Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 48 ... 215 216
ditisdavid
Lucstones
Je weet helemaal niet zeker dat een kopgroep vooruit de etappe niet wint. Geen zekerheid dat een Vin...

Zoals ik al zei, zekerheid heb je nooit.

Parijs-Nice is vanaf 2016 overgegaan op een aankomst bergop op zaterdag en dan de rit in lijn naar Nice op zondag, daarvoor was er op de slotdag een klimtijdrit, de dag ervoor meestal een overgangsetappe en was er niet altijd een bergaankomst en valt er dus niet te vergelijken. In de 10 edities vanaf 2016 is het twee keer voorgekomen dat de vlucht het haalde bij de aankomst bergop (2019 en 2025), alle andere keren was het aan de favorieten. Brugge en de Scheldeprijs daarentegen hebben door waaiers enerzijds en massale valpartijen anderzijds vaker niet dan wel een normale sprint.

Laatst gewijzigd
ditisdavid
KV
6 goede UAE opties naast Pogi vind ik wel wat overdreven. Behalve Wellens/Vermeersch is er toch niem...

Politt was in 2024 geloof ik de vierde renner in het spel qua punten, heeft vorig jaar naar eigen zeggen wat last gehad van ziekte en materiaalpech en was de rest van het jaar als knecht van dezelfde waarde als voorgaande jaren. Je mist trouwens ook Morgado, al is die natuurlijk wel ziek afgehaakt in de Algarve, en Molano die je kan opschrijven voor De Panne, misschien Kuurne, een aantal keer teampunten en als je geluk hebt rijdt hij nog Tirreno.

Nijmos
ditisdavid
Politt was in 2024 geloof ik de vierde renner in het spel qua punten, heeft vorig jaar naar eigen ze...

Waar zegt politt dit?

ditisdavid
Hay
Zo te zien op PCS rijdt EF wel de BP, staan alleen nog geen renners bij.

De teams voor de Brabantse Pijl zijn al officieel aangekondigd en daar zit EF gewoon tussen.

VliegendSchwein
KV
6 goede UAE opties naast Pogi vind ik wel wat overdreven. Behalve Wellens/Vermeersch is er toch niem...

Die vind ik allen interessant :)  

ditisdavid
Nijmos
Waar zegt politt dit?

Ik heb hem half verkeerd onthouden: hij was niet ziek, maar is drie keer gevallen in de klassiekers zelf. Link

Stootlek
Zolderman
Heb je al een 500k sprinter? Anders is er een Belg die dit plekje best aardig op zou kunnen vullen.

Ja die Belg zit er al bij als reserve C voor SP en BdP.  Omdat hij de Tirreno dan weer niet rijdt, is deze koers eigenlijk essentieel geworden voor die laatste 500k-stoel die ik heb. 

Voornaamste reden hiervoor is dat Lund Andresen zijn plek in mijn selectie aan Vingegaard heeft verloren. Klinkt gek, maar Jonas voelt wat mij betreft zekerder als C1/2 in PN dan iedere sprinter in TA op Jonathan Milan na, die heb ik om deze reden dan ook al in mijn selectie staan. 

Hierdoor houd ik echter maar 3 renners over voor de TA, waarvan Milan de enige 'zekerheid' is op een aboslute topklassering in de sprint. Daar moet er voor mij dus minimaal 1 bij, zodat ik 2 zekerheidjes heb en 2 mogelijke renners waarvan ik in Etappe 3 al kan zien hoe zij ervoor staan en wat hun ambities zijn in de sprint. Valt er dan 1 uit is het nog altijd dunnetjes, maar dat is de concessie / gok die ik graag wil wagen om elders voldoende stootkracht over te houden.

NielsH97

Milan rijd toch wel een aardig programma met KBK, TA, GW en DDV. Zie hem in PR ook wel verrassen net zoals Philipsen in PR altijd goed is.

KV
ditisdavid
Politt was in 2024 geloof ik de vierde renner in het spel qua punten, heeft vorig jaar naar eigen ze...

Ook deze zijn door de beperkte hoeveelheid stoeltjes voor mij minder interessant. Morgado zal een vrij beperkt programma aan Scorito koersen rijden denk ik. En dan ook nog de Giro op de planning. 

NielsH97

Natuurlijk de wissel Almeida - Vingegaard doorgevoerd.

Verder nog wat het puzzelen, ik vraag me af hoe belangrijk Pidcock is vanaf 1 dag.. in SB zou ik hem alleen als C2 opstellen. In zowel OHN en MSR zou ik hem niet cappen.

Grootste issue voor mij is en blijft Brennan enorme fomo.

Keuze zal tussen Brennan en Pidcock gemaakt worden. Geplande wissels zouden mocht ik voor Brennan kiezen, Evenepoel, Pidcock en Healy zijn.

Zou Seixas niet gewoon top 5 gaan rijden in SB of is dat erg optimistisch?

VliegendSchwein
NielsH97
Natuurlijk de wissel Almeida - Vingegaard doorgevoerd. Verder nog wat het puzzelen, ik vraag me af h...

Je zou je keuze eventueel van Mathieu af kunnen laten hangen. Als Mathieu Omloop rijdt zal die koers zwaarder worden ten voordele van Pidcock. 

mentsjov
NielsH97
Natuurlijk de wissel Almeida - Vingegaard doorgevoerd. Verder nog wat het puzzelen, ik vraag me af h...

Laat je dan Vingego het hele spel in je selectie zitten voor 1 koers? Plekjes zijn al schaars, dus ben benieuwd hoe je die luxe hebt gecreëeed haha

NielsH97
mentsjov
Laat je dan Vingego het hele spel in je selectie zitten voor 1 koers? Plekjes zijn al schaars, dus b...

Ja, in mijn ogen zekere 300 punten net zoals Milan in TA. Types als Vauquelin kunnen 3de worden maar ook 16de. Ik durf dat risico niet te nemen. Het belangrijkste is om altijd een C1 te hebben die top 3 gaat rijden. Dit kan in mijn ogen dus ook Almeida zijn. 

NielsH97
VliegendSchwein
Je zou je keuze eventueel van Mathieu af kunnen laten hangen. Als Mathieu Omloop rijdt zal die koers...

Hij lijkt toch te gaan starten obv interview van zijn baas. Sponsorbelangen etc.. zoiets zeg je niet als directeur legt extra druk bij hem lijkt me.

TilburgsTrots
mentsjov
Laat je dan Vingego het hele spel in je selectie zitten voor 1 koers? Plekjes zijn al schaars, dus b...

Het is een kopmannenspel he. Denk dat zowel Jonas al Almeida goede kans hebben op een top 3 en een Onley, Martinez of Vanquelin hebben dat net wat minder. 

ProScoritoManager
mentsjov

De plekjes zijn juist schaars omdat je ze op deze manier moet invullen. 

ditisdavid
VliegendSchwein
Je zou je keuze eventueel van Mathieu af kunnen laten hangen. Als Mathieu Omloop rijdt zal die koers...

Kan evengoed zo zijn dat Van der Poel vroeg wegrijdt en alles daarachter samenklontert, een beetje zoals de laatste paar edities van Luik.

TilburgsTrots

Het voelt natuurlijk wel ergens krom om Vingegaard mee te nemen in het Scorito Klassiekerspel. Als er één renner in het profpeleton aantoonbaar heeft bewezen klassiekers niet te kunnen rijden is hij het wel....

Laatst gewijzigd
VliegendSchwein
ditisdavid
Kan evengoed zo zijn dat Van der Poel vroeg wegrijdt en alles daarachter samenklontert, een beetje z...

Dat is waar. Maar wellicht dat Pidcock in deze vorm wel een stukje mee kan met Mathieu die zijn eerste koers rijdt na zijn vakantie

VliegendSchwein

Weten we eigenlijk wel zo zeker dat Del Toro maar 2 klassiekers rijdt? In zijn programma lijken de Ardennen prima te passen al zal hij dan in Luik voor de grote baas rijden of die skippen. 

TilburgsTrots
VliegendSchwein
Weten we eigenlijk wel zo zeker dat Del Toro maar 2 klassiekers rijdt? In zijn programma lijken de A...

Dat is precies de reden waarom Del Toro er bij mij 100% in staat. Top 3 in Strade lijkt mij een zeer reële kans en het zal mij verbazen als hij geen amstel, luik of wp rijdt. 

KV
TilburgsTrots
Dat is precies de reden waarom Del Toro er bij mij 100% in staat. Top 3 in Strade lijkt mij een zeer...

Heeft er dan wel al 3 rittenkoersen opzitten. Bij die grote mannen ligt programma toch al vrij vast denk ik aan het begin vh seizoen. Dus dit zou me verbazen. 

Hay
TilburgsTrots
Het is een kopmannenspel he. Denk dat zowel Jonas al Almeida goede kans hebben op een top 3 en een O...

Klopt, maar Vauquelin wel twee keer tweede in WP. Lijkt me daar een zekere cap.

floda
KV
Heeft er dan wel al 3 rittenkoersen opzitten. Bij die grote mannen ligt programma toch al vrij vast...

En uae brengt de jonge talenten altijd rustig. Kijk naar ayuso, christen, morgado en del toro zelf. 

Ragnar Lolbroek

Tja.. dan maar De Lie en Wellens er uit voor Milan en Florian Vermeersch. Later Cosnefroy ofzo er in wisselen bij BP.

1 2 ... 48 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.