Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 204 ... 215 216
yanick01

Bp heb ik c1 Gregoire c2 schmid c3 berckmoes en dan nog Wellens en vermeersch. 

Verwacht er wel goed door te komen. Schmid was wel mijn laatste wissel

FroomeVroem
yanick01
Bp heb ik c1 Gregoire c2 schmid c3 berckmoes en dan nog Wellens en vermeersch.    Verwacht er wel go...

En heb je Evenepoel ook al? Dan kan je wel leuke slag slaan in de heuvels.

huubiedam
Valvuillerdemoz
Nee, zou ik wel doen.  Als je Pidcock inwisselt, moet je er een andere renner inwisselen. Ik zou dan...

Dus geen Pidcock erbij, maar Mauro Schmid?

yanick01
FroomeVroem
En heb je Evenepoel ook al? Dan kan je wel leuke slag slaan in de heuvels.

Ja die had ik bij rvv er al ingewisseld. Vindt alleen dat ik de wp mager bezet heb met vanquilin skjelmose, Gregoire, evenepoel en schmid

Canyon72
berggie1987
Ik heb Vermeersch noodgedwongen c3, maar plaats berckmoes (mijn C2) er wel boven. Brabantse Pijl hee...

Dit valt met 1650 hm over 165km echt goed mee hoor. Os goed te doen voor Florian, Wout werd hier vorig jaar ook tweede.

roundandround

Ik twijfel tussen schmid of gregoire inwisselen voor c1 brabanste pijl... wie maakt er meer kans?

Valvuillerdemoz
huubiedam
Dus geen Pidcock erbij, maar Mauro Schmid?

Als je Pidcock wilt inwisselen betekent dat dat je hem weg doet. Maar ik begrijp nu dat je hem juist zou willen kopen nu? Dat zou ik nu niet doen, nee. Dat zou  nogal onlogisch zijn omdat hij afgelooen week bij BP van de startlijst is gehaald. Hij is dus nog niet fit. Misschien doet ie Amstel wel, maar kan ook zijn van niet. Eerst maar eens afwachten of ie nog ergens start. Zijn dan wel betere opties om nu te kiezen en er in te wisselen. Maar waarom dacht je eraan om Pidcock nu te gaan kopen?

Laatst gewijzigd
huubiedam
Valvuillerdemoz
Als je Pidcock wilt inwisselen betekent dat dat je hem weg doet. Maar ik begrijp nu dat je hem juist...

Ja je weet niet of ie goed is na zijn val en als hij goed is rijd hij meestal top 3 in de Ardennen. En anders wie is dan het verstandigst? Mauro Schmid?

snoek1974

Als je Pidcock al hebt hoef je m niet in te wisselen denk dat iedereen renners genoeg heeft die op zeker niks meer ga rijden en die kan je dan inwisselen , als ik m niet had gehad zou m nu niet erbij pakken  - vrij onzeker allemaal 

Tbosman
martijncr
Excelletje ingevuld en Remco is eigenlijk een no-brainer. Als je hem capt en hij rijdt 3de AGR (C1),...

Grappig, ik heb hetzelfde gedaan maar dan met Jorgenson. Die rijdt ook 3 koersen en Schmid dus 4.
Ik kwam voor Schmid op hoger aantal punten uit omdat:

• ik Schmid C2 geef in BP en daar minimaal top 5 verwacht en bovendien anders geen 3 caps kan opstellen;
  • ik in AGR al REV heb (C1), Jorgenson zou hier C2 kunnen zijn maar ik heb ook nog Gregoire, Skjelmose (nu enige kopman in het team omdat Ayso niet rijdt), Vauquelin (cap ik niet niet) en mogelijk Pidcock (ook geen cap). 
    Verschil met Gregoire en Skjel is minimaal in de uitslag denk (en hoop) ik.
  • ik in WP Seixas op C1 heb staan, Vauquelin op C2. Jorgenson hier op C3 zetten zou kunnen, maar is niet echt een puncher. Heb met Gregoire, Pidcock en ook REV voldoende alternatieven.
  • ik in LBL Pogi op C1 heb staan (duh), Seixas op C2 en REV op C3. Ook hier geen cap-plek voor Jorgenson.

Verschil in uitslag tussen Jorgenson en Schmid zal in de laatste 3 koersen zeker uitvallen in het voordeel van Jorgenson (wellicht in WP minder), maar het gat gaat wellicht ook niet weer zo enorm zijn. Jorgenson zal zeker zijn punten gaan halen, en als ik 2 wissels over had was hij er zeker in gekomen. Echter heb ik er maar 1 en zal het dus Schmid (moeten) worden. Fingers crossed.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz
huubiedam
Ja je weet niet of ie goed is na zijn val en als hij goed is rijd hij meestal top 3 in de Ardennen....

Dat hangt af van best wat factoren. Bijvoorbeeld wie je nu al hebt voor de heuvels. Hoeveel caps heb je voor de BP. Heb je Evenepoel al? Heb je genoeg caps in BP en geen Evenepoel dan zou je beter Evenepoel kunnen nemen. Heb je Evenepoel al wel, dan zijn Jorgenson of Healy, bijvoorbeeld, goede keuzes. Heb je te weinig goede caps voor BP en geen Evenepoel, dan Evenepoel. Heb je wel Evenepoel en te weinig caps voor BP? Dan Schmidt of Gregoire of Cosnefroy of Schachmann.  Maar het hamgt ook af van hoeveel wissels je nog kunt doen. Heb je maar één wissel dan moet je goed kiezen. Heb je nog twee of meer wissels dan kun je de kansen een beetje spreiden.

Laatst gewijzigd
huubiedam
Valvuillerdemoz
Dat hangt af van best wat factoren. Bijvoorbeeld wie je nu al hebt voor de heuvels. Hoeveel caps heb...

Heb al, Evenepoel, Cosnefroy, Healy, Gregoire  dus ja.

Astarloa

Ik heb Del Grosso nog te weinig zelf zien fietsen om dit te bepalen maar op welke plek schatten jullie hem in morgen en zondag? Ik twijfel nog tussen hem en Healy. Healy ben ik van overtuigd dat hij nog genoeg punten gaat pakken in zijn 3 koersen wat hij ook al bewezen heeft maar die ga ik nergens cappen. Del Grosso ga ik morgen zeker cappen maar in de Amstel waarschijnlijk niet. Van Del Grosso heb ik nog te weinig kennis om te bepalen of hij in beide koersen een goeie uitslag gaat neerzetten.

KV

Misschien ook wel mee te nemen is dat het volgens mij nog geen zekerheid is dat Remco WP doet. Of iemand al bron (behalve PCS) waarin dat expliciet vermeld staat?

Coureurs du Courage
Astarloa
Ik heb Del Grosso nog te weinig zelf zien fietsen om dit te bepalen maar op welke plek schatten jull...

Heb even de bookmakers erbij gepakt voor je. Del Grosso wordt voor BP ingeschaald als één van de topfavorieten, samen met Gregoire en Schmid (5x je inleg, bron: toto.nl). Ik kan me hier wel in vinden, dus plek 1-5.

Voor de Amstel ligt dat wat anders. Hier staan er 11 namen voor hem met een betere odd. Plek 11-20 zou dus realistisch zijn. Gezien het veel sterkere deelnemersveld in de Amstel kan ik me hier ook in vinden. Top 10 zou daar echt een positieve verrassing zijn, al is het gezien zijn talent + vorm zeker niet ondenkbaar.

Buikopstang

Ik dacht eruit te zijn. En Jorgensson te pakken als laatste wissel. Ik heb namelijk morgen Del Grosso en Gregoire al. En aangezien ik Wellens en Vermeersch heb dacht ik wel goed te zitten. Nu lees ik echter overal twijfels omtrent het UAE duo. Daarom twijfel ik toch Schmid te brengen en drie toppers te hebben morgen. Echter heb ik dan geen Healy en Jorgensson meer die ik wilde brengen (een van de twee). 
De andere heuvelmannen die ik heb zijn Pogi Seixas Rev Vauquelin Skjelmose Pidcock en dus Wellens.

Dit is mijn eerste klassiekerspel en heb dus nog geen ervaring met die heuvels en wat slim is om te kiezen. De breedte of juist BP optimaal bezetten..

Wat denken jullie. Schmid of toch Healy of Jorgensson?? 

Voor degene die twee dagen geleden ook al hebben geantwoord excuses voor de herhalende vraag maar twijfel gewoon weer door de onzekerheid omtrent Wellens en de val van Vermeersch..

Tbosman
Buikopstang
Ik dacht eruit te zijn. En Jorgensson te pakken als laatste wissel. Ik heb namelijk morgen Del Gross...

Voor mij was het kantje boord in mijn verwachte punten berekening voor Jorgenson vs Schmid.

Bij mij kwam Schmid hoger uit dan Jorgenson doordat ik een C2 nodig heb in BP (geen Tibor en geen Wellens). Ik zou in jouw geval voor Jorgenson gaan denk ik, verwacht meer punten van hem in 3 races erna dan van Schmid

VdB
martijncr
Hm daar heb je een punt. Tekort door de bocht dan van mij. Heb jij de berekening verder doorgevoerd,...

Het antwoord hangt eigenlijk gewoon af van wat je nog van renners hebt, want dat bepaalt je doorschuivende cap punten. 

Dit is een voorbeeld van mijn renners, en dan hou ik ff geen rekening met Pidcock, Die zie ik zondag ook nog DNSen. 

Edit; de afbeelding niet gelukt. Even anders proberen. Het is dus redelijk 50/50, het scenario Schmid heeft hier een beetje voorsprong, maar die kerel biedt ook minder zekerheid.

Schmid Gregoire Pogacar Skjelmose Vauquelin Seixas Totaal   Evenepoel Gregoire Pogacar Skjelmose Vauquelin Seixas Totaal
Brabantse Pijl 240 160 0       400   0 240 0       240
Amstel 130 44 0 225 128   527   240 44 0 150 128   562
Waalse Pijl 40 96 0 44 200 270 650   104 48 0 44 200 270 666
Luik 40 60 300 0 128 225 753   160 60 300 0 64 225 809
  450 360 300 269 456 495 2330   504 392 300 194 392 495 2277

Laatst gewijzigd
martijncr
KV
Misschien ook wel mee te nemen is dat het volgens mij nog geen zekerheid is dat Remco WP doet. Of ie...

Klein knuppeltje in het hoenderhok deze wel zeg, KV! Ik ga daar blind vanuit, maar het is allesbehalve een gegeven inderdaad. 

martijncr
VdB
Het antwoord hangt eigenlijk gewoon af van wat je nog van renners hebt, want dat bepaalt je doorschu...

Thanks voor het delen VdB! Ik vind het moeilijk om je doorschuif-cap-punten op te maken uit je tabel. Dat zal geheel aan mijn moeie hoofd liggen. 

Op basis van gevoel (en de statistieken) wil ik Schmid en Evenepoel gaan brengen voor de heuvels om dik in de caps en punten te zitten. Op basis van 'gek doen', neig ik naar Schmid en Gregoire om in BP een klap te slaan en onverwachts misschien meer punten te pakken in verrassende uitslagen. En nu KV een onzekerheidsfactor inbrengt rondom REV en Waalse Pijl, twijfel ik eigenlijk nog meer of het niet toch verstandiger is om Schmid en Gregoire te brengen. Het blijft toch wel een lekker spel tot aan het einde! :)

Astarloa
Coureurs du Courage
Heb even de bookmakers erbij gepakt voor je. Del Grosso wordt voor BP ingeschaald als één van de top...

Bedankt dat je even toto er voor me bijgepakt hebt. Maar hoopte eigenlijk op wat meer inside info over bijvoorbeeld de ambities van Del Grosso in beide races en hoe goed hij is in positioneren en of hij iemand is die nog meesprint voor een ereplek of juist laat lopen als het om plek 12 gaat. Dat soort zaken weet ik van hem dus nog niet zo goed.

Buikopstang
Tbosman
Voor mij was het kantje boord in mijn verwachte punten berekening voor Jorgenson vs Schmid. Bij mij...

Ja daar dacht ik dus ook uit te zijn tot ik niet meer zo zeker was van een cap voor Wellens of Vermeersch..

Ik ga er nog een nachtje over slapen denk ik

ThiasPinarello
Tbosman
Grappig, ik heb hetzelfde gedaan maar dan met Jorgenson. Die rijdt ook 3 koersen en Schmid dus 4. Ik...

Hele interessante uiteenzetting. Zit bijna in het zelfde schuitje, alleen geen Skjel. Zat op de Jorgenson trein, maar dit zet me toch weer aan het denken. Verwacht van Jorg eigenlijk wel drie keer top 5, maar hoe vaak geef je hem een Cap. Daar zit inderdaad een belangrijke afweging die ik nog niet voldoende had meegenomen. 

(Sowieso weer een berg fijne bespiegelingen deze pagina's. Mooi dat iedereen hier er nog lekker in zit!)

berggie1987
Canyon72
Dit valt met 1650 hm over 165km echt goed mee hoor. Os goed te doen voor Florian, Wout werd hier vor...

Maar heb je Wout in de Alpen weleens tekeer zien gaan? Dat moet ik Vermeersch nog zien doen. Maar goed ik hoop dat ik ongelijk heb want heb Vermeersch noodgedwongen wel als cap. 

Canyon72
berggie1987
Maar heb je Wout in de Alpen weleens tekeer zien gaan? Dat moet ik Vermeersch nog zien doen. Maar go...

Klopt. Dit zijn natuurlijk geen alpen, maar ik kan mis zijn. Echter is Florian niet te onderschatten. We zien wel morgen.

Ben ook door tekort aan renners verplicht hem te cappen.

1 2 ... 204 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.