Ik heb geen geloof in de Pidcock-Merlier-Pidcock wissel. Heb voor TA nu Ayuso en Martinez staan, en Benoot, Healy, Pidcock vanaf het begin mee, om er voor te zorgen dat je eind april een klein beetje vlees op de botten hebt in een aantal heuvel koersen. Dan heb ik met Girmay en Van Poppel wisselgeld als zij tegenvallen, weinig racen of ik echt voor Scheldeprijs iemand moet invoegen, en wordt Laporte mijn Evenepoel wissel.
Waar lever ik dan in? Geen Wout van Aert, Pedersen, Milan, Brennan en Die Lie in mijn huidige concept selectie. Ik verwacht met name dat ik verlies tov anderen met Milan.
Dankje voor de tip! Maar lezen kan ik wel zeker omdat ik veel tegenstrijdigheden lees of wel verschillende meningen is de tactiek of standaard best moeilijk te interpreteren vind ik.
Om een concrete vraag te stellen dan maar op jouw advies. Mvdp meteen mee? Of is het slim om hem erin te wisselen na een aantal eerste koersen? Want dat wilde ik anders met Evenepoel doen
Ik ook. Hoewel Pidcock wel wat beter en constanter lijkt geworden en ik hem in de omloop of msr best zie scoren. Maar ook ik denk dat je pidcock of vanaf het begin meeneemt en houdt. Of pas voor bp brengt
Is van Aert wel echt de betere cap? Er is nog steeds onzekerheid over zijn blessure en ook bij een fitte van Aert is hij voor mij alleen een zekere cap in de Ronde. San Remo is op te vangen met Matthews, Strade zie ik Pidcock/Healy hoger eindigen en zijn er ook nog een aantal gelijk aan Wout, Parijs-Roubaix lijkt mij Philipsen een gelijkwaardige cap.
Van Aert is dus naar mijn mening op dit moment het sleutelstuk. Neem je hem mee dan is het moeilijker shoppen in de middencategorie, zonder van Aert klik je die er makkelijker in en kom ik beter uit met mijn caps bij E3 en DDV.
Voegt Wout er nog een van die 2 toe, is het een ander verhaal..
Ook erg fan van Benoot, maar ik denk dat het een groot verschil maakt of Van Aert, Laporte, Jorgenson voor jou afstoppen cq. jij in het wiel kunt zitten terwijl zij vertrekken, of dat je het moet doen met Aurelien Paret-Peintre, Naesen enzovoorts. 10 cruciale kilometers wel of niet kunnen sparen is zomaar het verschil tussen p5 en p15.
Ja dit blijft natuurlijk wel een valide punt.
Zelf ben ik met dit soort sommetjes bezig en zolang WvA geen E3 of Gent rijdt, komt bij mij elke som uit dat WVA + 500 minder oplevert dan Benoot en Wellens (of zelfs Benoot en Stuyven. En ik durf echt wel makkelijk Benoot (of zelfs Wellens/Stuyven) captain te maken. Misschien wordt hij 6e ipv 3e, dan compenseert de ander normaliter vrij gemakkelijk de 500 (of je hebt net dat ene pareltje).
Wel staar ik me zeker niet blind op de 1.000.000 is 100 punten ofzo. Ik denk dat je vooral een ding moet hebben en dat is 4 "zekere" captains voor de ritten. Voor de ene kan Benoot altijd die vierde zijn (voor mij), voor een ander is dit niet het geval. Daar zit natuurlijk een groot portie aanname bij.
Aangezien Benoot weinig waarschijnlijk echt zal scoren vóór E3 (tenzij hij toch nog Strade erbij zou nemen), kan een Pid>Benoot en nadien kasseirenner>Pid constructie misschien wel nog valide zijn.
Als je én Pidcock én Evenefrits erin moet wisselen, hou je dan niet een dun heuvelteam erop na? Met de PN renners heb je nog weinig zekerheden in de heuvels op Skjelmose na.
Met andere woorden: ik vind mijn heuvel team nu al vrij dun met (Pogi), Pidcock, Healy, Benoot, Martinez en Ayuso. Dan kan Wellens nog meer rijden voor teampunten en een onverwachte uitschieter. Voor mijn gevoel nu heb ik écht minimaal twee wissels nodig om Brabants en Waalse Pijl voldoende te kunnen gaan scoren.
Hoe ziet jouw heuvel team er nu op dit moment uit Nijmos?
Als je geen nadruk legt op resultaten uit het verleden waar kun je dan wel op rekenen? Kijken naar verleden gaat niet voor iedereen op klopt maar een Benoot toont toch altijd er te staan? Denk niet alleen aan voorjaar maar op wk's en olympische spelen is hij altijd de ruggegraat van de ploeg.
En het klopt Gregoire is inderdaad een mooi voorbeeld van een goedkopere renner die in potentieel msch zels een groter kopmannen potentieel is. Dus ik geef toe mijn "blind erin klikken" is wat overdreven ik had het vooral in de 2.5mil groep met het idee als je nog 2.5 hebt en 1 plekje (en toegegeven ik was Wellens even vergeten :D)
Nu voor duidelijkheid ik ben vooral even aan het meedenken met de Benootkiezers. Aangezien ik mezelf beloofd heb me niet kapot te staren op aantal wedstrijden zoals vorige jaren maar eerst overal kopmannen wil en dan wel zie wat ik overheb staat hij voorlopig nog niet in mijn ploeg.
Dat is ook niet per se wat Nijmos zegt. Wat hij bedoelt is dat hem eruit en weer erin wisselen niet zo waardevol is (waar ik het mee eens ben). Dan moet je de keuze maken of dat je al met Pidcock begint, of dat je wacht to de BP.
Ik vind de Pidcock-wissel wel degelijk nog steeds relevant. Heb hem nu als 1e wissel staan na MSR maar enkel als Merlief of Kooij topfit is voor Brugge. Heb ik direct een extra sprinter voor SP. Voor BP komt Pidcock er dan weer in. Dat betekent wel, dat ik begin met een sterk heuvelteam en bijvoorbeeld Cosnefroy vanaf het begin neem. De 3e wissel wordt dan Evenepoel, voor de laatste 3 koersen. Ik heb dan de volgende vijf namen voor BP: Pidcock, Wellens, Gregoire, Consefroy en Berckmoes.
Ik ga waarschijnlijk niet voor de geplande wissel halverwege zoals vorig jaar. Idealiter ga ik dan de laatste 4 klassiekers in met alle toppers. Ik mis dan niemand van het rijtje Pogacar, Evenepoel, Healy, Pidcock, Benoot, L Martinez (WP) en Skjelmose. Wellicht Cosnefroy ipv Skjelmose ivm BP.
Nadeel is geen Milan, Merlier en Kooij voor TA, SP en BDP.
Als ik 1 tip mag geven; hou op met tellen boven de 4. En tel alleen top 5 kandidaten.
Dat gezegd hebbende vermoed ik dat de gemiddelde forummer wel pogacar zal pakken. Pidcock is ook logisch. En dan goede kans op nog één sb renner (healy bijvoorbeeld). Dan 2 pn renners die ook opstelbaar zijn in de ardennen. En 2 wissels. 7 lijkt me een logisch aantal ja. Maar je kunt natuurlijk prima daar je 500k renners kiezen (seixas) maar dan heb je ze elders niet in de sprint of kasseien.
Er waren wat vragen over de afmelding van Ben Turner voor de Algarve. Hij zou ziek zijn. https://dnlbenson.substack.com/p/volta-ao-algarve-the-directors-cut
Dit lijkt me volledig afhankelijk van de tactiek en wisselstrategie die je hanteert.
Een aantal pagina's geleden ging het over het eventueel meenemen van slechts 1/2 namen voor PN als strategie om zodoende op andere momenten sterker te staan. Deze mensen zullen juist een heel sterke kasseikern kunnen hebben bijvoorbeeld.
Je kunt ook proberen om in alle koersen 5/6 goede opties te hebben. Of om bijvoorbeeld genoegen te nemen met 3/4 opties in koersen als Strade/SP/BP waardoor je inderdaad al snel wat sterker kunt staan in de kasseikern of heuvels.
Ook het toepassen van de Pidcock - X - Pidcock wissel zorgt ervoor dat je enkel Evenepoel nog erin kunt fietsen. Grote kans dat je dan een Healy bijvoorbeeld mist die andere teams met 3 wissels waarschijnlijk wel hebben.
Edit: het aantal namen zoals Nijmos zegt maakt daarbij ook nog niet eens heel veel uit. Jij kunt Blackmore, Pidcock, Evenepoel, Gregoire, Cosnefroy, Wellens en Paret-Peintre hebben in de Amstel (7 namen) waar een ander met Benoot, Pidcock, Healy en Evenepoel (4 namen) misschien wel meer punten scoort.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.