Het zat er wel een beetje aan te komen natuurlijk, maar stiekem baal ik er (voor dit spelletje) wel van dat MvdP de Omloop meepakt. Ik had een mooie strategie uitgedokterd met een Magnier > Matje wissel voor MSR waardoor ik alle kleppers mee kon nemen die ik wilde.
Dat plan kan de prullenbak in, waardoor ik nu toch moet gaan kiezen tussen WvA thuislaten of Pidcock pas inbrengen voor BP. Voelt beiden niet heel lekker, maar ik zie momenteel geen andere logische wisselstrategie om ze allebei vanaf de start mee te kunnen nemen.
Goedemiddag allen,
Na al een tijdje te hebben meegelezen op dit mooie forum ook een account aangemaakt om mijn hersenspinsels, vragen en overwegingen met jullie te delen.
Altijd al een groot fan van het mooie, maar o zo moeilijke, Klassiekerspel. Dit jaar, met de toevoeging van PN en TA, vind ik het nog lastiger dan normaal om overal goed bezet een koers aan te vangen.
Voor mij waren de grootste breinbrekers:
- het wel of niet meenemen van WvA (staat er nu niet in, ondanks lekker programma denk ik met andere caps te kunnen afdichten);
- Het dan wel meenemen van een andere VLAB-er (hier vooralsnog niet vanwege onduidelijke rolverdeling, wel FOMO voor Brennan maar 3 mln was me te veel)
- Hoe TA op te lossen (nu wel met Milan nog, ook omdat hij andere koersen goed capbaar is na toevoegingen programma)
- Hoe PN aan te vliegen (nu wel met 3 man waarvan ik er van 1 hoop dat hij nog wat heuvelwerk gaat doen)
Komt erop neer dat ik wel start met Pid, mede omdat MvdP in OHN start.
Laatste breinbrekers zijn wel of geen Lund mee (hoop dat programma nog wat aangevuld wordt) en of ik met een ingeplande wissel + wat geld op de bank ga beginnen. Was nooit zon fan van geplande wissel maar ik zie dit jaar eigenlijk geen andere mogelijkheid...
Veel puzzelplezier en stress nog tot aan zaterdag!
Denk dat dit de crux is. Als je niet met de Lie óf 2 budget sprinters naar de TA wilt zie ik weinig andere opties.
En Magnier heeft nog OHN voor wat puntjes?
Aan de andere kant: voor de koersen waar ze samen rijden heb je ook niet veel andere caps nodig als je ze beiden hebt
Als Groves daadwerkelijk die Tirreno rijdt, is de vraag of Magnier de plek waard is. Groves heeft ook de potentie op 90 teampunten te halen en kan in de Tirreno ook een top 5 sprinten. En topklassering van Magnier in de omloop is door Matje kleiner geworden, wat betekend dat je hem enkel in kuurne en tirreno nog hebt.
Ja? Pidcock C2? Vinden jullie hem niet wat licht hiervoor? Voor de heuvels perfect natuurlijk maar op dit soort kasseienheuveltjes is het toch meer op kracht omhoog beuken dan punchen. Kan me niet voorstellen dat Pidcock hier veel mensen ergens eraf gaat rijden. Denk dat hij gewoon in de meute gaat eindigen en dus geen topresultaat gaat halen.
Ik deel je twijfel rondom Gregoire, maar ik heb hem er van de week toch weer ingefietst omdat ik anderhalf millie overhad voor mijn laatste plekje. Stuyven had ik in een eerder stadium, maar toch ietwat huiverig rondom zijn ziekte vorige week. Kung en Matthews heb ik al vanwege kopman-waardigheid in bepaalde koersen.
Dan Gregoire zelf: Heeft het al eens laten zien in Strade, vorig jaar gevallen dus dat resultaat vertekend een beetje. In MSR kon hij vorig jaar in eerste instantie mee met Pogi en MvdP. Mocht hij dit jaar weer een stapje gezet hebben (is nog altijd pas 23, voor mijn gevoel zet ik hem al 6 jaar in mijn Scorito teams :P) zou hij zomaar in de mix kunnen zitten voor een top5 plek daar. Dan een dikke plus dat hij alle vier de heuvelkoersen rijdt. Ik houd als alles volgens plan gaat 2 wissels over voor het laatste deel. Door hem mee te nemen zit ik niet per sé vast aan een BP-kopman wissel. In AGR en WP is hij een prima C3/C4. Mijn twijfel zit juist bij die Vlaamse koersen. Voor je het weet komt hij uitgeblust aan in de Ardennen en verlies je een hoop van z'n pluspunten.
Wellens rijdt ook 2 heuvelklassiekers, net als sommige renners die je voor PN kan selecteren. Durf Wellens in BP ook wel te cappen. Je hebt wel gelijk dat er na mijn gepuzzel van gister een gat is gevallen. Stuyven/Vacek voor Gregoire kan ik altijd nog wisselen. Wellens gewoon een must voor mij
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.