Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 151 ... 215 216
DennisdeMenniss

Leuk dat Pedersen morgen start, maar daar gaan we toch niet serieus een top notering van verwachten? 

bdebouwer

Met het verwachte koersverliop niet nee, maar als het tegenvalt door de wind dan kan die een kans maken.

Van de sprinters zou ik nu alleen Philipsen boven hem plaatsen. Lund is ziek geweest, magnier vind ik te onvoorspelbaar, en Brennan en Milan zijn er niet bij.

bdebouwer

Ben wel benieuwd, wie maken de mensen zonder van Aert cap?

Philipsen of Pidcock of iemand anders?

Skep sus TJV
bdebouwer
Ben wel benieuwd, wie maken de mensen zonder van Aert cap? Philipsen of Pidcock of iemand anders?

Gregoire

Ton Pelo
bdebouwer
Met het verwachte koersverliop niet nee, maar als het tegenvalt door de wind dan kan die een kans ma...

Bron over Lund die ziek is geweest?

Koekebakker

Zelf ben ik aan het dubben om nu mn eerste wissel te doen. Dat zou dan Ganna voor Kung worden. Puur bonuspunten natuurlijk. Maar de vraag is: levert Ganna in totaal meer extra op dan andere wissels verderop?

Met zn huidige programma is Ganna nergens echt noodzakelijk als cap. Hij zou C3 worden in MSR, maar is niet per se nodig met ook Pidcock, Philipsen of Lund in mn team. Wellicht cap ik m ook in GW, DDV en PR. Maar ook daar heb ik andere opties. En wie weet voegt hij toch nog RVV toe (deed hij vorig jaar ook) en dan is hij een zekerder cap dan mn huidige alternatief Laporte.

(En... wie weet ruilt hij DDV of GW nog in tegen E3 en dan kan hij C3 worden ipv de zwakke cap Gregoire, maar dat is al helenaal speculeren)

Lijken hoe dan flinke bonuspunten te worden. Maar moet afgewogen tegen andere, meer noodzakelijke, wissels:

• met de onzekerheden rond Fretin en Crabbe lijkt een wissel voor de sprintkoersen noodzakelijk. Groenewegen een prima keuze. Wellicht Merlier.
  • BP heb ik nu Gregoire, Pidcock en heel misschien Wellens. Lijkt tenminste 1 wissel voor nodig. Cosnefroy, Christen of wie dan ook tzt beste kueze lijkt
  • Voor LBL lijkt geen extra captain nodig. Voor WP en AGR is dan nog onzeker. Del Toro of Rev of een ander zal flink kunnen scoren. En wellicht mogelijk sterkere cap dan ik nu heb. 

Die laatste drie opties voelen aan als meer noodzakelijk. Dus onverstandig om nu voor de minder noodzakelijke Ganna te kiezen. Maar... als Ganna 4x gemiddeld plek 5 rijdt (wat me best mogelijk lijkt), moeten de andere wissels dat nog maar eens zien te halen. Zelfs als ik Ganna níet cap (wat ik wel ga doen, maar ipv een andere ook prima cap). En danzou het nog kunnen dat Ganna zn programma nog aanvult of E3 ipv DDV, wat ook gunstig is voor mij.

Dus toch Ganna...?

Koekebakker
bdebouwer
Met het verwachte koersverliop niet nee, maar als het tegenvalt door de wind dan kan die een kans ma...

Is Lund ziek geweest?

bdebouwer
Ton Pelo
Bron over Lund die ziek is geweest?

Analyse van Axelgaard op tv2

Blaagstra

Pidcock kan 5min vermogen a 5% niet aan?...manmanman...woutje wel zeker momenteel. Kijken naar behoorlijk dikke koffieprut. Niks vreemds als Pidcock met n topdag aanhaakt bij de twee tenoren. Scenario tadje en matje trekken door. wie ZOU er plausibel nog meer bij kunnen zitten naast Ganna met n topdag: Jorgenson, woutje, del toro, pedersen en ...

bdebouwer
Blaagstra
Pidcock kan 5min vermogen a 5% niet aan?...manmanman...woutje wel zeker momenteel. Kijken naar behoo...

Relatief gezien is het niet de meest ideale inspanning voor Pidcock. Liever steiler en explosiever.

nasibal
Koekebakker
Heel fraaie uiteenzetting weer, nasibal.   Alleen begrijp ik niet waarom je Rev vergelijkt met WvA n...

Vóór MSR Aert wisselen werkt in het voordeel van Aert uiteraard, maar je moet dan met alles wat je hebt hopen dat Milan niet in BDP start. 

Koekebakker
nasibal
Vóór MSR Aert wisselen werkt in het voordeel van Aert uiteraard, maar je moet dan met alles wat je h...

Ah, de BdP optie, ik snap de redenatie.

Dampe hin

Maar zijn er serieuze geluiden over een deelname van Milan aan BdP?

Coureurs du Courage
Dampe hin

Serieuze geluiden? Nee. Plausibele aannames? Ja. Kijk, hij heeft daar eerder gewonnen. Is een serieuze kanshebber. Rijdt nu MSR niet, dus heeft koersritme nodig. Hij moet sowieso afreizen naar België voor GW. Voldoende om hem daar te verwachten.

Bovendien is de namenlijst van Lidl Trek nog helemaal leeg voor die koers & hebben die weer iemand extra in de lappenmand sinds gisteren. Maar het blijft koffiedik kijken.

Skep sus TJV
Dampe hin

Nergens te lezen. Kreeg vorig jaar ook een gele kaart voor een kopstoot. Ik voel er nog niet veel bij dat hij daar rijdt

Coureurs du Courage
Koekebakker
Zelf ben ik aan het dubben om nu mn eerste wissel te doen. Dat zou dan Ganna voor Kung worden. Puur...

Ik heb hier gisteren al een betoog gehouden waarom je zou moeten wachten en niet voor Ganna moet kiezen. Laat ik hem dan vandaag omdraaien:

• Ganna is in goede vorm. Als je hem de sprint ziet aantrekken in die slotetappe van TA, dan zit het daarmee wel snor. Enkel de tijdrit overwinning zouden me te weinig graadmeter zijn.
  • Je hebt met Ganna een meer dan prima C2/C3 cap in de zwaardere koersen waar hij aan de start staat.
  • Belangrijkste argument vóór Ganna: je kiest met Ganna voor een verschilmaker (pickrate 14%). Heel veel mensen durven hem toch niet te kiezen door onzekerheid programma en niet altijd even consistent uitslagen rijden.

Tbosman

Dank voor de inhoudelijke reacties mooiweerfietser en courage!

Liggen wel uit elkaar haha, geeft denk ik ook wel aan dat het elkaar niet heel veel doet. Tenzij mijn C3 van nu, Philipsen, buiten de punten rijdt in MSR t.o.v. andere optie.

Ga dan toch maar wachten tot na MSR, al voelt dat wel een beetje als een gemiste kans. Echter de voordelen van meer inzicht in vorm en programma's wegen dan toch zwaarder denk ik.

Laatst gewijzigd
Skep sus TJV

Matthews out --> Del Toro in (na het heuvelnieuws) 

Nog 1 wissel achter de hand houden om de beste MSR man te pakken indien die E3 rijdt. Rustig afwachten of Milan BDP rijdt. Indien er niemand boven zichzelf uitstijgt bij MSR, gaan we mooi met 2 wissels verder naar de moeilijkere koersen.

Dampe hin

Gaat Groves nog wat rijden? Of net als twee jaar terug einde voorjaar? 

De Tourminator

Iemand die iets weet over de wind?

Dampe hin
De Tourminator

Ik heb windfinder en windguru bekeken en  beide geven qua windrichting 'tegenwind' aan. Maar in beide gevallen windkracht 1 (max. 2). Dat stelt dus weinig voor.

Vincent Stork
Dampe hin
Ik heb windfinder en windguru bekeken en  beide geven qua windrichting 'tegenwind' aan. Maar in beid...

Lichte wind uit zee lijkt het. Zou zeggen schuin tegen, maar zeker geen harde wind tegen. Gaan het zien, maar denk niet dat renners die de schifting kunnen maken zich hierdoor laten weerhouden

TourDeFranceUnchained
De Tourminator

Schuintegen, maar slechts 10-15km/h met mogelijke windstoten van 20km/h. Persoonlijk denk ik dat ze nog steeds hetzelfde gaan proberen, eventueel met een eerdere uitdunning of eventueel del Toro mee proberen te krijgen over de Cipressa. Dat brengt me meteen bij mijn eerste wissel:

Kung out > del Toro in

Jo de Haan
TourDeFranceUnchained
Schuintegen, maar slechts 10-15km/h met mogelijke windstoten van 20km/h. Persoonlijk denk ik dat ze...

Na de geruchten dat del Toro in de ardennen gaat rijden overweeg ik deze wissel nu ook heel erg. Pogi rijdt geen Amstel en Waalse pijl dit jaar maar ja ze hebben nog wel paar andere kleppers die UAE daar kan opstellen. Nemen jullie nieuws van del Toro echt serieus en denken jullie dat hij daar echt wat koersjes meepakt?

mirkodek

Het kriebelt heel erg om een wissel te brengen voor MSR maar ik neig er naar om dit niet te doen.

Als debutant ben ik nog wel op zoek naar wat feedback op dit plan. Aan de ene kant wil ik niet te vroeg wisselen als dat niet nodig is, aan de andere kant wil ik ook niet de mogelijkheden die wissels bieden onbenut laten.

Voor MSR heb ik in principe geen C3 nodig (ik heb Pidcock en Philipsen, het wordt waarschijnlijk de eerste), met ook nog Lund die wellicht nog kan verrassen.

Voor E3 zoek ik nog een C3 (ik heb MVDP en Laporte). Voor de kasseien zit ik krap na het uitvallen van Küng en Wellens, met naast eerder genoemden eigenlijk alleen nog Vacek (van Milan, Mihkels, Groves etc verwacht ik niet te veel). Een WvA of Pedersen (die laatste dan ook voor E3) zou die krapte opvullen. Hiervoor kan ik in principe wachten tot na MSR. Ook om te zien of Milan nog gaat rijden in Brugge.

Voor de heuvels moet ik sowieso nog mensen brengen, heb daar voor nu alleen nog Healy, Seixas, Skjelmose (ook al is dat nog afwachten) en eventueel Vauquelin en dus wellicht Wellens. Grégoire is vooraf bedacht om sowieso in te brengen, met wellicht Jorgenson/Evenepoel erbij.

Bij die eerste wringt ook de kous. Heb hem dus vandaag niet nodig als cap, maar het zijn wel waarschijnlijk prima bonuspunten. Bovendien rijdt ie nog in Vlaanderen waar hij wat punten op kan leveren. Ik zie hem evenveel, waarschijnlijk meer, punten pakken in de heuvels als de alternatieven (Cosnefroy/Christen). Nadeel van hem nu inbrengen is dat je die alternatieven niet meer in kan brengen als hij onderweg wat tegenkomt of afhaakt vanwege vermoeidheid ofzo. Maar wat ook meespeelt, is dat ik twee wissels nodig heb om WvA/Pedersen te brengen aangezien ik slechts 750K op de bank heb staan. En als Grégoire wil brengen dan moet ik ook Wellens opofferen.

Opties zijn dus:

1. Milan + Wellens eruit na Brugge voor WvA/Pedersen + Grégoire

Nadeel: geen Wellens meer en risico met Grégoire voor heuvels

Voordeel: coverage voor kasseien plus evt bonuspunten in die ritten met Grégoire

2. Milan + Wellens vóór Brugge eruit voor WvA/Pedersen + Grégoire

Nadeel: zelfde als 1 plus gemiste punten als Milan toch Brugge rijdt

Voordeel: zelfde als 1 plus bonuspunten WvA/Pedersen + Grégoire in MSR

3. Niks doen tot E3

Nadeel: geen bonuspunten in MSR

Voordeel: kans op Milan in Brugge, beter zicht op keuze tussen WvA of Pedersen

1 2 ... 151 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.