Hallo allemaal, nu ben ik hier nieuw en het klassiekerspel is voor mij nog 1 groot vraagteken.
Hoe kom ik er nu achter wat eigenljjk de beste renners zijn per klassieker. Is het gewoon resultaten terug kjjken van een paar jaar, en dan kijken wat voor soort type renner het beste rendeerd? Of kan het eenvoudiger?
Bij voorbaat dank.
Ik zou beginnen met alle statistieken teruglezen van afgelopen jaren, ProCyclingStats.com uitspelen. Daarna de samenvatingen van afgelopen 2-3 jaren terugkijken op YouTube. Vervolgens op uitzending gemist en opnieuw YouTube de live uitzendingen van alle koersen uit het klassiekerspel van vorig jaar terugkijken. Tot slot ook de live uitzendingen van de dit jaar al verreden koersen terugkijken. Daarna heb je een redelijk beeld en kun je beginnen te puzzelen in de Scorito app.
Edit: gezien de korte tijd tot de start van het spel, zou ik je alvast richten op het klassiekerspel 2027.
Op zich was het plan om zonder Van Aert te gaan, en dat op te lossen in SB, E3, DDV en RVV met Healy en King Kung. In MSR en PR zou Van Aert ook een captain kunnen zijn maar dat durf ik ook aan met Philipsen achter Pogi en Mathieu.
Een reden voor mij om wel met Van Aert te starten is dat het natuurlijk wel 'ene speciale' is, maar misschien nog wel grotere reden zou zijn als Pedersen na MSR opeens 'er gewoon blijkt te staan'. Dan kan het een 1 op 1 wissel zijn.
Meer mensen die met deze argumentatie Van Aert meenemen?
Kijk dat is nuttige informatie, precies wat ik al dacht.. veel werk te doen..
Maar dat gaat wel goed komen. Denk dat ik het gewoon bij procyclingstats hou.. dat is voor nu werk genoeg..
Ik zal 1 tip in mijn achterhoofd houden.
Nooit meer de lie, ondanks zijn programma.
Maar neem je dan voor de sprintklassiekers nog een B of C sprinter mee als backup of speel je puur op Philipsen, Fretin en Groenewegen? Want andere opties die BdP en SP pakken zie ik vooralsnog niet?
De bookies hebben de odds voor KBK en OhN online staan.
OHN
- Van der Poel 1.90
- WvA en Magnier 11.00
- Wellens 13.00
- Brennan en Pidcock 15.00
Verder veelal de andere dure renners tussen de 20.00 en 60.00. Uitzonderingen zijn AWP, Turner, Kubis, UnoX duo en Van Baarle.
KBK
Topfavoriet Milan, dan Magnier volgens de bookies en dan pas veeel verder komen Philipsen en Brennan.
Ik zou genoegen kunnen nemen met deze drie. Zijn in principe zonder Merlier wel de favorieten. Zelf denk ik nog om twee goedkope renners als backup mee te nemen en kom dan uit bij een Crabbe en Bauhaus. Waarbij de eerste de koersen sowieso rijdt en de tweede waarschijnlijk wel één van de twee.
Ja dat is precies mijn FOMO, meer nog dan wel of geen Van Aert mee.
Van Aert is op veel plekken waar ik 'm cap mijn C3 en dan is 4.5M erg veel geld wat je ook kunt oplossen met Healy/Kung. Maar stel Pedersen kan straks met Van der Poel en Pogi mee de Poggio over, dan heb ik een dubbele wissel nodig om 'm erin te krijgen (valpartijen van de duurste drie daargelaten).
Je kunt de koersen opdelen in grofweg 3 soorten: kasseikoersen, heuvelritten & sprintkansen. Kort door de bocht:
KBK, GW, BDP, TA & SP zijn sprint
LBL, BP, WP, AGR, PN & SB zijn heuvel
Rest is kasseikoers.
Je zorgt vervolgens dat je types hebt die hoog kunnen scoren overal (kopmannen spel) én aan de start staan. Dat laatste vergt wat uitzoekwerk, maar je kunt ook gewoon kijken naar de vinkjes in Scorito.
Tot slot per soort een aantal voorspelbare tips:
Kasseien: MvdP, WvA & Pedersen (geblesseerd op dit moment)
Heuvel: Pogacar, Evenepoel, Healy
Sprint: Philipsen, Milan, Magnier
Hoe realistisch is het dat hij met deze twee meekan?
zelfs vorig jaar in zijn topjaar was hij kansloos toen, meen me te herinneren dat ie toen een beetje ziek was. Je kan niet zeggen dat ie nu wel topfit aan de start verschijnt..natuurlijk kan ie wel weer op de kasseien fantastisch zijn, dat is waar..
Zit met hetzelfde dillema. Lees een stuk op Feltet en het heeft er alle schijn van dat Pedersen terug gaat komen, en hard. Die 4,5 miljoen vind ik onwijs moeilijk ophoesten zonder WvA in mijn team als directe changé. Dan moet ik 1 mln reserveren en Milan na IFF offeren voor Madsie. Eén miljoen achter de hand houden betekent een 1,5 miljoen dude weer downgraden naar 500k. Groenewegen lonkt om daarvoor in te wisselen, maar die vult net die moeilijke sprintplekken in...
Ik heb al Milan, Magnier en Philipsen in mijn team (en WvA als 'sprinter'), geen De Lie.
Wie zouden jullie kiezen als overige 3 sprinters uit de pool:
Lund Andresen/Bauhaus/ Crabbe/Fretin/Groenewegen/ Ballerini / Waerenskjold / Bittner / Mosschetti / Mozzatto / elke sprinter die ik nu nog vergeet?
Erg interessant om over al die wisselstrategieën te lezen. Maar zei John Lennon niet: 'Scorito is what happens when you're busy making other plans'.
Ik heb dus geen strategie. Hoop het lang te redden met mijn selectie (met De Lie!) en bekijk het onderweg wel. Valt er een klepper langdurig uit? Komt er een ander juist uit de lappenmand? Verschijnt er een nieuwe ster aan het firmament? Dan grijp ik wellicht in. En anders pas na Roubaix.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.