Maar wat is dan je graadmeter voor 'echt fit'? Vorig jaar maakte Pedersen het verschil Van Aert vooral in de E3 en Gent Wevelgem. In de overige koersen was het verschil te overzien in punten. Heb je dan zoveel vertrouwen in een fitte Pedersen, of vooral weinig vertrouwen in de fitheid van Van Aert?
Goedemorgen! Ik ben nieuw bij de voorjaars scorito dus ik vroeg me af of ik ergens wat "pro tips" zou kunnen krijgen? Ik heb nu:
Pogi (7m), MVDP (6m), JP (5m), WVA (4.5m), Brennan (3m), Laporte (2.5m), Wellens (2.5m), Magnier (2m), F Vermeersch (1.5m), Stuyven (1.5m), Vacek (1.5m), Powless (1.5m), Grégoire (1.5m), Matthews (1.5m), Teunissen (1m), Q. Hermans (500k), Abrahamsen (500k), Bilbao (500k), Berckmoes (500k), Seixas (500k).
Denk zelf nog aan Ackermann, G vermeersch, van Baarle, Kubis, Bittner, Girmay, Tronchon, Welsford, Turner of Mikhels.
Dit met het plan om na PR ongeveer te wisselen voor Pidcock en Evenepoel (en evt Healy of Vauquelin). Ik had ook uit het forum van vorig jaar gelezen dat het slim was om aan het begin ook al renners te kiezen die in de ardennen koersen, zodat je niet alleen op wissels moet teren.
Is er iemand die tips heeft voor mij? Zijn er dingen die ik volledig over het hoofd zie? Renners die ik beter kan wisselen met een ander?
Ik ben benieuwd, en hoop al jullie kennis tot mij te nemen!
Groetjes
Lidl heeft al eerder gecommuniceerd na de blessure dat Mads alleen start als hij kan winnen. De kwaliteiten van Mads en het team waarin hij zit geven mij voldoende vertrouwen dan als hij start ook een van de topfavorieten is. In de Ronde en PR zal her puntenverschil met van Aert minimaal zijn maar zoals het programma nu is, is Pedersen in E3, GW en DDV eerste of tweede kopman voor mij en rijdt van Aert niet. Daar maak je naar mijn mening een groot verschil, ik zie hem daar dezelfde uitslagen als vorig jaar rijden namelijk
Bij Brugge en de Schelde is er natuurlijk een aanzienlijke kans dat het weer een shitshow wordt voor de sprinters door allerlei valpartijen. Ik twijfel om een beetje te gokken op 2 of 3 goeie sprinters en het dan daarbij laat i.p.v. er 5 of 6 aan de start te hebben waarvan er 3 de top 20 niet halen. Ik merk dat nu ik Merlier niet heb dit wil compenseren met meer opties daar maar dat vertrouw ik ook niet helemaal.
Dat compenseren snap ik.
zelf houd ik het bij drie captains en dan onze Belgische vriend als backup...(mogelijk pak ik nog een extra plekje voor Bauhaus als daar meer bekend wordt.). Mocht het mislopen kan ik altijd Vingegaard eruit halen na PN en een sprinter toevoegen. Waarbij het ook nog mogelijk is dat één van mijn geplande captains er dan pas in komt.
Echter is het probleem ook meteen dat je in de 500k categorie inderdaad renners hebt die het over KUNNEN nemen, maar die net zo goed helemaal niks bij elkaar kunnen rijden..
Ergens verwacht ik in de 1,5 miljoen categorie wel iets meer zekerheid te zien. Al is dat natuurlijk ook maar afwachten. Wel makkelijk om, mocht jouw 1,5 miljoen man tegenvallen, te wisselen naar een 1,5 miljoen man die in vorm blijkt te zijn.
Besparen kan ook door Pidcock of Van Aert thuis te laten, alleen geven die allebei wel redelijke zekerheid qua kopmanpunten. En dat voor 1 of 2 plekjes, waar je anders 3 a 4 mannen nodig hebt om die plekjes op te vullen..
Nog een paar dagen puzzelen en interviews/programma's opzoeken om zaterdag meteen de eerste tegenvaller te incasseren 😉
In hoeverre specifiëren jullie je heuvelmensen? Ik vind op de toppers na Amstel en Luik een behoorlijke loterij van hoe de top 10 eruit gaat zien. Terwijl dit met name bij de Waalse Pijl en redelijkerwijs ook de Brabantse Pijl toch wat makkelijker te voorspellen is. Heb het idee dat mensen gewoon een pak 'heuvelrenners' kiezen en dan maar hopen op een mooi resultaat terwijl ik denk dat als je wat gerichter zoekt naar mensen die echt een uitzonderlijke punch hebben er net ff wat meer punten uit kan slepen.
Op dit moment heb ik drie sprinters voor BDP en SP. Na P-N of MSR hoop ik daar nog een sprinter aan toe te voegen die beide koersen rijdt. Dan zal Vingegaard worden gewisseld. Er is toch wat extra vet op de botten nodig voor die twee koersen.
Het zal dan dus gaan om een sprinter van 1 miljoen of minder. Een andere optie is om 500k over te houden voor bijvoorbeeld Groenewegen, al betwijfel ik of hij echt zoveel betere resultaten gaat neerzetten dan bepaalde sprinters van 1 miljoen of minder. Daarom investeer ik die 500k toch liever in mijn vaste team.
Goeie. Ik hoop zelf dat Vauq minstens WP meepakt, daarnaast kies ik een Franse puncheur net boven een Belgische klimmer van 750k denk ik voor de laatste 3 koersen uit het spel.
Verder hopelijk 3 wissels over voor de heuvels om bv. Healy, REV te brengen, aangevuld met een puncher
Vooral dat laatste is een feit.
Denk trouwens dat ik dit jaar echt een outsider ben voor de titel. Als ik kijk naar mijn ploeg dan ziet dat er echt enorm goed uit. Ben uitermate tevreden. Jammer dat de ingecalculeerde wissel Vingegaard --> Merlier niet door kan gaan, maar toch..
Tsja voor beide is iets te zeggen. Ik ga zelf voor Skjelmose om 2 redenen:
- hij is altijd goed in PN. Misschien is Aysuo iets beter, maar ik geloof niet ze Skjelmose hier laten knechten
- Skjelmose rijdt meer in de Ardennen en is daar minimaal 2x veilig te cappen
Maar denk dat het uiteindelijke verschil in punten tussen Skjelmose en Ayuso niet heel groot zal zijn hoor, dus vooral niet te lang over nadenken en de persoon erin klikken waar je het beste gevoel bij hebt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.