Als je 12e wordt in PN en nog ergens in de 3 of 4 afsluitende ritten nog ergens 18e plus wat teampunten, is een 500k man al snel de moeite waard. Het is dan wel een dure plek, maar je verliest er ook niet veel mee. Met gerichte wissel of dure man is het risico naar mijn mening veel hoger.
Maar gaat dit nu niet juist nog meer het geval zijn? Kijk naar het beperkte aantal sprinters op de startlijst bij Tirreno.
- Van Poppel
- Lund
- Milan
- De Lie
- van Aert (als hij al zal sprinten)
Als je er hier 3 van moet kiezen zorgt dit toch juist alleen maar meer ervoor dat iedereen dezelfde namen heeft? En al helemaal mocht een Philipsen hier nog starten bijvoorbeeld.
En kijk naar Parijs-Nice waar men toch opzoek gaat naar minstens 1 of 2 klassementsrenners die zowel PN als Ardennen doet en aanvult met een type Almeida als dat budget technisch aantrekkelijk is. Dan kom je ook al snel uit bij dezelfde namen:
- Aurelien
- Ayuso
- Skjelmose
- Martinez
- Vauquelin/Onley??
Wat ik maar wil aangeven. Als je steeds maar 5 interessante opties hebt waar je er 3 uit kunt kiezen, eindigt straks juist iedereen met hetzelfde team door deze toevoeging.
Edit/toevoeging: als je ook nog kijkt naar de startlijst van Tirreno (Bernal, Scaroni, Jorgenson, Pellizzari, Van Gils, Flip, Toro, Buitrago, Christen, Van Wilder, Eetvelt en Carapaz), de startlijst van Strade die dag voor PN is (Pidcock, Healy, Seixas, Tullett en Johannessen), wetende dat Evenepoel en Lipowitz op hoogtestage zijn & Vingegaard + Pogacar afwezig zijn, kun je jezelf al helemaal de vraag stellen wat voor een interessante namen er uberhaupt nog bij kunnen komen op de startlijst van PN en dat de kans groot is dat iedereen bij dezelfde namen uitkomt...
Bij de gelekte prijzen 4 voor JP. Nu RVV weg en TA weg, maar DDV en het openingsweekend erbij en daarmee 8 races in totaal. Ik zou niet verwachten dat het dan meteen naar de 5 gaat. Ik weet niet of ze überhaupt zulke grote klappen doen vlak voor de deadline. Ik zou verwachten dat alles al redelijk vast staat.
Ja, die truuk van de tijd vooruit zetten werkte echt, maar nu niet meer. Het leek me heel sterk, maar probeerde het toch maar. Als die prijzen klopten wordt het een leuke puzzel. De monumentwinnaars kostten al 13 van de 40M.
Ow deze vind ik wel mooi.
Lijkt me dat de discussie bij scorito meer zal moeten gaan om de verhouding tot het budget ipv de absolute waarden van de renners. Althans er zijn er gewoon een paar die je "moet hebben". Zeker nu een Pedersen onzeker is (met hem kon je vorig jaar prima Van der Poel vervangen, mede omdat hij zo weinig reed).
Ik heb er echt wel weer zin in, uit pure enthousiasme ook maar voor Sporza aangemeld.:)
Spijker op zijn kop dit vrees ik. Heb vanochtend ook eens een invul oefening gedaan. De mogelijk relevante (capbare) toevoegingen voor parijs nice (en in mindere mate de tirreno) zie ik ook nog niet 1, 2, 3. Daar komt zdoende eerder -aanzienlijk- minder dan meer variatie in selecties uit voort. Tenzij je die variatie in de 500-1.5 mil categorie zoekt. Als dat vaker de caps moeten worden kan het zowel positief als negatief uitpakken. Mbt de prijzen die ik eerder deze week in het spel kon inzien en heb genoteerd (natuurlijk geen garantie); een Pedersen en Merlier leken daarin tav het budget ook nog te duur om bij aanvang mee te nemen. Wout wellicht idem dito. Hoewel er over deze 3 deze week niet heel veel nieuws is verschenen vermoed ik toch ergens dat er in de prijsstelling nog wel wat gewijzigd zal zijn morgen.
Tav het geheel moet er wel bij gezegd worden dat blessures en programma's op voorhand elementen lijken die het specifiek dit jaar verergeren icm de toevoegingen. Zie eerder genoemde onzekerheid toppers bij start maar ook bijv de switch van Jorgenson om niet zijn geliefde Parijs-Nice maar de Tirreno te doen. Zou anders een aanzienlijk hogere pickrate krijgen.
Dat maakt de toevoegingen van de koersen vooralsnog wat twijfelachtig. Tirreno kan wel goed blijken omdat je daar wel wat duidelijke sprinters zult hebben die je anders toch eerder links laat liggen. Daardoor komt bijv die verrekte de Lie weer in beeld. Maar zoals iemand eerder al zei; met een millie of twee kom je daar opzich al wel uit. Hoop vooral dat het niet al teveel toevalstreffers gaan blijken zoals EF dat eerder in mijn ogen ook was.
Daar gaat ie! Het spel is al 7 minuten online, maar nog geen reacties? Iedereen al druk bezig met puzzelen? Komende weken weer alle avonden puzzelen om dan vervolgens op het laatst nog een paar gekke wissels te maken (op basis van programma-wijzigingen) en dan na het openingsweekend concluderen dat je dat beter niet had kunnen doen. Philipsen in ieder geval duurder dan de hierboven 'gelekte' prijs van 4 miljoen, toch inflatie voor z'n programma?
Ben zelf ook wel benieuwd naar Kooij, met 2 miljoen en kopman normaal gesproken een goede pick, alleen met zijn huidige (onbekende) ziekte toch een grote twijfel. Ook benieuwd naar de 500K pareltjes voor dit jaar.
Succes allen!
Al had je 22 miljeln, klikte je toppers in totaal het geld op was en dan 18x 500k. Heeft niks met het budget te maken.
Neem almeida vooral mee, ik laat hem thuis voor dit geld.
Verder vind ik Kooij nogal voorbarig. Wat rijdt hij als hij fit is dan? Doet hij de tirreno bijvoorbeeld? Of stond hij erop voor parijs nice? Dat lijkt me nogal belangrijk.
Op Sporza staan al best wat programma's, zoals deze https://sporza.be/nl/2026/02/11/dit-is-onder-voorbehoud-het-programma-van-olav-kooij-in-de-klassiekers~1770833111397/. Milan rijdt ook opvallend weinig.
Die lijst lijkt mij wel heel ambitieus van Sporza. San Remo heeft hij eerder specifien niet genoemd en ook de Scheldeprijs zag ik bijvoorbeeld nog nergens langskomen. Lund Andresen staat er dan weer op voor Dwars door Vlaanderen dus daar verwacht ik Kooij ook niet direct. Lijkt er meer op alsof ze hier gewoon alle koersen noemen waar nog geen harde nee op is gegeven. Onder voorbehoud natuurlijk ook...
Hmm ja en nee. Ben het met je eens dat je ongeacht het budget en prijzen bij dit spel zoveel mogelijk toppers moet pakken. Hoeveel je er echter kunt pakken en hoe meer 500-750 je daar dan bij moet pakken, hangt wel van het budget (dan wel prijzen) af. Hoe minder toppers je theoretisch kunt pakken, hoe beter, mijn inziens.
Dat wordt met 45 ipv 40 mil juist méér gemaakt en dat was nu net niet nodig. Gezien de factor onzekerheid (Merlier, Pedersen en wellicht ook Wout in opening) en kleine programma's (bijv. Milan, Jorgenson) vallen er nu volgens mij al wat meer toppers sneller af om in beginsel mee te puzzelen. En daardoor kun je ook al best wat namen uit het 1.5-2.5 segment meenemen. Bijv. op de heuvelmannen die een strade of Parijs-Nice rijden hoef je ook niet heel erg op te besparen.
Vervolgens kun je met de latere wissels vrij zorgeloos bijv. Pidcock wisselen voor een Merlier/Kooij en later ook Evenepoel inbrengen. Dan mis ik bij een eerste invuloefening van de echte toppers alleen Pedersen en beginnen de keuzes pas bij 2.5 MIL. Daar is op zichzelf wellicht niets mis mee. Maar het is wel de vraag hoeveel namen daar dan nog tussen zitten die dezelfde unieke races in het voorjaar, PN/TIR rijden of dat dit ook al snel leidt tot dezelfde keuzes.
Maar het is toch leuker als je 3 of 4 namen van 2.5m kunt pakken dan 1? Want die toppers blijf je toch met z'n allen pakken. Tenzij er een onzeker is. Maar ook dan is het leuker als die keuze hem wel of niet te pakken juist ertoe doet.
Volgens mij is het wederom prima. Met pogacar, van der poel en philipsen ga je het verschil niet maken. Maar met die 27 miljoen die overblijven voor 17 plekjes zijn er toch veel keuzes te maken? Hoe veel namen staan er daarachter voor jouzelf nu echt muur en muurvast?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.