Team Picnic PostNL 2026

1 2 3 4
Poeksel

Gisteren was Van den Broek natuurlijk kansloos, maar vandaag moet hem wel liggen. Het is hem in ieder geval gelukt de kopgroep te bereiken.

Poeksel

Blijkbaar lag de etappe hem toch niet. Morgen nog maar een keer proberen. En Leemreize zit blijkbaar ver van het nivo van de Giro 2022.

Murcia

Fabio vandaag 125e. Dat gaat helemaal nergens meer over zo. 7 ton per jaar en minimumloon coureur Biesterbos moet dan maar de kastanjes uit het vuur halen en die doet dat overigens beter dan ik voor dit seizoen verwacht had.

Laatst gewijzigd
AWestie

En normaal zijn grote rondes toch een beetje de specialiteit van deze ploeg, maar zelfs bij het prijzengeld verdelen staat de ploeg stijf onderaan.

En je kan dan als volger geinen over die houding van Kemna en consorten, maar je rijdt echt op alle fronten verschrikkelijk. Wanneer komt een verlossend woord?

finnkro

Echt een kleurloze Giro voor de ploeg inderdaad. Op papier staat er een redelijke ploeg maar er is niemand op normaal niveau

finnkro

Fabio OTL in een heuvelritje in Boucles de la Mayenne. Dat betekent dat hij 10+ minuten achter de nummer laatst is binnen gekomen. Misschien dat er iets is voorgevallen onderweg. Maar dan nog steeds ziet het er niet goed uit

Turtleheads_up
finnkro
Fabio OTL in een heuvelritje in Boucles de la Mayenne. Dat betekent dat hij 10+ minuten achter de nu...

Triestig.

Poeksel

Nette derde plek van Degenkolb  in Frankrijk vandaag, hij is blijkbaar het sprinten nog niet helemaal verleerd. Daartegenover staat wel een een-na-laatste plaats in het ploegenklassement. Niet erg belangrijk, maar toch.

Laatst gewijzigd
finnkro

Ja John is nog steeds op goed niveau. Gaat er in de tour ook wel weer bij zijn. Met hopelijk ook een fitte Bittner en Poole

Poeksel

Transfergeruchten van Benson: Van Uden gaat naar Alpecin, ook Jakobsen gaat weg (joh!). Hopelijk voor het team blijft Bittner wel. Hopelijker is er überhaupt volgend jaar nog een team.

Kelderfan
Poeksel
Transfergeruchten van Benson: Van Uden gaat naar Alpecin, ook Jakobsen gaat weg (joh!). Hopelijk voo...

Ja op clubnivau😀; Nederland kan wel Pro-team gebruiken.

Woutomaat
Poeksel
Transfergeruchten van Benson: Van Uden gaat naar Alpecin, ook Jakobsen gaat weg (joh!). Hopelijk voo...

Ja geen ramp toch? Kunnen bijna niks meer klaarspelen! 

martini151

Ik zou ook echt niet weten waarom Alpecin van Uden zou willen aantrekken. Jakobsen zal alleen blijven als hij het voor niets doet denk ik. Het belangrijkste is Pavel Bittner proberen te behouden, want zonder die renner blijven er geen renners voor sprints meer over. Tenzij je Frits Biesterbos meerekent.

Pieterm

Het beste zou zijn om een stap terug te doen en te gaan rijden op PRT-niveau. Alle dure en nietspresterende renners weg en dan opnieuw opbouwen met renners van het type Biesterbosch/ De Jong/Dhondt. Misschien ook snoeien in het kader? Ik vrees dat de grootse talenten uit het opleidingsteam: Vanhuffel en Zomermaand elders gaan rijden.

Niet de verplichting van World-tourkoersen en focus op kleine rondjes van 2.1 en pro-niveau.

De vraag is: mag dit? Volgens mij heeft Picnic sportief gezien het recht om nog 2 jaar worldtour te rijden en de sponsoren zullen ook wel eisen dat bijv. Tour wordt gereden. 

Lastige spagaat denk ik.

Laatst gewijzigd
martini151
Pieterm
Het beste zou zijn om een stap terug te doen en te gaan rijden op PRT-niveau. Alle dure en nietspres...

Ik denk dat dit voor sponsoren als Picnic geen optie is. Er zijn ook een aantal nieuwe sponsoren die specifiek hebben gekozen voor een ploeg die de Tour rijdt voor de komende jaren. Uiteraard is het wél van belang om Zomermaand, van Huffel, Bittner, vd Broek proberen te behouden 

Poeksel

Henri-François Renard-Haquin, topper!

Woutomaat
Pieterm
Het beste zou zijn om een stap terug te doen en te gaan rijden op PRT-niveau. Alle dure en nietspres...

Pro ook te hoog als volgend jaar Poole en Bittner ook vertrokken zijn is het een Conti ploeg

Rawolf
Poeksel
Henri-François Renard-Haquin, topper!

met zo'n naam moet je wel goed zijn! Hij reed zuinig in de kopgroep, mooie 2e plek eruit gepierd. 

Vreemde aanval van Leemreize en Dhondt, wat was daar het idee achter? 

finnkro
Woutomaat
Pro ook te hoog als volgend jaar Poole en Bittner ook vertrokken zijn is het een Conti ploeg

Oneens. Ja ze komen in de breedte kwaliteiten te kort voor het hoogste niveau. Maar mannen als Koerdt, Martinez en Dinham zijn gewoon goede renners alleen komt het er dit jaar echt niet uit

martini151
Woutomaat

Poole heeft nog een contract in 2027

Woutomaat
finnkro
Oneens. Ja ze komen in de breedte kwaliteiten te kort voor het hoogste niveau. Maar mannen als Koerd...

Ja klopt Koerdt gaat volgend jaar een reeks wedstrijden winnen verwacht ik, Martinez zal wel een monumentje binnenharken en Dinham hoeven we ons niet eens af te vragen wat ie gaat doen die gaat gewoon weer een GT op zn naam schrijven! Nee! Die jongens kunnen op een goeie dag top 5 rijden in een .1 koersje dan krijgje een handje vol UCI punten! Gefeliciteerd hoor! Maar dat is precies het niveau van conti ploegen!

Woutomaat
martini151
Poole heeft nog een contract in 2027

Alsof dat tegenwoordig nog wat uitmaakt! Elke ploeg met een beetje geld koopt dat contract af kleine ploegen met Poole als GC guy grote ploegen die Poole willen laten knechten! Iedereen weet dat PICNIC wel een keer gaat toegeven omdat ze snakken naar elke cent! Wordt zelfde verhaal als Onley alleen dan voor minder geld!

martini151
Woutomaat
Ja klopt Koerdt gaat volgend jaar een reeks wedstrijden winnen verwacht ik, Martinez zal wel een mon...

Ik denk dat het op deze manier niet echt mogelijk is om inhoudelijk te discussiëren. Er zijn namelijk maar 5 renners die kans maken op een GT of monument. 

Woutomaat
martini151
Ik denk dat het op deze manier niet echt mogelijk is om inhoudelijk te discussiëren. Er zijn namelij...

Ja dat klopt er zijn dr maar 5 ja, maar merk je niet dat het sarcasme is? En daarna ontkracht ik het een ga ik serieus verder! 

Astarloa

Je hoeveelheid uitroeptekens schrikken ook af.

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.