Ik heb m er vanaf het begin instaan en ben dus blij dat die weer gaat koersen. Goede renner in de Ardennen normaal en evt team punten ivm Pidcock, of juist een vervangend kopman als Tom geblesseerd blijft
Maar houd er wel rekening mee dat Hermans in Strade is gevallen en ivm een blessure lang uit de running is geweest. Is me nog steeds wat onduidelijk wat er nou precies mis was wel..
Weet niet of ik hier blij mee ben, wilde mijn enige overgebleven wissel voor de Ardennen bewaren. Tot AGR kan er nog veel gebeuren, zeker REV kennende, maar je kan niet om hem heen eigenlijk hè.. anderzijds is hij hooguit een C3 (heb WvA) daar nu.. nog even een breinbrekertje.
Sluit ik me bij aan. Heel helder. Of hij het redt is een tweede, maar ik cap hem ook. Ben alleen nog niet zeker van welk stoeltje...
Als ie wint zal het wel vanuit een kopgroep zijn denk ik, dan lonkt C1. Als ik wil spreiden met Philipsen en Lund dan zou hij ook een ander stoeltje kunnen krijgen.
Iemand hier ideeën over?
Ik heb dat stuk ook gelezen en het duidt vooral op de Ronde en Roubaix. Daar gaat ie voor. DDV is een voorbereidingskoers. Dat wil niet zeggen dat hij die niet wil winnen of minder zijn best zou gaan doen, integendeel. Ik verwacht ook gewoon een goede Mads als hij start en dan cap je hem (ik doe C2). Het issue zit em in áls hij start.. morgen goed in de gaten houden dus.
Groter dan dat ie de BP meepakt ;-)
Maar zonder dollen, nog steeds heel erg klein. Visma is vrij vroeg open en duidelijk over de programma's van hun toppers. Dit veranderd alleen als er door pechgevallen wat gewijzigd moet worden, anders houden ze vast aan hun plan. Momenteel is iedereen fit bij de geelzwarten, dus ik zie geen reden dat ze niet voor Jorgenson gaan in AGR. Natuurlijk krijgt WvA direct een startbewijs als hij dat wilt, maar gezien zijn volle programma gaat hij vermoedelijk direct naar huis na Parijs Roubaix om thuis met het gezin te zijn.
Kans is er dus, maar denk echt 1%. Hetzelfde geldt voor een Vingegaard die opeens LBL zou rijden (wat ik graag zie gebeuren).
Inzake kansen van Laporte: hij is in vorm en als hij die vast kan houden, zou hij best mee de finale kunnen rijden in AGR. Ik zie hem echter wel tekort komen in de punch bergop, dus eerder 5-15 finishen.
Emil Axelgaard over de winstkansen voor morgen in DDV:
⭐⭐⭐⭐⭐ Wout van Aert
⭐⭐⭐⭐ Christophe Laporte, Per Strand Hagenes
⭐⭐⭐ Tobias Lund, Jasper Philipsen, Mads Pedersen, Antonio Morgado, Florian Vermeersch
Brennan krijgt ⭐⭐ van hem.
Visma heeft wel veel ijzers in het vuur, maar ik heb mijn vraagtekens over hoe ze het gaan aanvliegen.
Van Aert is in principe de grote kopman om uit te spelen, maar in 2024 ging hij hier akeling op z'n snuit en vorig jaar verloor ie die lullige sprint van Powless. Is hij hier dan extra gebrand om te winnen of gebruikt hij het als voorbereiding op RVV en PR?
Die Hagenees zal toch gewoon moeten knechten lijkt mij. En dan zijn Laporte en Brennan de achtergehouden troeven, achter een kopgroepje. Al is Laporte natuurlijk weer een duizend-dingen-doekje, want die kan ook de sprint doen als Brennan er niet meer bij zit, maar kan evengoed met Van Aert in een groepje terecht komen.
Wie het weet mag het zeggen.
Hier zelf overigens als cap-opties:
- Rappe mannen: Philipsen, Brennan, Andresen, Magnier, Fretin
- Klassiekers: Laporte, Vermeersch (F), Mohoric
Heb precies dezelfde namen als jij. Alleen del grosso ook nog. Heb ook dezelfde cap's staan. Ik denk het meest safe. Er vanuit gaande dat er om plek vier of vijf ofzo gesprint gaat worden.
Enige andere optie is. Vermeersch nog cappen maar laat je dan Philipsen of Lund banken.. dus ik neem optie 1
Is meer hoop 🥴. Sta nu op 90%, heb Pedersen erin gebracht en hij moet renderen. Weet wel dat het een grote gok is, maar met Mads en Wout als cap kan dat heel goed uitpakken richting gouden beker, of juist niet 😞
Ik heb wel vertrouwen in Vermeersch, maar denk eigenlijk dat dit de koers is die hem het minst ligt.
Toch vind ik het zonde om hem op de bank te zetten, en overweeg eventueel Philipsen eruit te halen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.