Team Picnic PostNL 2026

1 2 3 4 5 »
Corné 't Glansarm

Jullie microdoseringen lijken te micro te zijn... 

Poeksel

Even gekeken naar de UCI teamranking na de Tour en Picnic laat toch maar mooi vier protourteams achter zich. Het gat met de een na laatste WT-team (Groupama) is echter groot: 1812 om 5827.3 punten. 

Weet iemand of Picnic nog steeds de ambitie heeft om in de Worldtour te blijven? Los van hoe realistisch dat is?

michael de ruiter

Marcel Kittel,nog geen daverend succes,zou ik zeggen, maar van de Lamme en de Blinde is ook lastig wat te maken 

Rawolf

Het is doodzonde dat goede renners als Frank vd Broek en Bittner toch persé zo'n tour moeten rijden zonder gedegen voorbereiding, simpelweg omdat er geen alternatieven zijn. 

Bittner zat er dan in de afsluitende rit nog goed bij maar valt voor de sprint. Had niet gewonnen maar misschien een top 5. 

Dr zullen toch dingen moeten veranderen voor volgend seizoen als ze in de WT willen blijven

finnkro

Ik vind Van Den Broek juist erg tegenvallen. Misschien dat het inderdaad ligt aan een gebrekkige voorbereiding maar het lukte hem niet eens meer om mee te zitten met een vlucht. 

Verder een teleurstellende tour. Barguil lijkt echt wel klaar (na vorig jaar een sterke tour gereden te hebben) en Bittner had wat pech in de schaarse sprintkansen. 

Ik denk dat Dhondt een oke tour heeft gereden. Zat een paar keer mee en is natuurlijk nog erg jong.

Degenkolb zou met al zijn ervaring ook wel van waarde zijn geweest maar de rest eigenlijk niet gezien.

Hopen dat Poole optijd fit wordt voor de Vuelta. Kan in dat deelnemersveld best iets doen mits hij zijn oude niveau haalt. Grote kans dat Bittner ook gaat dubbelen?

martini151
finnkro
Ik vind Van Den Broek juist erg tegenvallen. Misschien dat het inderdaad ligt aan een gebrekkige voo...

Ik verwacht Bittner inderdaad in de Vuelta, maar over Poole heb ik mijn twijfels. Het is overigens sowieso volledig stil rondom Poole. Ik ben sowieso benieuwd of Wielerflits wat meer info heeft over zijn status, want er lijkt weinig verbetering te zijn. 

finnkro

Poole stond op de voorlopige startlijst voor Burgos maar gaat toch niet starten. Denk dat de Vuelta inderdaad ver weg is.

Poeksel

Ondanks het wegvallen van Poole is de start in Burgos goed: derde in het teamklassement, onder andere dankzij een vijfde plek van Bjorn Koerdt. 

martini151
Poeksel
Ondanks het wegvallen van Poole is de start in Burgos goed: derde in het teamklassement, onder ander...

Dag twee in Burgos ook goed. Koerdt, Zomermaand, Vanhuffel en Gaffuri top 30. En eerste plaats in ploegenklassement. Hoe lang is dat geleden? 

Poeksel

Ja heel knap, benieuwd hoe land ze dat weten vast te houden.

Poeksel

En vandaag Vanhuffel goed. Even gezocht hoe het met zijn contract zit en op HLN stond deze week: 

'Volgens onze info maakt de 19-jarige Matteo Vanhuffel de overstap van de devo naar de profploeg. Vanhuffel geldt als een klimtalent. Hij eindigde dit seizoen als derde in de Tour Alpes Isère en werd afgelopen weekend nog achtste in de Giro Next Gen."

Poeksel

En nog steeds eerste in het teamklassement!

martini151
Poeksel
En nog steeds eerste in het teamklassement!

Nu nog steeds. Juan Martinez ook goed zichtbaar in Polen. Deze week is positiever dan de rest van het seizoen 

Poeksel

En zowaar het teamklassement gewonnen! Ik weet niet of daarop gegokt kan worden bij de bookmakers, maar ik heb vast een kans gemist om rijk te worden.

AWestie

Het is heel leuk voor deze jonge selectie, maar het zegt wel alles over deze ploeg dat in dit topic het ploegenklassement in Burgos wordt gevierd.

finnkro

Burgos had een sterke lineup. Dus je kan hier alleen maar positieve dingen uithalen. Ik verwacht Koerdt en Martinez in de Vuelta. Met de kans dat het een keer de goede kant op gaat vallen. 

Rawolf

Vanhuffel wel weer een groot talent dat eraan komt maar het niveau dit seizoen is belabberd.

Laatst gewijzigd
martini151
AWestie
Het is heel leuk voor deze jonge selectie, maar het zegt wel alles over deze ploeg dat in dit topic...

Ploegenklassement wordt niet gevierd, maar na dit seizoen kan dit toch wel als een kleine opsteker gezien worden toch? Zeker omdat iedereen op wielerflits de ploeg al ten dode had opgeschreven. Het is geen grote overwinning, maar wel een beetje hoop voor de toekomst. 

martini151
Kelderfan
Nieuwe financiële zorgen voor Picnic-PostNL na faillissement van fietssponsor? | Sport | HLN.be

Wel een beetje een sensatiestuk, want sponsoren betalen volgens mijn info altijd aan het begin van het jaar. Dus niet per kwartaal. Daarnaast heeft Lapierre zelf al aangegeven dat ze een doorstart willen maken en zijn zodoende al een begonnen met de juridische afhandeling daarvan. 

Maillot à Pois

Megan Arens verhuist per direct naar AG Insurance Soudal - dat is een flinke aderlating voor het damesteam en niet meteen hoopgevend nieuws voor de toekomst van het team.

martini151

Omdat het toch al zo meezat dit seizoen, breekt Bjorn Koerdt zijn sleutelbeen bij een val in de laatste 300 meter van de etappe van gisteren. 

1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.