Zo staan ze bij mij ook erin!
Mijn gevoel zegt dat de koek een keertje op is bij Vermeersch, en het een keer laat lopen. Abrahamsen verwacht ik nog wel voorin maar durf ik niet te cappen. Acht de kans het grootst dat WvA gaat winnen, maar als hij niet levert dan zal Laporte fris kunnen overnemen. Lund en Philipsen laten steeds maar zien te kunnen overleven dus die gaan meedoen om de knikkers, maar mogelijk wel achter een aantal vluchters.
Pedersen wordt 9de.
Einde glazenbol 🙂
Vermeersch toonde zich na Wva en Mvdp zondag veruit de beste op de klimmetjes en kan ook nog aardig alleen het laatste vlakke stuk afleggen dat veel korter is dan afgelopen zondag. Zodoende ga ik hem zeker cappen.
C1 Vermeersch
C2 Laport
C3 JP
Verder heb ik nog Lund, Gregoire, Lampertie, Fretin, Milan, Magnier en Abrahamsen.
Wat is jullie gedachte hierover?
Denk dat het voor jullie beide ook afhangt van welk risico je wil nemen. Ik probeer nu te consolideren en ben dus redelijk conservatief. Als ik een sprong naar boven zou willen wagen zou ik Abrahamsen idd cappen. Met Florian als C1 vind ik dat je een stevige gok neemt, niet onbesuisd maar wel meer alles of niets.
Geen WVA en geen Pedersen hier.
Nog twee wissels over maar momenteel neig ik die te bewaren voor de BP/Ardennen. De foto van de knie van Pidcock baart mij toch zorgen en 1 captain zou te weinig zijn in de BP.
Ik zou v Aert in kunnen wisselen maar met C1 vandaag en 2x C3 zouden dit maximaal een 620 punten (Mits er geen koersen bijkomen) betekenen.
Deze kan ik vermoedelijk ook deels halen met de vervangende captains (voor vandaag wordt dit waarschijnlijk Laporte, F. Vermeersch, Philipsen) en dan nog een wissel voor Ardennen/BP. Als ik hem niet inwissel kan ik ook Magnier of Milan laten staan, stel je voor die halen eens punten vandaag.
Verder starters vandaag: Abrahamsen, Gregoire, Fretin, Magnier, Milan, Vacek. Dus Bovenstaande drie voelen het beste qua captains.
Mits Evenepoel geen 1-4 grap is, zal die er vast inkomen zondag en die kan zelfs alleen al die 620pt halen.
Dit is mn eerste x het klassiekerspel en langzamerhand begin ik alles eindelijk te begrijpen...
Alleen begrijp ik nu nog niet hoe jullie de keuze maken tussen kopman 1, 2 en 3 in een koers zoals vandaag. Ik ben erover uit dat ik Philipsen, F. Vermeersch en Pedersen opstel. Maar in welke volgorde? Ik heb er geen tactiek voor.
Dank. Inderdaad geen top cap. Maar voor een wissel wel relevant natuurlijk of hij daar kan scoren. Bovendien is de spoeling in wp zonder pidcock en als vauquelin niet rijdt opeens toch vrij dun. Dan kan het niet rijden de doorslag geven om voor een andere wissel te gaan.
Volgens mij moet je in scenario's denken: wordt het een sprint, wordt het kopgroep? En op basis daarvan bepalen in welke scenario's je renner het meeste kans heeft. Pedersen (in goede doen) zit er bijvoorbeeld vaak wel bij in de kopgroep in dit soort koersen, maar sprint normaliter ook mee. Zelfde geldt in mindere mate nu voor Laporte.
Types als Lund en Philipsen schuiven waarschijnlijk niet mee in de kopgroep, maar anticiperen op dat het weer bij elkaar komt voor de sprint. Die hebben dus kans op punten, maar wel iets minder kans.
En dan heb je nog de aliens die gewoon beter zijn dan de rest (Pogi, VDP en in heel goede doen WVA en Pedersen).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.