Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 176 ... 215 216
bdebouwer

Heeft Vacek laten lopen voor Milan?

Toch zonde dat die eigenlijk nooit voor zichzelf lijkt te rijden.

Witte87
Scratzz
Dit is ook wel een van de leukste Scorito's.  Baal enkel van mijzelf dat ik op het laatste moment An...

Herkenbaar.

Hier ook voor groves/fretin gekozen ten kostte van Andresen. Dat is wel een echte puntenpakker samen met Trentin idd.

Mozzato heb ik vervangen voor vd Berg ivm aantal koersen, enorm foute keuze dus.

Mja gelukkig nog twee wissels en weer iets gestegen naar 64%. Mede door Abrahamsen en Laporte.

Ook fijn dat Vacek DDV heeft toegevoegd en Lenny LBL. Alle puntjes kunnen helpen

Coureurs du Courage
Guido Maltempi
Het gecalculeerde gokje om MvdP niet te cappen pakt goed uit. JP en Lund waren m’n enige renners in...

Wat ik kan vinden is dat Magnier 2x pech had en daardoor de finale misloopt. Milan heb ik alleen heel veel horen vloeken. Nou lijkt hij me sowieso niet de aangewezen man voor DDV. Magnier vind ik tricky, maar heb zelf te veel andere betrouwbaardere renners om hem niet (meer) te hoeven cappen.

Guido Maltempi
Coureurs du Courage
Wat ik kan vinden is dat Magnier 2x pech had en daardoor de finale misloopt. Milan heb ik alleen hee...

Thanks. Ik las op de Sporza liveblog dat Milan nog in het peloton zat maar in de slotfase lek reed. Heb hem niet meer in m’n ploeg, maar een plotseling soepel klimmende Milan zou wel van invloed zijn op hoe graag ik Mads woensdag kopman maak.

Nijmos

Is misschien recent al gevraagd maar zijn er insiders die iets weten over de kansen dat Groves, Wellens, Withen of Matthews nog klassiekers gaan rijden?

Pipi112

Na 3 koersen al door al je wissels heen zijn en na vandaag toch op een gouden beker staan dan besef je pas hoe vreemd een spel kan verlopen. Benieuwd waar het gaat eindigen.

sprintgeit
Coureurs du Courage
Wat ik kan vinden is dat Magnier 2x pech had en daardoor de finale misloopt. Milan heb ik alleen hee...

Valt me wel op dat dit nu al de 3e of 4e koers is waar Magnier lekrijdt of iets anders tegenkomt in finale. Kan pech zijn, maar vaak is het ook niet 100% toevallig en zitten renners dan net kapot waardoor ze verkeerde keuzes maken. Heb MvdP zelden lek zien rijden in volle finale.

Kanarieblauw

Na een ongekend slechte start nu mede dankzij de topper Lund op 99.5% (geloof het zelf nog niet helemaal). Dit klassieker spel zit vol met ups en downs. Nu al spanning voor de komende weken. Ongekend die Tudor Boys, niemand die dat had verwacht. Hier nog in grote spanning voor de heuvels. Is skjelmose in orde? Bakt Healy er wat van? Is de Wellens wissel slim geweest (nee had Groves moeten doen)? Zoveel vragen zoveel spanning! Dit maal is de wissel tactiek zo interessant, voor mijn gevoel wacht iedereen tactisch af. Hier zodoende Groenewegen gewisseld door ziekte fretin en co. En del Toro voor vingegaard.

KV
bdebouwer
Heeft Vacek laten lopen voor Milan?   Toch zonde dat die eigenlijk nooit voor zichzelf lijkt te rijd...

Die speelt inderdaad geen scorito. Zoveel is duidelijk. 
Of hij selecteert gewoon zichzelf niet. 

Bob
sprintgeit
Valt me wel op dat dit nu al de 3e of 4e koers is waar Magnier lekrijdt of iets anders tegenkomt in...

Denk hogere bandendruk om het vol te kunnen houden, en dus hoger risico op lekrijden, valpartijen etc

CyclingDonkey
sprintgeit
Valt me wel op dat dit nu al de 3e of 4e koers is waar Magnier lekrijdt of iets anders tegenkomt in...

Precies mijn vermoeden ook. 1 is pech, 2 toeval, 3 een trend... 

bdebouwer

Zelfde verhaal met de Lie die rijdt als die niet goed genoeg is ook heel veel lek.

klaas drr
Guido Maltempi
Thanks. Ik las op de Sporza liveblog dat Milan nog in het peloton zat maar in de slotfase lek reed....

Heb de koers een beetje kunnen volgen op de radio, dus geen idee hoever hij achterlag na de kemmel.  Er is behoorlijk gekoerst dus slecht zal hij niet zijn. Had hem als cap, dus dacht een mooie slag te kunnen slaan toe hij aansloot. 

Wat DDV betreft lijkt me dat Jumbo weer koers gaat maken met oa Laporte v Aert en Hagenes. Vermeersch / Abrahamsen zullen ook wel mee buffelen wellicht Pedersen en hoop del Grosso, die netjes 17e in E3 werd.   Afgelopen 5 jaar 2x sprinters in de top 10.

TimTornTeut

Bij de Belg zag ik in ieder geval Milan en Lamperti vrij kort na de Kemmelberg met materiaalpech. Geen idee hoe goed Milan omhoog ging. 

Bob
klaas drr
Heb de koers een beetje kunnen volgen op de radio, dus geen idee hoever hij achterlag na de kemmel. ...

Tja, Pedersen. Als je op zondag ziek bent, kun je dan woensdag weer vlammen? 

Zolderman
Bob
Tja, Pedersen. Als je op zondag ziek bent, kun je dan woensdag weer vlammen? 

Gaat erg afhankelijk zijn van wat er wordt aangegeven vlak voor de koers. Zeggen ze dan dat hij de koers als opbouw gebruikt (niet cappen), zeggen ze dat hij weer 100% is en er klaar voor is (wel cappen) of slaat hij de koers nog over (dan wordt zondag cappen ook een probleem)

TimTornTeut

Verwachten jullie dat het een sprint gaat worden of dat het meer uit elkaar gereden gaat worden dan afgelopen zondag? Ik twijfel beetje of ik Lund weer in de cap-mix moet gooien. 

Nijmos
TimTornTeut
Verwachten jullie dat het een sprint gaat worden of dat het meer uit elkaar gereden gaat worden dan...

Logische twijfel want nobody knows

martijncr
Nijmos
Logische twijfel want nobody knows

Beetje boute dooddoener Nijmos. Is toch juist onderdeel van dit forum om dat een beetje uit te pluizen met elkaar?

DesproatMichiel
TimTornTeut
Verwachten jullie dat het een sprint gaat worden of dat het meer uit elkaar gereden gaat worden dan...

Hier eenzelfde twijfel omtrent Lund. Maar die ik heb dan ook elke koers en steeds baal ik weer dat ik hem niet gecapt heb 😅

Voor DDV vind ik het deelnemersveld ook een belangrijk aspect. Hoe meer absolute toppers in het kassei segment hoe minder zekerheid op sprint. Echter kun je nu pok denken dat als Visma voor Brennan wil gaan en Pedersen nog een twijfel is het wat meer richting de sprinters neigt. Daarentegen zijn een Vermeersch, Abrahamsen en Van Dijke ook echt in bloedvorm en zullen ze er sowieso voor proberen te gaan. Zijn zij sterk genoeg? Dat weet ik nog niet.

TimTornTeut
DesproatMichiel
Hier eenzelfde twijfel omtrent Lund. Maar die ik heb dan ook elke koers en steeds baal ik weer dat i...

Ja, wordt denk ik wel belangrijk om nog iets te horen van/over Brennan woensdag, want ik zou juist zeggen dat Visma met Van Aert en Strand Hagenes ook wel er voor in is om keihard koers te maken. 

martijncr

Even een side note: hebben jullie de in mijn ogen ongelofelijk zanderige co-commentaar gehoord van Jeroen en Bobbi op Eurosport? Wat was dat ongemakkelijk zo nu en dan. Bobbi vond dat Groenewegen kans had gehad en Jeroen vond dat kul. Meegekregen? 🙂

ivo001

Ik had gehoopt een hoop punten te scoren in Gent-Wevelgem toen ik in aanloop naar de koers een hoop mooie namen aan de start had. De vers ingewisselde Pedersen viel door ziekte weg helaas. Uiteindelijk aangetreden met:

• C1 Van der Poel
  • C2 Brennan
  • C3 Philipsen
  • Magnier
  • Meeus
  • Kubis
  • Mihkels
  • Crabbe

Dan is 240 punten en ver onder het gemiddelde weer de zoveelste teleurstelling. Dit gaat echt een historisch slechte score worden voor mijn team ben ik bang, inmiddels op 23% beland.

Dat ik Lund Andresen uit mijn selectie heb gegooit op de laatste dag doet inmiddels bijhoorlijk zeer. Die scoort toch ver boven verwachting.

Laatst gewijzigd
Zolderman
DesproatMichiel
Hier eenzelfde twijfel omtrent Lund. Maar die ik heb dan ook elke koers en steeds baal ik weer dat i...

Mee eens inderdaad, ook ga ik Laporte niet meer over het zien, die rijdt ook de mooie uitslagen bij elkaar en sprint in de grotere groepen naar de top 3. Het enige grote gevaar voor woensdag is wel brennan, wat was de reden dat hij gister nergens te bekennen was? Kunnen we woensdag weer laporte > brennan verwachten?

mirkodek

Als gisteren een graadmeter is, dan verwacht ik geen sprint (althans niet voor de top 5 plekken). Ze hadden gisteren al moeite om vluchters bij te halen en IFF is toch meer een sprinterskoers dan DDV lijkt me.

1 2 ... 176 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.