Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 153 ... 215 216
Hay
KV
Toch ook maar enkel WP en Luik voorlopig? (samen met Pogi en heeft het nog niet echt bewezen in lang...

Heeft hij al aangegeven tot dusver enkel WP en LBL te rijden? Zou me niet verbazen als hij ook te zien is in BP en/of AGR. Vorig jaar heeft hij in het najaar heel veel kleinere klassieke koersen gereden (en vaak gewonnen). Geen Giro en na het Baskenland heeft hij tot juni nog niets op het programma staan.

TourDeFranceUnchained
KV
Toch ook maar enkel WP en Luik voorlopig? (samen met Pogi en heeft het nog niet echt bewezen in lang...

Gevalletje "ik heb hem niet" dus wensdenken dat die niks presteert? Wat betreft zijn koersen vorig jaar en dit jaar die zwaar en lang zijn met sterk deelnemersveld:

Giro d’Italia > 2e

San Sebastian 211km en 3900 hoogtemeters > 5e

Wk 267km en 5100 hoogtemeters > 7e

Giro del emilia 200km en 2900 hoogtemeters > 1e

Lombardije 241km en 4600 hoogtemeters > 5e

Strade Bianche 203km en 3500 hoogtemeters > 3e

KV
Hay
Heeft hij al aangegeven tot dusver enkel WP en LBL te rijden? Zou me niet verbazen als hij ook te zi...

Geen idee of hij dit heeft aangegeven maar is enkel voor die 2 toegevoegd voorlopig. Ik zou veronderstellen dat de andere dan ook wel toegevoegd zouden zijn moest hij deze rijden. 

KV
TourDeFranceUnchained
Gevalletje "ik heb hem niet" dus wensdenken dat die niks presteert? Wat betreft zijn koersen vorig j...

Haha. We zullen wel zien. En met alle tegenslag is er heus geen wensdenken meer bij hoor hier.
Wou gewoon aangeven dat al die "ohnee, ik was juist te laat om hem erin te zetten-paniek" lichtelijk overdreven is omdat hij zelf duidelijk aangegeven heeft vandaag geen persoonlijke ambities te hebben en zoals reeds tot in den treure aangegeven: beter geen non-cap wissels te vroeg doen en hem op C3 zetten vandaag is m.i. te risky. Je kan hem dan nog altijd erin zetten moest je dit willen na Baskenland. 

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained
KV
Haha. We zullen wel zien. En met alle tegenslag is er heus geen wensdenken meer bij hoor hier. Wou g...

Ben het met je eens hoor dat het natuurlijk een risico is. Maar die moet je soms nemen om te winnen ;) 

Er was ook een interview vanuit Pogacar waarin hij zei dat ze juist ook nog Del Toro hebben als troef. Zie hem dus prima een leadout verzorgen om vervolgens in het 2e groepje aan te sluiten en zodoende nog wat punten te sprokkelen via een 10e plek en teampunten bijvoorbeeld. Datzelfde kan die zoals in de Strade natuurlijk ook in Luik doen en zo heb je al snel een 150 punten (zonder cap). Maar dat moeten de puzzel stukjes natuurlijk wel allemaal op zijn plek vallen haha

Coureurs du Courage

Del Toro vandaag zelfs C3 gegeven. Vorig jaar al 13de. Ik heb wel vertrouwen in hem. Het tempomaken & positioneren van Pogi is een taak voor anderen lijkt mij. Als ik UAE was zou ik proberen hem uit te spelen om aan te vallen en Van der Poel uit zijn te tent te lokken. In zo'n scenario zie ik Del Toro wel wegrijden zonder iemand achter hem aan en hier winnen.

Nu is Jan Christen weggevallen en kan het zo zijn dat Del Toro toch moet knechten. Maar dan is hij de laatste in het treintje en zijn er waarschijnlijk nog zo'n max 5-10 renners over. Daar kan ie vast bij aanklampen en alsnog top 10 finishen.

Wishful thinking.. kans is ook dat ie buiten de punten eindigt. Maar dat geldt voor praktisch alle renners behalve Pogi en MvdP.

Laatst gewijzigd
KV
ProScoritoManager
Waarschuwing voor spelers die Ganna willen inbrengen: die heb ik zojuist ingewisseld. Maar ik had oo...

Almost... ging anders ook weer een mooie weerspiegeling van mijn voorjaar zijn. 

Valvuillerdemoz

Amai, zie zojuist dat ik WvA als eerste kopman heb staan. Gisteravond kennnelijk foutje gemaakt met van kopman wisselen van Pogacar naar MvdP. Nu staat daar ineens Wout. Moeten nu wel wonderlijke dingen gebeuren. Maar allez! Go Wout! 

martijncr
Valvuillerdemoz
Amai, zie zojuist dat ik WvA als eerste kopman heb staan. Gisteravond kennnelijk foutje gemaakt met...

Ik duim voor je! Zou episch zijn!

Valvuillerdemoz
martijncr
Ik duim voor je! Zou episch zijn!

Wordt steeds epischer! 😅

bdebouwer

Toch Pidcock ipv philipsen als 3de cap moeten nemen 

bdebouwer
Valvuillerdemoz
Amai, zie zojuist dat ik WvA als eerste kopman heb staan. Gisteravond kennnelijk foutje gemaakt met...

Toch geen slechte keuze, beter dan Mathieu

MrWest

Zou toch zweren dat ik van Aert als 3e cap had gezet, blijkbaar niet.... 

Toch een mooie koers gezien! 

floda

Vanochtend vanwege de wind Wva als c3 vervangen door JP. Jammer, wel interessant om te zien dat woutje wel best goed was.... ook pedersen sterk. Maar eens kijken of ik die er toch nog in krijg. En dan maar gokje wagen op 3e kopman voor BP en agr. Zit voor lbl en WP wel goed. 

Fietsopa

Ik wil toch even mijn gelijk halen richting de mensen die Pidcock een slechte captain vonden.

Niet dat ik hem zelf had.

Tbosman
bdebouwer
Toch Pidcock ipv philipsen als 3de cap moeten nemen 

Hier nog 1, vanwege de wind gekozen maar pakt - mede door val MvdP - niet lekker uit

NOAD1912

Baal enorm van Ganna, had verwacht een veel grotere slag te slaan vandaag met 8 potentiële top 10'ers (werden er 5). Met 654 zelfs net onder gemiddelde.

berggie1987

Na een risicovolle driedubbele wissel ben ik voorlopig een gelukkig man. Het kan zeker nog verkeren, maar met een 3e plek voor Wva (c3) en een 4e voor Pedersen ben ik even blij. De eerste klap is een Daalder waard

Ecko
NOAD1912
Baal enorm van Ganna, had verwacht een veel grotere slag te slaan vandaag met 8 potentiële top 10'er...

Het Is Een KOPMANNENSPEL.

NOAD1912
Ecko
Het Is Een KOPMANNENSPEL.

Dat weet ik ook wel en in de persoon van Ganna de verkeerde C3 gekozen, toch hebben de gouden bekertjes een veel breder scorende ploeg dan 3 goede kopmannen overal. Dus het is meer dan een KOPMANNENSPEL alleen. Klik maar eens op de dagwinnaars steeds. De winnaar van vandaag had buiten zijn kopmannen 426 punten extra gehaald. Buiten zijn 590 kopmannenpunten. Dan heb je het toch over dik 38% verschilmakers. 

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained
ProScoritoManager
Waarschuwing voor spelers die Ganna willen inbrengen: die heb ik zojuist ingewisseld. Maar ik had oo...

Aangezien Ganna vandaag 0 punten heeft. Welke 2 renners ben je nog van plan in te wisselen? Zou het erg fijn vinden als je dat tijdig hier zou willen delen. Dan weet ik in ieder geval welke ik niet moet wisselen😜

Laatst gewijzigd
De Tourminator

Hier ook gegokt en beetje verloren. Had Del Toro als Cap3. Had gehoopt dat hij met Pogi en MvdP weg zouden rijden op de Poggio. Verder nog alle 3 de wissels in het spel. Hopen dat Milan woensdag fit is en RvB meeneemt als extra koers. 

NOAD1912
ProScoritoManager

Die had ik dus iets eerder moeten lezen 😂

Coureurs du Courage

Weer mooie koers gezien vandaag 😎. Spektakel van km 40 tot t eind. En leuk voor Pogi dat ie weer een monument kan afvinken, al had ik Pidcock het gegund. Mooi staaltje beulswerk door Van Aert - podium halen op karakter zoals alleen hij dat kan. Pedersen is terug, mooi nieuws voor de komende koersen.

Qua score mag ik met 684 niet klagen. Licht gezakt, maar ben tevreden.

Ik snap de teleurstelling van Noad1912 wel. Echter, iedereen komt hier met een pak goede namen aan de start en kan een vette score neerzetten. Dat moet je meenemen en je verwachting daarop bijstellen.

Tot slot; ik heb hier gisteren geloof ik uiteengezet het verschil tussen a-renners en b-renners. Als je WvA en Mads vandaag ziet (st)rijden, onderstreept dat des te meer waarom deze 2 mannen a-renners zijn en een Ganna b-renner.

nasibal
NOAD1912
Dat weet ik ook wel en in de persoon van Ganna de verkeerde C3 gekozen, toch hebben de gouden bekert...

De dagwinnaars zijn doorgaans niet heel representatief. Hebben vaak ongebalanceerde teams waardoor ze in een individuele wedstrijd hoog scoren, maar overall staan ze (meestal) niet heel goed. Ook de dagwinnaar van vandaag zal het waarschijnlijk niet ver schoppen. Die staat inmiddels al 500 punten achter op 97%.

Verder hebben de gouden bekertjes vaak in elke wedstrijd drie goede caps. Cappunten zijn er dusdanig veel (is vaak een top 8 renner, met minimaal een x2 factor) dat er een paar missen direct impact heeft. Het mag misschien 'meer dan alleen een kopmannenspel' zijn, afhankelijk van je definitie van 'meer', maar het is op de eerste plaats altijd een kopmannenspel. 

Ik had vandaag JP gecapt op C3, ipv pidcock. Daar mis ik 90 punten mee. Tenzij een noncap breedterenner met een lage pickrate opeens ook ergens tweede gaat worden, kunnen er wel 2 of zelfs 3 resultaten van deze renner nodig zijn om uberhaupt die 90 weer goed te maken. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 153 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.