Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 208 ... 215 216
Pipi112

De gifbeker is nu misschien bijna leeg Ivo. Het blijft toch maar een spelletje maar dat het frustratie opwekt mag wel duidelijk zijn.

martijncr

Oprechte deelneming Ivo 😔

KV

Doet er ook allemaal niks meer toe natuurlijk. Hier ook Schmid yolo vanop 60% en 0,9% gestegen. We drinken er 1 op!

Zitvlees

Onvoorspelbaarheid toch wel erg groot zo. Geluksfactor daarmee ook

VdB

Uiteindelijk gekozen om Schmid niet te brengen en te wachten op REV voor zondag. Kreeg het even warm toen hij vooraan kwam aansluiten, maar met Grégoire en Florian toch nog 220 en paar plekjes gestegen. Gouden beker nu zo goed als zeker, en hopen op meer als de caps goed vallen. 

Antilopen

Mooi gestegen naar 95,5% door Grégoire en Cosnefroy op C1 en C2. Berckmoes (C3) zat er goed bij op 500m, waarom die uiteindelijk 23e is geworden is me een raadsel. 
Zondag dan maar dezelfde captains door het wegvallen van Pidcock. Zijn direct ook mijn enige 3 renners in koers, dus dat zal wel weer flink dalen worden. 

Valvuillerdemoz
Antilopen
Mooi gestegen naar 95,5% door Grégoire en Cosnefroy op C1 en C2. Berckmoes (C3) zat er goed bij op 5...

Berckmoes kon niet meer winnen en liet volledig lopen. Solliciteert wel naar mijn zwarte lijst zo.  Maar ok. In ieder geval: voor mij ook dankzij Gregoire en F. Vermeersch (c3) 220 punten. Op 91,5% blijven staan en op precies hetzelfde plekje. (1908)

Coureurs du Courage

Hier ook 7 plekken gestegen en nu nét zilver bekertje met 97%. Niet verwacht met slechts Gregoire en Vermeersch. Ik was juist bang voor een flinke dip. Komt nog wel door de rest van de koersen of Gregoire moet blijven leveren.

Zoals ik het lees is Brabantse Pijl niet de verschilmaker geworden. Misschien voor de enkeling die Hermans of Cosnefroy had, maar dat is slechts 10%. Toch verrassend dat Cosnefroy hier weer derde wordt. Hele jaar geen deuk in een pakje boter gereden. Zo zie je maar weer dat hij echt Mister Brabantse Pijl is de voorbije jaren.

ditisdavid
Coureurs du Courage
Hier ook 7 plekken gestegen en nu nét zilver bekertje met 97%. Niet verwacht met slechts Gregoire en...

Het verschil kan twee kanten op gemaakt worden. Degenen die Schmid of Del Grosso speciaal voor deze koers hebben ingebracht, verliezen vandaag eigenlijk net zo veel als de teams met Cosnefroy of Hermans winnen, alleen is dat nu nog niet aan de scores te zien. Daarnaast zakken de teams zonder Grégoire ver weg, en dat zijn er in de hogere regionen ongeveer evenveel als de teams met Hermans/Cosnefroy waardoor de teams met alleen Grégoire in de punten stabiel zijn gebleven.

Wat betreft Cosnefroy, die had in 2023 net zo'n anonieme aanloop als nu en werd toen ook gewoon weer derde, hij is wel eens een veiligere pick geweest dan nu maar mijns inziens is het onder geen enkele omstandigheid écht verrassend als hij hier goed is. Drie jaar geleden werd hij direct na deze koers ziek, als dat nu niet gebeurt kan hij met deze pickrate een serieuze verschilmaker blijken.

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Wat betreft Healy:

"💔💔💔 Ben Healy will miss the Ardennes after scans confirmed a small, non-displaced sacral fracture from his crash at Itzulia Basque Country.

We’ll miss him out there but we know he’ll be flying off the front of the peloton soon enough!"

yanick01

Vandaag is nog een veel grotere teleurstelling dan pn. Mijn scorito boekje kan dicht. Momenteel 90,1% maar geloof niet meer in het gouden bekertje. Schmid gewisseld en die fout gaat echt duur zijn. 

Coureurs du Courage
ditisdavid
Het verschil kan twee kanten op gemaakt worden. Degenen die Schmid of Del Grosso speciaal voor deze...

Goede uiteenzetting. Ik was inderdaad wat kort door de bocht, want er zijn ook mensen die hier 0 of slechts 40 punten scoren. Aan de andere kant: bij een DDV had je ook mensen die dik bovengemiddeld scoorden, dik eronder of juist er rondheen. Zo bekeken is elke koers wel een verschilmaker. Welke renners je wél/niet hebt, dáár zitten de verschilmakers.

bdebouwer

Evenepoel rijdt de waalse pijl misschien niet, hangt af van hoe die uit de amstel komt.

Jens Voigt

Volgend jaar begin ik gewoon met Pogacar, Seixas, Gregoire en 17 kasseienvreters, en dan bewaar ik de 3 wissels tot het einde.

Coureurs du Courage

Het is gewoon een heel frustrerende editie van het Klassiekerspel.

• Onduidelijkheid over 2 van de belangrijke kleppers bij de start.
  • Die fiasco etappe van PN.
  • De vele blessuregevallen bij de veelgekozen namen.
  • Sprints die vreemd lopen.
  • Startlijsten die er niet zijn.

Hier heeft uiteindelijk iedereen last van, maar maakt het denk ik voor iedereen net zo frustrerend. 

Zitvlees

Ik zie Vaucqelin heel hoog bij de bookmakers voor AGR. Ik dacht dat hij vooral goed tot zijn recht komt op hele steile aankomsten, bij AGR zijn die er maar in beperkte mate en moet je ook op het vlakke goed uit de voeten kunnen. Of zie ik dat verkeerd?

BigMig
Zitvlees
Ik zie Vaucqelin heel hoog bij de bookmakers voor AGR. Ik dacht dat hij vooral goed tot zijn recht k...

Heb je afgelopen jaar de Tour gekeken?

Vond z'n vorm in Itzulia nog niet zeer goed, maar die jongen heeft wel wat meer inhoud dan alleen een punch op t einde.

TourDeFranceUnchained
Zitvlees
Ik zie Vaucqelin heel hoog bij de bookmakers voor AGR. Ik dacht dat hij vooral goed tot zijn recht k...

Nee hoor zie je niet verkeerd. Amstel is continu draaien/keren op/af. Persoonlijk zie ik Vauquelin ook niet als favoriet. Maar met dit deelnemersveld inmiddels zal een top 10 wel mogelijk zijn lijkt me. Had een Healy, Pidcock, Nys, Benoot, Del Toro en dergelijke gewoon aan de start gestaan, denk ik dat je blij mocht zijn met een top 20 plek.

Maar denk dat de mensen hem vooral mee hebben voor WP waar hij natuurlijk wel al 2x bewezen heeft, goed uit de voeten te kunnen.

Koekebakker

Ik ben ook voor Schmid gegaan, maar het had dus gewoon weer Cosnefroy moeten zijn. Die blijkt prima in orde en door het wegvallen van UAE-toppers zou ie zomaar ook de kopman in AGR en WP kunnen zijn. 

Van Schmid verwacht ik overigens ook nog wel punten; hij lijkt BP op spaarstand te hebben gereden, als voorbereiding op AGR? Maar ja, ik had m vandaag nodig als cap.

Ik sta op  91,4% en hoopte met een ruime Ardennen-ploeg nog kans op goud te maken, maar door wegvallen van Healy en vandaag alleen 30 teampunten voor Schmid, zijn die kansen nu wel heel klein geworden.

Dampe hin

Ai ai, geen Healy dus. Nu nog 2 kandidaten voor het laatste plekje, zijnde Jorgenson en Vauquelin. Misschien nog eens 24 uur wachten en lost het probleem zichzelf op!? De afmeldingen gaan bij bosjes.

Tiskuuurs

Heel wat cap plaatsjes in de lappenmand met Healy, Del Toro en Pidcock de komende wedstrijden. Als de gifbeker leeg moet.. dan maar allemaal in 1 spel 😅

Op naar de Giro en genieten van het vierluik zonder scorito-stress 

Kanarieblauw
Tiskuuurs
Heel wat cap plaatsjes in de lappenmand met Healy, Del Toro en Pidcock de komende wedstrijden. Als d...

Herkenbaar hier! Del Toro, Healy en Pidcock en eigenlijke (Wellens) hoopte ik een mooie eindsprint te kunnen doen maar helaas. Nu nog hopen dat skjelmose niet echt ziek is. Dit jaar is wel een heel bijzonder jaar wat betreft ziekte,valpartijen en koers uitkomsten 

snoek1974

Geen Pidcock en geen Healy - het is dit jaar extremer dan ooit met blessures , onzekerheden en wie rijdt wat - heb bijv Vauquelin waar vorige week pas zeker werd dat die 3 heuvel klassiekers rijdt , misschien een dag renner introduceren die je maar 1 klassieker mag gebruiken en je bepaalt zelf welk budget je daar voor gebruikt , dus dan wijs je per klassieker 1 renner aan die je alleen voor die klassieker mag gebruiken .

stel je speelt met 1,5 miljoen voor je dagrenner dan zou je dus Cosnefroy voor Brabantse Pijl alleen mogen gebruiken en bijv Stuyven voor Milaan SAN Remo en Groenewegen voor BDP . 

nu de laatste 3 in met Evenepoel , Gregoire , Skeljmose , Berckmoes , Vauquelin , Martinez , Pogacar en voor AGR nog Laporte en Gianni Vermeersch en misschien nog Pidcock voor LBL 

Jens Voigt

Geen Seixas??

Jasperdewaal11

Geen Pidcock en geen Healy - het is dit jaar extremer dan ooit met blessures , onzekerheden en wie rijdt wat - heb bijv Vauquelin waar vorige week pas zeker werd dat die 3 heuvel klassiekers rijdt ,

Vauq had al ruim voor het seizoen aangegeven dat de heuvels een doel voor hem waren. Dat het pas laat op PCS wordt weer gegeven is alleen maar lekker. Dan wordt research beloond. 

1 2 ... 208 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.