Zoals ik de berichten lees (oa Sporza) gaat Wellens knechten omdat hij de benen nog niet heeft. Die staat bij mij nog onder Vermeersch voor BP. Ik heb zelf een vergelijkbaar dilemma tussen Schmid en REV en ongeveer zelfde bezetting voor de heuvels (Wellens ipv Skjelmose). Nijg nu toch weer meer naar Schmid door het commentaar van Wellens op zijn huidige vorm. Heb toch wat serieuze Capo's nodig en zover staat Schmid niet achter REV in de odds voor AGR
Hopelijk heeft de moeder van Frentin nog een plu te leen voor Remco! 😅
Ergens knijp ik wel in mijn vuistje met nog twee wissels. Schmid en Evenepoel lijken het te gaan worden, al is mijn BP dan niet echt heel solide doordat ik een sterke tweede cap mis (F Vermeersch en Wellens zijn mijn overige namen). Baudin er nog bij zetten ipv REV is ook nog een optie. Al denk ik toch dat ik voor de wat veiligere keuze ga met Evenepoel, roept mijn 'fuck it' mindset om risico te nemen met een Baudin.
Iemand wissel tips voor mij?
Heb nog 1 wissel over met de
volgene namen:
BP: Schmid, Wellens, Vermeersch
AGR: Skjelmose, Vauqelin, Schmid, Wellens, Pidcock, Van Baarle
WP: Seixas, Vauqelin, Skjelmose, Schmid, Pidcock, A Paret-Peintre
Luik: Pogi, Seixas, Skjelmose, Vauqelin, Pidcock, A Paret-Peintre, Schmid
Jammer genoeg had ik ook nog Del Toro vanaf het begin maar die zit in de lappenmand.
Zit erg te twijfelen over Evenepoel om de caps voor Amstel vol te hebben en de c3 bij Luik.
anderzijds kan ik voor Gregoire gaan die C1 of C2 wordt in BP en in de andere 3 koersen nog top 10/15 kan rijden en kan fungeren als eventuele cap 2/3.
wat zouden jullie aanraden?
Als je Grégoire nog niet hebt, waarom neem je die dan niet? Afhankelijk van je bezetting in overige heuvelkoersen dan i.p.v. Schmid of Evenepoel.
Als je Grégoire al wel hebt, dan heb je toch met Schmid een prima tweede cap? In mijn ogen podiumkandidaat. En dan met F. Vermeersch zelfs een prima C3 .
Ik heb c1 Gregoire, c2 Berckmoes en c3 F. Vermeersch. Berckmoes heeft een belangrijk doel gemaakt van BP, las ik ergens. In dit deelnemersveld moet een top 10 plek toch zeker wel - en een top 5 misschien wel - gaan lukken voor onze Jenno.
Ik heb Grégoire inderdaad (nog) niet en het is een hele goede vraag waarom niet. Op een of andere manier heb ik het niet zo op hem? Voelt vaak iets te opgehyped? Heb een keertje Martijn (van Scorito) gevolgd in zijn enthousiasme voor een bepaalde ronde om Gregoire mee te nemen. Tegen mijn eigen gevoel in, gedaan, en toen viel ie behoorlijk tegen. Sindsdien weerhoudt het me. Maar hij rijdt top programma, kan geheid goed punten pakken, en zijn vorm was er een maand geleden.
Ik ga nog eens goed broeden. AGR heb ik namelijk Skjelmose, Vauquelin, Pidcock, Laporte en Wellens nu staan. Schmid en Gregoire zou ik eraan kunnen toevoegen, en Remco dan laten. Ook omdat ik Seixas en Martinez óók nog heb voor de laatste twee koersen is het cappen niet zozeer het probleem. Dit wordt nog heel lang wikken en wegen, maar misschien dat een simpel Excel-sheetje me hierin kan helpen om écht ff de punten overzichtelijk te hebben :)
Naast zijn gewicht (boven vernoemd) is die ook flink zwaar tegen de grond gegaan in PR. Zelf gaf die in een interview aan te twijfelen of die vrijdag weer fit zou zijn (interview was maandag).
Maar nu Wellens ook aangeeft er nog niet helemaal te zijn, tegenvallende resultaten van cosnefroy en de juist goede vorm van Florian zelf (tot zijn crash)... tsja, het kan alle kanten op morgen met uae
Lang geleden dat ik nog gepost heb dus dan maar uitgebreid, eerste jaar dat ik ook niet megahard ermee bezig ben geweest.
Momenteel rond de 60% dus geen topvoorjaar.
In mijn keuze's:
Meevaller(s):
F. Vermeersch (zeker nu hij brabantse zal rijden anders had ik een kopman probleem zonder Pidcock)
Feit dat ik Wellens heb behouden (al is de vraag hoe goed hij zal zijn)
Transfer Stuyven (al is het eerste jaar dat ik hem niet bij de start mee had, had Kung gekozen)
Laporte (msch wat onder de radar maar rijd 4,6,7,3,7,9,5 en nog de Amstel)
Andresen: 6,7,6,13,6,2
Tegenvallers (al deel ik die met veel hier denk ik)
Küng (wel opgevangen met Stuyven maar dus wel transfer aan kwijt)
Brennan, had ik echt wel in dwars door en G-W verwacht. (en msch zelfs Roubaix)
Vacek (heeft een mooie 0 punten opgeleverd)
Ayuso: 0 punten
Magnier: een keer 11de een keer 19de
Groves: reed meer achteruit dan vooruit in openingssweekend daarna niet meer terug gezien
Fretin: 0 punten
Dan wordt het lastig :D
Nog te beslissen:
Pidcock: Twee keer gescoord maar kans is groot dat hij of niet mee doet in de heuvels of niet in vorm zal zijn door zijn knie.
Op naar de Giro :D
thoh zeggen dat Schmid niet onder Remco staat in de Amstel vind ik nu wel wat straf. Schmid is heel sterk bezig maar Remco is toch wel nog een ander kaliber lijkt me. (En persoonlijk vind ik Amstel msch wel best bij zijn kwaliteiten passen. De relatief lange klimmen die niet te stijl zijn maar vooral die wind tussenstroken waar hij zich lekker plat kan leggen.)
Wat wel te verdedigen is kost Remco vs kost Schmid en als Schmid in Brabantse scoort is de kans dat hij niet veel minder zal scoren dan Remco.
IN elk geval breek ik nu mijn hoofd (al ga ik toch niet ver meer schuiven in de stand) wie breng ik in met mijn 2 resterende transfers:
Brabantse heb ik nu:
Vermeersch, Gregoire, Wellens wat, indien Wellens top is, te verdedigen is aangezien ik moet gokken om nog wat op te schuiven. En Vermeersch voor mij topfavoriet is.
Andere heuvelmannen:
Pidcock (grote kans dat die niet rijd of niet goed is)
L.Martinez
Laporte (Amstel) al verwacht ik geen wonderen
Pogi natuurlijk
Vauquelin.
Dus is het kiezen tussen deze 4 voor mij (tenzij ik er 1 mis)
Seixas (Groot potentieel maar rijd enkel 2 koersen + met L.Martinez, Vauquelin en Gregoire heb ik hem niet nodig in Waalse Pijl )
Healy (Rijd er 3 maar hou er niet van... geen idee waarom waarschijnlijk zijn fietsstijl :D)
Remco (Rijd er 3 groot potentieel en topfav voor 1 van de 3)
Schmidt (Rijd ze alle 4 en in bloedvorm en hoef ik Wellens niet te cappen in Brabantse)
Dusja momenteel zit ik in het kamp Schmid en Remco erin brengen.
Excelletje ingevuld en Remco is eigenlijk een no-brainer. Als je hem capt en hij rijdt 3de AGR (C1), 8ste WP (C2) en 10de LBL (C3) levert hij 458 punten op. Dan heb ik 'm laag ingeschaald. Dus zijn plafond zit een stuk hoger.
Schmid en/of Gregoire cap je eigenlijk alleen in BP, maar stel je capt een van de twee met C3 ook nog in WP. Dan kom je bijvoorbeeld met Schmid op volgende uit: 4de BP (C1), 7de AGR, 6de WP (C3) en 12de LBL met een totaal van 422 punten.
Hiervoor moet je hem dus wel cappen in AGR én moet hij dus in vier koersen scoren, Evenepoel haalt het aantal punten in drie koersen.
Zo eenvoudig naast elkaar leggen is niet helemaal correct, je vergeet dan de andere renners die je al hebt. Als je in de WP en LBL al 3 caps hebt, moet je al die hun doorschuivende punten ook meetellen.
ik heb de berekening ook gemaakt, en als je bvb al Pidcock, Vauquelin, Skjelmose, Pogi, Grégoire en Seixas hebt, is de berekening heel anders dan wanneer je 1 of meerdere van die renners nog niet hebt.
Je hebt helemaal gelijk.. typootje van mijn kant. Ik bedoelde dat Schmid net onder REV staat in de odds voor AGR... positie 1 voor REV en positie 5 oid voor Schmid. Verschil in cappunten is dan nog te overzien
Precies. Ik heb al die renners plus Healy dus ik ga Evenepoel niet cappen in WP en LBL. En dan kies ik liever voor Schmid zodat ik in BP (waarschijnlijk) in ieder geval punten scoor die ik anders niet zou scoren. In de koersen waarin Evenepoel rijdt heb ik in mijn ogen redelijk vergelijkbare of zelfs (in het geval van WP/LBL) al betere opties.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.