Ronde van Brugge (RvB). De nieuwe naam van Kuurne Brussel Kuurne (KBK). In het spel hanteren ze nog de oude naam, hier meestal al de nieuwe ;)
Edit.. ik zie nu dat Nijmos dit vraagt en wrs al lang weet en lekker sarcastisch is. Maar voor de mensen die het nog niet wisten, bij deze 😂
Hahaha oprecht snapte ik er niks van omdat ik het moment vanzelfsprekend vond en er vol-le-dig vanuit ging dat het initialen van de uitgewisselde renner waren. Startlijsten van voor tot achter doorgeweest en een google search later..
Wat is ook alweer de reden dat Eschborn Frankfurt ooit buiten het spel werd gezet?
Startlijst is altijd lang onduidelijk, maar wel enigzins voorspelbaar en het deelnemersveld is met de nieuwe kalender een factor 30x beter dan die van Brabantse Pijl dat - zeker met het afvallen van Pidcock, Matthews en wellicht Wellens - inmiddels het niveau van NXT Limburg nadert.
Ik weet het ook niet precies meer. Volgens mij een aantal factoren:
- Het was ooit een sprinterskoers, maar door parcourswijziging niet meer.
- Het voelde altijd al als mosterd na de maaltijd. Na LBL is het klassieke voorjaar officieel voorbij.
- Veel te moeilijk om daar vooraf de juiste namen voor te selecteren die aan de start stonden. Iedereen klaagde altijd steen en been dat je in februari niet wist wie hier zou starten. Hierdoor voelde deze koers als een soort loterij.
- Heel veel WT teams die niet aan de start stonden hier.
In 2027? Moeilijk te zeggen nu het seizoen nog bezig is. Het is trouwens Ronde van Brugge geworden dit jaar en reeds gewonnen door Groenewegen.
Neem aan dat je de Scheldeprijs bedoelde. Kans is bijzonder gering dat hij daar start, want hij wil voor some reason graag Parijs Roubaix fietsen. Bucketlist dingetje? Zie hem daar niet een rol van betekenis hebben, hooguit bidons halen voor Mads.
Die is al geweest. Maar als je de Scheldeprijs bedoeld.. Je zou denken dat een sprinter met zijn kwaliteiten wel een keer aan de start verschijnt daar. Helaas heeft die dat nog nooit gedaan. Ik verwacht m dit jaar dan ook niet
Maar wie weet. Hoop doet leven. Of zorgt voor uitgestelde wissels in Scorito ;)
PR en SP zijn prima te combineren volgens mij.. kijk naar Philipsen die dat al jaren doet en ook vaak in beide goed scoort. Dus dat die in SP nooit start heeft denk ik met meer te maken dan alleen PR
Misschien hebben ze Theuns wel kopmanschap beloofd voor x jaar of zo? Persoonlijk wel benieuwd naar het verhaal hierachter. Iemand ooit iets gelezen/gehoord over Milans afwezigheid in SP al die jaren?
Over REv gesproken. Wat denken jullie? Gaat ie meedoen met Pogi & co? Wisselen jullie hem (nu) al in? Veranderd het iets in de dynamiek van de wedstrijd?
Vanzelfsprekend zal er nog een pak extra volk langs de kant van de weg staan schreeuwen, maar dat lijkt me voor het koersverloop marginaal.
Waarom niet? Vorig jaar ook gelukt en hij rijdt dit jaar niet slechter dan vorig jaar. Toen was hij niet eens kopman en dit jaar wel (ik beschouw Van Baarle of Magnier niet de nummer 1 van SQS). Prima C3 voor zondag, al zijn er genoeg leuke opties voor die derde band.
Kan me er deels wel in vinden, vooral stukje mosterd na de maaltijd en de startlijst onzekerheid.
Vind wel dat BP met die nieuwe kalender - en het daardoor toch wel aanzienlijk mindere deelnemersveld - nu echt wel op het niveau Volta Limburg, Nokere Koerse en Samyn is aanbeland. Dan kun je inderdaad nog beter een Milaan Turijn, Eschborn of zelfs zo'n Frans openingsweekend hebben als dat de factor is. De overlap met AGR, WP, LBL is in die koersen een stuk groter.
Of de andere kant op redenerend de selecties groter maken zodat je ook echt de mannen kunt selecteren die op die semi klassiekers focussen.
Eens, maar Brabantse Pijl is wel echt een koers met naam en historie, een klassieker dus. Lijkt mij ook goed als je het aantal stoeltjes uitbreidt naar 24. Waarbij je er minimaal 20 bezet moet hebben. Dan kan je in de breedte selecteren als je wilt om zo overal voldoende kopmannen aan de start te brengen. Kan me herinneren dat dit vroeger al zo was in het klassiekerspel of vergis ik me met iets anders?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.