Het is natuurlijk een risico wat je neemt en ik dus ook in dit geval. Dit was het bericht van dnlbenson wat in principe wel een betrouwbare journalist is:
"Sources say Isaac del Toro will add the Ardennes to his calendar this spring."
Nu moet ik wel erbij vermelden dat ik zowel Milan als van Aert al heb. Voor BdP zonder Milan nu (Philipsen, Fretin, Lund en Mihkels) en voor E3 zonder van Aert nu (van der Poel, Vermeesch, Vacek en Grégoire). Mocht Fretin ziek zijn heb ik alsnog 3 renners in BdP en mocht Wout niet mee doen kan ik alsnog van der Poel, Vermeesch en Vacek cappen. Ik heb die wissel dus niet per sé nodig waardoor ik een risico elders kan nemen. Doet del Toro de Ardennen alsnog niet, heb ik nog steeds 2 wissels achter de hand voor mannen als Jorgenson, Evenepoel of Christen.
Ja Groenewegen is een interessante optie. Maar ik hoop dat startlijsten en ambities voor RvB en SP nog wat duidelijker worden in aankomende dagen. Met name wat Bauhaus gaat doen.
Ik wil twee wissels overhouden voor de heuvels. Mijn heuvelteam nu is nog niet stevig genoeg met Skjelmose, Del Toro, Pidcock, Vauquelin, Martinez en Seixas. Matthews en Wellens heb ik nog kreupel op de bank zitten, en rond die tijd is er voldoende budget om vrij te maken voor extra heuvelmannen. Maar ik weet eigenlijk nog niet zo goed wie ik wil hebben en wie fit is en blijft in die tijd.
En misschien nog wel een extra reden om geduldig te blijven: je maakt de kans groter om verschil te maken met een onverwachte naam die andere niet meer erin kunnen wisselen tegen die tijd.
Dat was wel het plan ja, maar toen Philipsen ook meedeed zat ik opeens met 4 sprinters en daarvan vond ik Milan het minst overtuigen in de enige sprint eerder die week. En zo heeft het onverwacht meedoen van een grote kanshebber die ik wél in m'n team heb me uiteindelijk juist punten gekost. Illustreert perfect hoe mijn Scorito voorjaar zich ontvouwt! Maar ik heb er vrede mee gemaakt en kan gelukkig nog wel van de koers genieten, in Italië weer nieuwe kansen!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.