Voornaamste reden dat hij op dit moment in mijn team staat is de Tirreno. Sterker nog, op dit moment zelfs als een van de kopmannen. Voor die andere koersen is alles dan mooi meegenomen.
Voor de TA staat hij er nu als enige renner met sprintcapaciteiten in zijn ploeg op en reed vorig jaar in andere koersen met smallere sprintersbezetting redelijke klasseringen.
Begrijp me niet verkeerd: Brennan is zonder twijfel één van de grootste talenten in het wielrennen op dit moment. Hij heeft in meerdere koersen laten zien dat hij zich prima kan positioneren. Dat staat buiten kijf.
Maar Milaan-San Remo is toch altijd net een ander verhaal. Na 270 kilometer wil het hele peloton tegelijk vooraan zitten richting de finale. Dat is een compleet andere dynamiek dan veel andere koersen. Daarbij komt dat hij vorig jaar vooral een seizoen reed met veel 2.Pro en 1.Pro-koersen, waar de druk op zijn schouders relatief beperkt was. Zeker als eerste seizoen zijnde. Dit seizoen zal dat natuurlijk anders zijn als je als één van de speerpunten wordt gepresenteerd.
Als we het over het Scorito-technische gedeelte hebben, geloof ik absoluut dat hij in Kuurne en Gent-Wevelgem goed kan presteren en zelfs als captain kan fungeren. Daar heb ik weinig twijfel over. Maar dat is toch iets anders dan een monument rijden, zeker wanneer Wout van Aert aan de start staat als uitgesproken kopman.
Daarnaast is er nog een kans dat Mathieu de Omloop toevoegt aan zijn programma. In dat scenario verwacht ik dat het koersverloop opnieuw meer in de richting zal gaan van types als Küng, Van Aert en Stuyven, eerder dan richting een Meeus, Girmay of Brennan. Ook heb ik bij andere bronnen (HLN) gelezen dat Wout naar verwachting (uit eigen info van HLN) gewoon weer aan de start staat van de E3 en DDV. Dat is nog niet officieel bevestigd, maar het lijkt me ook logisch gezien hij al jaren in ieder geval de E3 rijdt.
Daarmee kom ik toch uit op de vraag of Brennan het prijskaartje van 3 miljoen wel echt waard is. Voor dat bedrag verwacht je bijna zekerheid in de grootste koersen, en dat zie ik op dit moment nog niet helemaal.
Ik heb Brennan ook niet hoor, maar niet omdat ik bang ben dat hij zich niet kan positioneren voor de Poggio (in principe hoeft hij alleen maar mij in het treintje voor Van Aert).
Enik denk ook niet dat druk nou echt een factor gaat zijn, aangezien juist Van Aert en Laporte er zijn om die druk grotendeels weg te nemen.
Nogmaals, ik vind 3 mln ook iets te duur, maar 2-2,5 was voor mij een no-brainer geweest eerlijk gezegd.
Dat klopt, zeg ook niet dat je hem moet nemen. Was enkel om aan te geven dat hij wel degelijk gepresteerd heeft in de voorjaarskoersen. Denk wel dat hij voor de koersen waar Ganna niet rijdt interessant kan zijn. ON, DDV ed.
Misschien heb ik iets gemist in de 31 paginas, maar kwam het volgende tegen:
Pedersen lijkt dus PN en MSR al te skippen, en dan pas, zonder koersdagen in de E3 te beginnen. Durven jullie hem mee te nemen met deze onzekerheid? Voor mij is het eigenlijk een harde NO GO, al is een Pedersen in vorm natuurlijk een steady cap en een must. Benieuwd naar jullie kijk hier op!
Dank voor je reactie.
Ik vind omloop moeilijk te bepalen. Het gaat zijn eerste koers worden na een blessure...Zowel Brennan als Laporte lijken vooral te mogen mikken op de eerste koersen en dan kan Wout gaan "spelen" in de omloop. Dus zou hem maximaal cap 2x geven. Gewoon omdat hij niet de absolute kopman is...Nu benoot trouwens wegvalt wordt het budget steeds ruimer.....ik ga nog even naar de tekentafel..
Na heel wat jaren meelezen op dit Forum voor tips en tricks, besloten ook maar eens wat vragen. Meestal kom ik er wel aardig uit en wat mooie uitschieters met 92,7% in 2022 en vorig jaar 92,8%.
Waar ik nu totaal niet uitkom is überhaupt 3/4 renners die Brabantse pijl rijden. Omdat je voor PN al klassementsmannen pakt die ook de Ardennen drieluik doen. Redbull, Visma, Ineos, Lidl en Decathlon rijden hier überhaupt niet.
Hoe lossen jullie dit op?
Ik vind eigenlijk dat er dit jaar verrassend veel goede opties zijn voor BP met een mooi programma. Afgelopen jaren veel meer moeite mee gehad.
Je kan natuurlijk altijd een wissel gebruiken voor heuvelmannen die ook BP rijden. Tegen die tijd heb je ook een veel beter beeld van wie er in vorm is en de programma's.
Als hij TA zou starten zou hem dat zeker interessanter maken. Ik denk alleen dat TA niet het grootste probleem van de puzzel is, afhankelijk van wie je meeneemt natuurlijk. Voor TA zijn m.i. wel voldoende oplossingen te vinden. Ik zou hem daar niet cappen als ik hem mee zou nemen.
Ik zie dat je je bericht inmiddels bewerkt hebt. Maar tegenwoordig is er zoiets als gouden wissels 😉
Daarnaast zeg ik een mogelijke wissel, in de hoop dat er toch 1 van de 2 fit is tegen die tijd. Mocht dat niet zo zijn is het natuurlijk altijd mogelijk om bijvoorbeeld een Almeida in te wisselen voor een andere sprinter met een goed programma. In dat geval is het natuurlijk wel een beetje zonde van het overgebleven budget.
Ja Pidcock en Wellens zijn logische die je in je selectie hebt staan of erin brengt. Maar dan houdt het snel op. Een wissel 'opofferen' voor alleen BP is ook niet lekker.
Maar veel van de andere heuvel kleppers rijden BP niet. Ook overweeg Pidcock er niet meer in te klikken voor AGR. Zie hier mijn dilemma. Een lage score op BP accepteren is ook een afweging waard...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.