopmannen heb staan in E3.

Welk koppel van 3 miljoen spreekt jullie het meeste aan?

Healy + Andresen
Del Grosso / Grégoire / Christen (2 vd 3)
Laporte + Scaroni
Abrahamsen + Evenepoel
Jorgenson + Lamperti

Context: TA (Milan, MvdP, WvA en Tronchon) en het Waalse blok zijn de hoofdpijndossiers. Heb daar nu Pogi, Pidcock, DFM, Seixas en Vauquelin (?) staan. 

Mooi weer fietser
Stootlek
Ik dacht dat ik wel wat rustiger zou worden naarmate de Strade dichterbij kwam, maar de paniek is to...

Vermoed dat je grote uitdaging in BP hebt. Ik zit met hetzelfde, voor mij moeten 2 van de 3 wissels potentiële BP caps zijn. Ik heb al Pidcock en Gregoire, ik ga denk ik nog voor Christen en del Grosso 

RedDevil
DennisdeMenniss
Scorito zal het vast meenemen in hun "evaluatie". Zelf ben ik van mening dat een etappe uit een ritt...

Ik hoorde die meneer Scorito in de podcast ook zeggen dat dit weekendje zonder klasseiekers de belangrijkste reden was voor het toevoegen van PN en Tirreno. Dat vond ik echt bizar om te horen. Wat maakt het uit dat er een weekend niets is? Je gaat op de rustdag van de Tour toch ook niet een etappe uit de Baloise Ladies Tour toevoegen aan het spel?

Valvuillerdemoz
RedDevil
Ik hoorde die meneer Scorito in de podcast ook zeggen dat dit weekendje zonder klasseiekers de belan...

Nou hèhè! Bedankt hoor, nou heb je ze op weer een goed idee gebracht. Krijgen we dat ook nog ! 😁

Rubik
RedDevil
Ik hoorde die meneer Scorito in de podcast ook zeggen dat dit weekendje zonder klasseiekers de belan...

Dan wil ik wel een extra wissel!

1 2 ... 107 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.