Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 205 ... 215 216
Rubik
martijncr
Ik heb Grégoire inderdaad (nog) niet en het is een hele goede vraag waarom niet. Op een of andere ma...

Heb een beetje hetzelfde probleem met Gregoire. Heb hem (nog) niet en heb nog één wissel. Mis vooral een cap in BP en AGR, aangezien ik met de rest (Pogacar, Evenepoel, Seixas, Healy, Vauquelin, Wellens, Pidcock, Vermeersch, Laporte, Mohoric, Paret-Peintre) voldoende bezetting heb. 

Sta op 65% en hoewel ik dus best een brede Ardennen-ploeg heb, wil ik graag wat verschil maken. In plaats van Gregoire overweeg ik Gilmore nog.

• Lage pickrate en zal weinig worden ingebracht
  • Vorm getoond in Barcelona tegen Evenepoel en Godon
  • Staat erop voor BP en AGR
  • Voor NSN staan bij WP en LBL alleen Blackmore en Schultz op de voorlopige startlijst...

martijncr

Ik zou het vet vinden als je met zo'n pareltje die bijna niemand heeft een enorm verschil kan maken! Tegelijkertijd is dat ook niet super waarschijnlijk, toch? Dat ie in alle koersen écht de topnoteringen aan elkaar rijgt. BP en AGR zijn Scorito technisch meer de verschilmakers dan WP en LBL in mijn optiek. Ik ga tot morgenochtend door twijfelen en zoals ik het nu zie Schmid en Evenepoel erin wisselen. Maar door KV zijn opmerking twijfel ik of ik Evenepoel opnieuw passeer voor Gregoire...

Derde Bal

Bedankt voor alle goede input met betrekking tot de Heuvels. Het besluit is gevallen, Schmid erin.

Morgen C1 Gregoire 

C2 Schmid

C3 Berckmoes

Wellens fietst ook nog mee.

Heb verder nog voor de heuvels 

-REV

-Pidcock

-Pogi

-Seixas

-DFM

Sta op een mooie 90% dus alle ruimte om nog bij de bekertjes te komen. Moet het een beetje meezitten.

Succes allemaal met de breinbrekende keuzes en de laatste 4 ritten van dit spel!

Laatst gewijzigd
ThiasPinarello
Rubik
Heb een beetje hetzelfde probleem met Gregoire. Heb hem (nog) niet en heb nog één wissel. Mis vooral...

Bij 65% hou ik hier wel van. Mooi speurwerk. Het kan natuurlijk twee kanten op, maar dit is wel de positie om voor alles of niks te gaan. 
Laat je weten wat het geworden is? 

Rubik
martijncr
Ik zou het vet vinden als je met zo'n pareltje die bijna niemand heeft een enorm verschil kan maken!...

Klopt, de kans dat het goed uitpakt is kleiner dan dat het slecht uitpakt. Anderzijds doet dat met een huidige 65% ook niet zoveel pijn.

WP en LBL zal ik 'm waarschijnlijk ook niet cappen, maar in BP zit in tot nu toe met Wellens en Vermeersch. Gregoire is het veilige alternatief hier maar die maakt het verschil niet. In AGR heb ik Evenepoel en Healy, maar C3 moet komen uit 

• Laporte, maar ik verwacht Jorgenson daar als uitgesproken kopman
  • Vauquelin, maar meer geschikt voor punchwerk a la WP
  • Wellens, eerst maar eens zien hoe snel ie weer goed is
  • Pidcock, eerst maar eens zien of ie start
  • Mohoric, maar die wil ik niet cappen

Dan kan Gilmore met C1 in BP en C3 in AGR wel een verschilmaker zijn...

Rubik
ThiasPinarello
Bij 65% hou ik hier wel van. Mooi speurwerk. Het kan natuurlijk twee kanten op, maar dit is wel de p...

Het kan zeker twee kanten op, en bij een score van 90% had ik dit ook niet gedaan. Het zit allemaal nog relatief dicht bij elkaar en met Gregoire ga ik geen grote sprongen meer maken. Gilmore op C1 in BP en C3 in AGR kan weleens mijn long shot worden morgen...

Ik deel wel een update voor de start!

Edit: even een check gedaan hoe groot het gat is naar brons: 607 punten, dus dat is wel fors. Om 25% te stijgen naar 90% heb ik 437 punten extra nodig.

Laatst gewijzigd
Zwieper

Beste allen,

Met nog mogelijkheid tot 2 wissels en te veel keuzes, zou ik graag wat advies willen…

Mijn renners zijn nu als volgt:

• BP (2): Gregoire, Vermeersch
  • AGR (5): Laporte, Pidcock, REV, Gregoire, Skjelmose
  • WP (6): Pidcock, REV, Gregoire, Skjelmose, Paret-Peintre, Martinez
  • LBL (7): Pogacar, Pidcock, REV, Gregoire, Skjelmose, Paret-Peintre, Martinez

Dit is mijn eerste klassiekerspel en ik loop soms nog te klooien met m’n captains. Zoals te zien is met maar twee opties voor de koers morgen. ;)

De namen die ik overweeg in te wisselen zijn:

• Jorgensen (stond al op de planning)
  • Healy (stond ook op de planning, maar dan geen C3 in BP mogelijk)
  • Schmid (rijdt alle 4 en kanshebber morgen)
  • Seixas (sterk voor top 10, maar al veel keuzes in WP en LBL)
  • Cosnefroy (rijdt 4 en teampunten)

Of nog iemand anders die ik gemist heb maar wel mooi in mijn selectie past?

Alvast bedankt voor de hulp!

RedDevil

Gevalletje billenknijpen vandaag. Heb alleen Gregoire en Berckmoes. Geen Florian Vermeersch, dus als hij top 5 rijdt ben ik wel gezien. 

Sander95Z

Ik lees niemand hier over Quinten Hermans? Ik begrijp dat hij niet een eerste keus in om in te wisselen, maar niemand hier die hem in zijn team heeft en capt vandaag?

Ik zit namelijk met Vermeersch en Hermans voor C2&3, twijfel nog wie hier een betere optie is voor C2. Neig nu naar Hermans. 

Of verwachten jullie helemaal niks van hem vandaag?

Tbosman
Sander95Z
Ik lees niemand hier over Quinten Hermans? Ik begrijp dat hij niet een eerste keus in om in te wisse...

Ik heb hem niet en breng hem ook niet, maar als ik hem had zou ik hem cappen boven Vermeersch denk ik, juist omdat Pid niet meedoet

Gappie

Dilemma voor vandaag:

Ik sta op een bedroevende 30,6%.

DILEMMA:

-Ga ik vandaag nog iemand wisselen ala Gregoire of Cosnefroy die ik slechts 1x cap in BP,  maar verder alles rijd.

-Of ga ik voor VAUQUELIN die ik 2x denk te gaan cappen (in WP en LBL) maar slechts 3 ritten rijd.

Huidige bezetting:

BP: Berckmoes, Wellens

AGR: Evenepoel, Pidcock, Healy, Wellens, G. Vermeersch, Berckmoes

WP: Seixas, Pidcock, Evenepoel, Healy, APP, DFM

LBL: Pogi, Seixas, Evenepoel, Pidcock, Healy, APP, DFM

-Moet ik voor die ene 3e cap gaan in BP en de andere koersen genoegen nemen met wat er staat. (Pidcock twijfel? Evenepoel top in WP en LBL?)

-Of of de blaren zitten bij BP en Vauquelin halen en hem cappen bij WP en LBL onder de gedachte fuck it je staat toch maar op 30%

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Allemaal leuk en aardig om Schmid in te wisselen, maar die heeft nog precies 0 keer kopmanwaardig niveau laten zien in de echte klassiekers (ook niet buiten het voorjaar), en hij gaat toch al een tijdje mee. Voor vandaag een leuke optie, maar in de resterende koersen zou ik hem niet onmiddellijk willen cappen. Ik heb nog maar 1 wissel (moest een 500k-er brengen om Pedersen te kunnen halen, dat werd een gokje op Halland Johannessen omdat hij in 2023 en 2024 het hele vierluik reed en vorig jaar afwezig was met een blessure, pakt niet uit zoals gehoopt), en in de Amstel zit ik ook krap. Dus overweeg ik vandaag met alleen Grégoire en Vermeersch aan te vliegen en dan zondagochtend met Evenepoel, Jorgenson of Healy een echte topper te brengen.

Of toch het gokje wagen dat Cosnefroy er weer staat. Ja, hij heeft nog weinig laten zien, maar dat was in 2023 ook zo, toen reed hij hier podium en werd hij direct daarna ziek waarmee de rest van zijn Ardennen in het water vielen. Zie daar toch meer upside dan bij Schmid.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Schmid is een soort van heuvel-De Lie. Geweldig in alle koersen die er niet echt toe doen, maar in de grote koersen nooit op de afspraak.

wielerwieler
madeinstars
Schmid is een soort van heuvel-De Lie. Geweldig in alle koersen die er niet echt toe doen, maar in d...

Die redeneerlijn volgend is hij de perfecte man voor vandaag, gezien de uitgeklede startlijst.

Ik heb hem overigens niet. Vandaag wordt op de blaren zitten met enkel Gregoire en Wellens, ik zie geen logische, zekere kopmanwissel om aan het team toe te voegen. Vanaf de AGR gaan de puntjes weer binnenstromen.

Reus
wielerwieler
Die redeneerlijn volgend is hij de perfecte man voor vandaag, gezien de uitgeklede startlijst. Ik he...

Daarom gok ik het erop. Is t niks dan blijven we lekker tussen 60-80% bungelen, pakt ie 2-3 keer punten dan kunnen we omhoog. 

Reus
Blaagstra
Welcome back md daddyissues, Reus! Stijntje werd even gebashed door Martijntje. Die daddyissuescoach...

Heb ook zo genoten van Erben Wennemars op de OS die het onmogelijk maakt voor zijn zoon om vrij te kunnen presteren. 

De felle (trigger) reactie van de altijd wel kalme "ik doe m'n eigen ding" Martijn was ook meesterlijk. Was mooie menselijke podcast. 

Vandaag eens zien of Schmidt de meubelen kan redden voor m'n teampje. Of dat we weer lekker op de hype train zitten.... 

Astarloa

Zo te lezen is vandaag misschien wel de meest cruciale koers van het spel. Er kunnen met honderden punten gesmeten worden. 

NOAD1912

Net een apistel geschreven, alleen de engelse variant voor scheisch gebruikt en daarom wss niet toegelaten. Gewoon niks plaatsen, blur dat woord dan gewoon. Wat een verschrikkelijke moderatie zeg. 

NOAD1912
NOAD1912
Net een apistel geschreven, alleen de engelse variant voor scheisch gebruikt en daarom wss niet toeg...

Komt erop neer Schmid of REV, want Schmid heeft een killer (mag dit wel?) voorjaar gereden, maar wel echt in matige "etappe* koersen). Waar komt dit vertrouwen in Schmid hier toch vandaan?

Laatst gewijzigd
WOOP

Wie schatten jullie hoger in, Berckmoes of Vermeersch?

Denk dat ik toch voor Berckmoes ga, is toch iets meer een verschilmaker. Daarnaast betwijfel ik of dit de ideale koers is voor Vermeersch..

Bob

Poeh, lees op IDL dat Skjelmose verkouden is. Wie durft hem te cappen zondag?

Astarloa
NOAD1912
Komt erop neer Schmid of REV, want Schmid heeft een killer (mag dit wel?) voorjaar gereden, maar wel...

Voor mij gaat het puur om vandaag en het is ook niet alsof het een koekenbakker is. Of gaan we nu net doen alsof Schmid voor dit seizoen nog nooit een resultaat behaald heeft? In jouw geval Schmid of Evenepoel zou ik ook zeker voor Evenepoel gaan maar dit is allemaal afhankelijk van je opstelling vandaag en verdere koersen. Ik zou bijvoorbeeld Schmid niet inbrengen als ik in de andere 3 koersen niet goed voozien ben qua captains. Ik ben dat gelukkig wel en heb nog 2 wissels over dus voor mij is het makkelijk om vandaag Schmid te brengen aangezien ik Wellens en Vermeersch niet vertrouw als captain vandaag.

Guido Maltempi

Hier komen Schmid en REV erin. Ik heb dan een deftig heuvelteam met deze caps:

BP: Grégoire > Schmid > Vermeersch (+ Wellens)
AGR: REV > Skjelmose > Healy/Grégoire/Schmid
WP: Seixas > Lenny M > Skjelmose/Grégoire/Healy/REV
LBL: Pogi > Seixas > REV

Verder nog Pidcock op de bank en helaas ook Ayuso. Momenteel sta ik op het duizelingwekkende percentage van 36.3%, eens kijken waar we uit gaan komen. De verschillen zijn enorm maar ik zie bovenin ontzettend veel ongebalanceerde kasseienteams die komende week keihard gaan zakken. Het streven is 75-80%, dan ben ik voor deze gemankeerde editie wel tevreden.

Eens trouwens met de kanttekeningen bij Schmid. Zijn 'topvorm' vertekent altijd omdat hij vrijwel alleen presteert in matig bezette b-koersen. Maar goed, BP is momenteel ook gewoon een matig bezette b-koers. En dan biedt hij in zijn huidige vorm m.i. toch behoorlijk wat zekerheid op een top 5. Mijn alternatief is vandaag Wellens cappen, en dan Jorgenson brengen als C2 voor AGR. Mocht Wellens straks opeens een andere toon aanslaan in zijn startinterview dan ga ik dit alsnog overwegen, maar op basis van zijn uitspraken eerder deze week denk ik toch dat een BP-wissel mijn beste optie is.

KV
ditisdavid
Allemaal leuk en aardig om Schmid in te wisselen, maar die heeft nog precies 0 keer kopmanwaardig ni...

Vorig jaar zat hij er vaak wel al dichtbij met Matthews als kopman dus zo uit de lucht vallen zou het wel niet zijn. 

NOAD1912

Bedankt voor de feedback @Guido en @Asterloa, ik heb nu alleen C1 Grégoire, C2 Del Grosso en C3 Hermans.. verder niemand na wegvallen Pidcock, maar denk idd dat ik het hiermee ga doen en voor de REV wissel ga.

1 2 ... 205 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.