Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 32 ... 215 216
VliegendSchwein
Joeri85
Ja Pidcock en Wellens zijn logische die je in je selectie hebt staan of erin brengt. Maar dan houdt...

naja er zijn er echt meer dan genoeg, meer dan de meeste andere jaren.. er staan tot nu toe minimaal 5 goede caps op de startlijst. Succes met zoeken :-)

hetismewat

Kooij mist ook het hele voorjaar. Dat gaat lekker voor Decathlon.

Nijmos
hetismewat
Ik vind eigenlijk dat er dit jaar verrassend veel goede opties zijn voor BP met een mooi programma....

Dat laatste denken we elk jaar en dan rijden de wissels vervolgens toch een dramatische ardennenweek

Vergane Glorie
Joeri85
Ja Pidcock en Wellens zijn logische die je in je selectie hebt staan of erin brengt. Maar dan houdt...

IS dan Cosnefroy niet voor jouw team ideaal? Rijdt BP altijd goed, Haalt 30 punten met pogacar binnen in LBL en mag absoluut voor eigen kans gaan met WP en AGR (want als de baas er niet is, rijdt iedereen voor eigen kansen.;)) 

TimTornTeut
hetismewat

Milan lijkt daarentegen wel prima in orde na z'n val

TimTornTeut
hetismewat

Milan lijkt daarentegen wel prima in orde na z'n val.

Capra

Zou Lund Andresen nu na de Tirreno ook Brugge en Gent Wevelgem gaan rijden, nu Kooij eruit ligt?

zou hem wel interessanter maken.

Bob
Capra
Zou Lund Andresen nu na de Tirreno ook Brugge en Gent Wevelgem gaan rijden, nu Kooij eruit ligt? zou...

Sporza denkt van niet

RedDevil

Heb vandaag ook de puzzel voor het eerst gelegd. Zoals altijd zullen de stukjes nog wel overhoop gaan, maar het pijnpunt is nu al duidelijk: Visma. Bij iedere koers waar ik een Visma-man als beoogd captain noteerde, vroeg ik me af of deze wel echt de captain of beoogd afmaker aan de meet zou zijn in deze koers. Tuurlijk, er zijn een paar uitzonderingen, maar dat zijn vooral de monumenten waar je toch genoeg (kopman-)keus hebt.

Voor de andere koersen vind ik vind het wel echt link om Brennan, Laporte of Van Aert te cappen wetende dat in veel koersen het kopmanschap (of de eindsprint) voor een ander kan zijn. En het zijn te dure jongens om erom te kunnen lachen als ze een keertje lead-out spelen en daarna uitbollen als 23ste. Zijn er anderen die om deze reden ook vooral buiten Visma zoeken?

Capra
Bob
Sporza denkt van niet

Maar dat was nog met het idee om Kooij daar te laten rijden waarschijnlijk.

Ze zullen daar toch met een sprinter aan de start willen verschijnen lijkt me.

Laatst gewijzigd
Rubik
RedDevil
Heb vandaag ook de puzzel voor het eerst gelegd. Zoals altijd zullen de stukjes nog wel overhoop gaa...

Visma is inderdaad wel een groot puzzelstuk. Hier dan mijn 2 cent:

Van Aert is - mits fit - een uitstekend verdedigbare keuze. Ja hij zal misschien een keer lead-out spelen voor Brennan, maar het is ook een echte winnaar (en die status heeft hij ook bij Visma). Verwacht van hem ook best wat, aangezien hij - inclusief alle 'onder voorbehouds' - best een flink programma rijdt en dit jaar geen Giro doet. Daarbij zie ik hem als een redelijk veilige keuze achter Pogacar en Van der Poel in bijvoorbeeld MSR, RVV en PR. 

Brennan zie ik vooral als captain-materiaal in KBK en IFF, omdat in de andere koersen die hij rijdt Van Aert en Laporte beter tot hun recht komen. KBK kun je ook nog oplossen met een De Lie (ook IFF) of Magnier. Zeker omdat je geen echt referentie-materiaal hebt van afgelopen jaren vind ik 3M voor hem wel stevig.

Laporte is misschien wel de lastigste keuze voor mij. Je kunt hem overal captain maken, maar misschien heb je hem ook eigenlijk nergens echt nodig. Ook helpen zijn afgelopen twee jaar niet echt mee, al laat hij nu wel weer vorm zien. Zou hier vooral graag een interview zie met wat de plannen voor hem zijn, al verwacht ik dat niet echt van Visma.

Michieliando
RedDevil
Heb vandaag ook de puzzel voor het eerst gelegd. Zoals altijd zullen de stukjes nog wel overhoop gaa...

Ja, je zit hiermee op de lijn van de meesten hier. Dat is tegelijk ook de struggle. Als 1 van de 3 goed is gaat dat het verschil maken. Bijvoorbeeld Laporte wel zijn vorm van 3 jaar te pakken heeft (waar wel signalen voor zijn).

Maar hoe de verdeling tussen die 3 is valt niet te voorspellen.

ditisdavid
Capra
Maar dat was nog met het idee om Kooij daar te laten rijden waarschijnlijk. Ze zullen daar toch met...

Zou het ook niet verrassend vinden als Cees Bol (een deel van) het sprintprogramma overneemt, zoals nu ook het geval is in de UAE Tour. Lund heeft per slot van rekening ook een Giro om zich op voor te bereiden.

Laatst gewijzigd
Bob
Capra
Maar dat was nog met het idee om Kooij daar te laten rijden waarschijnlijk. Ze zullen daar toch met...

Ze hebben er nog meer natuurlijk, maar die zijn wel minder. Bol, Pedersen?  

Capra

Bol zou evt ook kunnen, maar wel minder idd. Na Gent Wevelgem zijn er nog ongeveer 6 weken tot de Giro, dat zou moeten kunnen

Marximan

Hoe denken jullie over Milan? Dat is momenteel mijn grootste twijfel. 
In TA is het de absolute favoriet, dus grote kans op 300 punten. 
In MSR verwacht ik niet veel van hem maar IFF cap je m wel en is ie al zijn geld waard. Toch twijfel ik vanwege zijn prijs, als hij Brugge en Schelde zou rijden is het een no brainer. Of is hij dat nu al met z'n huidige programma?

Vergane Glorie

In de hele visma discussie. 

als je gelooft dat Laporte weer goed is, dan is het van de drie de meest zekere dat ie altijd ook voor zichzelf sprint.

meerdere malen sprintte hij gewoon mee na een lead-out. Of ie nu weer zo goed is is natuurlijk de vraag. Maar zie eerder Wout een sprint laten lopen (voor een Brennan of Laporte) dan dat Laporte niet doorsprint.

exhter een 2,5 miljoen renner die ik nooit captain maak (en ook niet gerust zoals ik bij een Benoot wel zou hebben gedaan) is wel een hele hap.:)

hetismewat

3,5 miljoen is gewoon zo'n grote investering voor voornamelijk één rit aan het einde van een etappekoers van een week. Voor hetzelfde geld gaat hij ergens in die week op zijn kloten en dan zit je met je 3,5 mln.

Ik denk dat ik ga gokken op iets minder dure renners die top-6 kunnen rijden en zo het puntverlies kunnen beperken.

Vergane Glorie
Marximan
Hoe denken jullie over Milan? Dat is momenteel mijn grootste twijfel. In TA is het de absolute favor...

Een gedachtespinsel

-Iedereen zal Philipsen en Fretin meenemen voor de koersen in Belgie (prima captain 1 en 3). Dan kan je tot het einde hopen op een koppeling met TA van een Bauhaus, Moshetti, Ackermann zoiets..echter zijn dit niet renners die je gerust captain 3x gaat maken. Die ga je enkel hebben bij een Milan, Magnier (en heel misschien de Lie). 

Dus wil je zekerheid voor TA (en ook voor IFF, waardoor een Brennan weer minder interessant wordt) dan is Milan logisch en moet je ook niet "bang zijn" voor valpartijen. Die kunnen altijd plaatsvinden. Echter wil je geld uitsparen dan ontkom je met deze startlijsten niet aan een De Lie (althans dat lijkt mij) en bespaar je dus 1 miljoen tov Milan en dan wordt het kijken of dat bedrag jou "zekerheid" kan bieden voor de captainkeuze. Denk aan het upgraden van de goedkope derde sprinter voor SP en BDP naar een Groenewegen, waardoor je daar meer zekerheid hebt. Echter zal je groenenwegen maximaal x2.5 maken (maar misschien we x2) terwijl je Milan gerust twee keer captain 3x maakt., 

hetismewat

Of gewoon een Milan voor 3 mln minder meenemen ;)

Zitvlees
Vergane Glorie
Een gedachtespinsel -Iedereen zal Philipsen en Fretin meenemen voor de koersen in Belgie (prima capt...

En waarom dan niet Magnier?

Lijkt in vorm, goede ploeg

John Bon
Zitvlees
En waarom dan niet Magnier? Lijkt in vorm, goede ploeg

En met Merlier in de lappenmand zou me niet verbazen als ze hem in een gent-Wevelgem er bv ook gaan bij gooien 

nasibal
hetismewat
3,5 miljoen is gewoon zo'n grote investering voor voornamelijk één rit aan het einde van een etappek...

Elke renner kan toch ergens op z'n klote gaan voorafgaande aan een race waarin hij moet scoren? Als Pog en Poel een of twee races missen door een valpartij heb je ook een flink gedeelte van je budget verspeeld, ook als ze ergens anders nog puten halen. 

Laatst gewijzigd
hetismewat
nasibal
Elke renner kan toch ergens op z'n klote gaan voorafgaande aan een race waarin hij moet scoren? Als...

Dat is natuurlijk ook zo, maar Pogacar en VdP heeft iedereen en dus is er weinig risico dat een valpartij je uiteindelijke plaatsing in gevaar brengt. Bij Milan is dat wel anders.

Vergane Glorie
Zitvlees
En waarom dan niet Magnier? Lijkt in vorm, goede ploeg

ja, die staat er bij mij sowieso in. Nam dat niet mee, dus als je Milan niet neemt, kom je denk ik bij Magnier en een De Lie uit. Neem je du De Lie en Groenewegen mee ipv Milan en een opvuller..

1 2 ... 32 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.