Moet zeggen dat ik dit toch wel grappig vind.
Ik overweeg opeens best serieus lamperti als wissel. Dat komt ook door het feit dat ik 1,5 bankgeld en Wellens en VINGEGAARD heb. Dus als ik van Aert erin wil wisselen voor dat duo dan moet dat in combi met een 500k man. Dan is lamperti daar opeens best een goede pick voor.
Jot. Hier is Vacek mede meegenomen omdat hij PN ging rijden. Met in het achterhoofd de gedachte dat PN een vreemde koers is en hij eventueel op meerdere manieren punten kon halen. Teampunten van Ayuso/Skjelmose of in een scenario wat zich nu voordoet. Zingle idemdito, was ook eentje die op de shortlist stond. In mindere mate had je hier ook op kunnen inspelen met Pithie/Godon/SKA/Politt, ook hun hadden de upside van eventuele teampunten van hun kopman en zouden zelf in een "niet logisch PN scenario" punten kunnen halen of eerder/later in het spel in andere koersen. Het is dus maar net hoe je PN aanvliegt. Op voorhand zou het een etappe voor klimmers worden, logisch dat je dan 2-3 klimmers wil, maar staar je daar niet blind op. Ergens een buffertje inbouwen voor enige onvoorspelbaarheid leek mij noodzakelijk.
Ving meer risico dan Ayuso vind ik een baude uitspraak:
- Ayuso in de Ardennen met ook Skel en Nys was vooraf helemaal geen zekerheidje op eigen punten. Zelfs zn deelname zou ik nog niet volledig op rekenen. Het blijft immers Ayuso
- Ayuso in PN helemaal niet persé gelijk aan, of zelfs beter dan Ving. Het blijft immers Ayuso.
- Betaalde je wel 500k meer voor, die je met ving op de bank kon houden voor een flexibele wissel. Wat misschien wel veel meer waard kon gaan zijn dan Ayuso's ardennen puntjes.
Ik zal niet Ayuso afkraken als pick, want hij was zeker geen slechte keuze, maar ik denk wel degelijk dat Ving op voorhand beter was. Zeker niet slechter.
Vauq kan ik me ook niet helemaal in vinden. Perfecte WP cap, PN is hier de 'bonus'. Overigens gaf Vauq gewoon aan dat PN een van zn absolute doelen van het jaar was. Dat Onley verhaal was een beetje tussen de regeltjes door algemeen gelul en zei heel weinig over zn eigen rol.
DFM gaf aan zn plek als kopman weer terug te willen verdienen en PN hiervoor te willen gebruiken, was maar 500k en pakt in LBL in principe 'gewoon' +20. Hij rijdt ook niet persé het peloton op een hoop, dus wil zeker niet roepen dat hij het beter doet dan verwacht.
Ik snap dus niet zo hoe je deze keuzes wil relateren aan geluk/pech. Dat Ayuso op z'n plaat gaat is pech. Maar dat zegt helemaal niets over deze andere 3 namen.
Inderdaad, en dit is dus ook wel een beetje wat ik bedoelde met eerdere uitspraken dat PN veel meer strategische mogelijkheden biedt dan enkel de keuze 'neem ik caps mee of niet'. APP heeft ook nog heel lang op mn shortlist hiervoor gestaan. Niet als cap, maar als extra. Uiteindelijk vooral gelukkig geweest dat ik daar geen plek meer voor had.
Even los van de situatie PN of Nie, durft iemand hier met Vauq Vacek en Vingegaard Vacek op 1 te zetten? Na Godon favoriet bij de bookies maar zie hem of top 3 rijden of weer lekker ergens rond nummertje 50 binnen komen waar Vin en Vauq vast wel rond 10/11 zullen zitten als er een vlucht vooruit blijft ( en natuurlijk kans op zege als Vauq wil en goed is). Hoe zien jullie dit en zouden jullie het aandurven? Voelt toch al een beetje als alles of niets.
Open veloviewer en je ziet al snel dat die laatste 40km met 2% gemiddeld stijgen more or less. Hier gaat natuurlijk geen enkele (team van) klassementsman een vlucht voor controleren of meesprinten voor de winst.
@DennisdeMenniss: Inderdaad. Ook te zien aan quoteringen bij de bookies. Godon is met 6:1 nog enigszins favoriet, maar daarna volgen Vacek en VPP met 13:1. Geeft wel aan hoe verdeeld de kansen zijn.
Kans op sprint van een groep lijkt heel hoog, maar wie daar allemaal nog bij zullen zitten? Laatste 15km behoorlijk egaal 3% stijgend komt zelden voor.
Doen mensen hier nu serieus alsof het heel slim was om niet klimmers mee te nemen voor PN? Is toch gewoon pure mazzel dat het nu zo uitpakt?
Wat mij betreft worden de punten voor morgen geannuleerd. Zonde van mijn Vingegaard pick, maar dat heb ik liever dan iemand die ineens 300 punten met Lamperti kan pakken uit het niets.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.