Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 184 ... 215 216
TilburgsTrots

Is er al 100% zekerheid dat Milan de Scheldeprijs niet rijdt? Twijfel om Wellens of Milan te slachtofferen voor Evenepoel. Houd Wellens bij voorkeur nog in mijn team omdat ik niet uitsluit dat hij toch nog van de partij zal zijn in de heuvels 

Laatst gewijzigd
Nijmos
TilburgsTrots
Is er al 100% zekerheid dat Milan de Scheldeprijs niet rijdt? Twijfel om Wellens of Milan te slachto...

Lidl rijdt die koers niet volgens mij.

CyclingDonkey
Nijmos
Lidl rijdt die koers niet volgens mij.

Jawel hoor. Nu staan Theuns en Teutenberg daar voor Lidl 

Tominator
Jens Voigt
Ik zie dat Soudal ook is toegevoegd aan de Brabantse Pijl. Klikken we Remco er gelijk in?

Zonder twijfel!

martijncr

Hey maar lieve mensen, Remco in RVV, daar verwachten we toch niet al te veel van? Er spreekt meer in zijn nadeel, dan in z'n voordeel mijn inziens. De kasseien, het mentale aspect, positioneren, de natie die een ton aan druk op 'm legt... 

Rubik
NOAD1912
Tsja, ik zit toch met Evenepoel in mijn maag voor de RVV, al ben ik er 80% uit te wachten tot de fin...

Ik heb nog twee wissels op zak (na het inbrengen van Groenewegen voor RvB), en de puzzel zit 'm bij RVV en BP voor mij. Evenepoel stond in principe als wissel ingetekend voor AGR. Nu hij RVV gaat doen is het heel verleidelijk om 'm eerder te brengen. 

• RVV = Pogacar, Van der Poel. Evenepoel zou hier C3 zijn, mijn alternatieven zijn Laporte en Vermeersch (en Küng ooit) maar hebben beiden een uitgesproken kopman voor zich.
  • BP = Pidcock, Wellens. Team lappenmand dus. Twee wissels toepassen zou fijn zijn, maar dan breng ik Evenepoel niet en ik zie van de huidige startlijst nog weinig zekerheden.

Ik denk dat ik liever Evenepoel breng + 1 wissel voor BP, dan dat ik Evenepoel niet breng en 2 wissels heb voor BP. En dan heb ik 'm graag als C3 in RVV, ook omdat ik daar geen hele lekkere alternatieven heb. Mohoric, Brennan en Magnier zijn dat - naast Laporte en Vermeersch - namelijk ook niet.

De rest van de koersen durf ik dan wel aan met:

• SP = Philipsen, Groenewegen, Fretin (Crabbe)
  • PR = Van der Poel, Pogacar, Philipsen (Laporte, Vermeersch)
  • AGR = Evenepoel, Healy, Laporte (Pidcock, Wellens)
  • WP = Evenepoel, Healy, Seixas (Pidcock, Vauquelin)
  • LBL = Pogacar, Evenepoel, Seixas (Healy, Pidcock)

Rubik
martijncr
Hey maar lieve mensen, Remco in RVV, daar verwachten we toch niet al te veel van? Er spreekt meer in...

Helemaal mee eens hoor. Anderzijds is het ook geen Roubaix. 

In het hooggebergte moet hij altijd zijn meerdere bekennen in Pogacar, maar in het heuvelwerk geef ik hem meer kans. Denk ook dat de deelname van Evenepoel voor Van der Poel een zegen is en voor Pogacar een vloek. In een achtervolgend groepje met Van der Poel en Van Aert is het heerlijk om die kleine brommer erbij te hebben. Stel dat Ganna ook nog gaat rijden dan krijg je een ploegentijdrit tegen Pogacar...

Het is voor de koers - hopelijk - in ieder geval heel leuk!

Ecco

Het ziet er niet goed uit voor Pidcock. Heeft iemand nieuws over Wellens?

klaas drr

Ik vind het prachtig dat hij meerijdt, en hij gaat goed zijn ook, sterk blok dat goed kan knechten en zelfs tot net na 200km dingen recht kunnen zetten. Vooral als UAE / Pogi er tijdig aan begint is er de laatste 60 km weinig gedrang meer.  Pech / weinig kennis factor is natuurlijk groter als bij WvA, VDP en Pedersen maar 7 op 10 dat ie er nog bijzit in de finale ?

CyclingDonkey
Rubik
Helemaal mee eens hoor. Anderzijds is het ook geen Roubaix.  In het hooggebergte moet hij altijd zij...

Ganna rijdt waarschijnlijk geen RVV

Jammer

JesperSoetens
martijncr
Hey maar lieve mensen, Remco in RVV, daar verwachten we toch niet al te veel van? Er spreekt meer in...

Het enige wat er kan gebeuren is dat Remco uitvalt en zijn heuvelseizoen in gevaar komt. Hij is immers het gedrang van de Ronde niet gewend. Zit je dan met een wissel.

Waarschijnlijk heeft niemand hem nodig als cap. Leuk die extra puntjes, maar m.i. is het risico op pech groter. Dit zeg ik overigens wel nadat ik gisteren 10 minuten voor de start Berckmoes er nog ingeklikt heb. Precies vanwege dezelfde reden als dat veel mensen Remco nu pakken; nog gauw die extra puntjes meepikken, voordat ze de heuvels ingaan. En zie waar dat toe leidde...

Tbosman
martijncr

Was ook mijn eerste gedachte, echter: hij heeft zich wel degelijk voorbereid afgelopen winter, heeft nu een ploeg die hem goed kan ondersteunen in het positioneren (broertjes van Dijke en G. Vermeersch) en is natuurlijk een topper in de heuvels.
Als je al van plan was hem in te wisselen voor AGR, waarom dan niet nu al doen?
Hem gelijk cappen op C3 is wat anders natuurlijk...
Echter: gezien mijn keuze voor Mads in plaats van Wout (had ik niet moeten doen, gewoon na TA Milan --> WvA en dan E3 uitzitten) en mijn overige renners aan de start in de vorm van Gregoire, F. Vermeersch en Vacek is dit ook wel een optie.
Enige wat me tegenhoud om nu al te wisselen is dat ik hier Wellens voor moet opofferen. Ik zie daar geen nieuws voorbij komen, maar om hem nu alleen als cap voor BP te houden voelt ook wat gek. Voor AGR genoeg opties buiten Wellens om.
Heb nog 2 wissels: kan dus REV zijn + iemand die minimaal BP maar liefst volledige 4-luik rijdt (Schmid, Cosnefroy). Die laatste wissel bewaar ik dan voor net voor BP. Enige is dat ik dan Del Toro niet kan brengen, maar met een Cosnefroy die alle 4 rijdt kan je dan best een bak aan teampunten halen nog.

TourDeFranceUnchained
martijncr

Die eindigt gewoon top 5 hoor. Heeft het al laten zien op de Olympische spelen en Brabantse Pijl waar ook kasseien lagen. Hij reed tijdens de Olympische Spelen even snel de kasseiklim in Montmartre op als Pogacar in de Tour vorig jaar. Met een sterk blok die hem kan begeleiden in de eerste 200km is er denk ik niet veel aan de hand wat betreft positionering. Mocht hij de kasseien overigens minder goed verteren, heeft hij altijd nog zijn motor die hij kan gebruiken op de tussen stukken. Op dat soort stukken is hij nu eenmaal de beste van de wereld.

Rubik
Tbosman
Was ook mijn eerste gedachte, echter: hij heeft zich wel degelijk voorbereid afgelopen winter, heeft...

Ik was ook al van plan om hem in te brengen voor AGR en denk dat ik hem liever C3 geef in RVV dan Laporte en Vermeersch (die een kopman voor zich hebben).

Wellens heb ik ook maar mijn wissel zou Magnier zijn, met de 500k die ik nog op de bank heb staan. Wie weet kan Wellens dan nog wat opleveren.

Dan blijf ik wel over met één wissel + Wellens en Pidcock voor BP, maar om daar twee wissels in te zetten voelt ook een beetje veel van het goede. Ik vind die startlijst ook niet enorm overtuigend tot nu toe.

martijncr

Ik snap jullie thoughts zeker wel. En ja hij is inderdaad onnavolgbaar als brommert op de rechte stukken. Mijn voornaamste zorg/vraagteken is zijn mentale weerbaarheid. Als het niet gaat zoals Remco wil dat het gaat en daar staat een cameraman bij, dan doet ie vreemde dingen. De rust die in MVDP zit, dát zou hem helpen om een goed resultaat te rijden in RVV. Voor de koers vind ik het super! Want ik denk idd ook dat Pogi hier helemaal niet blij mee gaat zijn als hij weet dat Evenepoel achter hem aan fietst. 

Ik denk dat ik 'm er niet in wissel. Mijn heuvelteam is topzwaar, maar zoals iedereen hier op het forum mis ik volume bij BP. Met Pidcock en Wellens als enorme twijfelgevallen, heb ik eigenlijk een gapend gat. Dan pronkt er één man op de startlijst die én bewezen vorm toont én nog eens doortrapt in andere heuvelwedstrijden: Schmid. De big dollar question: wissel ik 'm voor RVV erin zodat ik zijn punten daar ook meepak (verwacht minimaal top-15)? Of laat ik die paar punten toch liggen om zekerheid te hebben dat ik iemand selecteer die niet a-la-Berckmoes tegen iets aan fietst of loopt in RVV en daarom niet meer in BP kan starten? 

Rubik
martijncr
Ik snap jullie thoughts zeker wel. En ja hij is inderdaad onnavolgbaar als brommert op de rechte stu...

Schmid zou ik pas brengen na PR. Die is zojuist op PCS van RVV afgehaald.

Tbosman
Rubik
Ik was ook al van plan om hem in te brengen voor AGR en denk dat ik hem liever C3 geef in RVV dan La...

Dat klinkt als een prima plan, verwacht Magnier niet in de top20 in de RVV. Zul je alleen net zien dat ze hem maandag alsnog SP laten rijden omdat Merlier er toch nog niet klaar voor is 😂

Laatst gewijzigd
Tbosman
martijncr
Ik snap jullie thoughts zeker wel. En ja hij is inderdaad onnavolgbaar als brommert op de rechte stu...

Denk dat ook de vraag is hoeveel wissels je nog hebt? Als je er nog 2 (of 3) hebt dan kun je REV prima nu al toevoegen voor RVV. Als je er nog maar 1 hebt dan snap ik het helemaal dat je wacht tot net voor BP.

Rubik
Tbosman
Dat klinkt als een prima plan, verwacht Magnier niet in de top20 in de RVV. Zul je alleen net zien d...

Ja dat is een risico, maar een aanvaardbaar risico. Denk dat ik Philipsen en Groenewegen sowieso boven hem cap daar. Dus dan zou hij C3 zijn...

martijncr
Tbosman
Denk dat ook de vraag is hoeveel wissels je nog hebt? Als je er nog 2 (of 3) hebt dan kun je REV pri...

Heb er twee! Maar dan alsnog wil ik zuinig zijn in het wisselen. Nu Schmid van RVV lijst net is afgehaald, maakt dat een dillema minder. Evenepoel-mania, ik blijf er een beetje bij weg. In LBL zie ik hem het meest tot z'n recht komen, maar daar heb ik Seixas, Martinez en Del Toro al. Skjelmose zit nog in mijn selectie door PN en zoals velen heb ik Pidcock en Wellens nog voor de heuvels in grote onzekerheid. 

Met Laporte, Abrahamsen en heel eventueel met Vermeersch ga ik mijn C3 voor RVV cappen. Ik verwacht niet dat deze drie namen heel ver achter Remco eindigen, sterker nog, het is best aannemelijk dat een van hen voor hem eindigt. Dan heb ik bij BP en eventueel AGR nog wat te kiezen / bij te zetten. 

Nijmos

Als je ziet hoe veel troep Sporza produceert over Wout en Remco is het gebrek aan aandacht voor de eventuele rentree van nota bene de BK toch wel schrijnend

Zolderman
Nijmos
Als je ziet hoe veel troep Sporza produceert over Wout en Remco is het gebrek aan aandacht voor de e...

Dat is opzich wel logisch toch? Wellens zou niet bij de favorieten horen en die heren horen daar wel bij. Verder is de kans dat hij rijdt erg klein

edit: Maar ik snap wel dat je daar duidelijkheid over zou willen hebben als hij nog in je selectie staat, verwacht er zelf gewoon erg weinig van. Best case is BP weer meedoen op 100% imo

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
Nijmos
Als je ziet hoe veel troep Sporza produceert over Wout en Remco is het gebrek aan aandacht voor de e...

Maar er is toch nog geen enkele sprake van een terugkeer? Waarom zouden ze het daar over moeten hebben?  Heel misschien dat hij op tijd is voor de Brabantse Pijl, maar dat zal niet om te winnen zijn.

Nijmos
HaagseHaas
Maar er is toch nog geen enkele sprake van een terugkeer? Waarom zouden ze het daar over moeten hebb...

Misschien kunnen ze het hem eens vragen? in plaats van Wout interviewen of hij pindakaas of hagelslag kiest en boonen of van der poel

Nijmos

In het veld van BP is een startende wellens natuurlijk meteen bij de favorieten. Hij heeft een sleutelbeenbreuk, geen hartinfarct

1 2 ... 184 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.