Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 27 ... 215 216
NielsH97

Twijfels over Brennan groeien door het merendeel van jullie meningen.

Optie 1)

Brennan - Kubis/Teunissen/Bittner/Meeus

Optie 2) 

Laporte - Küng/Stuyven/Mohoric

Optie 2 ziet er veel beter uit maar toch zou ik Brennan in OHN, KBK en GW cappen

Renners in optie 2 alleen in DDV en E3.

TimTornTeut

Is er iemand die weet waar de jongens van Wielerorakel hun info vandaan halen? Hoor net zeggen dat Magnier wel E3 rijdt en niet Tirreno. 

De Ster van Acht

Wat heerlijk dat lezen hier en tegelijkertijd maar puzzelen in mijn Excel sheet. Heerlijk opwarmen zo, kan niet wachten.

erick

Er wordt weinig gesproken over Jasper Philipsen. Volgens cyclingstats staat hij op de startlijst van de omloop en Kuurne. 2 koersen waar hij veel pt kan verdienen. op de site van de omloop en Kuurne

staat hij niet op de startlijst? graag jullie mening.

JoostEmpty
erick
Er wordt weinig gesproken over Jasper Philipsen. Volgens cyclingstats staat hij op de startlijst van...

Ik denk dat er weinig over Philipsen wordt gesproken, omdat iedereen hem wel heeft. (Net als Pogacar en Van der Poel.) Vanaf Van Aert begint de discussie ;)

Bob

Laporte ziet er goed uit in de Ruta del Sol hoor.

hetismewat

Wel tegen Janneke en Mieke, maar toch een goed teken. Zou dit rondje zomaar eens kunnen winnen.

KV

In de tijd van de killer bees kon je minstens 2 van hen meenemen en met gerust hart cappen. Nu vind ik dit toch lastiger.

Pakpunten

Dag allen,

Vorig jaar voor het eerst meegespeeld met het klassierspel (98,5) En dit jaar wil ik toch wel graag een gouden beker ophalen. 

Daarom loop ik met het idee rond om Magnier te wisselen voor merlier voor BDP. 

Merk dat ik er tegenaan loop dat ik voor tirenno er maar 3 heb opstaan, maar dit ook geldt voor scheldeprijs en BDP. Dit worden er dan 4 met Mangier/Merlier

Voor mij klinkt het allemaal vrij logisch en kan ik de gedachte niet meer loslaten. Maar is dit wel zo logisch, of zie ik iets over het hoofd? 

Hoe zitten jullie in de merlier kwestie, of vullen jullie dit op een andere manier op?

Daarnaast lijken er nog niet heel veel programmas gevuld, hoe was dit vorig jaar? Werd het toen wel een stuk duidelijker de week voor de omloop? 

Laatst gewijzigd
martijncr
TourDeFranceUnchained
Dit lijkt me volledig afhankelijk van de tactiek en wisselstrategie die je hanteert. Een aantal pagi...

Ja volg je goed, Nijmos ook, het is goed om een beetje een gevoel te krijgen hoe men kijkt naar bepaalde aantallen in koersen. Dus dank voor deze input! 

Frits

Ben wel benieuwd, degene die geen Pidcock-wissel gaan doen. Begin je dan met Merlier? Hoop je dat er een sprinter in je team gaat starten in SP die er nu nog niet opstaat, zoals Magnier of Bittner? Wie worden je caps in SP? 

Met de geplande wissel, pak ik Merlier als 1e of 2e cap. Met daarbij een Philipsen en Fretin, die ik al in m'n team heb. Het liefst heb ik er daar nog een bij en hoop ik op Bittner, zodat ik in ieder geval 3 caps heb, mocht er eentje uitvallen. Daarnaast heb ik dan 3 caps, mocht Merlier toch niet fit zijn. 

berggie1987

Maar Frits, stel (best realistisch scenario) dat Merlier net op tijd 'hersteld' is. Durf je hem in zijn eerste koers dan meteen c1 te maken? 

Laatst gewijzigd
Nijmos
TimTornTeut
Is er iemand die weet waar de jongens van Wielerorakel hun info vandaan halen? Hoor net zeggen dat M...

En zeggen ze erbij dat het niet klopt wat andere sites schrijven? Of kletsen ze gewoon?

Nijmos
berggie1987
Maar Frits, stel (best realistisch scenario) dat Merlier net op tijd 'hersteld' is. Durf je hem in z...

Nee maar wel c3

Nijmos
NielsH97
Twijfels over Brennan groeien door het merendeel van jullie meningen. Optie 1) Brennan - Kubis/Teuni...

Niet alleen is van belang of je hem zou cappen, maar ook of je verwachtingen daarvan beduidend positiever zijn dan als je een ander captain maakt

berggie1987
Nijmos
Nee maar wel c3

Maar is c3 een wissel waard?

ditisdavid

Philipsen bepaald niet met de sprint van iemand die je blindelings C1 maakt in Kuurne...

...al was het vorig jaar ook niet denderend in de UAE Tour en stond hij er vervolgens wel in het openingsweekend.

KV
ditisdavid
Philipsen bepaald niet met de sprint van iemand die je blindelings C1 maakt in Kuurne... ...al was h...

Hij heeft altijd een beetje koersdagen nodig. 

HaagseHaas
Frits
Ben wel benieuwd, degene die geen Pidcock-wissel gaan doen. Begin je dan met Merlier? Hoop je dat er...

Ik sla Merlier helemaal over. Te onzeker voor dat geld. Dus ik ga na Philipsen gewoon voor sprinters als Fretin, Magnier en Meeus. Mihkelsen, Bittner. Groenewegen misschien nog.  Als Merlier niet fit is kunnen heel veel renners wel 2e en 3e worden in Brugge/Scheldeprijs

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

En zo sta ik voor Tirreno met Wout, DeLie, Magnier, Van Poppel & Mozzato. Andere ritjes zijn wel nog wat onderbezet ( P-N, Scheldeprijs, Brugge). De puzzel is nog lang niet gelegd m.a.w.

Laatst gewijzigd
Toro Rojo
HaagseHaas
Ik sla Merlier helemaal over. Te onzeker voor dat geld. Dus ik ga na Philipsen gewoon voor sprinters...

Ik vind Merlier met deze onzekerheid ook veel te groot. Ik kijk ook naar Ackerman als sprinter. Volgens zijn ploeg komt hij Groenewegen vervangen waardoor ik heimelijk hoop hem zowel op TA, BP en SP te zien. Vandaag zesde in Algarve. Ik verwacht geen top prestatis van hem maar wel veel kans op top 10 end aarmee een mooie reserve cap of c3 indien nodig. 

Laatst gewijzigd
BigMig
Frits
Ik vind de Pidcock-wissel wel degelijk nog steeds relevant. Heb hem nu als 1e wissel staan na MSR ma...

Ik vind het dus lastig om het voordeel van dit soort strategieën in te zien. Je gebruikt dan dus ten eerste al twee wissels, maar om het geheel mogelijk te maken zet je ook voor het deel t/m Roubaix 1,5 miljoen op de bank die je niet gebruikt (in de vorm van Cosnefroy). Als het dan ook nog eens zo is dat hem ergens iets overkomt in die maanden en hij breekt z'n bekken of scheurt z'n anus o.i.d. (god verhoede het), dan is het zelfs helemaal weggegooid geld. Lijkt me toch dat het budget effectiever aan het werk gezet kan worden.

KV
BigMig
Ik vind het dus lastig om het voordeel van dit soort strategieën in te zien. Je gebruikt dan dus ten...

Je kan natuurlijk wel een tweetal heuvelmannen al meenemen die ook capwaardig zijn in Strade. Een Cosnefroy van in het begin meenemen zou ik inderdaad ook niet doen. 

BigMig
KV
Je kan natuurlijk wel een tweetal heuvelmannen al meenemen die ook capwaardig zijn in Strade. Een Co...

Zeker, ik denk zelfs dat je daar bijna niet aan ontkomt 

Lucstones
Ragnar Lolbroek
En zo sta ik voor Tirreno met Wout, DeLie, Magnier, Van Poppel & Mozzato. Andere ritjes zijn wel...

Ben je niet bang dat je teveel op TA inzet en daardoor renners tekort komt in andere klassiekers?

Als je renners bij TA tegenvallen dan heb je verder een te dun bezet team. Inzetten op de PN en TA koers is een risico. Daarentegen valt hetzelfde te zeggen als de gok wel goed uitpakt en jij bij deze etappes uitloopt op de rest. Flinke puzzle.

1 2 ... 27 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.