Omdat ik denk dat het heel moeilijk is om niet ergens anders tekort te komen als je met Philipsen, De Lie, Magnier, Lund en Mihkels vijf dezelfde types renners in je team hebt zitten, en daar dan nog minimaal twee namen voor de Scheldeprijs bij moeten.
Toegegeven, als iemand hierdoor maar 2 kopmannen had voorzien voor Parijs-Nice dan gaat het waarschijnlijk goed uitpakken.
Voor zaterdagochtend wisselen niets doen spreekt voor zich natuurlijk.
Ik denk wel dat er een etappe gereden gaat worden. Twee jaar geleden sneeuwde het ook en hebben ze 1 of 2 dagen van tevoren deze bergaankomst geschrapt en een lager gelegen berg gevonden, ze zullen vast wel een vergelijkbaar plan B hebben liggen. Het grootste gevaar is denk ik dat de etappe niet gewijzigd wordt en het dan veel meer sneeuwt dan verwacht en hij wordt afgebroken, maar dat ga je niet weten voordat je wisselt.
Jazeker! Strade was ik met 6 man voldoende bezet, 750 gescoord, en kon stukken beter als ik andere captain keuzes had gemaakt.
Voor zowel E3 als DDV staan er ook voor beide minimaal 6-7 renners op de lijst.
Voor BP nog maar 3, maar dan zet ik mijn 2 wisselmomenten in. ( had alleen Wellens, maar die heb ik dus voor Strade al gewisseld ).
En mag vooralsnog niet klagen met 98 procent ;)
Denk dat het prima moet kunnen. Ik heb Milan in plaats van de Lie en dan nog Fretin en Meeus dus een 7-tal sprinters zeg maar. Echter kom ik nog steeds maar met 4 man in BdP en 3 man in SP aan. Dus ik zou het juist erg knap vinden hoe je met veel minder sprinters aan deze koersen start. Een team zonder Milan/Magnier zie ik dan wel nog voor me aangezien beide geen BdP doen.
Ook ik ken mijn pech met Skjelmose, Kung en waarschijnlijk ook Onley nu. Maar ik denk dat zo goed als iedereen inmiddels met slechts 1/2 man zaterdag aan de start staat. Even een Vacek of Fretin buiten beschouwing gelaten. Veel zal je hier dus niet gaan verliezen. Het is alleen jammer van de investering.
Om antwoord te geven op je latere post. Ja in E3 kom ik inderdaad redelijk krap uit nu. In Strade had ik met Pogacar, Seixas, Gregoire, Pidock, Van Aert en F. Vermeesch een prima team. In de E3 zit ik nu enkel met van der Poel, Vacek, F. Vermeesch en Gregoire maar zoals eerder beschreven verwacht ik van Aert hier ook gewoon te hebben en dan kom ik nog best goed uit te voeten na het uitvallen van Kung. Met 3 wissels heb ik dan nog voldoende ruimte om iemand als Christen (voor BP naast Pidcock, Gregoire en Hermans) in te brengen + 2 andere namen als Evenepoel/Healy.
Dacht nog steeds goed te zitten met ving, onley en vauq, nu maar even kijken hoe het met onley gaat. Mijn 2e wissel brengen voor 1 van de 2 martinezjes die maar in 1 koers daarna kunnen scoren (tenzij dfm toch weer eens aardig rijdt in WP wat ik niet verwacht) vind ik eigenlijk ook niet zo'n top idee.
Ten opzichte van jou heb ik Groves in plaats van Milan, Crabbe in plaats van Meeus en geen sprinter in plaats van Mihkels. Dus voor 3.25 miljoen en een plekje minder dan jij, had ik vooraf enkel in de Tirreno een sprinter minder. Vooraf gezien denk ik dat je heel veel leuke dingen met dat geld kan doen om het verlies (op papier) in Tirreno en Kuurne ruimschoots goed te maken. (Ik heb de 3.25 miljoen vooral in Brennan gestoken, waarmee Kuurne als verliespost al wegviel en er een heleboel andere koersen bij komen waar ik verschil kan maken). Achteraf gezien had ik natuurlijk liever geen Groves en liever Meeus ipv Crabbe, maar gezien Milan tot nu toe ook geen deuk in een pakje boter rijdt streept dat elkaar vooralsnog ongeveer weg.
Jaa dat is natuurlijk moeilijk te vergelijken. Je zou het ook kunnen zien als:
- Groves, Crabbe en Brennan is 5 miljoen
Milan, Meeus en Mihkels is 5,25 miljoen
In de Tirreno rit heb ik Milan en Mihkels extra. Laten we even zeggen dat Groves in een positief geval (dus geen blessure) nog 125-150 punten binnen haalt dit seizoen en dat ik in de Tirreno met mijn 2 extra sprinters diezelfde punten behaal en we dit dus tegen elkaar wegstrepen.
In BdP is het vervolgens Mihkels vs Crabbe (beide geen cap)
In SP is het dan Meeus als 3e cap vs Crabbe als 3e cap
In GW en DDV hebben we beide een goede troef met Milan ofwel Brennan.
In Roubaix heb jij dan weer een Brennan maar ik Meeus, Milan en Mihkels.
Wil jouw combinatie van renners meer punten opleveren zal je dus met name moeten hopen dat crabbe een goede uitslag rijdt in Scheldeprijs, wat helemaal niet zeker is natuurlijk, en dat Brennan in San Remo en/of de Ronde punten voor je gaat scoren.
Maargoed, zonder de rest van je team te kennen is het natuurlijk erg lastig om uitspraken te doen over het totale puntenpotentieel.
Mijn vooraf bedachte plan om Vingegaard na PN te wisselen voor een sprinter die op z’n minst Brugge De Panne en de Scheldeprijs rijdt, lijkt nog steeds haalbaar.
Wie zouden jullie aanraden om dit plekje mogelijk in te vullen? Of op z'n minst in de gaten houden omdat diegene mogelijk beide koersen kan gaan rijden.
Jasper Philipsen lijkt me iemand om in de gaten te houden.. rijdt geloof ik allebei de koersen.. ;-)
Maar zonder gekheid; check ff PCS en je zult zien dat enkel hij + Fretin + Crabbe op allebei die koersen staan. Helaas zul je het daar mee moeten doen at the moment.
Oh wacht.. ik vergeet Tim Merlier, maar die keert terug van blessure. Echter, rijdt hij, dan is ie ook kanshebber en misschien zelfs een belangrijke verschilmaker. Die zou ik dus in de gaten houden. Toch nog een serieus advies kunnen geven :-)
Ik heb 500k op de bank gehouden om na PN Vingegaard te kunnen wisselen voor Groenewegen.
Maar met het toevoegen van Andresen in RvB heb ik hem daar niet echt nodig. SP ga ik nu in met Philipsen, Fretin en Crabbe. Dat is mager maar ik wacht nog even af wat ik daarmee ga doen. RvB met Philipsen, Andresen, Fretin als caps (Crabbe als backup) lijkt mij prima.
De kans dat Groenewegen er nog inkomt acht ik klein. Dan zie ik met die 500k restant eerder Kung gewisseld worden voor Ganna, en als Merlier fit is wordt Wellens daar de wissel om extra sprintgeweld toe te voegen.
Wel een slagveld zo bij PN.. koers lijkt wel beslist zo. Benieuwd wat voor effect dit heeft op etappe 7. Benieuwd ook of die etappe ingekort gaat worden. Sowieso benieuwd wie er nog opstelbare renners heeft (zelf alleen nog Vingegaard). En erg benieuwd hoe MeneerScorito dít nog recht geluld krijgt.
Daar staat tegenover dat TA wel aardig voorspelbaar lijkt zijn, met voldoende renners voorhanden.
Je mist hier vooraf gezien nog wel de Omloop in je berekening. Daar had ik op minimaal een toptien en meer waarschijnlijk een topvijf van Brennan gerekend en die was er zonder de grote val ook wel gekomen. In Kuurne streept het elkaar vooraf gezien redelijk weg allemaal.
Oh ja, en Meeus heeft een waardeloos trackrecord in de Scheldeprijs. Crabbe is ook bepaald niet zeker natuurlijk, maar ik denk niet dat ik daar persé zo veel op inlever.
Tja wat valt er recht te lullen? Als philpsen fretin en crabbe uitvallen is het ook behelpen met Schelde. Part of the game, een 21e renner of een vierde wissel zou kunnen helpen. En de weersomstandigheden in pn kunnen variëren, dat geldt ook voor Kbk dit jaar, omloop vorig jaar, wp vorig jaar. Verder een RVV met mozzato en Matthews die sprinten voor podium etc.
Jonas Tuinbroek kan het nu prettig laten gebeuren, etappe en eindzege binnen. Strijd voor derde plek wellicht, maar red bull zal ook defensief kunnen rijden. Bij beestenweer zal er na vandaag weinig risico genomen worden, lijkt me. Dus grote vluchtersgroep oav bijv. lidloverblijfsel voor etappezege best plausibel. En voor een hoop ploegleiders zou lekker zijn als Onleydelonely full gass gaat
Ja, mee eens en eerder al genoemd. Drie standaard wissels plus variant met beperkt of onbeperkt wissels toevoegen (tegen puntenaftrek), zou best te verdedigen zijn in dit spelletje. Of een 'parel'rijtje die vooraf bepaalt wordt puur te gebruiken als eventuele wissel voor uitvallers.
Ik vind het nog steeds leuk dat we PN + TA erbij hebben, begrijp me niet verkeerd. Spelletje is daardoor weer wat veranderd qua dynamiek.
Maar er is genoeg kritiek te leveren:
- Etappes in een rittenkoers zijn anders dan eendagskoersen. Dit past niet in het karakter van 'klassiekerspel'. Waarom niet kiezen voor wat andere klassiekers om het gat te vullen?
- Deze etappe is al vaker aangepast door weersomstandigheden. Er zijn toch ook klimkoersen in deze tijd van het jaar die minder gevoelig zijn voor het weer (milano - torino bijvoorbeeld). Je maakt het hierdoor allemaal nog onvoorspelbaarder, oftewel, een loterij.
- Het kiezen voor etappe 7 in de rittenkoers(en) zorgt ervoor dat de kans op uitvallers nog groter wordt. Gekopppeld aan onzekerheid over startlijsten, zorgt dit voor veel willekeur. Natuurlijk, uitvallers horen bij elk spel, maar dit zorgt wel voor extra risico's die de geluksfactor/pechfactor in de hand spelen.
Nogmaals, ik vind het goed dat er wat veranderd is. Maar ik bemerk dat de 'randomness' nu erg de overhand begint te krijgen. Dit vind ik jammer bij een spelletje waar het juist zou moeten draaien om goed kunnen voorspellen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.