Het blijft lastig wanneer je kijkt naar het team visma. Wie gaat er uitgespeeld worden wva, Brennan of laporte. Heb zelf de laatste 2 in mijn team en twijfel heel erg of ik ze überhaupt wel ga cappen.
Sporza voorbeschouwing (geeft Florian samen met Wout de meeste sterren): "Man-in-vorm Florian Vermeersch krijgt in Dwars door Vlaanderen voor de laatste dit voorjaar de kans om 100% voor eigen rekening te rijden, want "Zijne Majesteit" Pogacar is in aantocht."
Hier had ik zelf nog niet aan gedacht. Dat maakt dat Florian misschien écht ervoor wil gaan en hoog zal en kan eindigen. Wat een moeilijke koers om te cappen vandaag!
Ik blijf denk ik bij Laporte, Lund en Philipsen. En nog antwoord op Nicov11: ik vind dat ook erg lastig te bepalen. Maar ik probeer met scenario's te spelen. Ik geef Laporte C1 omdat hij mee kan zitten in een vlucht maar ook in het scenario dat ie niet mee zit omdat bijvoorbeeld Wout al van voren rijdt, kan hij zich sparen en sprint ie mee voor plek 5-10 bijvoorbeeld. Ik zie Lund en Philipsen niet in een kopgroep zitten, dus krijgen die C2 en C3 en dan is het een beetje potáto potàto. Heb bij Lund zijn vorm wat zwaarder laten wegen, en daarom C2 gegeven.
Ik heb dus Laporte weer een minnetje gegeven (en naar C2), omdat hij in het team van Brennan (kleine kans om te moeten knechten) en van Aert (grotere kans, maar minder effect op zijn resultaat). Lund op C1 gezet, omdat ik daar de meeste consistentie van verwacht.
Laatste plekje is tussen Philipsen en Vermeersch, waarbij ik waarschijnlijk voor Philipsen ga, maar mijn hart zegt eigenlijk Vermeersch. Die zie ik ook zomaar winnen.
Ja true, Visma is inderdaad sterk in deze koers wat het moeilijk maakt te voorspellen wie ze uitspelen. Een scenario zoals vorig jaar is niet ondenkbaar. Dat er weer drie killerbees voorop zitten. Ikzelf denk niet dat Brennan erbij gaat zitten, maar Hagenes, Laporte en WvA zullen aanvallend koersen is mijn verwachting. @bdebouwer: we kunnen onze opstelling aan elkaar aanpassen. Doe jij (of ik) Vermeersch op C3 of Philipsen op C3. De winnaar (meeste punten deze koers) trakteert op een digitaal biertje. Hebben we sowieso een goed gevoel bij de uitslag ;)
haha, ik had het graag willen doen, maar na de interviews heb ik toch de keuze kunnen maken (philipsen), maar jij mag altijd vermeersch nemen en als die dan meer scoort krijg je dat digitale biertje wel;)
Ik heb zelf het gevoel dat ze in ieder geval niet zijn kaart gaan trekken / dat hij nog niet goed genoeg is (heb ook het hele interview gekeken), maar misschien interpeteer ik dat helemaal verkeerd.
Hoe kijk jij ernaar?
Tsja ik weet het niet. Hij krijgt bij mij C3.
Hij geeft aan afgelopen zondag gebruikt te hebben om terug te keren in koers + wat trainingswerk te hebben gedaan. Met zijn talent kan dat zomaar eens genoeg zijn voor vandaag.
Ik zie Visma wel net als vorig jaar met 3 of 4 man vooruit schuiven. Als Brennan daarbij zit is ie heel interessant en anders zullen ze er een afmatting van maken waardoor gasten uit het kopgroepje langzaam terug vallen richting peloton. Dan kan Brennan misschien nog voor een plek sprinten.
That's the question.. ik blijf bij Vermeersch, staat al een week C1 en geen goede ervaringen met last minute wissels.. maar genoeg ruimte voor twijfel :)..
hoop dat Wout inderdaad vroeg gaat en Vermeersch meeneemt
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.