Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 150 ... 215 216
Zitvlees
Buikopstang
De keuze voor C3 kan weleens belangrijk zijn morgen. Omdat iedereen dezelfde twee als eerste heeft....

zonder Brennan lijkt Wout me de ideale c3,  zowel in groepje als in sprint

Abbronzato Ciclista

Positief nieuws met de terugkeer van Pedersen en het (zo lijkt het) toevoegen van heuvelkoersen aan het programma van Del Toro. Ik had voor Pedersen wat budget ingeruimd, dus dat komt goed uit. 

In: Pedersen, Gregoire

Out: Almeida, Wellens 

Nog een wissel over voor Pidcock aan het einde van de rit. 

Nu is de vraag: wie als derde cap in MSR? Pedersen, Van Aert, Del Toro, Laporte, zijn allemaal goede gegadigden met allemaal eigen plusjes en minnetjes. Ik neig naar Del Toro nu. 

Albertinch
Abbronzato Ciclista
Positief nieuws met de terugkeer van Pedersen en het (zo lijkt het) toevoegen van heuvelkoersen aan...

Keuze van Del Toro hangt van de wind af, schuin/tegen zou ik hem niet spelen als mogelijke werkmier voor Pogi

Zitvlees
TourDeFranceUnchained
Hij had een snellere klimtijd op de Poggio, niet de Cipressa. Ook niet geheel onlogisch als je knech...

logisch toch ook, om niet met Groves en Teunissen te gaan sprinten?

In een klein 1e of 2e groepje zal die waarschijnlijk wel sprinten

Coureurs du Courage

Milan Fretin vandaag niet gestart ivm ziekte. Begin me steeds meer zorgen te maken over hem naar woensdag toe. Denk dat ik de aanvoerdersband maar doorgeef.

TourDeFranceUnchained
Zitvlees
logisch toch ook, om niet met Groves en Teunissen te gaan sprinten? In een klein 1e of 2e groepje za...

Zeker logisch vanuit Pidcock zijn oogpunt. Gaat me meer om het feit dat ik hem in San Remo niet een betrouwbare cap vind. Het is vaak het uiterste bij hem in deze koers. Je wil gewoon iemand hebben die voor plekje 7 mee sprint a la Tiesj Benoot. Niet iemand die ofwel een alles of niets poging doet om 3e te worden ofwel helemaal niet mee sprint en dan 20e wordt. Gaat hier om dubbele punten namelijk.  

Als je een risicootje wil nemen, zou je het natuurlijk kunnen overwegen. Hier stond en staat Wout nog altijd op dat plekje.

Laatst gewijzigd
Kip

Het doet me denken aan 2022, toen Van der Poel een rugblessure had en zich op het laatste moment inschreef omdat het beter ging dan verwacht - en vervolgens derde werd. Het laat zien dat deze race zo makkelijk is dat je hem makkelijk kunt winnen zonder 100% in vorm te zijn, en dat geldt zeker als je Pedersen heet. Dan heb je de nodige klasse en kun je het je veroorloven om "gewoon" mee te rijden en te hopen dat je de sprint wint.

Daarom is Pedersens weg naar de overwinning vrij duidelijk. Het is vanzelfsprekend dat we niet moeten verwachten dat hij een aanval op Cipressa kan volhouden, maar dit jaar zal hij geholpen worden door de wind. De kans op een scenario zoals in 2024 is zeker aanwezig, en als dat gebeurt, kan Pedersen meeliften. Hij liet in 2025 in ieder geval zien dat hij een veel betere wielrenner is dan toen, en als we erop kunnen vertrouwen dat hij niet achteruit is gegaan, zou 90% van Pedersen in 2026 wel eens hetzelfde kunnen zijn als 100% van Pedersen in 2024. Destijds bleef hij thuis voor de sprint, waar hij zo teleurstellend presteerde. Het is duidelijk dat hij beter zal moeten sprinten dan toen, en zijn sprint, die in 2025 niet zo goed was als eerder, baart zorgen. Toch is die sprint nog steeds zo goed dat hij zou moeten kunnen winnen in een veld zonder Brennan, Philipsen en dat soort renners, als hij zo ver komt. Of hij het gaat doen, weten we niet, maar als het team zegt dat ze data hebben die aantonen dat hij een goed resultaat kan neerzetten, en de wind maakt het waarschijnlijker, is het niet onmogelijk dat hij het zelfs beter doet dan Van der Poel in 2022 en de monumentale overwinning pakt waar hij al zo lang naar streeft.

Zitvlees
TourDeFranceUnchained
Zeker logisch vanuit Pidcock zijn oogpunt. Gaat me meer om het feit dat ik hem in San Remo niet een...

ja eens. Ik neig ook naar Wout (als ik hem inwissel), anders Philipsen.

twijfel niet over Wout zelf, wel over evt. Brugge-deelname van Milan

Tbosman
Zitvlees
ja eens. Ik neig ook naar Wout (als ik hem inwissel), anders Philipsen. twijfel niet over Wout zelf,...

Ja het zou bijzonder fijn zijn als Lidl-Trek z'n selectie nog even online gooit voor morgen 10 uur maar ik krijg er steeds meer een hard hoofd in

floda

Wind tegen morgen maar echt weinig tegenwind. Dus wel iets nadelig voor vluchters, maar lijkt mee te vallen. Dus toch nog maar over nadenken of JP of toch gewoon wva als 3e

KV

Crabbe lijkt ook wel een toppick te gaan worden. Als hij zondag nog eens presteert, wordt Groenewegen misschien toch nog interessant. 

El Stoemperi

Toch nog wat keuzestress, zeker nadat ik vanmiddag nog eens het laatste uur van MSR van afgelopen jaar heb gekeken. Fantastische finale overigens!

C1 en C2 zijn wel duidelijk. Heb nu WvA als C3, maar wat als het sprinten wordt achter die twee?

Ik ben er nog niet uit. Jullie wel?

Coureurs du Courage
KV
Crabbe lijkt ook wel een toppick te gaan worden. Als hij zondag nog eens presteert, wordt Groenewege...

Ik begin me toch ook wat achter mijn oren te Crabbe. Goedkoop is duurkoop?

Of zou ie toch nog opCrabbelen?

Wil er eigenlijk geen wissel aan besteden.

Tbosman
El Stoemperi
Toch nog wat keuzestress, zeker nadat ik vanmiddag nog eens het laatste uur van MSR van afgelopen ja...

Ik heb geen WvA dus ga voor Philipsen denk ik

Primozeh

Gewaardeerde mede liefhebbers,

na 1 miljoen over gehouden te hebben de volgende vraag:

milan -> Pedersen

milan -> wout

het voordeel van Pedersen is dat die E3 rijdt waar ik nog wel iemand kan gebruiken. Het nadeel is dat je niet weet wat je krijgt.

Wout is stabieler

Rad

Ik neig nu naar wachten en een E3 wissel door te voeren, dat kan alsnog Wout of Mads zijn. Maar zie nog geen berichten dat Wout E3 gaat rijden dus de wissel is me nu te riskant.

Mooi weer fietser
Primozeh
Gewaardeerde mede liefhebbers, na 1 miljoen over gehouden te hebben de volgende vraag: milan -> P...

Die toppers rijden altijd alleen als ze competitief zijn heb ik altijd het idee. Voor mij daarom altijd Pedersen>Wout.

Toch ga ik voor Ganna ipv van Pedersen. Voor Pedersen moet ik Milan eruit halen, voor Ganna kan ik Vingegaard eruit halen. Denk dat Ganna + Milan meer punten halen samen dan Pedersen + Vingegaard 🤔

Tbosman
Primozeh
Gewaardeerde mede liefhebbers, na 1 miljoen over gehouden te hebben de volgende vraag: milan -> P...

Ligt er een beetje aan waar je nog caps nodig hebt toch?

Als dat de E3 is dan is Pedersen logischer omdat WvA niet lijkt te rijden vooralsnog, echter is Pedersen natuurlijk een groot vraagteken.

Ik twijfel zelf nog heel erg, ook omdat niet duidelijk is of Milan BdP gaat rijden. Heb nog 1 miljoen op de bank, zal kiezen worden tussen:

• Milan voor Pedersen: als Milan BdP niet rijdt en Pedersen MSR goed lijkt;
  • Milan voor WvA: als Milan BdP niet rijdt en WvA E3 toevoegt (daar heb ik een probleem);
  • Küng voor Stuyven: dek ik E3 en ook RVV mee af maar twijfel over vorm en blijft 1 miljoen op de bank;
  • Küng voor Ganna: als Ganna E3 toevoegt, maar dat wil ik dan wel weten voor MSR om Ganna hier wellicht C3 te geven;
  • Küng voor Laporte: Laporte rijdt alles en als WvA de E3 niet rijdt is hij zeker kopman. Kan ook nog scoren in de overige koersen.

Neig nu eigenlijk naar de laatste optie, die kan dan voor MSR nog. Nadeel is dat als Ganna of WvA de E3 toevoegt ik hen waarschijnlijk liever had gehad. Voordeel is wel dat ik nog Milan heb voor mogelijk BdP en IFF. Voor DDV cap ik hem niet denk ik.

Hoe kijken anderen hier tegenaan?

Canyon72

Ik kan Mads erin brengen, maar heb Wout ook al, is dat dan geen overkill? Zou voorlopig enkel cappen in e3.

Mooi weer fietser
Tbosman
Ligt er een beetje aan waar je nog caps nodig hebt toch? Als dat de E3 is dan is Pedersen logischer...

Zou sowieso een van de laatste 3 doen. Kung kan je ook als 1,5 miljoen op de bank zien. Milan gaat heus nog wel wat leuke punten opleveren, samen met Ganna of Laporte lijken me dat meer punten dan Wout of pedersen alleen 

ditisdavid

Vijf dagen weg is nog een eind, maar Brugge kon wel eens nat en winderig worden. Dat is wel een factor in de overweging om een extra sprinter te brengen...

TourDeFranceUnchained

Ander idee. Als we nu met zijn allen niet wisselen voor E3, dan heeft iedereen toch hetzelfde probleem en wint/verliest niemand😉

Pim Todcock

Ik heb ook dezelfde afweging met Milan/Mads. Voor BDP wel een team maar Fretin wordt wel steeds meer een vraagteken. Anders beiden geen cap nodig. Als ik het staatje bij MP openklap lijkt de keuze evident.

Verder hoop ik dat veel mensen naar de oude startlijsten van E3, DDV en RVV kijken :D.

Coureurs du Courage
Tbosman
Ligt er een beetje aan waar je nog caps nodig hebt toch? Als dat de E3 is dan is Pedersen logischer...

Ik zou met Milan wisselen nog wachten tot ná Brugge de Panne.

Je zou nu Kung kunnen wisselen en denk dat alle 3 de opties valide zijn. Echter, het zijn allemaal 'B-renners', gekeken naar dit spel. Tuurlijk, je kunt ze hier en daar cappen op plek 2 of 3 en dat is prima. Maar WvA of Mads zijn wel echt 'A-renners', wederom gekeken naar dit spel. Zij kunnen, mits in vorm, circa 400 punten met gemak voor je binnenharken terwijl je bij die andere renners eerder zo'n 250 max mag verwachten. En dat is exclusief cap punten geteld.

Ik zou dus je wissel uitstellen. Ik neem aan dat je valide opties te over hebt voor C3 van  MSR. Het aantal punten dat je laat liggen is dus circa 50. Misschien meer, misschien minder, maar expected points is het rond die 50. Je kunt dus meer verdienen met een goeie Wout of Mads ná BdP. En wellicht hark je nog een sloot punten met Milan mee.

Koekebakker
nasibal
Volledig mee eens dat het een ingewikkelder plaatje is én dat het ook een ingewikkelde benadering ve...

Heel fraaie uiteenzetting weer, nasibal.

Alleen begrijp ik niet waarom je Rev vergelijkt met WvA ná MSR. Hij rijdt MSR toch? En Berggies wisselvoornemen is toch om m al voor MSR te wisselen? Of zie ik iets over het hoofd?

1 2 ... 150 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.