Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 57 ... 215 216
Vergane Glorie

Het lastige met Wout is, is dat het budget door het wegvallen van een Pedersen Benoot etc dermate groot is, dat het gaat om plekjes. Dit is overigens al door meerdere mensen hier gezegd.

Dus kan een team zonder Wout succesvol zijn, zeker, maar hij neemt maar één plekje in voor wat hij levert. Iets dat je moet afdekken met meerdere andere renners. Kung is een redelijk veilige plek voor C3 in PR en RVV, maar bij die laatste heeft hij van zijn laatste 6 deelnames 4x top 10 en ook 2x niet bij de eerste 40. Dat laatste zal je onder geen enkele omstandigheid bij Wout hoeven te verwachten. Dus ga je mogelijk een Wellens/Stuyven etc nemen en de C3 spreiden. Dit kan, nogmaals, fantastisch uitpakken (en ik ben er niet over uit of ik Wout meeneem), maar met maar 1 plekje in te nemen, is hij met dit budget prima te doen. En dan is C3 ook prima. (ps. Heb Kung momenteel wel in mijn team als backup C3 voor de kasseien).

Fietsopa

Wat is iedereens plan voor TA, BdP, SP? Ik kom met o.a. onze Vlaamse vrienden wel aan 3 renners maar het stelt me toch niet heel gerust, liefst zou ik 4 opties hebben per race. Maar aangezien er weinig overlap is betekent dat of 2/3 sprinters extra, of een gokje wagen op een nog onbekend programma. Ik neig naar dat laatste, maar heel lekker voelt dat niet.

Vergane Glorie
Dampe hin
Ik heb een aardig compleet team. Moet voor BP mogelijk wel goede wissel doen, want daar is Berckmoes...

Waarschijnlijk ga je het toch nog allemaal op willen maken.;) Maar tactisch is dit echt niet slecht (los van of de poppetjes de juiste zijn). Denk dat meer mensen hier lopen met het idee om wat geld over te houden voor een tactische wissel. 

Bij mij is dat met 500.000, waarbij ik of Magnier naar Merlier, Almeida naar Groenewegen, een andere renner van 1miljoen voor de topper van 1.5 van dit jaar..

Vergane Glorie
Fietsopa
Wat is iedereens plan voor TA, BdP, SP? Ik kom met o.a. onze Vlaamse vrienden wel aan 3 renners maar...

Omdat ik mijn spaarzame plaatsjes niet wil wegzetten voor de onzekerheid van een sprinter als een Bauhaus (als voorbeeld), neig ik dus naar geld apart zetten en na MSR of groenewegen of merlier erin te zetten en dan met 4 sprinters te zitten (waaronder in het geval van Merlier, de twee absolute topfavorieten.)

Dampe hin

Je brengt me op goede ideeën @Vergane glorie. Al moet ik daarvoor wel even flink puzzelen, kom een wissel tekort.

nasibal

Ik verlies liever omdat De Lie goed is en ik hem niet heb, dan dat ik verlies omdat hij standaard kneus is en ik er toch ingetrapt ben :)

Mooi weer fietser
Vergane Glorie
Omdat ik mijn spaarzame plaatsjes niet wil wegzetten voor de onzekerheid van een sprinter als een Ba...

Ik zit er precies hetzelfde in. Heb 1,5 miljoen over om van vingegaard naar merlier te gaan en als die niet fit is naar Groenewegen 

Louis weet alles beter
Mooi weer fietser
Ik denk bij Wout dat men zich teveel verkijkt op het aantal groene vinkjes icm zijn potentieel. Ik d...

Bij mij tot dusver hetzelfde, maar mijn FOMO is dat Wout na de start van het spel besluit om ook BP en AGR toe te voegen, zoals vorig jaar... dan moet je hem wel hebben. Voor RVV en PR kun je wel anderen cappen... 🤔🙄 nog 4 dagen...

wessel2105
Vergane Glorie
Het lastige met Wout is, is dat het budget door het wegvallen van een Pedersen Benoot etc dermate gr...

Ik denk hier wel iets anders over. Juist omdat de plekjes kostbaar zijn overweeg ik Wout dit seizoen wat minder hij rijdt in mijn optiek 6 koersen waarvan hij in 4 koersen mogelijk te cappen is.

In de omloop wordt er vauit het team nog niet al te veel verwacht. 

In Strade kan je prima 3 andere caps vinden zonder er te specifiek op te hoeven selecteren.

Tirreno cap je hem misschien uit nood maar liever niet in mijn optiek.

MSR is ook nog maar even zien hoe dat gaat. Ook hier kan je prima zonder hem uit de voeten.

Dan kun je wat mij betreft alleen voor de Ronde van Vlaanderen en Parijs roubaix je afvragen of hij de meest zekere 3e is wat ook nog maar valt te zien. 

je hebt inderdaad Kung die je in beiden 3e cap kan maken maar ook Philipsen kan je in Roubaix prima cappen. En zo heb je nog wel een paar opties. 

Bij mij komt Wout er in ieder geval niet in. Dan ga ik liever voor Laporte die vorm toont en koersen rijdt waar wout niet start en mogelijk ook gewoon net zo goed is in Roubaix. 

Baskeee

Visma rijdt geen BP, dus dat scheelt al. ;-)

Fietsopa
wessel2105
Ik denk hier wel iets anders over. Juist omdat de plekjes kostbaar zijn overweeg ik Wout dit seizoen...

Persoonlijk zie ik Wout zomaar nog de E3, DdV en/of AGR mee pakken. 

wessel2105

Momenteel overweeg ik zelf een wissel na Parijs-Nice om Ayuso + 1M te wisselen voor Merlier of toch mogelijk de Lie als hij echt vorm toont.

De Lie ook met het oog dat hij in de Tirreno meesprint en daardoor dan mijn sprinters voor die koers naar 4 brengt. 

Voor Merlier uiteraard voor Brugge en de Schelde prijs waar je hem dan ook beiden capt.

Ik heb Bauhaus nu ook in mijn concept selectie staan omdat ik ervanuitga dat hij in Brugge en de Schelde gewoon start, maar zeker is het niet.

Iemand die wil schieten op deze wissel?

Laatst gewijzigd
Vergane Glorie
wessel2105
Ik denk hier wel iets anders over. Juist omdat de plekjes kostbaar zijn overweeg ik Wout dit seizoen...

Dank voor je reactie. 

Dit is grofweg wel wat ik nu ook in mijn hoofd heb, maar een team zonder Wout is moeilijk te geloven, zeker omdat Pedersen er niet is (even vanuit gaan) Daarom probeer ik juist te beredeneren waarom ik Wout moet hebben en of ik het dan steekhoudend vind. 

Enige is dat ik bij wout en wel zekerheid verwacht én ik voor hem wil juichen. Maar ben het met je eens. Ik maak Wout enkel captain in OHN als Matje rijdt. Dan wordt het een optie. Anders ga ik voor de "sprinters" 

Vergane Glorie
wessel2105
Momenteel overweeg ik zelf een wissel na Parijs-Nice om Ayuso + 1M te wisselen voor Merlier of toch...

Nadeel van de Ayuso wissel, is dat je hem dus kwijt bent voor WP en LBL. Dat maakt hem juist 500.000 duurder dan Vingegaard en Almeida. Waarom neem je die dan niet mee? 

Laatst gewijzigd
hetismewat

Haha Ovett die zijn ritje met Mathieu op Strava 'Omloop or nah' noemt... die zijn ons lekker aan het trollen.

ZiggZagg

Ik heb een aardig team staan, maar merk dat ik ontzettende FOMO heb voor Kubis en de Rockets in het algemeen en dat 2,5 voor De Lie ineens toch ook als veel voelt, daar Kubis vrij wel hetzelfde programma rijdt voor 1,5 minder. Echter moeten er dan nog een aantal mee in de tombola. Dus graag jullie kijk op het punten potentieel: 

De Lie, Bilbao, Laporte of 

Kubis, Groenewegen, Brennan? 

De Tourminator

Vacek is toch ook wel te overwegen voor de teampunten van Mads, mocht die vanaf de E3 weer mee kunnen doen dan rijden ze toch 5 ritten samen. Of zien jullie Mads geen podium rijden met zijn blessure?

Vergane Glorie
ZiggZagg
Ik heb een aardig team staan, maar merk dat ik ontzettende FOMO heb voor Kubis en de Rockets in het...

moeilijk om te bepalen zonder de rest van het team. Gebruik je De Lie en Laporte als captain (net als Groenewegen en Brennan?). Groenewegen dekt de sprintklassiekers beter af dan de Lie (die wel weer TA heeft). Kortom, lastig zonder de rest.

Bozenik

Lekker bezig in dit topic weer en (heel wat pagina's terug) ook terechte mooie woorden van martijncr hierover. Ik zit zelf vooral nog met de sprinters in m'n maag. Heb zowaar een artikel van Ackermann gevonden over z'n programma waarin hij zegt zich in het voorjaar te focussen op de sprintklassiekers, noemt dan een heel rijtje en zegt dan 'meer zijn er niet voor mijn type'. Maar Brugge en Schelde noemde hij niet. Hij (en de journalist) spelen duidelijk geen Scorito. Wat maken jullie hiervan?

https://www.cyclingmagazine.de/2026/02/24/pascal-ackermann-manchmal-geht-es-ohne-leadout-besser/?amp

Nijmos
Vergane Glorie
Omdat ik mijn spaarzame plaatsjes niet wil wegzetten voor de onzekerheid van een sprinter als een Ba...

Ik snap merlier wel. Maar als je groenewegen prima vindt, waarom hem dan niet al meenemen.

ZiggZagg
Vergane Glorie
moeilijk om te bepalen zonder de rest van het team. Gebruik je De Lie en Laporte als captain (net al...

Ja goed punt. Ik ontdek idd dat ik TA over het hoofd had gezien, die zit niet in het nieuwe overzicht van Cyclingflash. En heb idd de Lie nu best vaak als C3, maar daar ontstaat ook precies de paniek.. Maar zie nog weinig andere zekerheden als je bij de kanonnen die nog in de ziekenboeg zitten weg wilt blijven. 

DennisdeMenniss
Dee Snider76
Man, man, man...ben er toch weer ingetrapt. Kan niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd was door jullie...

Gelukkig kun je hem 1 op 1 wisselen voor Laporte.. en als Laporte op zn snuffert gaat in OHN kun je gewoon de Lie erin wisselen om die vervolgens na KBK te wisselen voor Merlier ofzo 😂

ZiggZagg
De Tourminator
Vacek is toch ook wel te overwegen voor de teampunten van Mads, mocht die vanaf de E3 weer mee kunne...

Best prima optie lijkt me, aangezien hij ook zelf punten kan pakken en niet helemaal afhankelijk is van Mads, zoals sommige UA of Alpecin boys. Brengt mij gelijk ook weer aan het twijfelen, Stuvyen of Vacek? 

Vergane Glorie
Nijmos
Ik snap merlier wel. Maar als je groenewegen prima vindt, waarom hem dan niet al meenemen.

Ben dat met je eens hoor. Mijn voorkeur gaat uit naar de Merlier wissel. Echter als blijkt dat hij niet afdoende hersteld is, kan Groenewegen erin komen,,zo sta ik er nu in

ZK
Bozenik
Lekker bezig in dit topic weer en (heel wat pagina's terug) ook terechte mooie woorden van martijncr...

Als enige sprinter van de ploeg, zo spreken ze het zelf ook uit (en terecht), zal hij in Ronder van Brugge en Scheldeprijs normaal gesproken ook wel worden opgesteld. Maar ook in dit geval is het geen zekerheid, maar als 4e sprintoptie kun je 'm meenemen als je dat plekje in je 20tal nog vrij hebt.

1 2 ... 57 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.