Serieuze vraag: hoe bereidt een sprinter zich dan voor op de giro? En past het voorjaar daar niet in? Een sprinter gaat toch geen maanden op een berg zitten? Of alleen maar achter de brommer trainen?
Bon skelet van de ploeg staat. 16 renners erin geklikt met mvdp,wva,pogacar,philipsen ect de grote namen erin. Ook wat goedkoper grut en nog weinig middenveld.
En nu heb ik nog 8.5mil en zal het nog weekje wachten zijn tot hopenlijk wat programma's aangevuld worden zodat ik de gaten kan gaan vullen.
Maar die maak je nergens anders captain, dus dan ben je weer een extra stoeltje kwijt voor een nieuwe captain voor andere koersen dan TA. Hoeveel stoeltjes wil je uitgeven aan verschillende captains lijkt mij ook een relevante vraag, want ondanks dat het een kopmannenspel is, is het natuurlijk ook wel fijn om een beetje een brede selectie te hebben..
Vanwaar het vertrouwen in De Lie bij sommigen hier? Of is het puur omdat je in sommige sprintritten een 'zekere' deelnemer zoekt? Want in dat geval is 2,5 miljoen een erg stevige prijs. In alle kasseikoersen is er toch geen reden om aan te nemen dat hij nu wel goed gaat presteren? Ik heb het idee dat het een soort van mascotte is die je het graag zou gunnen maar daar ga je je keuze toch niet op baseren.
Tja. Hij is goedkoper dan Milan en rijdt dezelfde koersen plus meer. Dus je kan erop gokken dat hij dicht genoeg bij Milan eindigt in T-A en G-W dat hij met resultaten in BdP en andere koersen dat verschil goed kan maken, terwijl je een miljoentje extra overhoudt.
De Lie heeft natuurlijk wel echt het potentieel om gewoon heel degelijke resultaten te rijden in het voorjaar. Dat is er om allerlei redenen nog niet echt uitgekomen. De inschatting die je dan moet maken, is of die potentie dit jaar wel omgezet kan worden in resultaten.
Ik ben daar zelf nog niet helemaal uit, want eigenlijk staat De Lie inmiddels wel op de Zwarte Lijst, maar ik vind het toch heel aantrekkelijk om dat miljoentje te besparen op een Milan.
Edit: Samengevat denk ik dat 'vertrouwen' niet het goede woord is. Ik denk dat niemand die De Lie neemt echt vertrouwen heeft in die keuze.
Bij mij is het meer fomo. Dat hij potentie heeft ziet een blinde nog en dat die potentie er ook een keer in het voorjaar uit zal komen is volgens mij ook de algemene verwachting. Afgelopen jaren was hij dusdanig geprijsd (en imo het budget krapper dan dit jaar) dat je zelfs als het dan eindelijk zijn echte doorbraakjaar zou worden, je het wel kon opvangen om hem niet te hebben. Dit jaar verwacht ik door zijn combinatie prijsstelling & potentie een dusdanig hoge pickrate, dat ik het niet aandurf om hem buiten de selectie te laten. Ook dus omdat ik met de 2,5M die ik zou besparen als ik hem niet meeneem niet zie hoe ik zijn gemis opvang als hij wel een degelijk voorjaar rijdt.
Daarnaast speelt ook zijn deelname aan TA mee. Toch een meer zekere/simpelere sprint dan een klassieker die een parcours biedt om mogelijk in een sprint te eindigen, dus daar durf ik hem wel te cappen zelfs als het openingsweekend tegenvalt. Dit punt kan overigens nog komen te vervallen als er voor de deadline meer sprinters op de deelnemerslijst van TA komen te staan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.