Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 15 ... 215 216
Fieljepper
KV
Klopt. Staat ook niet op hun website, net zoals ze geen Brabantse rijden.

Boeiend dat Sporza dan Benoot koppelt aan de Brabantse terwijl die koers er inderdaad niet op staat bij Decathlon. Ook niet eens met de * van voorbehoud... Overigens ook San Remo voor Benoot.

Wellens bij PCS er ook op voor BP. Die is wel heel interessant zo.

TimTornTeut
ditisdavid
Het lastige van Almeida is wel dat er heel veel goede opties zijn bij UAE. Het scheelt (voor het spe...

Is McNulty niet ook nog een interessante gegadigde om zowel PN als de Ardennen te rijden? 

martijncr
TimTornTeut
Is McNulty niet ook nog een interessante gegadigde om zowel PN als de Ardennen te rijden? 

Zo! Die had ik nog niet in mijn periferie. Interesting, zeker als top-5 kandidaat PN en dan kan ie mooi mee naar de heuvels voor nog wat sprokkelpuntjes. Goeie tip! 

ProScoritoManager
TimTornTeut

Als McNulty meedoet aan PN maakt dat niet automatisch hem én Almeida minder interessante captains?

KV
ProScoritoManager
Als McNulty meedoet aan PN maakt dat niet automatisch hem én Almeida minder interessante captains?

Zonder Pogi is het gewoon elk voor zich

OneTrickPony
VliegendSchwein
Ja ik denk dat ik daar ook voor 4 ga. Uiteindelijk win je het spel door overal 3 goede captains te h...

Vooral voor de Parijs - Nice etappe is dit wel een puzzel, als je daar drie goede kopmannen wilt kost dat een flinke hap budget of een flinke hap wissels. Op zijn vroegst heb je die renners pas weer nodig in de AGR. De uitzondering zou vorig jaar Jorgenson geweest zijn, maar die rijdt 'm dit jaar niet zie ik.

Kortom, ik vind het compleet weggeven van de P-N rit om verder een stuk beter uit te komen helemaal niet zo'n vergezocht idee.

Jan Janssens

Wat ik wel interessant zou vinden is hoe de wissel strategie eruit zag voor pakweg de top 20 van vorig jaar. Ikzelf had de Pidcock - Merlier - Pidcock wissel. Uiteindelijk slecht bevallen door het vallen van Merlier in Brugge helaas. Zou de top hun wissels gespaard hebben tot Ardennen? Of toch ook iets gelijkaardig qua constructie (mogelijks met Pedersen ipv Merlier qua wissel bvb)?

ProScoritoManager

Door de uiteindelijke prijzen vind ik de Pidcock -> Merlier -> Pidcock wissel helemaal niet meer zo voor de hand liggend eigenlijk. Er komen mijns inziens veel interessanter opties bovendrijven.

Edit: Niet eens zozeer door de prijzen, maar ook zeker door de programma's van de topsprinters.

Laatst gewijzigd
Stootlek

Volgens PCS is Morgado van de startlijst af bij OHN, Narvaez is in zijn plaats gekomen. Bijzonder aangezien Narvaez 3 weken geleden in Australië zijn ruggenwervels brak. Lijkt me niet te kloppen, maar het zou wel verschil maken als Morgado niet rijdt in het openingsweekend. Is weer goed van start gegaan dit seizeon. 

Poule d'Or
Stootlek
Volgens PCS is Morgado van de startlijst af bij OHN, Narvaez is in zijn plaats gekomen. Bijzonder aa...

Vaak zijn dit de conceptstartlijsten die al lang van tevoren aangeleverd zijn. Het is dus vooral wachten op de definitieve lijsten.

Zitvlees
OneTrickPony
Vooral voor de Parijs - Nice etappe is dit wel een puzzel, als je daar drie goede kopmannen wilt kos...

Het is altijd handig om met wat niet al te pittig geprijsde heuvelmannen te starten toch?

Dus even afwachten wie er nog bij komt voor PN en daar dan uitkiezen lijkt me?

ProScoritoManager
Stootlek
Volgens PCS is Morgado van de startlijst af bij OHN, Narvaez is in zijn plaats gekomen. Bijzonder aa...

Die sloot aan wijzigingen aan de Omloop selecties in 1x doen vermoeden dat er ergens een (oude) voorlopige startlijst bekend is geworden die PCS klakkeloos overneemt. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Rex is ook opeens toegevoegd terwijl hij een week geleden nog 3 ruggenwervels brak in de zandbak.

Mazzel1986

Welke wisselstrategie gebruiken jullie? Stippelen jullie die vooraf uit, of is het gewoon de beste 20 man voor het hele voorjaar picken en dan reageren op valpartijen/slechte vorm?

OneTrickPony
Zitvlees
Het is altijd handig om met wat niet al te pittig geprijsde heuvelmannen te starten toch? Dus even a...

Jawel, maar ook dat goedkope rijtje voor de Ardennen wat ik nu heb komt niet echt overeen met wat nu op de Parijs - Nice lijst staat.

Lenny Martinez rijdt er maar twee (wel capbaar in beide dus ik heb 'm nu toch maar), Vauquelin gaat klassementen najagen, Skjelmose is duur, Ayuso een vraagteken rondom kopmanschap in de Ardennen, Almeida rijdt letterlijk alleen maar dat. Dus inderdaad, het is te hopen dat er nog wat bij komt.

Laatst gewijzigd
johnnyvdlaar

Ik twijfel zelf nog over de wissel Milan naar Pedersen. En later in het spel Pidcock en evenepoel erin.

Wel een risico omdat ik dan een miljoen over hou en vanaf welk punt wissel je Pedersen erin (mits hij fit wordt)

martijncr
ProScoritoManager
Door de uiteindelijke prijzen vind ik de Pidcock -> Merlier -> Pidcock wissel helemaal niet me...

Overweeg Merlier helemaal niet als wissel vanwege zijn knie-gedoe en zijn laatste update hierover. Ik heb eigenlijk nog helemaal geen wissel-strategie. Met Van Aert, Pidcock en jawel... De Lie al in mijn conceptselectie, verwacht ik dat ik daarmee kan gaan wisselen als een of meerdere tegenvallen. Is dat een strategie? 

Vergane Glorie
martijncr
Overweeg Merlier helemaal niet als wissel vanwege zijn knie-gedoe en zijn laatste update hierover. I...

Dat lijkt een prima strategie. Moet nog het puzzelen helemaal aanvangen, maar deel jouw eerste inzicht. Ja twee wissels bewaren voor de ardennen en dan eentje backup...

Al blijf ik wel met PN in mijn maag zitten, er lijkt daar met een wissel wel een optimaler team te formeren.

OneTrickPony

Pidcock blijft wel een heerlijke hoofdpijnrenner voor dit spel... bij Omloop, Strade en MSR lijkt hij me op het eerste gezicht vervangbaar (genoeg). Dus mijn eerste gedachte is dat veelrijders Philipsen, De Lie en nog een gewoon na Roubaix - of eventueel eerder na het koppen van verkeersmeubilair - het veld ruimen voor Pidcock, Evenepoel, Healy.

dephazz

Heb nog 1 miljoen over:

A) Merckx & De Vlaeminck, of B) Kelly & Moser?

Fomo 😭

Capra

Ik zit voorlopig met Lenny, Skjelmose, DFM, Vauquelin en Aurelien PP voor Parijs - Nice. Ben alleen niet zeker of Vauquelin nog wat extra gaat rijden. Iemand een idee? Op zich durf ik het met die andere 4 ook wel aan

Capra
OneTrickPony
Pidcock blijft wel een heerlijke hoofdpijnrenner voor dit spel... bij Omloop, Strade en MSR lijkt hi...

Bij Strade is hij bij mij toch een vrij zekere X2,5 cap

Mooi weer fietser

Pidcock voor mij een no-brainer dit jaar.

Ik merk wel dat ik met 2 andere hoofdpijndossiers zit. E3 en Dwars door Vlaanderen. Ik kom daar nauwelijks aan genoeg kopmannen in mijn eerste concept. Benoot, Laporte en Stuyven heb ik alledrie reserveringen bij. 2 gaan naar een nieuwe ploeg waar ze er veel meer zelf voor staan en van de ander moeten we überhaupt maar zien hoe die terugkomt. Verder overweeg ik ook serieus om Pedersen niet mee te nemen. Zo worden dit voor mij uitgeklede koersen, maar dat was ook weer niet de bedoeling 😆

Herkenbaar of ben ik gek? (Beide kan ook natuurlijk)

Capra

Ik ga Pedersen ook niet meenemen, mij teveel twijfels over zijn herstel. Wat betreft E3 en DDV, heb ik een beetje hetzelfde probleem. Benoot en Wellens, De Lie heb ik ook, en ik hoop dat WVA nog wat koersen aan zijn programma toevoegt.

Ragnar Lolbroek

Zozo.…toch meer mensen die pummelen met de e3, ddv en de P-N rit. Ik heb er hier zelfs nog Mohoric in gepummeld.😅

OneTrickPony

Maar laten jullie dan zonder blikken of blozen 3 miljoen op de bank zitten het halve spel? Ok, met Mathieu/Pogacar doen we dat natuurlijk ook maar zo'n emmer punten kun je niet omheen.

Voor Strade cap 3 naast Pogi en Wout heb ik Van Gils op het oog; in MSR cap je Pidcock denk ik sowieso niet en in de Omloop zijn er ook zat opties. 

In E3 en Dwars heb ik een blik veelrijders waarvan ik tegen die tijd wel zie wie er lekker in zitten. Het enige echte probleem blijft voor mij Parijs - Nice, al heb ik wel ook Skjelmose nu.

1 2 ... 15 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.