Toch geen Utelle dus, dit is een rit voor de types Vacek. Complete schertsvertoning, als Scorito volgend jaar Parijs-Nice nog steeds een klassieker vindt is het misschien tijd om een jaar over te slaan want dit gaat nergens over en heeft veel meer impact dan als een rit in een grote ronde wegvalt. De etappe schrappen voor Scorito zou zelfs iets (maar niet veel) minder oneerlijk zijn.
Het is een spelletje.. waarin ze experimenteren om te kijken of er iets gedaan kan worden aan het vrije weekend. Of je het nou een goede of slechte toevoeging vind, deal with it of bedenkt een eigen spel. Er wordt nu al 10 pagina's geklaagd als of je de enige bent die nu renners in zijn team heeft die je had niet hoeven pakken. En al is dat zo, als dat het enige probleem is dan valt het allemaal wel mee toch?
Als ze de etappe helemaal zouden schrappen voor Scorito, dan zou dat inderdaad het enige probleem zijn. Echter is de kans nu aanzienlijk dat figuren als Vacek, Stuyven, Zingle en Girmay een hele hoop punten die je gewoon niet had kunnen voorzien gaan binnenhalen, waardoor de vertekening veel groter wordt. En met 100 punten voor de winnaar en 3x punten voor je C1 is de impact veel groter dan als er iets vergelijkbaars gebeurt in een grote ronde. Ik moet nu serieus gaan nadenken of ik één van bovenstaande heren in wil brengen...
Na uitvallen Ayuso, Skjemose, App en Fretin. Geen caps meer over.
Zit nu te twijfelen om toch 1 wissel door te voeren, maar met deze finale is het vere van zeker dat er één van de overgebleven klassementsmannen veel punten gaat scoren.
Zelf zat ik te denken om Stuyven er mss in te zetten. Lijkt me wel een finale die hij aan kan en rijdt hierna nog wel een aantal koersen waarin die kan scoren.
Hoe kijken jullie hiernaar?
Snap niet dat iedereen zoveel AK mannen heeft meegenomen voor deze PN etappe.. stom om niet gewoon ook wat sprint+ mannen mee te nemen. Op zn minst had je van beide types 3 gasten mee moeten nemen voor deze etappe😂 Ergens wel geinig dat je nu serieus moet gaan overwegen of Vingegaard wel je C1 cap moet zijn ofdat je niet een Girmay/Vacek type daar neer moet zetten. Toch wel een leuke toevoeging dat PN 😝 Nu hopen dat ze TA zondag met 90km inkorten zodat ze we een berg op finish hebben. Voor morgen hebben we Vingegaard/Vauquelin en Vacek, enkel nog bepalen wie op welk capfactortje komt te staan.
Man, dat is wel balen zeg. Ik heb zelf Ving ipv Skjel, verder zelfde poppetjes. Kan dus nog wel een C1 opstellen. Ik heb besloten het daarmee maar uit te zitten; door deze wijziging en het koersverloop van de afgelopen dagen is deze etappe lastig meer te voorspellen. Ik neem mijn verlies.
Stuyven is zeker een naam waar ik over nagedacht heb; hij stond 2 dagen voor de deadline nog heel vast in mijn team tot hij ziek werd. Anders had ik 'em zeker gehad. Het lijkt heel aanlokkelijk om hem in te wisselen, maar ik heb zelf al voldoende bezetting in de 'breedte'. Als ik wissel, dan wil ik WvA nog kunnen brengen na MSR. Maar Stuyven zou een meer dan formidabele backup optie zijn. Ik heb zelf al 1x gewisseld. Maar mocht je dus niet gewisseld hebben en toch iemand voor de kasseikoersen nodig hebben, dan is Stuyven nu wisselen een goede optie. Zelfs al wordt ie morgen 10de, dan is ie x3 gelijk zijn geld al waard.
Na nog iets meer nadenken, denk ik dat ik pas op het allerlaatste moment ga beslissen of ik iemand wil brengen voor deze etappe. Interviews aan de start zouden hopelijk enig idee moeten geven of deze rit gecontroleerd gaat worden. Mijn eerste gedachte is dat Ineos dit gaat proberen bij elkaar te houden voor Godon (misschien wel de favoriet nu?), wellicht met hulp van Cofidis voor Coquard en Lidl voor Vacek zoals vandaag ook het geval was, maar dat wil ik wel enigszins bevestigd hebben.
PN is vervloekt voor jou. Niet wisselen, Scorito app sluiten, internet openen en een kaartje voor de sauna bestellen die alleen morgen geldig is. Lekker een dagje ontspannen, maccie klappen en naar bed. Zondagochtend eerst lekker formule 1 kijken en daarna wat sprinters erin klikken voor TA. Vooral niet naar de ranking kijken, dat moet je pas doen na TA 😂
Thanks voor je advies. Heb nog niet gewisseld en nog 2 mln op de bank. Ik wacht het even af tot vlak voor de deadline van 11.40 uur. Misschien dat er nog wat gaat veranderen voor die tijd. Storm/totale afgelasting van de etappe.
Dit is dus inderdaad exact waarom ik Vacek boven enkele andere anderhalvers gekozen heb. Niet zozeer omdat ik dit scenario voorspelde, maar wel het het oog op een vlucht.
Wat ik denk ik bedoel te zeggen is dat er onder aan de streep genoeg renners beschikbaar waren om niet 'enkel voor PN' mee te nemen. Ving is misschien wel de enige plausibele renner geweest om alleen voor PN mee te nemen.
Het pakt nu toevallig heel goed voor je uit, maar op voorhand was Vingegaard een meer risicovolle keuze dan Ayuso, aangezien die laatste nog meerdere ardennen koersen rijdt.
Als vinge was afgestapt was het gewoon een verloren plek geweest. Dat is eigenlijk echt funest in een spel waarin je bijna ieder plekje nodig hebt voor goede caps in alle koersen. Ik vond dat veel te risicovol en ging liever voor Ayuso.
Vauqelin pakt nu ook goed uit, maar die heeft enkele dagen voordat het klassiekerspel begon aangegeven dat Onley de kopman in PN ging zijn. Alsnog een prima keus gezien zijn Ardennen, maar pakt lekker uit. DFM idem, prima keuze, maar pakt boven verwachting uit.
Pech en geluk in een rit als deze hebben een veel grotere invloed dan een willekeurige kasseienrit of BdP(rvb) of schelde, omdat de renners in veel lagere percentages zijn gekozen en ze verder bijna niet meer worden gebruikt.
Terwijl bij een kasseienrit of BdP/Schelde de Pickrates veel meer overeen komen tussen de scoritospelers, waardoor pech van iets mindere invloed is.
PN maakt de geluksfactor in het spel veel groter en dat is jammer. Sprint TA, EF of zelfs MT zijn m.i. beter te voorspellen en betere keuzes dan deze rit in PN.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.