Op dit moment ben ik ook een beetje bang dat ik hem moet picken om in sommige koersen voorzien te zijn, niet omdat ik denk dat het nu wel allemaal goed valt. Hopelijk krijgen we volgende week wat meer programma's te weten van met name sprinters zodat ik hem niet hoef te picken. Al moet het gemis van De Lie natuurlijk niet over 3 man verspreid worden. Dat is dan natuurlijk wel een groot voordeel van De Lie. Hij neemt maar 1 plek in voor heel wat opties. Maar met een lekker gevoel zal ik hem niet picken.
Daniel Martinez: ''This is the year of my revenge''. Zat er gisteren prima bij in de Algarve en focust zich op het verkrijgen van een plek als beschermde renner in een grote ronde (dat lijkt me wat ambitieus na vorig jaar). Even afwachten hoe zijn TT is vandaag en de rest van de ronde maar is anders best een serieuze optie voor PN, voor mij in ieder geval interessanter dan APP.
Tja de Lie..9e PCS ranking, 5e one day races, 11e sprint, 13e UCI ranking...
Rijdt 8 van de wedstrijden in het voorjaar en is, potentieel, in staat hoog te eindigen in:
OML, KBK, TA, DDV, GW, BRUG en in RVV en PR kans op een mooie uitslag uit een groepssprint.
Afgezien van Philipsen, is er een betere optie voor deze groep wedstrijden?
Snap wat je zegt maar evengoed stond een Hirschi wel eens enorm hoog in rankings omdat hij het in kleinere koersen liet zien. Dat hij veel rijdt is mooi meegenomen maar voor mij geen reden hem te nemen. Ieder jaar zegt menig speler steevast: "Niet weer intrappen". Uiteraard is het dit jaar iets anders door vele mannen die je bij voorbaat laat liggen. Als je gelooft dat hij in de koersen waar je hem écht nodig hebt en hij unieke punten kan leveren (Tirreno en Brugge) een goede cap 1 of 2 is is hij mijn inziens het overwegen waard. Daar zou ik dat zelf vooralsnog niet doen (hooguit cap 3) en verder durf ik hem zonder indicaties in eerste koersen ook niet zomaar als 3e cap in te tekenen. Zo denk ik hem niet persé nodig te hebben hoewel ik dan bij TIR en Brugge iets meer van een budget optie als 3e cap moet uitgaan. Dat vind ik uiteindelijk misschien net zoveel risico als de Lie cappen, maar dan met een verschil van 1.5 tot 2 MIL in budget.
Ik denk aan Pidcock later inbrengen omdat Strade best op te vangen is qua caps en ik hem voor Omloop en MSR niet heel aantrekkelijk vind. Maarrr.. mocht Mvdp toch omloop rijden. Maakt dat Pidcock niet een stuk aantrekkelijker om dan juist wel te hebben daar? Even afwachten nog qua programma natuurlijk van Matje, maar het koersverloop zal dan wel flink veranderen gok ik zo.
Als je Pidcock wel meteen meeneemt, is dan de Pidcock/Milan/Pidcock wissel bijvoorbeeld nog interessant? Dat je bijvoorbeeld na Strade Milan erin zet en capt in TA en GW.
Ik zit momenteel op twee geplande wissels richting de heuvels, nog eentje over dus. Nu kwam bij mij de gekke gedachte op om de wissel De Lie -> Merlier te overwegen. Afhankelijk van de fitheid van Merlier voor of na BDP. Daarmee hoop ik dan vooral in GW en SP (en mogelijk BDP als De Lie niet geweldig is en Merlier wel fit lijkt) een zekere cap erbij te hebben.
Ik ga De Lie, Magnier en Milan (+1M reserve) na Tirreno wisselen voor Van der Poel, Gregoire en Matthews. Zo heb een heel sterke bezetting in KBK en MSR. En kan ik VdP en Matthews meteen cappen in Tirreno. Die wissels voor de heuvels klassiekers vind ik niet perse nodig want neem Pogi, Healy, Skjelmose, Pidcock al mee. Misschien iets om te overwegen als je twijfelt over De Lie en Milan.
Die staat er bij mij ook met potlood in! Had eerst De Lie --> Benoot staan, maar De Lie --> Merlier kan ook prima. Voordeel is dat mocht Merlier niet fit zijn, je voor veel koersen gewoon De Lie behoudt. Daarbij zoek ik nog wel reserve / 3e kopmannen voor BdP en SP, dat is een kwestie van programma's afwachten voor Bauhaus, Ackermann, Mihkels en Mozzato en dark horses Bol en Dainese.
De 27e is de beste dag om je team samen te stellen, zo blijkt maar weer. Met zekere picks als Pedersen, Benoot, Kooij, MVG, Merlier en WVA kom je er dit jaar niet, helaas...
M.b.t. bdp voor Milan....
Lidl heeft nog niemand voor deze race opstaan en gaat hem wel rijden. Ook is hij volgens mij ver genoeg van de Giro verwijderd om voorbereiding niet in de weg te zitten. Ik verwacht dat Milan deze nog wel toevoegt aan zijn programma gezien ze dan ook weer een grootte kans hebben. En met het wegvallen van pedersen zullen ze hard opzoek zijn naar overwinningen.
Maar voor nu is er nog niks bekend gemaakt. Als er binnen 2 weken niks bekend wordt, dan is het voor mij iig geen 3.5 waard.
De Lie staat wel bij Brugge en veel andere sprinters niet. Maar zo was dat vorig jaar ook, en toen deed Milan ook gewoon mee en eindigde tweede, terwijl De Lie alleels afzegde. Nu stond Milan als Vice-favoriet met Merlier, maar is uiteraard weer overal offline gehaald, ws vanwege de onzekerheid over laatstgenoemde.
Sws cap ik JP bij Brugge, dus durf ik wel zonder De Lie en te hopen dat er nog twee anderen bij komen. Vorig jaar waren De Lie, Bittner en Meeus zo'n beetje de enige interessante sprinters die niet mee deden.
Wel voor de deadline, maar pas in februari op de grote PCS lijst. Dat zou dus wellicht rond deze tijd moeten komen. De lijst is nu ook nog bijzonder karig. Milan was overigens maar een voorbeeld. Ik kan me voorstellen dat ie dit jaar grotere prioriteiten heeft.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.