Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 183 ... 215 216
Jens Voigt

Zondag weer een saaie ronde qua voorspellingen en bij de Scheldeprijs idem. Bij PR dan even kijken wie C3 wordt en dan komen de moeilijke keuzes voor de Brabantse pijl qua wissels.

Jens Voigt

Tevens heeft Soudal nog een plekje vrij voor Magnier bij de Scheldeprijs zou je zeggen.

NOAD1912
Jens Voigt
Zondag weer een saaie ronde qua voorspellingen en bij de Scheldeprijs idem. Bij PR dan even kijken w...

Tsja, ik zit toch met Evenepoel in mijn maag voor de RVV, al ben ik er 80% uit te wachten tot de finale 3 races. Juist omdat er geen enkele kopmannenstress is in de personen van Pogacar, Van der Poel en Van Aert en er tot AGR veel kan gebeuren. Ik heb nog maar 1 wissel, dus die wil ik goed inzetten. Iemand in een vergelijkbare situatie die wél de keuze maakt voor de wissel voor RVV?

kciM
NOAD1912
Tsja, ik zit toch met Evenepoel in mijn maag voor de RVV, al ben ik er 80% uit te wachten tot de fin...

Ja ik denk ik. Heb geen van Aert dus ik denk er sterk aan om Remco nu al te brengen. Zou mijn laatste wissel zijn. 

Laatst gewijzigd
NOAD1912
kciM
Ja ik denk ik. Heb geen van Aert dus ik denk er sterk aan om Remco nu al te brengen. Zou mijn laatst...

Ja dat zou voor mij ook reden zijn de wissel nu al toe te passen.

oborobo

Van Aert rijd alleen nog RVV en PR toch?

Twijfel om hem alsnog in te brengen.

Jorgvv

Inmiddels op 99.3% en heb nog alle drie de wissels. Mis hier ook v Aert dus vrij zeker dat we Evenepoel gaan brengen. 

NOAD1912
Jorgvv
Inmiddels op 99.3% en heb nog alle drie de wissels. Mis hier ook v Aert dus vrij zeker dat we Evenep...

Heerlijke uitgangspositie, het moet wel heel erg tegen gaan zitten wil jij een (gouden) beker mislopen. Benieuwd welk team je hebt.. waarschijnlijk inclusief Laporte, Trentin en Vermeersch (mannen die ik dus mis om bekertje naar alle waarschijnnlijkheid mis te lopen).

martijncr
NOAD1912
Heerlijke uitgangspositie, het moet wel heel erg tegen gaan zitten wil jij een (gouden) beker mislop...

Kan verkeren hoor! Doordat ik DDV niet goed heb gecapt, zak ik van 99 naar 95. Zeker bij het klassiekerspel gaat het zo hard op en neer door de kopmannen-factor. Luik is nog ver, en er valt nog heel wat op te fucken (dan wel te winnen)!

klaas drr
NOAD1912
Heerlijke uitgangspositie, het moet wel heel erg tegen gaan zitten wil jij een (gouden) beker mislop...

Die mannen hebben 900 punten bij elkaar gefietst exclusief kopman punten, ongeveer iedereen met meer als 50%, haalt dan een gouden beker. 

timanovic

Jenno Berckmoes laat op zijn strava weten niks te hebben gebroken en mogelijk zondag al mee doet, dat scheelt weer wat stress voor de Brabantse Pijl.

Hier 0,3 procent gestegen dankzij cap 1 Wout, 98,6% nu.

TourDeFranceUnchained
martijncr
Kan verkeren hoor! Doordat ik DDV niet goed heb gecapt, zak ik van 99 naar 95. Zeker bij het klassie...

Precies, het verschil tussen 90% en 70% is slechts een punt of 300. Dat kun je bewijzen van spreken nog voor Brabantse Pijl goedmaken of verliezen. Alleen al als je een captain mist in Brabantse pijl of Scheldeprijs zou je bewijze van 200 punten kunnen mislopen tov iemand die wel 3 caps heeft. Het spel is dus nog lang niet gedaan!

Valvuillerdemoz
NOAD1912
Tsja, ik zit toch met Evenepoel in mijn maag voor de RVV, al ben ik er 80% uit te wachten tot de fin...

Ja, ik denk dat Evenepoel nu hij de RVV ook rijdt overall meer punten haalt dan enige andere renner die het drie-of vierluik in de Ardennen rijdt. Dus hij wordt wel interessant zo. Zou wel mijn laatste wissel zijn, dus wel een risico t.a.v. de laatste races. En ik moet het dan met max 3 man doen in de BP. 

Coureurs du Courage
martijncr
Kan verkeren hoor! Doordat ik DDV niet goed heb gecapt, zak ik van 99 naar 95. Zeker bij het klassie...

Dat is wel zuur ja. Ik heb met Laporte/Pedersen/Vermeersch de schade beperkt gehouden en ben ietsjes gezakt naar 99,1%. Ik wil wel even inhaken op goed/slecht cappen, want de komende koersen valt daar weinig op te winnen. RVV en Roubaix zal iedereen dezelfde namen hebben met licht verschil in de C3 positie. Dit geldt ook voor SP. BP zal iedereen blij zijn dat ie überhaupt 3 caps heeft. De 3 andere heuvelklassiekers zijn ook vrij voorspelbaar qua koersverloop en wie daar de beste caps zijn, dus eigenlijk is het echte voorspellen wel voorbij op dit punt.

Verschil zul je kunnen maken met gedurfd wisselen (REv nu al brengen) & sowieso nog kúnnen wisselen. Persoonlijk ben ik er doorheen en moet ik duimen dat ik genoeg sprokkel om op goud te blijven. Daarvoor zal ik om te beginnen een betere Pedersen nodig hebben zondag.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Jens Voigt
Tevens heeft Soudal nog een plekje vrij voor Magnier bij de Scheldeprijs zou je zeggen.

Zodat ie daar ook 18de kan worden in de sprint? 😂 ik zou er eerlijk gezegd voor tekenen, want geen veel betere C3 optie daar met Fiasco-Fretin en Catastrofe-Crabbe.

Laatst gewijzigd
GerritdePostduif
NOAD1912

Zit in zelfde situatie met zelfde renners eb wacht ook tot BP. REV hoeft geen kopman te zijn en bij BP mis ik een C3 (of C2 als Pidcock niet start)

TourDeFranceUnchained
Coureurs du Courage
Dat is wel zuur ja. Ik heb met Laporte/Pedersen/Vermeersch de schade beperkt gehouden en ben ietsjes...

Dat een koersverloop makkelijk te voorspellen is, betekent niet dat je automatisch de juiste captains selecteert en geen verschil kunt maken. We weten allemaal hoe Waalse Pijl zal eindigen maar ben wel heel nieuwsgierig wie je captains hier zullen zijn? 

Zelfde geldt voor een Ronde of Roubaix. 41% heeft van Aert en 26% Pedersen. Genoeg kansen dus om met je cap verschil te maken. 

Ook zie ik SP juist als verschilmaker. De meeste hebben Philipsen, Fretin en Crabbe. Die laatste 2 hebben werkelijk nog niks gepresteerd. Een Meeus en Groenewegen zijn 21% en 7% gekozen. Als een Crabbe hier als 3e cap 15e ofzo wordt en een Meeus of Groenewegen 4e, verlies je ook al bijna 100 punten.

Coureurs du Courage
TourDeFranceUnchained
Dat een koersverloop makkelijk te voorspellen is, betekent niet dat je automatisch de juiste captain...

Ik snap je punt wel. Natuurlijk maakt het een verschil of je met Groenewegen aantreed of Fretin. Maar je kopmanselectie is vanaf dit punt veel eenvoudiger. Je klikt je beste mannen erin en klaar. Neem aan dat je niet een club van 9 sprinters hebt aan de start van SP?

Bij Waalse Pijl is dit nog niet zo makkelijk, aangezien daar een uitgesproken favoriet ontbreekt. Maar ook daar klik je Del Toro of Seixas blind erin als die in jouw teampie staan.

Mijn punt was dat er bij de vorige 2 koersen of MSR veel meer opties waren op basis van verwacht koersverloop. Ik kon bij al die koersen wel kiezen uit 8 a 9 valide kopmannen. Daarom kon je daar dus meer verschil maken met je kopmankeuze.

Jens Voigt

Ik zie dat Soudal ook is toegevoegd aan de Brabantse Pijl.

Klikken we Remco er gelijk in?

Laatst gewijzigd
Nijmos
Coureurs du Courage
Ik snap je punt wel. Natuurlijk maakt het een verschil of je met Groenewegen aantreed of Fretin. Maa...

Dit is niet waar. Dit is alleen waar als je én allemaal dezelfde renners hebt én het dan uit die opties logisch is dezelfde te kiezen.. in de Ronde en Roubaix is dat zo. In de rest niet

DennisdeMenniss
Jens Voigt
Ik zie dat Soudal ook is toegevoegd aan de Brabantse Pijl. Klikken we Remco er gelijk in?

Tuurlijk. Altijd erin klikken nu.

TourDeFranceUnchained
Coureurs du Courage
Ik snap je punt wel. Natuurlijk maakt het een verschil of je met Groenewegen aantreed of Fretin. Maa...

Jaa oke dat klopt inderdaad wel. Even los van de captain discussie, heb ik soms alleen het idee dat die heuvelkoersen wel eens onderschat worden.De afgelopen 2 jaar heb ik namelijk persoonlijk een strategie gehanteerd om 3 wissels voor de heuvels te bewaren. Dit jaar zal dat waarschijnlijk net zo zijn, maar heb ik dan wel al del Toro voor San Remo gewisseld.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik in 2024 Cosnefroy erin kon wisselen en zo 300 punten scoorde in BP en ook nog even 4e werd als non-cap in WP, dat terwijl veel mensen al wissels hadden gebruikt door pech gevallen en dergelijke. Dan kun je gewoon best een groot verschil maken nog. Vorig jaar had ik ook de luxe om daardoor te kiezen uit een brede selectie. Deed de een het niet zo goed in de Amstel, kon ik diegene links laten liggen in WP of Luik als captain.

Zo stond ik vorig jaar na Roubaix op 95,2% en na Luik op 99,4%. Het jaar daarvoor ben ik nog van zo een 88% naar een bronze beker gegaan door oa de Cosnefroy wissel en de overige heuvel wissels die ik kon inzetten. Dit om maar aan te geven dat er nog veel kan gebeuren die koersen, ook al is een koersverloop makkelijker te voorspellen.

Er zijn genoeg mensen die 90% of hoger staan en al 2/3x gewisseld hebben. Die gaan geheid nog zakken. Ik zit als voorbeeld dalijk in de Ardennen met: Pogacar, Seixas, Del Toro, Gregoire, Skjelmose, Pidcock, Evenepoel (komt er dit weekend in) en dan heb ik nog Hermans (eventueel 3e cap voor BP), Onley (wie weet neemt die nog wat mee) en één extra wissel over. Ook heb ik een Meeus in mijn team voor SP. Weet vrij zeker dat er genoeg mensen zijn die die luxe niet hebben. Wat doe je als een Healy ineens aan de start van BP verschijnt en je hebt geen wissels meer of nog maar 1 over en je moet kiezen tussen Evenepoel, Healy en del Toro bijvoorbeeld? Je zal altijd ergens wat gaan inleveren.

Jens Voigt

Ik vergeet altijd dat Remco niet meer voor Soudal rijdt. Benieuwd wie ze dan nemen bij de Brabantse Pijl.

Masterw

Weet je wat wellicht een leuke toevoeging is voor het klassiekerspel; flexibele prijzen.

Bijvoorbeeld een seixas kost 500k scoort de eerste wedstrijd (en) goed en stijgt dan naar 1,5m.

Een pedersen kost 4,5m maar valt / wordt ziek en zakt naar 3m.

Dan maak je het nog dynamischer en tacktischer. Zo maar ff een brainwave :-)

klaas drr

Zeker nu Pogi alleen Luik rijd wordt het toch minder makkelijk cappen in de heuvels dus kun je wellicht nog meer verschil maken.    @ flexibele prijzen werkt wellicht als er meer wissels zijn als 3.  Fijn als je Seixas wil wisselen, het kost je wel een wissel tov van degene die hem wel hebben, dat kost wel een duur plekje.

1 2 ... 183 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.